![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast heeft die man gewoon hét leven; een zakeninstinct, de beste bodybuildingcarrière ooit, een geniaal oeuvre aan films en het gouverneurschap. Wat wil je nog meer? Als ik één iemands leven mocht leven was het dat van hem.
||
Citaat:
![]() Sta nu op +7kg, maar ben natuurlijk wel aan het droogtrainen weer. Dus al wat vocht/vet kwijt Bevalt verder heel goed. Het voelt gewoon echt lekker je zit heerlijk in je vel hele dagen ![]()
|
Fijn dat je er positief over bent. Verbazingwekkend goed resultaat ook. Nu proberen ook die spiermassa vast te houden. Een vriend van me probeerde ooit een combinatie van test, deca en dianabol en is echt een hele tijd knarsetandend door het leven gegaan. Heeft hem wel 12 kg droge massa opgeleverd. Naja, wie iets wil bereiken moet pijn lijden.
Ik zal morgen eens een refeed dagje houden, heerlijk.
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ken wel snelle en langzame suikers, maar snelle eiwitten heb ik nog niet van gehoord. Een mens leert bij ![]() Ben vanochtend op een nuchtere maag gaan hardlopen ipv 's avonds en het ging sleeeeeeeeeeeeeeeeeeecht ![]()
||
Citaat:
Langzame eiwitten zijn alle overige eiwitten. Kwark bijvoorbeeld is een langzaam eiwit. Vlak voor het slapen gaan neem ik een flinke portie met een eetlepel olijfolie/lijnzaadolie om de boel nog extra te vertragen zodat je lichaam gedurende de hele nacht gevoed wordt. Tja, de ene persoon sport liever 's ochtends, de ander 's avonds. Ik las laatst wel een onderzoek waaruit bleek dat mensen op hun sterkst zijn aan het begin van de avond. Zelf vind ik 's ochtends sporten het fijnst, als ik net wakker ben. Behalve krachttraining, daarvoor neem ik nog wel een goed ontbijt. Die glucose verbrand ik daarna toch wel weer waardoor ik met de daaropvolgende cardio louter vet verbrand.
||
Citaat:
Mij helpt het gewoon ff shake naar binnen en dan kwartiertje doen over een kop koffie, dan ben ik wel volkomen wakker vaak. En wat ze snel maakt is dat ze heel simpel van structuur zijn en binnen een kwartier al in je bloedbaan zitten, in plaats van 60-75 minuten.
|
Als je cardioot voor vetverbranding is het belangrijk zo min mogelijk koolhydraten binnen te krijgen. Ik weet niet precies wat de voedingswaarde van amandelmelk is, maar ook vetten binnenkrijgen is onverstandig.
Het best kun je gewoon wat eiwitpoeder nemen oid, dan voel je je net eenbeetje gevuld.
||
Citaat:
![]()
|
Bij 'bodybuilders' is het uiteraard van het grootste belang dat de hoeveelheid spierverlies minimaal is, tijdens het droogtrainen. Daarom is het belangrijk zo snel mogelijk voedingsstoffen (met name eiwitten) in de bloedbaan te hebben 's ochtends. Zou natuurlijk ook wel een doel moeten zijn van andere mensen die op dieet gaan, want met elke kg spiermassa verbrand je dagelijks ook weer 50-100kcal extra.
Bij 'gewone mensen' speelt dat minder natuurlijk, ik zou zelf die lepel lijnzaadolie er lekker inhouden, maar je kunt er ook voor kiezen hem op een ander moment van de dag te nemen als het je verder niet uitmaakt. Hoe ziet je verdere voeding eruit? En probeer je ook vet te verliezen?
||
Citaat:
|
Voor iedereen die vet wil verliezen is de bodybuildersaanpak VERREWEG het effectiefst. Kijk naar alle wedstrijdbodybuilders die met een vetpercentage van 4% of minder op het podium staan. Als je serieus vet wil verliezen doe je er goed aan in die hoek je informatie te winnen.
Mensen willen alleen altijd voor de makkelijke weggaan en verzieken hun stofwisseling liever met flutdieetjes van bijvoorbeeld Sonja Bakker.
|
Verwijderd
|
@ Hulk:
Ik heb momenteel even geen doelen op het gebied van gewicht etc. Na een eetstoornis-verleden, wil ik er momenteel niet te obsessief mee bezig zijn. Dus geen doelen als: zoveel % vet verliezen of 'xx kg wegen'. Een al te strak regime is momenteel niet haalbaar, zonder een terugval te triggeren. Dat neemt niet weg dat ik wel om mn gezondheid geef en voeding wel interessant vind. En met de zomer die er aan komt, zou ik het geen enkel probleem vinden om wat strakker te zijn en wat vet te verliezen. Ik gooi 's ochtends een lepel gebroken lijzaad door mn havermout, vanwege de Omega-3. Ik eet (nog) geen vis (zit er over te denken om het wel te gaan doen) en aangezien het wel goede vetten zijn.. En ik vind het wel lekker wat smaak geven aan de havermout ![]() Mijn eetpatroon verder is redelijk wisselend. 's ochtends vaak havermout met melk/rozijnen/lijnzaad of 2-3 boterhammen, als lunch 4 boterhammen en 's avonds een normale portie. Verder wel nog wat tussendoortjes en het hangt van de dag af waar die uit bestaan. Door de week overdag vaak ook in de vorm van brood o.i.d., 's in het weekend en het 's avonds ook wel ongezondere dingen. Qua kcal zit ik meestal tussen de 1800 en de 2500 (schatting, ik tel het verder niet precies meer). Maar zoals ik al zei: ik wil wel graag wat gezonder eten alsin: goed voor mijn lijf zorgen. Maar ik ga niet voortdurend alles tellen en afwegen en minimale-kcal-regimes aanhouden. Been there, done that en ik ben er wel weer klaar mee ![]() Mijn verpercentage is wel wat aan de hoge kant en ik zou wel wat strakker in mn vel willen zitten, dus ik vermoed dat ik het dan sowieso eerder in de hoek van 'meer beweging' moet zoeken? (en sonja bakker is een stomme troela zonder verstand van voeding. ![]() |
![]() |
|
Maar is je vetpercentage dan écht aan de hoge kant als ik dat naar aanleiding van je verleden mag vragen? En is je stofwisseling (weer) normaal?
Bij bodybuilding draait uiteindelijk natuurlijk ook alles om calorieën tellen en afwegen... Maar als je gewoon je vetpercentage wat in toom wil houden hoef je denk ik niet veel aan je voeding te veranderen omdat je met 1800-2500 al op een heel normaal niveau zit natuurlijk. Meer beweging is dan wel de beste optie. Als je de ratio vet-spier verlies zo hoog mogelijk wil houden, dus tijdens de cardio relatief gezien het hoogst aantal calorieën uit vet verbrand doe je dat het beste op een intensiteit waarbij je eventueel nog wel met iemand zou kunnen praten (circa 60-65% van je maximale hartslag). Het beste momenten om te cardioën ten behoeve van spierverlies is 's ochtends op een nuchtere maag. Eventueel dus een licht verteerbare eiwitbron nemen om spierverlies te voorkomen, maar koolhydraten mijden. Koffie (zonder suiker of melk) is ook goed omdat cafeine zorgt voor mobilisatie van de vetzuren. Verder op de dag kun je eigenlijk telkens cardio doen, het effectiefst dus circa 2 uur na een maaltijd zodat je niet eerst je maaginhoud gaat verbranden, maar direct overschakelt op lichaamsvet.
Laatst gewijzigd op 12-06-2009 om 14:35. Reden: typfout |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja mijn vetpercentage is ook écht aan de hoge kant. Was een maand of 4 geleden boven de 30 (33?) geloof ik.
![]() Maar wel gemeten door zo'n stomme weegschaal, dus volgens de mevrouw van het fitnesscentrum moest ik me er niet al te veel op vastpinnen. maar op zich is het niet zo heel gek als je bedenkt dat ik zo'n 2 jaar amper goede voedingsstoffen heb binnengekregen.. ![]() Een normaal vetpercentage voor een vrouw ligt toch rond de 20-25 ofzo? Het doel is ook wel om regelmatig 's ochtends vroeg hard te lopen, maar dat is er de laatste 3 weken niet zo van gekomen. maar dat deed ik dan inderdaad wel voor mn ontbijt. Wat is een licht verteerbare eiwitbron? Daar valt kwark/griekse yoghurt zeker niet onder? Koffie drink ik niet en krijg t zwart al helemaal niet weg, maar ik had idd wel gelezen dat caffeine goed was voor vetverbranding. Geldt dat dan ook als je cola (light) zou drinken? En wat kan ik het beste eten na het hardlopen bijvoorbeeld? En ik weet wel dat kcal tellen en afwegen en dat soort dingen handig zijn als je op je voeding wil letten, maar dat obsessieve wil ik niet meer. Maar goed, een heleboel dingen weet ik toch wel uit mn hoofd, dus tellen, opzoeken en rekenen is niet zo nodig.. ![]() Bedankt voor je uitgebreide antwoord trouwens ![]() |
![]() |
|
In kwark/yoghurt zit lactose (=koolhydraten), dus niet optimaal. Eiwitpoeder is eigenlijk gewoon het beste haha
![]() In plaats van koffie zou je ook thee kunnen drinken of cafeine tabs kunnen nemen, maar is geen vereiste hoor. Cola light zou ik iig laten staan....
||
Citaat:
@ Ave: als ik je foto's zo zie ben je echt geen 30%, hooguit 23-25%, misschien nog wel minder.
|
Verwijderd
|
@ Mobius: Knap dat je dat kan zien aan mn foto's
![]() ![]() @ Freyja: Tsja, ze deden t bij t fitness-centrum een keer. Maar ik hecht er ook niet heel erg veel waarde aan eerlijk gezegd. Tis niet dat als ik er chagrijnig om word het dan ineens verandert ofzo ![]() |
![]() |
|
![]() |
miss een stomme vraag, maar ik voreg me af...
als jullie zo rond 16.30-17.00 iets snacken thuis als een zakje chips (van die 200kcal zakjes) of een mars reep ofzo en jullie eten avondeten rond 18.30 eten jullie dan eigenlijk gewoon ''normale'' hoeveelheid? of eet je dan minder of?? |
![]() |
|
Chips barst niet van de goede voedingsstoffen. De meeste calorieën zijn niet echt geschikt als bouwstof of om je lichaam van energie te voorzien, dus ik zou je maaltijd daarna gewoon een normale hoeveelheid eten.
Of gewoon die zak chips niet eten, heb je niks aan, alleen een lekkere smaak in je mond.
Laatst gewijzigd op 18-06-2009 om 13:37. Reden: typo |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht het ooit zo uitkomen dat ik dan chips of mars eet, dan eet ik bij het avondeten wel normaal ja... na een paar uur lust ik echt wel weer een gewone portie avondeten hoor. Maar meestal vind ik het zonde om mijn "honger te verspillen" aan zulk eten als ik daarna lekker avondeten heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ehm, Dennis heeft een eetstoornis (gehad), dus dan werken sommige dingen een beetje anders...
![]() Citaat:
Is dat gewoon wat je 's middags als tussendoortje eet? Want of je nou chips, mars of een Evergreen eet, je moet gewoon normaal avondeten. Of bedoel je naast je middagtussendoortje? Vroeger (toen ik nog geen ES had ![]() |
![]() |
|
Je avondeten zou ik in ieder geval nooit minderen/schrappen. En in elke normale voeding passen gewoon dingen als een zakje chips op zn tijd.
Je moet natuurlijk niet het gevoel krijgen die calorieën te moeten compenseren, al helemaal niet omdat je dan gaat schrappen in calorieën die kwalitatief 'hoogwaardiger' zijn. Als je gewoon voor jezelf bepaalt van hoeveel je wil snacken maakt het verder niet veel uit op welk tijdstip je dat doet. Als je voeding wat calorie inname betreft voor 10-20% uit junkfood bestaat kan dat absoluut geen kwaad en hoef je echt niet te gaan bedenken hoe je dat weer weg gaat werken oid...
||
![]() |
Citaat:
vandaar dat ik ook een beetje afvroeg als je smiddags je tussendoortje inderdaad zeg maar rond 16.30-17.00 neemt eet je dan 1 tot 1.5 uur later gewoon evenveel of hoor je dan minder trrek te hebben? |
![]() |
|
Dennis, je zegt het zelf al, het gaat om het gevoel. Daar hoort dus niets in. Maar hoe het bij mij werkt: een relatief klein tussendoortje qua hoeveelheid vult bij mij niet zo dat ik er bij het avondeten minder trek door heb. Twee boterhammen met beleg doen dat bijvoorbeeld wel een beetje, maar als ik bij het avondeten minder eet krijg ik later op de avond wel weer meer trek.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hallo!
Toen ik zojuist concludeerde dat ik weer 1,5 kilo ben afgevallen zonder duidelijke aanwijzing vond ik het welletjes, ik moet iets aankomen. Weeg nu net geen 51 kilo, ben ongeveer 176, wat neer komt op een BMI van 16,46. Nou heb ik nooit boven de 55 kilo gezeten maar heb het laatste half jaar wel minder energie en ben 's avonds echt op, vermoed dat het hier wel iets mee te maken kan hebben. Hebben jullie tips om wat aan te komen? Dit is wat ik ongeveer elke dag eet. En ja het is een beetje eentonig ![]() Ontbijt: 2 witbrood met duo penotti en hagelslag 1 glas ranja (van dat goedkope frambozen spul) Bij aankomst opt werk: 1 bekertje thee met suiker tussendoor tot aan 10 uur vaak nog 0,33 liter water Tussendoor +/- 10 uur: Liga Evergreen 1 bekertje thee met suiker Lunch: 5 sneeen witbrood met duo penotti 1 bekertje boulionachtige soep 0,5 liter water Tussendoor +/- 14:30 1 bekertje thee Thuis/voor eten Glas frisdrank (cola/7up) Soms alst eten laat klaar is iets van een minimars of chocolaatje of een cup a soup Avondeten: Volgens mij normaal portie aardappels groenten en vlees met meestal vla of yoghurt als toetje toe Voor de tv: 3 keer in de week 2 porties chips of (zoute) popcorn of zoiets, soms ook week helemaal niks, soms iedere avond, ligt er een beetje aan. Wat ik zelf van plan ben: Iig de helft van m'n duo penotti vervangen door iets van vlees ofzo, en 's middags rond half 3 nog een tussendoortje eten, iets van fruit of nog een evergreen ofzoiets. Verder weet ik het ook niet zo goed ![]() Ik zit 's avonds wel altijd vol na het eten, maar 2 uurtjes later voelt m'n buik alsof ik opnieuw kan beginnen, voor de lunch heb ik ook echt onwijze honger, om half 10 ook. Ik lijk wel een kachel op brandhout, gooi er een hoop in, stook als een gek en binnen de kortste keren is alles op en moet ik weer aangevuld worden ![]()
|
Overweeg om dagelijks ook nog melk te drinken
iets meer eiwit zou zeker geen kwaad kunnen, daarvoor zou je inderdaad hartig beleg kunnen kiezen Verder ben ik niet bepaald een voedingexpert, maar dit zou geen kwaad kunnen..
|
Als je echt wil aankomen moet je gewoon meer gaan eten. Ga eens verhogen met 250 kcal per week. Dus als je nu 1600 eet, eet je volgende week de hele week 1850, die week daarop 2100 enz enz. Totdat de weegschaal je juiste gewicht (dat bepaal je overigens zelf) aangeeft. Ook zou ik dat witbrood vervangen door bruinbrood.
Zolang je telkens in kleine stapjes verhoogt zal de kans dat je echt zichtbaar vet zal aanzetten minimaal blijven. Succes.
||
Citaat:
![]()
|
|