Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2009, 02:20
Verwijderd
...vanwege gebrek aan skillz, lef of verstand? Van ambulancebroeder tot nieuwslezer, van air traffic controller tot chirurg, laat maar horen!

Ik zou nooit als nieuwslezer aan de slag kunnen omdat ik moeite zou hebben met aandacht erbij houden als de camera's lopen. Ik zou gaan gapen, me verspreken of afgeleid worden door van alles en nog wat. Of improviseren/afwijken van de autocue, of voor de grap bepaalde woorden dramatisch uitspreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2009, 02:22
arPos
arPos is offline
vroeg je jezelf af om 3:20

Verkoper bij een call-center...
echt... bah
Oud 11-06-2009, 03:16
Verwijderd
Citaat:
vroeg je jezelf af om 3:20
Mja, n.a.v. de Never Mind The Buzzcocks-discussie in het lachen-topic.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 04:01
AzN
AzN is offline
Ik zou nooit 'n patholoog-anatoom kunnen/willen zijn, want:
Citaat:
echt... bah
Oud 11-06-2009, 05:49
Verwijderd
Werken in een vleesfabriek. Don't get me wrong, ik houd van vlees. Maar dan om te eten. Ik hoef niet te zien hoe mijn biefstuk er een week geleden uit heeft gezien.

Bleh.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 08:35
arPos
arPos is offline
ik ben kippenslachter geweest dat was wel bruut, en een maatje van mij maakt en installeert kippenslachtmachines.
Oud 11-06-2009, 08:36
Verwijderd
Ik zal even binnen mijn eigen vakgebied blijven:
Theatertechnicus zou ik niet moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 08:52
Verwijderd
Ik denk dat ik de meeste dingen wel zou kunnen als ik de bijbehorende studie zou volgen Maar ik moet er niet aan denken om accountant te worden of econoom, mijn hemel hoe blijven die mensen wakker op kantoor?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 08:59
Alyssia
Alyssia is offline
Alles waar bloed of naalden aan te pas komt, dat sla ik liever over.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 09:06
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Rode Panda zou echt nooit een boorplatform kunnen zijn.
Oud 11-06-2009, 10:52
Verwijderd
zuster op de spoedeisende hulp. veel te veel stress.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 11:40
Verwijderd
De zorg.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 11:57
flyaway
flyaway is offline
Minister. Ik ben niet zo snel met argumenten en verdedigen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 12:06
Verwijderd
mcdonalds, schoonmaken, vakkenvullen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 12:18
Severus
Severus is offline
Patholoog-anatoom, brrr.
Oud 11-06-2009, 12:26
Verwijderd
Ohja en die zooi die Kazet doet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 15:01
Verwijderd
Krantenjongen. Ook de Spits uitdelen ofzo. Buh.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 15:16
Uice
Uice is offline
Ik zou niet graag IN DE BOUW zitten.
Oud 11-06-2009, 15:17
31337
31337 is offline
Mensen werven op straat voor goede doelen. Ik kan die lui zelf al afschieten, dus dat is reden genoeg waarom ik dat niet zou willen doen.
Oud 11-06-2009, 17:15
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, folders uitdelen op straat ofzo. Echt
Oud 11-06-2009, 17:24
Verwijderd
meerdere gebieden niet denk ik... werk wat lichamelijk te zwaar zou zijn zoals de bouw.
Maar iets waarbij ik de hele nacht voor op moet blijven ook niet..
slachterij gaat ook niet werken!
Met mensen werken wel :-) Ach, je kan niet overal goed in zijn ..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 17:31
Verwijderd
Dingen die ik vast wel zou kunnen, maar gewoon vreselijk zou vinden; werken aan een lopende band (dus bv. de hele dag koekjes inpakken ik zou gek worden ), schoonmaken lijkt me ook echt niet leuk, ik vind 't thuis al vervelend en dan is 't mijn eigen troep, maar troep van andere mensen opruimen/schoonmaken... nee bedankt.
Oh, en van die verkopers die je dingen aan willen smeren via de telefoon of aan de deur; dat wíl ik gewoon echt niet, ik zou me vreselijk voelen.
Heel fysiek werk lijkt me ook niets, dus bv. in de bouw, maar ook van die blije mensen die in sportscholen werken en de hele dag staan te springen en fietsen op muziek (dan is het fysieke gedeelte eigenlijk nog het minst vervelende, denk ik...).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 17:38
Verwijderd
Voor anderen schoonmaken valt wel mee, want geld.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 17:46
Verwijderd
schoonmaken verdient super goed, schijnt! Enne t zijn vaak bedrijven en zo..
Bij een ander is het toch anders als bij jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2009, 19:01
marrel
marrel is offline
Schoonmaken, mensen dingen verkopen via de telefoon en werken in een verpleegtehuis of thuiszorg zou ook absoluut niks voor me zijn.
Oud 11-06-2009, 19:10
Verwijderd
Citaat:
schoonmaken verdient super goed, schijnt! Enne t zijn vaak bedrijven en zo..
Bij een ander is het toch anders als bij jezelf.
Mwa, ik zou 't alleen doen als het écht écht zou moeten. Natuurlijk krijg je er voor betaald enzo, maar toch, er zijn genoeg baantjes die ik véél liever zou willen dan schoonmaken...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 19:20
Philosophy
Philosophy is offline
In de koekjesfabriek verdient ook best goed
Oud 11-06-2009, 19:23
Tink*
Tink* is offline
Donateurs werven en callcenter.
Oud 11-06-2009, 20:35
Allure
Allure is offline
Citaat:
De zorg.
In de Onze Taal (tijdschrift) stond een artikel over het woordje zorg, dat dat steeds vaker wordt gezegd ipv gezondheidszorg.

ot: De horeca is niks voor mij. Dierenarts zou ik ook nooit kunnen zijn, omdat ik hondenkwijl al vies vind.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet graag IN DE BOUW zitten.
+ een beroep waarbij ik veel met mensen te maken heb of lopende band werk moet doen, maar ik denk dat ik een heleboel dingen niet zou (willen) kunnen/verdragen.
En als ik het over mijn eigen vakgebied heb zou ik nooit ckv-leraar willen worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 20:56
Verwijderd
Citaat:
In de Onze Taal (tijdschrift) stond een artikel over het woordje zorg, dat dat steeds vaker wordt gezegd ipv gezondheidszorg.

ot: De horeca is niks voor mij. Dierenarts zou ik ook nooit kunnen zijn, omdat ik hondenkwijl al vies vind.
Dat eerste is toch al heel lang zo?

En OT: met dieren werken zou ook niets voor mij zijn, ik vind dieren leuk, maar niet als ik ze moet dwingen iets te doen, ik hou niet van gekrabt en gebeten worden!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 21:32
Verwijderd
Ik denk dat ik op korte termijn vrijwel ieder werk zou kunnen doen, behalve misschien dingen in de bioindustrie. Om morele redenen.

Op lange termijn is er juist heel weinig werk dat ik zou kunnen doen. Of nouja, ik zou het prima kunnen als ik anders zou verhongeren, want 'werk niet aankunnen' is natuurlijk een luxeprobleem. Als de keuze is tussen creperen van de honger of kutwerk doen dan ga je echt wel voor het kutwerk. En als de werkeloosheid hoog is dan zul je er nog blij mee zijn ook. Lekker drekkige putjes scheppen voor 1,50 per uur en na afloop je werkgever op je knietjes bedanken.
Maar als het niet absoluut noodzakelijk was voor mijn overleven dan zou ik al heel snel gedemotiveerd raken door gebrek aan interesse en daardoor bepaald geen goed werk leveren. Ik doe immers niet voor niets een alfa-studie met karige perspectieven op de arbeidsmarkt, als ik het idee had dat ik m'n leven ook kon inrichten met iets kansrijkers dan was ik wel lekker tandheelkunde gaan studeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 21:38
Verwijderd
Oh, begrafenisondernemer en doodskistenverkoper zou ik trouwens écht nooit kunnen worden. Ik zou het wel kunnen proberen natuurlijk, maar ik zou al heel snel ontslagen worden doordat ik makkelijk de slappe lach krijg bij serieuze aangelegenheden. Sowieso moet ik bij alle serieuze dingen altijd glimlachen of gniffelen, terwijl je als begrafenisondernemer/doodskistenverkoper/etc juist permanent een sobere en meelevende blik op je gelaat moet hebben volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 22:11
Verwijderd
Begrafenisondernemer kan ook op de achtergrond, dat je niet direct in contact staat met de familie de hele tijd, maar verzekeringen enzo regelt. Dat lijkt me wel een gaaf beroep. Met contact met familie overleef ik ook wel, lijkt me wel een goede baan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 22:26
Verwijderd
Het is tragisch, maar bijna geen enkel baantje.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 22:28
Verwijderd
Ik heb niet zo geschikt voor uhm, zwaar fysiek sjouwwerk en dat soort meuk. En werken in de horeca lijkt me ook verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 23:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben slecht in werk waarbij ik teveel mensen tegenkom en 'klantvriendelijk' moet zijn.

Nou ja, ik ben opzich wel goed in het uitvoeren ervan, maar elke keer dat ik dat moet doen sterft er weer een stukje van m'n ziel.
Oud 12-06-2009, 12:20
Verwijderd
Ik heb een tijdje schoongemaakt als vakantiewerk en dat was echt helemaal niet erg, stuk beter dan datainvoer iig. Je loopt door zo'n bedrijfsruimte, stofzuigt de vloer, verwijdert wat bijna lege vuilniszakken en doet helemaal lege in de prullebak, en je maakt even de wc schoon. Alleen omdat er véél vaker schoongemaakt wordt in zo'n bedrijf dan bij mensen thuis (euh dan in ons studentenhuis tenminste ) is die wc echt helemaal niet vies ofzo. Stelt echt niets voor.

Ik moet zeggen dat ik het wél vervelend vond als we moesten schoonmaken terwijl er al mensen aan het werk waren. Dan kreeg ik toch het gevoel dat ik wel even moest meedelen dat ik aan de universiteit studeerde, hoorrrr.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb een gruwelijke hekel aan stofzuigen
Oud 12-06-2009, 12:54
31337
31337 is offline
Ik hou wel van werk. Ik kan er uren naar kijken
Oud 12-06-2009, 17:55
Miekje*
Miekje* is offline
Offtopic: de fucking stomme opmerking die mijn leraar Nederlands ook altijd maakt
Oud 12-06-2009, 18:12
Verwijderd
Dingen waarbij ik "met mijn handen" moet werken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 20:29
$moky
$moky is offline
alles waar je vies bij wordt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 20:46
Miekje*
Miekje* is offline
Miepert!

Rioolwerk lijkt me trouwens als enige smerig werk niks Brrrr.
Oud 12-06-2009, 21:03
Verwijderd
Iets waarbij ik dieren moet slachten. En dingen die in nauwe ruimtes zijn, bijv speleologendingen of schoorsteenvegen want ik ben wat claustrofobisch. Bloed vind ik ook niet zo tof, maar daar zou ik wel aan kunnen wennen. En iets dat laatst bij Dirty Jobs was: een paneel vol displays met de temperaturen van de ovens in een baksteenfabriek oid, en de JOB was dat je 8 uur lang onbeweeglijk naar dat paneel moet staren Ik zou binnen een week voslagen krankzinnig worden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 21:23
$moky
$moky is offline
Citaat:
Miepert!

Rioolwerk lijkt me trouwens als enige smerig werk niks Brrrr.
als ik dat moet doen,dan verander ik egt in een kots machine
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 20:52
Verwijderd
Werk bij een slachtbedrijf, om voor de hand liggende redenen.
Wachter, waarbij je dus de hele dag in de houding voor je uit moet kijken. Ik zou flauwvallen.
Verkoper via de telefoon of aan de deur. Ik zou onmiddelijk accepteren dat mensen geen interesse hebben, en dus niets verkopen.
Plus natuurlijk alle baantjes waar je heel bijzondere vaardigheden voor moet hebben, zoals operazanger of topsporter.

BInnen mijn perspectieven: Radioloog, want je zit de hele dag in het donker en ik zou dan echt niet wakker kunnen blijven en mogelijk een chronische winterdepressie ontwikkelen; oncoloog, want ik zou er niet tegen kunnen dat een ruime meerderheid van m'n patiënten overlijdt; verzekeringsarts, want al je patiënten hebben een hekel aan je en na elke patiënt ben je drie uur bezig om een rapport te schrijven; psychiater, want ik zou te veel meeleven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 21:19
Marvin1995
Marvin1995 is offline
Uhhmmm, Alles waarbij je stil moet zitten is niks voor mij ... ik hou meer van de bouw
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 22:52
Skilly
Skilly is offline
Trein machinist. Lijk me zo saai helemaal in je upiie uren achter elkaar. Niks voor mij dan ga ik nog meer tegen mezelf praten.
Reageren

Regels voor berichten