Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik het over mijn eigen vakgebied heb zou ik nooit ckv-leraar willen worden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En OT: met dieren werken zou ook niets voor mij zijn, ik vind dieren leuk, maar niet als ik ze moet dwingen iets te doen, ik hou niet van gekrabt en gebeten worden! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik op korte termijn vrijwel ieder werk zou kunnen doen, behalve misschien dingen in de bioindustrie. Om morele redenen.
Op lange termijn is er juist heel weinig werk dat ik zou kunnen doen. Of nouja, ik zou het prima kunnen als ik anders zou verhongeren, want 'werk niet aankunnen' is natuurlijk een luxeprobleem. Als de keuze is tussen creperen van de honger of kutwerk doen dan ga je echt wel voor het kutwerk. En als de werkeloosheid hoog is dan zul je er nog blij mee zijn ook. Lekker drekkige putjes scheppen voor 1,50 per uur en na afloop je werkgever op je knietjes bedanken. Maar als het niet absoluut noodzakelijk was voor mijn overleven dan zou ik al heel snel gedemotiveerd raken door gebrek aan interesse en daardoor bepaald geen goed werk leveren. Ik doe immers niet voor niets een alfa-studie met karige perspectieven op de arbeidsmarkt, als ik het idee had dat ik m'n leven ook kon inrichten met iets kansrijkers dan was ik wel lekker tandheelkunde gaan studeren ofzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, begrafenisondernemer en doodskistenverkoper zou ik trouwens écht nooit kunnen worden. Ik zou het wel kunnen proberen natuurlijk, maar ik zou al heel snel ontslagen worden doordat ik makkelijk de slappe lach krijg bij serieuze aangelegenheden. Sowieso moet ik bij alle serieuze dingen altijd glimlachen of gniffelen, terwijl je als begrafenisondernemer/doodskistenverkoper/etc juist permanent een sobere en meelevende blik op je gelaat moet hebben volgens mij.
|
![]() |
|
Ik ben slecht in werk waarbij ik teveel mensen tegenkom en 'klantvriendelijk' moet zijn.
Nou ja, ik ben opzich wel goed in het uitvoeren ervan, maar elke keer dat ik dat moet doen sterft er weer een stukje van m'n ziel. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb een tijdje schoongemaakt als vakantiewerk en dat was echt helemaal niet erg, stuk beter dan datainvoer iig. Je loopt door zo'n bedrijfsruimte, stofzuigt de vloer, verwijdert wat bijna lege vuilniszakken en doet helemaal lege in de prullebak, en je maakt even de wc schoon. Alleen omdat er véél vaker schoongemaakt wordt in zo'n bedrijf dan bij mensen thuis (euh dan in ons studentenhuis tenminste
![]() Ik moet zeggen dat ik het wél vervelend vond als we moesten schoonmaken terwijl er al mensen aan het werk waren. Dan kreeg ik toch het gevoel dat ik wel even moest meedelen dat ik aan de universiteit studeerde, hoorrrr. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iets waarbij ik dieren moet slachten. En dingen die in nauwe ruimtes zijn, bijv speleologendingen of schoorsteenvegen want ik ben wat claustrofobisch. Bloed vind ik ook niet zo tof, maar daar zou ik wel aan kunnen wennen. En iets dat laatst bij Dirty Jobs was: een paneel vol displays met de temperaturen van de ovens in een baksteenfabriek oid, en de JOB was dat je 8 uur lang onbeweeglijk naar dat paneel moet staren
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Werk bij een slachtbedrijf, om voor de hand liggende redenen.
Wachter, waarbij je dus de hele dag in de houding voor je uit moet kijken. Ik zou flauwvallen. Verkoper via de telefoon of aan de deur. Ik zou onmiddelijk accepteren dat mensen geen interesse hebben, en dus niets verkopen. Plus natuurlijk alle baantjes waar je heel bijzondere vaardigheden voor moet hebben, zoals operazanger of topsporter. BInnen mijn perspectieven: Radioloog, want je zit de hele dag in het donker en ik zou dan echt niet wakker kunnen blijven en mogelijk een chronische winterdepressie ontwikkelen; oncoloog, want ik zou er niet tegen kunnen dat een ruime meerderheid van m'n patiënten overlijdt; verzekeringsarts, want al je patiënten hebben een hekel aan je en na elke patiënt ben je drie uur bezig om een rapport te schrijven; psychiater, want ik zou te veel meeleven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 |