Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2009, 19:46
Verwijderd
'Mogelijk verdubbeling zorgpremie' 20-04-2009

Door de bezuinigingen van het kabinet en de vergrijzing van de bevolking dreigt de zorgpremie te verdubbelen in 2014.

In het bezuinigingsplan van het kabinet wordt 2,4 miljard bezuinigd op de zorg. Een groot deel hiervan gaat ten koste van de zorgtoeslag, een ander belangrijk deel is bezuinigen op de zorg van chronisch zieken.

Volgens het Centraal Planbureau stijgen de kosten in de zorg met 15,5 miljard euro. Deze stijging wordt veroorzaakt door de vergrijzing van de bevolking en door een happerende economie.

Het adviesbureau Gupta Strategists denkt dat een verhoging van de basispremie met jaarlijks dertien procent de enige oplossing zal zijn om de kosten te dekken. De afgelopen jaren stegen de basispremies door de hevige concurrentie slechts enkele procenten per jaar.

Als dat gebeurt ga ik mijn zorgverzekering opzeggen, verplicht of niet
Advertentie
Oud 10-06-2009, 22:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja jezus he, ik vind het nu al zo belachelijk veel geld
Oud 10-06-2009, 22:14
Verwijderd
Tja, vergrijzing. Zal nog wel meer worden..
Oud 10-06-2009, 22:19
Verwijderd
gesprek op het werk met achterlijke personen.
Oud 10-06-2009, 22:36
Verwijderd
stom: het schapenvolk
vervelend: als het openbaar vervoer niet op tijd is
ambetant: dat ik niet echt weet wat dit woord betekend *stom*
weerzinwekkend: lijken, dode mensen maar dan in het echt, een lichaam zonder inhoud. Nooit problemen mee gehad tot die keer dat me moeder me zowat forceerde om naar het lijk van m'n opa te kijken, 1 seconde en datr heeft een soort van trauma ofzo opgeleverd ;S Sindsdien kijk ik nooit meer in de kist.
Oud 11-06-2009, 08:28
Verwijderd
Ik vind Blöf zo'n suffe grafband hè, ik snap echt niet waarom iedereen daar altijd zo lyrisch over doet. Uitgekauwde deuntjes en die nikszeggende stem.

En ik zou er helemaal geen probleem mee hebben, ieder z'n meug enzo, maar om de een of andere reden moet het dan honderdduizend keer per dag op de radio gedraaid worden Alsjeblieft zeg.
Oud 11-06-2009, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Blöf zo'n suffe grafband hè, ik snap echt niet waarom iedereen daar altijd zo lyrisch over doet. Uitgekauwde deuntjes en die nikszeggende stem.

En ik zou er helemaal geen probleem mee hebben, ieder z'n meug enzo, maar om de een of andere reden moet het dan honderdduizend keer per dag op de radio gedraaid worden Alsjeblieft zeg.
"nederlands trots"

ik ben het met je eens
Oud 11-06-2009, 17:20
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het stom dat mijn vriendje vandaag vet chago was waardoor ik het ook werd.
Oud 11-06-2009, 17:53
Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Ik vind mijn verlegenheid stom!
Oud 11-06-2009, 20:30
Verwijderd
Dat stelletje amateurs van het fanfare-orkest dat hier voor mijn raam staat te oefenen. Wat een pokkeherrie!
Oud 11-06-2009, 21:18
Verwijderd
Citaat:

Gewoon geen radio luisteren. Ik doe het nu zo min mogelijk en het bespaart me een hoop irritaties.

OT: gister kwam er in de metro een oud mens naast me zitten dat stonk naar ongedierte en weken niet wassen. Echt te smerig voor woorden. Ze zat ook nog de hele tijd in haar tas te frommelen, waardoor ze voortdurend tegen me aanstootte en ondertussen zat ze rochelend te hoesten. Vooral fijn dat ik aan de raamkant zat en dus niet wegkon, want het mens moest er pas bij mijn halte uit.

Doet me ook denken aan de keer dat er in de bus een vrouw tegenover me zat waarbij een snotje uit haar neus hing, dat bij elke beweging die ze maakte heen en weer bungelde alsof het er elk moment uit kon vallen. *gruwel*

Zulke OV-momenten blijven me altijd nog lang bij.
Oud 11-06-2009, 21:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn tv doet ineens vet raar en storig
Oud 11-06-2009, 23:31
Verwijderd
Froukje Jansen en die sukkel in De Zomer Draait Door die tenenkrommend slecht interviewen. Is Martin Simek aan tafel met zijn gewonnen Zilveren Reismicrofoon, vertelt hij over zijn vader, gaan ze hem telkens afkappen en domme standaardvragen stellen. Wel mooi dat ie subtiel zijn irritatie liet blijken ("Matthijs zou me uit laten praten...", wat misschien ook niet helemaal waar is, maar toch).
Oud 11-06-2009, 23:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Froukje Jansen en die sukkel in De Zomer Draait Door die tenenkrommend slecht interviewen.
Ik erger me ook kapot aan dat mens. Vorige week was de zus van Bart de Graaff te gast. Toen vroeg ze serieus of ze vond dat Bart te vroeg overleden was.
Oud 12-06-2009, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me ook kapot aan dat mens. Vorige week was de zus van Bart de Graaff te gast. Toen vroeg ze serieus of ze vond dat Bart te vroeg overleden was.
Haha, dat fragment keek ik net even, ja. Pijn-lijk.
Oud 12-06-2009, 06:40
Missy
Missy is offline
Mensen die gaan toeteren naar een lesauto terwijl het licht op groen staat, maar de lesrijder het niet lukt om weg te rijden. Een beetje geduld op brengen is soms ook moeilijk.
En zometeen werken kan ik ook niet waarderen. En buikpijn. En over een kwartier weg moeten en alles nog in orde maken. Een blaasontsteking kan ik ook niet waarderen. En dat het weer niet echt lekker is. Hallo, het is al juni!
Oud 12-06-2009, 09:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Grmbl ik ben de lader voor mijn camerabatterij kwijt, en ik dacht dat ik 'em dan ook wel even aan m'n computer kon hangen, is dat kabeltje niet de goede dus nu kan ik m'n camera gewoon niet gebruiken omdat ik geen flauw idee heb waar beide kabels zijn
Oud 12-06-2009, 10:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mensen die het hebben over 'wijntjes drinken' wil ik echt slaan. Geen idee waarom.

edit: Oja, en 'een drankje doen' *ril*
Oud 12-06-2009, 11:13
Verwijderd
Mijn buren zijn vanaf een uur of 6/7 vanochtend heel hard gaten aan het boren in hun muren en met hamers op tinnen potten aan het slaan enzo Wie heeft er zoveel gaten in z'n muren nodig, vraag ik je? Ik woon hier nu anderhalf jaar en ik heb alleen net na m'n verhuizing gedurende vijf á tien minuten wat gaten geboord om wat dingen op te hangen. Maar de rest van de flat heeft kennelijk behoefte aan DUIZEND GATEN IN ALLE MUREN. Waarom?
Oud 12-06-2009, 11:50
Verwijderd
Die stomme advertentie van de NRC datingsite.
En dat ik twee tentamens achter elkaar heb en ik ben banggggg want ze zijn kut en ik wil geen her ;(
Oud 12-06-2009, 11:59
Verwijderd
Oja, ik moest vandaag een paper inleveren maar ik had er geen ZIN in want het is een KUTVAK en ik kon mezelf niet eens horen denken door al die HERRIE dus nu heb ik niks gedaan en ga ik maar voor de herkansing. Straks ga ik in de zon liggen, dat zal ze leren.
Oud 12-06-2009, 12:42
Alyssia
Alyssia is offline
Ik vraag me echt ontzéttend af wat er LEUK is aan kamperen >.>
Oud 12-06-2009, 12:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Kamperen is geweldig
Oud 12-06-2009, 12:55
Alyssia
Alyssia is offline
Kan je me dan alsjeblieft uitleggen wat er zo geweldig aan is.
Oud 12-06-2009, 12:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
In het wsz dan maar
Oud 12-06-2009, 15:00
Verwijderd
Mijn zusje, wat een dom, kinderachtig, dom, achterlijk infantiel grafkind.
Oud 12-06-2009, 15:08
Batave
Batave is offline
dat ik ziek ben

en dat mijn vader nog steeds een stoel niet heeft gerepareerd.
Oud 12-06-2009, 17:48
Nona
Nona is offline
Aangekondigd feestje, prima. Maar waarom moeten mijn muren ervan trillen?
Oud 12-06-2009, 18:09
Batave
Batave is offline
Een vent die beweert dat je depressief kan worden wanneer je ouders zich met het occulte hebben ingelaten.
Oud 12-06-2009, 18:17
Nona
Nona is offline
Dat kan toch?
Oud 12-06-2009, 18:43
Verwijderd
Dat de keyblades voor onze cosplay te laat zijn. /nerd
Oud 12-06-2009, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Een vent die beweert dat je depressief kan worden wanneer je ouders zich met het occulte hebben ingelaten.
Ik zou ook zwaar depressief zijn als blijkt dat mijn ouders zo dom zouden zijn, en vrezen of ik het niet heb geërfd.
Oud 12-06-2009, 22:39
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Het is mogelijk, maar niet per definitie natuurlijk.
Je kan natuurlijk net zo depressief worden als je ouders opeens streng gelovig (in God of Allah geloven dus) zijn.

En ik heb verder even niets te klagen geloof ik.
Oud 13-06-2009, 19:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
De bloemen die ik donderdag heb gekocht (en die "een week, ja echt *zucht* een week" *geïrriteerde blik van pms-bloemenverkoopster krijgt*) beginnen nu al te hangen
Oud 13-06-2009, 20:31
Philosophy
Philosophy is offline
Ik vind het stom, kut, ambetant en alles wat niet positief is dat ik het een vet groot dilemma vind.
Oud 13-06-2009, 20:49
Verwijderd
Op mijn nieuwe pinpas van de ING heb ik nog steeds mijn eigen afbeelding, maar nu zit er een stom zilveren chipknip-vierkantje door mijn tekst heen Eikels!
Oud 13-06-2009, 20:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat vind je een dilemma Phil?
Oud 13-06-2009, 20:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind het ambetant dat ik al 4 mensen heb gevraagd om met me de stad in te gaan vanavond, en dat niemand kan. Nou ja, 2 reageren helemaal niet op de sms Mijn vrienden raken een beetje op.
Oud 13-06-2009, 21:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Op mijn nieuwe pinpas van de ING heb ik nog steeds mijn eigen afbeelding, maar nu zit er een stom zilveren chipknip-vierkantje door mijn tekst heen Eikels!
krijg je dan niet een gratis nieuwe?
Oud 13-06-2009, 21:36
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn nek/schouders/rug
Oud 13-06-2009, 21:43
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Wat vind je een dilemma Phil?
Meh liefde enzo
Oud 13-06-2009, 21:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh bah liefde wat moet je ermee
Oud 13-06-2009, 21:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Er is mij gisteren door mijn huisgenoot verteld dat ons huis een echte bachelorettepad is dus ik ben benieuwd
Oud 13-06-2009, 22:08
Philosophy
Philosophy is offline
Ja niks, dus ik vergeet het maar snel weer.

Een WAT?
Oud 13-06-2009, 22:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Een bachelorette pad net als een bachelor pad, alleen dan voor vrouwen
Oud 13-06-2009, 22:14
Philosophy
Philosophy is offline
Ooooh. Haha dat is alleen maar beter!
Oud 13-06-2009, 22:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dus benieuwd hoeveel scharrels ik krijg
Oud 13-06-2009, 22:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar goed, dat vind ik niet echt ambetant. Wat wel ambetant is, is dat ik een film aan het kijken ben op m'n laptop, en hij loopt helemaal niet soepel . Het beeld is heel schokkerig en dat is bijzonder irritant.
Oud 13-06-2009, 22:18
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Dus benieuwd hoeveel scharrels ik krijg
Scharrels zijn niet tof, als het voorbij is ben je net zo verdrietig als na 100000 jaar relatie.

En ik vind het nog steeds ambetant en kut en stom en flutzooi en ik vind het ook stom dat ik zo slecht slaap de laatste dagen.
Oud 13-06-2009, 22:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat ligt er maar net aan wat je voelde voor die scharrel lijkt me. Ik ben niet zo van het 'scharrelen' hoor, maar het kan nuttig zijn

Regels voor berichten