Advertentie | |
|
![]() |
||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
bovendien doe ik dat al, ik zit bij een bedrijf wat verzekeringen verkoopt de collectieve zorgverzekeringen bestaat niet meer. Citaat:
Citaat:
immers lucht is een gas... zonde dat het telkens herhaald moet worden zelfs bij anders vrij onderwezen mensen. Citaat:
Wel wil ik opmerken dat het vanuit een rookverbod misschien makkelijker is voor ondernemers om specifieke niet-rookkroegen te starten, al blijkt de animo ervoor net zo nihil als de indirecte schade. Citaat:
Verder had ik het niet eens erg gevonden dat er een rookverbod in cafe's kwam, of zelfs een algeheel rookverbod, waar ik over val is waarom ze dat niet gewoon aan de bevolking hebben voorgelegd, als er uit een referendum zou blijken dat de meerderheid van nederland roken niet meer wil toestaan op de werkplek of zelfs in zijn geheel buiten je eigen 4 muren dan zou ik me daar bij neerleggen. Nu klink onder het mom van "zie mij eens de werknemers beschermen" zijn m.i. irrelevante beleid uitvoert kan ik me niet helpen om sceptisch ertegenover te staan, zeker aangezien toendertijd de hele kwestie over coffeeshops begon, en wat gebeurt daar roken. gek genoeg is een pure joint alleen niet verboden, wat zoals ik suggereerde vast uit dezelfde wet voortkomt waardoor klink niet een algeheel rookverbod kon invoeren of waardoor er niet zonder reden coffeeshops gesloten konden worden (daar hebben ze zoals gezegd later de 250 meter regel van gemaakt om er toch een aantal te sluiten) Nu vraag ik je; waarom zo omslachtig, vertrouw je je volk niet prima, voer dan gewoon zonder excuus en zonder omslachtig gezeur een wet in die vanalles verbied, alcohol, niet werk gerelateerd autorijden, afval op straat gooien en whatnot en gebruik je hele ambtenarenapparaat om de wet na te leven als je werkelijk gelooft dat die paar zaken er echt toe doen en er geen andere veel belangrijkere zaken te regelen zijn. Citaat:
Citaat:
en nee, er hoeft niemand te lobbyen en al helemaal niet van belastinggeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier komt wederom op dat er bij vraag wel aanbod zou komen... nu is dit laatste niet waar en ook de reden waarom een particulier zorgsysteem, huurmarkt e.d. ook nooit zullen werken, maar het is het liberale dogma wat jij altijd zo loopt te verdedigen en de aanvankelijke reden waarom ik je uitspraak zo raar vind. en natuurlijk ook tevens de reden dat ik niet per definitie tegen een rookverbod ben, mits deze voorgaande bij meerderheids volk is aangegaan.
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 08:08. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De schade die je van roken krijgt, is een gegeven. goed.
Maar, ik zal niet de enige zijn die mensen kent die pas ver na hun pensioen overlijden, en dan niet eens aan longkanker, maar gewoon omdat ze oud zijn. Dus als de schade niet meteen dodelijk hoeft te zijn, ben ik het met Kazet eens. Het risico dat een dronken hufter je te grazen neemt is ongeveer net zo groot als het risico op dodelijke ellende van alcohol. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jij maar 3,25% spaarrente ontvangt zegt natuurlijk niets, er zijn zat manieren om meer rente te krijgen, dat jij die niet benut doet niets af aan mijn argument. Staatsobligaties bieden bijvoorbeeld vaak al een rendement van 6% en zijn risicoloos, tenminste in west europese landen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik vraag me af of jij ooit wel eens hebt gedronken en dronken mensen hebt gezien als je zo denkt. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 19:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Grappig hoe jij rokers onterecht zwart maakt en ze over één kam scheert (80% gaat met je matten als je hen aanspreekt op het roken). Daarnaast zijn dronken mensen minder goed handelbaar dan rokers, gewoon omdat rokers niet onder invloed zijn en dus hun acties kunnen controleren. Ten slot, zorg ik voor schade bij anderen als ik onder invloed ga rijden, en helaas gebeurt dit in Nederland dagelijks. Het aantal doden door alcohol is velen malen groter dan door roken.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Vandaar dus dat roken in de horeca verboden moet worden, en drinken niet. Drankmisbruik daarentegen was altijd al verboden, maar een barman heeft geen dronk-o-meter in zijn hoofd zitten waarmee ze zien wie officieel dronken is en wie niet.
|
Verwijderd
|
Jij heb nooit in de horeca gewerkt of kent duidelijk niemand die in de horeca werkt, want een goede barman heeft dat zeer zeker wel. Denk jij echt dat er verplicht uitsmijters staan bij kroegen in uitgaansgebieden vanwege de manier waarop rokers reageren als je ze vraagt hun peuken uit te doen?
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel weer typisch dat je zowat alle posts negeert trouwens. Je hebt gewoon geen punt. Je lult in de ruimte. Alcohol wekt agressie op bij mensen. Vooral bij mensen die al agressiever zijn dan de gemiddelde mens.
De uitdrukking 'kwade dronk' ken je zeker ook niet? Nou, die heb ik. Een hele erge. En nee, ik rook niet in kroegen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
De logica die je nu gebruikt is dezelfde argumentatie als mensen die vinden dat computerspelletjes schietpartijen veroorzaken. Citaat:
Oftewel, de vraagkant van waarom de horeca vrije keus laten niet werkt.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 15:34. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goh, TID kent dus blijkbaar alleen maar agressieve rokers. De rokers die ik ken en waarmee ik omga reageren als vuistregel helemaal niet agressief als ze gevraagd worden om ergens anders te roken. hooguit een roloog.
Ik denk dat tid niet alleen geen punt heeft, en maar wat loopt te trollen tegen rokers, ik denk dat hij irl net zo praat als hier, en ja, dat zal inderdaad wel het slechte in mensen (rokers of niet) naar boven halen.... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Wahhahhahahahahahahahhaha; Vooral ook omdat de meerderheid van de samenleving roker is en die dan ook nog knokploegen hebben die niet-rokers onder dwang meenemen, nee sorry laat me dat correct formuleren; ontvoeren naar rookkroegen. *schuddebuik* Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 15:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
uiteindelijk zouden niet-rokers dus "gemiddeld" niet perse duurder zijn maar ongeveer even duur. En de algemene volksgezondheid heeft altijd met luchtkwaliteit te maken. dat is namelijk waar je in rondloopt. Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 15:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Obesitas =/= indirecte schade door roken
Overigens kunnen we hier wel 180 verschillende schadelijke gebruiken nemen en ze allemaal af dan wel goedkeuren om evenveel redenen echter het gaat voorbij aan de kern van de zaak. we leven onder een consensus in de samenleving en derhalve is het niet erg dat mensen zeggen ergens last van te hebben en als volk aan de hand daarvan bepalingen te doen. Zo kan overlast door drank of schadelijke stoffen van uitlaatgassen of roken een reden zijn voor de meerderheid van het volk om het als onwenselijk te classificeren, hieruit kan voortvloeien dat de meerderheid van "men" regels wil instellen ten behoeve van de leefbaarheid. For all I care is het de stank die het hem doet niet eens de schadelijkheid. maar waar het om gaat is dat je dan wel eerst vast moet stellen dat het werkelijk als een probleem met prioriteit wordt ervaren, en daarvan ben ik niet overtuigd. Bovendien dragen rookhokken net zo min bij aan de gezondheid van personeel. Verder komt ter berge de vraag of het uberhaupt opgaat dat het in het belang is van het personeel iaw of rookhokken plaatsen/niet roken in cafes daadwerkelijk er voor zorgt dat personeel minder schadelijke stoffen binnenkrijgt en derhalve dus ook minder kans op kanker e.d. ziekten. m.i. is het antwoord daarop volmondig nee, en dan vooral in drukke steden. Maar goed na de uitspraak van de hoger raad waarin bleek dat het rookverbod niet geldt voor ZZPers gaaf ab klink de volgende reactie en ik citeer: "We gaan kijken naar de mogelijkheid om de wet aan te passen" Daar blijkt m.i. al e.e.a. uit. Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met niet-roken er zijn vele plekken waar rokers niet roken wat ook de reden is dat het hele "associale/groepsdruk" verhaaltje niet opgaat (nog even los van dat niet-rokers in de meerderheid zijn en het dus geen probleem zou moeten zijn om genoeg meestanders in een referendum te krijgen, zelfs voor een totaalverbod of gewoon, ik zeg maar iets doms, het eens te vragen in het dagelijks leven ofzo, maargoed ik begrijp het wel mensen zijn eng oid.) Het punt is dat een rookverbod of overal geldt en op basis van reële vraag naar zo'n wet, of een zaak is van de particuliere instantie om uit te maken, niet een of andere werkmethode van sippe ab voor doelen die verder niets met roken te maken hebben.
Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 17:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is bullshit om te tellen dat het rookverbod geleid heeft tot minder rokers. Deze cijfers zijn alweer anders dan wat STIVORO heeft bijvoorbeeld ( http://www.stivoro.nl/Voor_volwassen...d=9927&rId=302 ) en die 0.3% valt prima binnen de statistische marges.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|