Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2009, 00:58
Verwijderd
Wat is oom toch eigenlijk een raar woord...Oom. Oom. Ohm. Oomoomoomoomoom. Pm verstuurd.
Advertentie
Oud 13-06-2009, 01:13
Verwijderd
Het komt door die twee binnensmondse O's en dan opeens zo'n mompelige M. Daar zou ieder woord raar van worden.
Oud 13-06-2009, 01:25
Verwijderd
Hoewel ieder woord raar wordt als je het te vaak herhaalt, natuurlijk.
Oud 13-06-2009, 01:40
Verwijderd
Nog een keer quoten, want ze zijn het waardf.

Citaat:
Stopmotion voor de soggers nachtbrakers!

[filmpje]
De geschiedenis van de Amerikaanse oorlogvoering verteld in nationale etenswaren.

[filmpje]
Smakelijk voedsel.

[filmpje]
Spellekes.
Citaat:
Deze is ook zo gaaf he, die debiele koppen en die rare tepels

[filmpje]

En de zwiepende ogen en wenkbrauwen op 2:27

What if he did, what if he didn't, what if the world was made of pudding
Oud 13-06-2009, 01:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zeg 't meer als 'oohwm'... hmm. klinkt idd raar.

Dat had ik laatst bij 't woord fiets ook. fietsfietsfietsfietsfietsfiets. Slaat nergens ook.
Bicycle snap ik nog, want je hebt 2 wielen die draaien, maar hoe kom je in godesnaam aan het woord fiets?!
Oud 13-06-2009, 01:46
Verwijderd
Hm, dit zegt het internet erover:

"De herkomst is onzeker. Vermoedelijk is het woord afgeleid van de naam van een bekende Amsterdamse rijwielhandelaar."
Oud 13-06-2009, 01:48
Verwijderd
Wat ík niet snap, is waarom mensen vroeger dachten dat zoiets comfortabeler was dan gewoon twee wielen van gelijke hoogte:

Hoewel ik best op zo'n voorwerpje zou willen leren rijden. Eigenlijk is het gewoon een soort veredelde eenwieler
Oud 13-06-2009, 01:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hm, dit zegt het internet erover:

"De herkomst is onzeker. Vermoedelijk is het woord afgeleid van de naam van een bekende Amsterdamse rijwielhandelaar."
Nou, lekker bekende rijwielhandelaar. Niemand weet ervan! Als zelfs het internet het al niet precies weet...

En mss waren die grote wielen wel gewoon om te boasten. "Ha, is de doornsee van jouw wiel maar anderhalve meter?! Die van mij is lekker één meter zestig!"

Want mannen patsen graag met lengtes van dingen. [/feit]
Oud 13-06-2009, 01:50
Verwijderd
Hij dacht vast dat niemand hem ooit zou vergeten omdat het hele rijwiel naar hem vernoemd is. Fout gedacht!
Oud 13-06-2009, 01:57
Verwijderd
Citaat:
Wat ík niet snap, is waarom mensen vroeger dachten dat zoiets comfortabeler was dan gewoon twee wielen van gelijke hoogte:

[afbeelding]

Hoewel ik best op zo'n voorwerpje zou willen leren rijden. Eigenlijk is het gewoon een soort veredelde eenwieler
Het is wel creatiever. En het staat tof.
Oud 13-06-2009, 02:08
Verwijderd
Citaat:
Nog een keer quoten, want ze zijn het waardf.
Door die foodfight heb ik honger ;(
Oud 13-06-2009, 03:18
Verwijderd
Zo, twee heerlijke tosti's en een kopje thee. Goede afsluiter van de avond.
Oud 13-06-2009, 09:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goedemorgen
Oud 13-06-2009, 09:17
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Goedemorgen
Oud 13-06-2009, 09:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Môguh.

edit: Shit, 't is pas 7,5 uur sinsd m'n laatste post.
*snel bed weer induikt*
Oud 13-06-2009, 09:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 13-06-2009, 09:39
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oud 13-06-2009, 09:41
Verwijderd
Citaat:
oh en de ouders van aarbei heb ik denk ik ook wel eens gezen
Oud 13-06-2009, 10:09
Verwijderd
goedemorgen jongens en meisjes.
Oud 13-06-2009, 10:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoi Pip.
Oud 13-06-2009, 10:18
Verwijderd
Hallo.
Oud 13-06-2009, 10:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat gaan jullie voor leuks doen vandaag?
Oud 13-06-2009, 10:36
Verwijderd
werken straks ;x
Oud 13-06-2009, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Niet zo leuk dus
Oud 13-06-2009, 10:44
arPos
arPos is offline
Citaat:

[afbeelding]

Dat is van voor de tijd van tandwieloverbrenging, toen gold 2 * zo groot wiel ~ 2 * zo snel.

je had er ook 1 met 2 wielen van (bijna) gelijke grote maar dat was een loopfiets

Citaat:
Bijna geen enkel woord in onze taal is zo gewoon en ingeburgerd als het woord fiets. Toch bestond het woord fiets nog niet toen die dingen, in de vorige eeuw, al weer enige tijd in ons land rondreden. De eerste types die in Nederland verschenen (dat waren meestal Michaux of daarvan nagebouwde Nederlandse exemplaren) werden toen nog vélocipčdes genoemd. De naam die er in Frankrijk aan was gegeven. Al snel zocht men echter naar een Nederlands woord als vervanging van dat toch wel lange Franse begrip. Zo werden onder andere door elkaar de benamingen trapwiel, schrijwiel, wielpaard en rijwiel gebruikt. Rijwiel, een logische en voor zichzelf sprekende benaming, vond algemeen ingang en werd voortaan in officiële stukken en wetten gebruikt. Maar hoe kwam men nu op fiets? Anja Lelieveld schreef er een artikel over op de website 'De Oude Fiets.' We citeren. "Er zijn verschillende theorieën over het ontstaan van het woord. Er wordt gezegd dat fiets een verbastering is van het Franse woord velocipede: Via "vellecepee"en fietselepee"zou het rijwiel uiteindelijk voor het gemak maar fiets zijn genoemd. Maar er zijn nog mooiere verklaringen. Wat denkt u van deze? Fiets zou zijn ontstaan omdat de vroege types, die nog geen kogellagers hadden, een piepend (ja, u raadt het al: fiets-fiets-fiets) geluid gingen maken als de draaiende delen niet regelmatig werden ingevet. Weer een andere lezing is dat fiets is ontleend aan een woord uit de zuid-limburgse volkstaal in de vorige eeuw. In het "Woordenboek der dorpsspraak van Heerlen" van 1884 is het woord vietse opgenomen. Dit zou zoveel betekenen als zich snel uit de voeten maken. Nu is dat zoals u weet met de fiets inderdaad goed mogelijk. Of vietse echt vanuit het zuid-limburgse over heel Nederland is verspreid, is niet meer meet zekerheid vast te stellen. Een andere theorie die hier enigszins mee samenhangt luidt dat fiets is afgeleid van het Franse woord voor snelheid, vitesse. Uit betrouwbare bron (van Toon van Otterdijk) heeft schrijfster dezes vernomen dat vroeger in zijn geboortestreek in Brabant veel woorden rechtstreeks uit het Frans werden overgenomen en daarna enigszins vernederlandst gebruikt bleven worden.
Ik denk zelf dat het inderdaad een verbastering van "vitesse" is, al vind ik een verbastering van "velocipedes" ook aardig aannemelijk.
Citaat:
Vélocipčde is het klassieke woord voor een fiets. De letterlijke betekenis is: snelvoet.
ergens klinkt het logisch in een tijd voor tandwieloverbrenging...

Ja tandwielen toch wel naast het gebruik van rubber, stoom en de uitvinding van polymeren de fundatie van onze maatschappij.
Citaat:
Wat gaan jullie voor leuks doen vandaag?
To work or not to work, that's the question...

zal wel werken zijn, kan wel een paar centen gebruiken.
Oud 13-06-2009, 10:59
Verwijderd
Ik ga voor het leuke programmeren.
Oud 13-06-2009, 11:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga maar boodschappen doen. Zal toch moeten lunchen. Zucht.
Oud 13-06-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ga voor het leuke programmeren.
Ik heb al zolang niet meer gematlabd, laatst ging ik het doen en toen was ik het afbreekcommando vergeten. Zat ik maar op CTRL+enter te rammen.
Oud 13-06-2009, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al zolang niet meer gematlabd, laatst ging ik het doen en toen was ik het afbreekcommando vergeten. Zat ik maar op CTRL+enter te rammen.
Ik moet eigenlijk C++ programmeren vandaag, maar ik heb besloten dat mijn luiheid vandaag wint en ik het morgen maar ga doen. Op het werk ben ik wel bezig met Matlab, al is mijn Matlab-script meer dan tien keer zo langzaam als het C-script dat hetzelfde doet van mijn baas.
Oud 13-06-2009, 11:27
Verwijderd
Het probleem is dat ik een stelsel differentiaalvergelijkingen heb dat gekoppeld is aan een som van functies van die DV, maar Matlab kan daar niet mee omgaan, dus beschouw ik die som als een constante parameter in de DV's die ik na korte tijdstappen weer opnieuw bereken. Maar daar wordt het script heel langzaam van, want die som oscilleert behoorlijk snel - dus iedere keer moet ik 100.000 gekoppelde DV's van 6 variabelen berekenen.
Oud 13-06-2009, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is dat ik een stelsel differentiaalvergelijkingen heb dat gekoppeld is aan een som van functies van die DV, maar Matlab kan daar niet mee omgaan, dus beschouw ik die som als een constante parameter in de DV's die ik na korte tijdstappen weer opnieuw bereken. Maar daar wordt het script heel langzaam van, want die som oscilleert behoorlijk snel - dus iedere keer moet ik 100.000 gekoppelde DV's van 6 variabelen berekenen.
En je wil uiteindelijk die variabelen weten?
Oud 13-06-2009, 11:55
Verwijderd
Citaat:
En je wil uiteindelijk die variabelen weten?
Nee, die som. Ik heb een stelsel dat er zo uitziet:

d/dtF(t) = U(F,k,delta)

En de delta is een vector waarvan de elementen bestaan uit sommen van elementen van de 6-dimensionale vector F over alle k. Op dit moment stuur ik de k's en delta's als parameters naar de ODE solver.

Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 12:05.
Oud 13-06-2009, 12:03
Verwijderd
I got a man

*zingt*
Oud 13-06-2009, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, die som. Ik heb een stelsel dat er zo uitziet:

d/dtF(t) = U(F,k,delta)

En de delta is een vector waarvan de elementen bestaan uit sommen van elementen van de 6-dimensionale vector F over alle k. Op dit moment stuur ik de k's en delta's als parameters naar de ODE solver.
En hoelang doet hij er dan over?
Oud 13-06-2009, 12:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oneeee zapte langs hart van nederland, en gaat over 2 zussen die allebei een tweeling kregen in dezelfde week. Maar die namen, om te huilen! De zussen heten Melanie en Davinia, hun kinderen heten Nyano, Juliano, Romy en Nigel, de vaders Marcel en Patrick.

Oud 13-06-2009, 12:30
Verwijderd
Citaat:
En hoelang doet hij er dan over?
Dat hangt af van de hoeveelheid k-punten die ik neem en de grootte van de tijdstap (met constante delta), van ongeveer 5 minuten tot uren.
Oud 13-06-2009, 12:36
TopDrop
TopDrop is offline
er zit hier iemand verderop de eo jongerendag live te kijken op volume 100
Oud 13-06-2009, 12:36
Verwijderd
Nyano vind ik een leuke naam voor als je in Japan woont.
Oud 13-06-2009, 12:37
Verwijderd
Citaat:
er zit hier iemand verderop de eo jongerendag live te kijken op volume 100
Zeggen dat God het ook wel hoort op volume 1!
Oud 13-06-2009, 12:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nyano vind ik een leuke naam voor als je in Japan woont.
Ja en Nigel is leuk als je Brits bent. Maar niet als je achternaam Evers is.
Oud 13-06-2009, 12:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Studeer- en eettijd! Toedeloe!
Oud 13-06-2009, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ja en Nigel is leuk als je Brits bent. Maar niet als je achternaam Evers is.
Klopt.
Oud 13-06-2009, 12:55
Verwijderd
In Brabant is een makelaar actief onder de naam Dick Severs.
Oud 13-06-2009, 13:22
TopDrop
TopDrop is offline
ik ben gigantisch aan het dweilen
Oud 13-06-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Zijn moeder is wel uicerig, ze lijken op elkaar qua gedachtegangen en ze hebben ook wel dezelfde soort humor. Ik moet de hele tijd heel hard om haar lachen, want ze heeft een grappig soort taalgebruik. Sowieso lijkt ze qua gedrag meer een meisje dan een vrouw van tegen de vijftig, want het is echt zo'n blij enthousiast miniatuurvrouwtje. En ze verft 'r haar niet, dat vind ik een goede zaak want grijs haar is mooier dan dat nepblond of auberginerood dat je vaak bij vrouwen van haar leeftijd ziet. Ze praat graag over seks aan tafel en ze zegt allemaal grappige droge dingen, maar daar weet ik momenteel geen concreet voorbeeld van. Uice heeft hier wel vaker over haar verteld, ik zal zo eens zoeken of ik een goed voorbeeld kan vinden van hoe ze is.

En zijn vader is een imposante, redelijk stille man die volgens mij heel intelligent is. Hij heeft allemaal interessante dingen gedaan, zoals zeilen naar de Zuidpool. Hij weet ook heel veel over kunst en hij kan goed schilderen. Het is een heel grappig contrast met z'n moeder, maar ze zijn wel erg schattig samen.
Oké, behalve dan dat de vader van Jorrit niet aan schilderen doet maar wetenschapper is lijken de ouders van de twee heel erg op elkaar
Oud 13-06-2009, 13:37
Verwijderd
Het is potverdikkeme lekker weer!
Oud 13-06-2009, 13:37
Verwijderd
noodles ik wil ook je vieze foto's zien
Oud 13-06-2009, 13:43
Verwijderd
Hier is het een beetje grijzig. Ik dacht dat het warm zou worden, maar dat valt wel mee. Ik ben echter te lui om mijn spijkerbroek weer aan te doen, dus ik houd lekker mijn zomerse korte broek aan die mij zo enorm goed staat.
Oud 13-06-2009, 13:47
Verwijderd
Ik gaat wat kanen.
Oud 13-06-2009, 14:14
Verwijderd
waarom heb ik deze dienst aangenomen, ik ben veel te moe om te werken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten