Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 20:40
Verwijderd
Aan je accent werken waarschijnlijk Ik heb altijd de leukste gesprekken daar maar ik studeer dan ook Frans
Advertentie
Oud 20-06-2009, 10:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Oh oeps ik postte verkeerd. Ze praatten dus Engels terug, niet Frans. Even aanpassen.
EDIT: Oh, ik kan hem al niet meer aanpassen. Maar goed.
Aah, okee, dat is inderdaad irritant. Maar waarschijnlijk zijn het de beste bedoelingen, met het idee dat dat makkelijker voor je is. Toch heb ik dan ook liever dat ze rustig in Frans tegen me praten..
Oud 20-06-2009, 18:10
Volk
Volk is offline
Waar ik me afgelopen jaar aan stoorde was het feit dat het wel leek of toeristen geen idee lijken te hebben dat ze op bezoek zijn. En als je op bezoek bent pas je je een beetje aan. Dus niet in bikini een kerk/kathedraal inlopen. Geen foto's van mensen zonder het te vragen. (Oh kijk! Een spanjaard! *flits flits flits*)

Verder vind ik het ook lastig als mensen er maar meteen van uit gaan dat ik de taal niet spreek. Maarja, door mijn huidskleur word ik ook in Nederland regelmatig in het engels aangesproken.
Oud 23-06-2009, 15:14
Verwijderd
ik heb best hard gelachen op tenerife, al die nederlanders die daar duits gaan praten (wtf, je bent in spanje) en dan verontwaardigd zijn dat mensen denken dat ze duits zijn.... en gewoon keihard nederlands praten tegen iemand waarvan je sowieso wel weet dat ze geen nederlands praten, praat gewoon engels ffs
Oud 24-06-2009, 15:17
Verwijderd
in newcastle zaten we in een hop on hop off bus en achterin boven in het open gedeelte zat een sloot van die TERING hollandse hooligans de hele tijd met hun achterlijke bezopen kutgezichten HOLLAND HELLEVOETSSLUIS LALALLALALALALA!!!! HOLLANDDDDD!!!!! te schreeuwen en aandacht te trekken en gewoon belachelijk asociaal te wezen door met grote blikken liters bier door die bus heen te walsen en verder de sfeer voor anderen te verpesten.

kheb me scheel geërgerd
Oud 27-06-2009, 16:46
Ellesdee
Ellesdee is offline
hou op schei uit
dat was idd vreselijk
Oud 27-06-2009, 18:54
Blaf
Blaf is offline
Duitsers... het maakt eigenlijk niet uit in wat voor land je ze tegenkomt het blijft kutvolk
Oud 28-06-2009, 20:27
Verwijderd
Gemiddelde Duitser is beleefder en minder luidruchtig dan een gemiddelde Nederlander. En ze hechten meer waarde aan etiquette, vooral tafelmanieren.
Oud 28-06-2009, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik eerlijk gezegd nog veel dommer; afgaan op hearsay. Want dat is dus echt niet het geval, behalve rond de venus van milo en de mona lisa. Voor de rest kun je prima lang naar een schilderij of wat dan ook blijven kijken zonder dat iemand daar last van heeft.
dat zou dan seizoensgebonden kunnen zijn. maar toen ik met school daarnaartoe was gegaan hoorde ik dit van mede-studenten. dus.
Oud 29-06-2009, 21:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gemiddelde Duitser is beleefder en minder luidruchtig dan een gemiddelde Nederlander. En ze hechten meer waarde aan etiquette, vooral tafelmanieren.
Wat ik van Duitsers mee maak is niet veel anders dan van Nederlanders.
Oud 29-06-2009, 23:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Oh oeps ik postte verkeerd. Ze praatten dus Engels terug, niet Frans. Even aanpassen.
EDIT: Oh, ik kan hem al niet meer aanpassen. Maar goed.
Haha, zoiets had ik laatst ook. Ik was met wat klasgenoten in een café en we praatten Engels tegen elkaar terwijl we aan het bestellen waren. Toen ik aan de beurt was bestelde ik in het Zweeds (maar ik noemde alleen wat ik wilde en zei asjeblieft dus dan zou je nog wel kunnen denken dat ik het niet kan). Toen de serveerste in het Engels terug praatte zei ik IN HET ZWEEDS dat ik ook Zweeds sprak en toen zei ze 'oh that's okay I can speak English'

Overigens vind ik het met Duitsers in Nederland altijd zo belachelijk irritant dat ze er altijd maar vanuit gaan dat iedere Nederlander Duits spreekt. Ik heb ooit een keer in mijn hometown (kustplaats, dus altijd veel Duitsers in de zomer) drie weken in de zomer in een winkel gewerkt, en in die tijd was ruim de helft van de klanten Duits. In die drie weken (fulltime) werken heb ik één keer gehad dat iemand vroeg of ie beter in het Duits of in het Engels kon praten, de rest begon allemaal gewoon in het Duits
Oud 29-09-2009, 05:57
MijnheerAart
MijnheerAart is offline
Beste jongens en meisjes. Wat een leuk onderwerp, ik heb hier zeer volwassen reacties gelezen en met de meeste meningen was ik het roerend eens.

*De Amerikanen die alleen maar engels blijven praten en gewoon verwachten dat de hele wereld engels spreekt. Ik heb het zovaak gezien en die mensen blijven eigenwijs. Geldt trouwens ook wel voor Canadezen en Engelsen. Ik had ooit een Canadeze vrouw ontmoet die half Europa doorkruisde, maar het vertikte om een beetlje in taal en cultuur te verdiepen. Sommige dingen zijn ook gewoon onmogelijk, je kunt echt geen Hongaars leren in 3 maanden, maar een beetje proberen goedendag en bedankt te zeggen, kan je zo veel perspectieven openen.

*De mensen die even Australie of Nieuw Zeeland in twee maanden doen in een rondreis. Deze mensen onderschatte de grootte van dat land en vooral omdat daar veel meer variatie in dat land is, kun je onmogelijk alles zien.

*Over beroerd Engels spreken van Nederlanders ben ik het juist wel eens. In huis tuin en keuken taal zijn we misschien wel vlot, maar op redelijk niveau spreken zie ik Nederlanders helemaal verkeerd bezig zijn. We zijn zeker niet zo goed, als scandinaviers, en ik heb zelfs andere nationaliteiten het wat beter zien doen dan wij. Sorry!

ergernissen als Toerist

*Aangekeken worden als marsmannetje...
*Gediscrimineerd worden, omdat je toerist bent ben je meteen rijk, omdat je blank bent mogen mensen je haten, omdat je anders bent moet je wel Amerikaan zijn...
*In een winkel komen en niks kunnen kopen omdat er geen zelfbediening is en je kunt niks bestellen omdat je geen russisch spreekt
*In een winkel komen waar geen prijsjes staan en de verkoper elke prijs kan noemen die in hem opkomt, hoe kan ik weten dat ik niet belazerd word?
*Souvernirkiosken en dergelijke waar als je maar even kijkt, de verkopers meteen agressief komen zeuren of je wat koopt
*Locals die wegrennen of smoezen dat ze hier niet wonen als je om de weg komt vragen

ergernissen aan andere Toeristen
*Nederlands gedrag, keihard praten, respectloos over iemand lullen omdat hij het niet kan verstaan, ongeduldig zijn
bv..ik zag Nederlanders keihard praten in Osaka, als je dat doet ben je ontzettend respectloos. Maar hier kan ik nog wel even een heel boek aan wijden
*Inderdaad die busreizen, maar tot aan bepaalde hoogte zit je er aan vast omdat je op tijd terug moet zijn en niet mag afdwalen..
*van die mensen die jaarlijks op wintersportgaan, zonvakantie nemen en maandelijkse uitstapjes Londen, Parijs et cetera doen en dan spinnijdig op je af reageren als jij een keer een wereldreis maakt
*Inderdaad ook mensen met de Lonely Planet e.d. en van die reisgidsen, je kunt ter plekke ook nog wel beslissen wat je wilt gaan doen zeg, zo'n boekje is echt geen bijbel, bovendien kun je ook wel andere dingen als bagage meenemen.
*Van die mensen die alleen maar hetzelfde doen omdat andere mensen het ook doen, iets met de klok en de klepel. Waarom gaat iedereen naar Thailand, omdat andere mensen dat ook doen? Voor de tempels? Maar in Japan staan er ook prachtige grote tempels, hartje Tokyo Asakusa... maar nee, dan kijken de mensen je vuil aan zeg. Maar oh wee als je zelf naar Budapest of Krakow gaat, dan staan de mensen klaar met vooroordelen en onbegrip, waarom ik kies voor een "onderontwikkeld" land.
*Mensen die hun halve leven op reis gaan naar dezelfde plaats, omdat ze zich daar zo thuis voelen
*Mensen die bijvoorbeeld naar Nieuw Zeeland willen, omdat ze het beschouwen als een verplichte pelgrims reis.. hallooo, je kunt in mijn optiek ook prachtige stranden vinden in de Baltik en vergelijkbare bergrelief kun je ook vinden in Zweden, Canada, de VS.. het is toch wel even wat dichterbij. Mocht je Queenstown prachtig vinden om je midden tussen de bergen te begeven, dan zou ik eerder naar Salt Lake city toe gaan.. ja vrienden, dat is toch even wat dichterbij
Oud 30-09-2009, 21:20
battlestar
battlestar is offline
De hordes dronken/stonede voornamelijk Australische backpackers in Vang Vieng (Laos). Ik dacht dat Kao San Road in Bangkok niet veel erger kon . De godganse dag bijna bloot (not done in Azie) en dronken/stoned door het dorp rennen met je traktorband om te gaan tuben. Later op de dag cheeseburgers naar binnen proppen in een Friendsbar en gaan zeuren dat er geen friet bij zit terwijl dat wel op het plaatje staat. Dan 6 uur lang op een vlooienkussen naar Friends/Family Guy gaan liggen kijken in dezelfde videobar. 's Avonds zo goedkoop mogelijk bier gaan drinken en lopen zeiken dat je bij de ene 12.000Kip betaalt en bij de andere tent 10.000Kip (scheelt 10 eurocent ofzo).
En de volgende dag weer hetzelfde
Gelukkig waren we er maar een paar dagen

Verder alle dingen die hier al wel genoemd zijn ja, onbeschoftheid en mensen die zich niet kunnen aanpassen aan de gewoontes van het land. In een pizzatentje in Cambodja zaten Italianen die begonnen te zeiken dat de pizza te dun was en dat ze 'm nog niet aan de hond zouden voeren blabla.
Advertentie

Regels voor berichten