Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 09:31
WolterB
WolterB is offline
Acht Formule 1-teams stappen na dit seizoen uit de competitie van de FIA en zijn de voorbereidingen begonnen voor een eigen kampioenschap. Het gaat om Red Bull, Ferrari, Toyota, Brawn GP, McLaren, Renault, BMW-Sauber en Toro Rosso.

De teams weigeren zich neer te leggen bij de nieuwe regels van de FIA, die een budgetlimiet (100 miljoen euro in 2010 en e.45 miljoen in 2011) voorschrijven. Bovendien zeggen de teams tientallen miljoenen euro's te zijn misgelopen door het handelen van de commerciële baas van de F1, Bernie Ecclestone.

Alleen Williams,Force India en de drie nieuwe renstallen Manor, Campos en USF1 blijven de FIA trouw.

Weer een storm in een glas water, of zal dit het einde van de F1 zoals we het kennen betekenen?
Advertentie
Oud 19-06-2009, 09:33
Verwijderd
Haha, dat zijn alle dragende teams, dus dat betekent echt wel een enorme aderlating voor de FIA Formula One. Dat dit eraan zat te komen was wel duidelijk; wie niet horen wil, moet maar voelen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 09:51
knijtert!
knijtert! is offline
Een storm in een glas water? Haha, hoe kan zo een mijlpaal in de formule 1 in hemelsnaam een storm in glas water zijn.. Het is nogal wat. Maar of het goed of slecht is dat weet ik niet. De FIA heb ik altijd al een ondoorzichtig zootje gevonden. Ik ben blij dat ze nu eens een flinke draai om de oren krijgen. Maar beide raceklassen zullen niet de alure meer hebben van de oude formule 1. Het is jammer dat het zo is gegaan.

Nu eerst tijd voor een flinke reorganisatie bij de FIA. Daar hoop ik dan maar op.
Oud 19-06-2009, 10:06
WolterB
WolterB is offline
FIA teleurgesteld in plannen FOTA

De FIA heeft in een korte verklaring gereageerd op het schokkende nieuws dat de FOTA-teams hebben besloten om een eigen klasse op te starten nu de onderhandelingen over de reglementen voor 2010 stuk zijn gelopen.

"De FIA is teleurgesteld, maar niet verrast dat de FOTA niet in staat is om tot een compromis te komen die het beste is voor de sport," staat in een verklaring van de autosportfederatie. "Het is overduidelijk dat bepaalde facties binnen de FOTA dit altijd wilden tijdens de onderhandelingen en nooit in vol vertrouwen hebben meegewerkt."

"De FIA kan niet toestaan dat er een financiële wedloop komt in het Wereldkampioenschap of dat de FOTA de reglementen van de Formule 1 bepaalt."

"De deadline voor de onvoorwaardelijke inschrijving van het Wereldkampioenschap Formule 1 in 2010 is vanavond."

"De lijst van deelnemers aan het Wereldkampioenschap Formule 1 in 2010 wordt morgen gepubliceerd."

Bron: RTL GP
Oud 19-06-2009, 10:28
knijtert!
knijtert! is offline
Ik ben benieuwd of sommige van die nieuwe teams zich nu ook niet liever aansluiten bij de FOTA.
Oud 19-06-2009, 12:15
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dus alle teams waar ik nu voor naar de F1 kijk vertrekken. Mooi, dan weet ik welke ik moet blijven volgen
Oud 19-06-2009, 17:05
Verwijderd
Ze hebben wel gelijk imo, zoals knijtert al zei, het is goed dat de FIA een keer een draai om hun oren krijgt, alleen vind ik het wel heel jammer dat nu alles anders gaat worden.

De F1 is vanaf 2003 al helemaal naar de tering en dat is sindsdien alleen maar erger geworden en dat komt allemaal door die kutvent Mosley en die verrekte mongol Ecclestone die alleen maar aan geld denkt.
Van dat FOTA en dat FIA gelul begrijp ik helemaal niks en dat wil ik niet ook, ik kijk het om de sport de spanning enzo om het kampioenschap en zo heb ik dat altijd gedaan maar nu gaat dat gewoon niet meer, verzieking van de F1, heel jammer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten