Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2009, 16:39
Kawasaki
Kawasaki is offline
Hallo medescholieren,

Sins kort ga ik steeds meer uit met vrienden, ik ben 19 jaar. Maar vind het moeilijk om een gesprek met iemand aan te gaan. Als we bijvoorbeeld in een discotheek staan, en we zien een groep meiden staan, stappen mijn vrienden er wel op af, om een gezellig praatje te maken. Maar ik heb zelf moeite om een gesprek aan te gaan, en op mijn leeftijd vind ik dat nogal irritant. Ik ben ook niet echt een prater. Maar zou wel graag een leuke vriendin willen ontmoeten, en gezellig een praatje met mensen willen maken. Heeft iemand voor mij tips om een gesprek aan te gaan? Want ik kom altijd wat moeilijk uit me worden .

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2009, 16:43
Verwijderd
Vallen en opstaan. Ik denk dat dát het beste advies is wat ik je kan geven. Volgens mij zijn er namelijk geen 'manieren' om een gesprek te voeren. Ik bedoel, als je bijvoorbeeld van alles uit je hoofd gaat leren, dan kom je te geforceerd over.

Gewoon een keer proberen. Lukt het niet, dan probeer je het gewoon de volgende keer weer. Vooral in discotheken, want die mensen zul je dan waarschijnlijk toch niet snel weer zien.

Houd het gewoon luchtig, ga in een groepje staan -met je vrienden dus-, dan wordt er vanzelf wel een gesprek begonnen en kun je daarin meedoen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 17:25
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Meisjes vinden het zelf ook eng om op jongens af te stappen. Als je maar niet met die stomme openingszinnen begint 'ben je niet moe, je bent al de hele avond door mn hoofd aan het lopen'.

En zoals Siorin zegt, het gaat met vallen en opstaan
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Meisjes vinden het zelf ook eng om op jongens af te stappen. Als je maar niet met die stomme openingszinnen begint 'ben je niet moe, je bent al de hele avond door mn hoofd aan het lopen'.

En zoals Siorin zegt, het gaat met vallen en opstaan
"Jouw jurk zou mooi staan op mijn tapijt?"

Anyway, ja, inderdaad. Dus geen stomme openingszinnen. Dat is echt een afknapper. Verder gewoon proberen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 18:09
Kawasaki
Kawasaki is offline
@hierboven,

Bedoel je daarmee dus zonder na te denken erop afgaan, want ik vind het juist het moeilijkst om aan een gesprek de beginnen. Met een openingszin, doe je het dus al fout. Maar wat dan wel.. Hallo ik ben ...... aangenaam?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:32
I C U
I C U is offline
Ik vind het wel wat hebben als jongens gewoon eerlijk zijn in hun benadering (zonder gelijk grof of seksueel te worden). Als in: Goh, ik zag je staan en ik wilde zeggen dat je er leuk uit ziet. Hoe is 't? Ofzo.

Trouwens, misschien moet je er niet eens over nadenken, gewoon doen. Praat ergens over. Over de tent om je heen, of over iets wat op dat moment gaande is. Zo begin ik zelf ook vaak gesprekken tijdens het uitgaan met vreemden.

Een greep uit mijn 'gesprekken': een jongen bestelt cola, dan begin je over iets stoms als, goh ben je de Bob vanavond? En op die manier bouw je verder Misschien een beetje lame, maar kom op, op zaterdagavond hoef je niet gelijk super intelligent over te komen.
Oud 15-06-2009, 06:31
Verwijderd
Citaat:
@hierboven,

Bedoel je daarmee dus zonder na te denken erop afgaan, want ik vind het juist het moeilijkst om aan een gesprek de beginnen. Met een openingszin, doe je het dus al fout. Maar wat dan wel.. Hallo ik ben ...... aangenaam?
Nou, bijvoorbeeld, maar zoals I C U al zegt, Gebruik de situatie in je voordeel. Begin gewoon over iets, het hoeft niet meteen super intelligent te zijn. Maar als je bijvoorbeeld bij de bar staat te wachten samen met iemand is een gesprekje wel gezellig, anders sta je daar maar.

Maar ga het inderdaad niet allemaal instuderen, dat komt waarschijnlijk te geforceerd over. Gewoon jezelf zijn, het komt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:14
Marvin1995
Marvin1995 is offline
Ik ga echt lachen als je een keer vol op je gezicht word getimmerd xD
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik ga echt lachen als je een keer vol op je gezicht word getimmerd xD
...

Waarom zou dat gebeuren..?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:43
Marvin1995
Marvin1995 is offline
Als ze al een vriendin/vriend heeft maybe ?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:45
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
...

Waarom zou dat gebeuren..?
Omdat dat altijd bij mij gebeurt(a) maar dat komt omdat ik zat was(a)
Oud 15-06-2009, 20:22
Hulk
Hulk is offline
Je hoeft niet gelijk een heel gesprek te voeren.. Dus ga ook niet naar iemand toe met het idee van ik moet voor 10 minuten gespreksstof hebben. Gewoon een opmerking (die niet per se tegenreactie vereist) of wat dan ook is genoeg. Maak er gewoon een gewoonte van tegen onbekenden (ook mannen) te praten.

En ik zou proberen het wie wat waar praatje een beetje te vermijden
Oud 15-06-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je niet. Als iemand al een vriend of vriendin heeft mag je er toch nog wel mee praten?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 21:22
Verwijderd
Citaat:
als dat een reden tot meppen is, zou ik heel wat minder tanden hebben...

in wat voor trieste wereld leef jij precies???
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 09:21
I C U
I C U is offline
Ehm, je wordt niet op je gezicht getimmerd wanneer je iemand aanspreekt. Het wordt anders wanneer je iemand half aanrand. Maar goed, misschien is het anders als je 15 bent

@ TS: oefening baart ook kunst Als meiden stom reageren, weet je gelijk dat je die niet moet hebben
Oud 16-06-2009, 09:27
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Marvin1995 is mijn nieuwe held .
Oud 16-06-2009, 12:24
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ehm, je wordt niet op je gezicht getimmerd wanneer je iemand aanspreekt. Het wordt anders wanneer je iemand half aanrand. Maar goed, misschien is het anders als je 15 bent

@ TS: oefening baart ook kunst Als meiden stom reageren, weet je gelijk dat je die niet moet hebben
Uuuhm ik wil niet lullig zijn maar als er 1995 achter zijn naam staat is hij denk ik nog geen 15...
Oud 16-06-2009, 21:26
Verwijderd
Citaat:
@hierboven,

Nou, dat is op zich niet zo'n verkeerde. Eerst oogcontact maken, paar keer in haar blikveld komen en dat aanspreken op een manier die laat blijken dat je haar er wel uit ziet springen (en dat blijkt meer uit je houding/uitstraling dan uit je woorden) zou moeten werken.
*hij maakt random opmerking over de muziek* *random opmerking van mij over de muziek* *hand uitsteekt* ''I'm X btw''. It worked for me.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 09:34
Verwijderd
't Is echt niet zo heel moeilijk... het helpt om met iedereen te gaan praten, dus niet alleen de meisjes die je leuk vindt. Op die manier ligt er niet zo'n druk op als je eens wél gaat praten met een aantrekkelijke dame en gaat het wat vloeiender. En inderdaad, meestal helpt het om de situatie te gebruiken - vooral bij de bar leidt een verzuchting als "Wat duurt het lang vanavond!" nog wel eens tot een gesprekje. Ik hoor ook bij de meiden die het waarderen als een jongen gewoon zegt "Hey ik vond je er leuk uitzien, hoe is het?" En dat geldt voor de meeste meiden die ik ken.

Sommige mensen zitten echt niet op een gesprek te wachten, dus je kunt best af en toe bot genegeerd worden ofzo. Maar het grootste gedeelte van de mensen gaat uit om gezellig te doen, dus die willen wel een woordje wisselen. En dan zie je vanzelf wat eruit voortkomt.

Ik spreek zelf ook altijd mensen aan (jongens wel meer dan meiden, want meiden kunnen nogal es chagrijnig reageren op andere meiden tijdens het uitgaan ) zonder dat ik er per se wat van verwacht, en juist dan kom je met enige regelmaat leuke mensen tegen Maar goed, in de categorie "succesvolle achterlijke acties", ik heb ook wel eens een jongen met wie ik een avond lang oogcontact had een schop tegen z'n been gegeven toen ie langskwam en gevraagd of ie nou eindelijk eens kwam praten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 10:28
I C U
I C U is offline
Citaat:
Uuuhm ik wil niet lullig zijn maar als er 1995 achter zijn naam staat is hij denk ik nog geen 15...
't Ging me ook meer om 't principe dan om het rekenwerk Ik heb er verder niet eens naar gekeken...
Oud 18-06-2009, 14:53
cenerentola
cenerentola is offline
Loop eens met je vrienden mee en kijk af hoe zij het doen. Misschien hebben die ook wel goede tips. Wat ook altijd goed werkt zijn dingen zoals, "leuk feest hè?"of dingen zoals "heb je het naar je zin?" En van te voren oogcontact maken, want dan heb je een aanleiding om op iemand af te stappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten