Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2009, 21:17
Verwijderd
ja of ik
Advertentie
Oud 23-06-2009, 21:57
Fantôme
Fantôme is offline
Mooi dat de llverrader er ook meteen uit is
Ik heb even het e.e.a. voor mezelf op een rijtje gezet.

Ik vind op dit moment AllureV verdacht.
Dit komt doordat ze in ronde 1 niet heeft gestemd, weinig post en in ronde 3 op metroid stemt als één van de laatsten. Ik verwacht zeker dat er in ieder geval een wolf in het metroidrijtje van ronde 3 zit en dan is AllureV dus een goede kandidaad.

Andere mensen die in ronde een niet hebben gestemd waren Absinthe (zij bleek dorpeling), Allyssia (maar zij komt nu met theorieen dus haar wil ik er nog even in) JasperJD (en die lijkt het maar niet te willen snappen, dus alleen daaorm al is hij ook een goede kandidaat om eruit te stemen) en Kleine Pierik. KP is me eigenlijk ook weinig opgevallen.

Daarnaast blijf ik Fizzle Fluffy niet helemaal vertrouwen. Rede daarvoor is dat ze in ronde 1 in de metrominded lijst staat en ik verwacht dat daar nog wel een wolf tussen zit. Severus was andere spellen ook actief zij valt me niet negatief op. Van mezelf weet ik dat ik dorpeling ben. Dan blijven ArPos en Fizzle over. Maar ik vind dat Fizzle soms raar post(quasi 'onschuldig' over het niet durven posten van theorien... dat ook niet echt doen ondanks dat ze best ervaren is en de reactie van Fizzle dat ze het niet zo eerlijk vond dat iemand (Severus?) haar als verdachte noemde terwijl iedereen uit ronde één die metrominded stemde, verdacht moest zijn. Ik neem aan dat Fizzle ook wel snapt dat volgorde van stem uitbrengen iets uitmaakt).

Dan viel me op dat Wammus ons (post van 21 juni) afraadt ons teveel te richten op de stemlijstjes. Ik denk niet dat Wammus al verwachtte zo vroeg het spel uit te zijn. Misschien dat we hieruit kunnen opmaken dat er, ondanks dat het vroeg in het spel is, wél iets op te maken is uit de stemlijstjes.

Ik wil dus voor AllureV of Fizzle gaan.
Ik geef nu eerst mn stem door op AllureV

[edit] Ergens vlak na stemronde 1 noemde Archont volgens mij dat hij dacht dat het ook veilig zou zijn voor de wolven om bij de éénstemmers te gaan zitten. Dit denk ik inderdaad ook. Ik denk dat er één wolf bij de meerderheid zit en de rest verspreid eerlijk gezegd...[/edit]
Oud 23-06-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Dat is waar, dat is vorig spel ook veelvuldig gebeurd (toen bleek vaak dat iemand die ik beschuldigd had, onschuldig bleek te zijn - veel "Oeps!"-momenten voor mij toen, dus ). Dus dan bij deze, aan de newbies (om eenzelfde scenario te voorkomen): ik weet ook niet alles! Probeer wél zelf na te denken voordat je überhaupt met mijn verdenkingen meegaat.

Hier heb ik zelf ook wel eens aan gedacht, maar ik twijfel of het echt verstandig is. Als we een nietszeggende n00b er uit stemmen, is dat vooral omdat we ons irriteren aan diens nutteloosheid - niet omdat hij of zij zo verdacht is dat hij of zij een potentiële slechterik kan zijn. Dit kan dan mogelijk in het voordeel van de wolven werken, dus we moeten rekening houden met de mogelijkheid dat we in dit geval tussen twee kwaden moeten kiezen: óf een irritante n00b eruit, óf een verdacht iemand er uit. Als ik dan moest kiezen, zou ik voor het laatste gaan. Dus we moeten proberen het spelbelang vóór onze persoonlijke irritaties laten gaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat is slechts mijn mening.

Dit ja, en dat is ook één van de redenen van waarom ik probeer te minderen (een andere reden is bijvoorbeeld ook dat het tijdrovend is als je uitgebreid theorieën uiteen gaat zetten, en dat vind ik ook minder).

Alhoewel het best reverse psychology zou kunnen zijn (zeker aangezien Wammus toch minimaal een redelijk ervaren speler is) en Wammus dus al vroeg een weerwolf onschuldig heeft willen laten lijken voor het geval hij dood mocht gaan, denk ik toch dat dat niet het geval is. Het was in een dergelijk vroeg stadium van het spel (waar dus nog heel veel onduidelijkheid is en stemlijstjes nog niet zo betrouwbaar zijn), waardoor het niet zo veel nut zou hebben om Fantôme dan al vrij te spreken. Al was hij in eetronde 6 of hangronde 6 opgegeten respectievelijk opgehangen, dan nóg zouden dorpelingen die dan zijn posts teruglazen niet zo veel waarde hebben gehecht aan zijn posts uit de beginfase - de recentere posts in de midden- of laatste fase zouden dan veel belangrijker zijn geweest, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarom ben ik dan in eerste instantie geneigd te denken dat Fantôme in feite onschuldig is.

Ja, dat kan haast ook bijna niet anders. Bij de eerste hangronde hadden de volgende mensen op m3tr01dm1nd3d gestemd (op chronologische volgorde): Fantôme, ik, fizzle-fluffy en arPos. Aangezien Fantôme mijns inziens onschuldig is en ikzelf ook onschuldig ben (dat kan ik verder niet bewijzen natuurlijk, maar ik wou het er toch even bij zeggen), komt er voor mij dan als mogelijke wolf fizzle-fluffy of arPos uit. Als ik tussen die twee moest kiezen, zou ik voor fizzle-fluffy gaan - want zoals ik al eerder vandaag had gezegd, vond ik arPos zich toch wel goed verdedigen en was ik geneigd om hem grotendeels als onschuldig te zien. Bovendien speelt hij ook actief mee en vind ik het persoonlijk een genot om al die lange theorieën te lezen, dus dan vind ik het zonde om hem er nu al uit te knikkeren. Fizzle-fluffy daarentegen, die post niet zo heel veel (ik weet niet of dat dan weinig of juist veel voor haar doen is, want ik heb haar alleen maar als Spelleider meegemaakt en niet als medespeler) - en bovendien hebben die posts niet alleen weinig inhoud (en zijn ze dus 'veilig'), maar ook een beetje een vreemde uitstraling. Ze kwam lichtelijk aangevallen op mij over toen ik eerder in het spel zei dat we haar in de gaten moesten houden, en later bij Archont's grap deed ze weer lichtelijk aangevallen (waar ik eerder vandaag al over had gesproken). Het zijn natuurlijk wel kleine dingetjes allemaal, maar het is wel genoeg voor mij om haar boven arPos te verkiezen: zij lijkt me de meest waarschijnlijkste weerwolf van de twee. Misschien kan ik dan nu beter op haar stemmen dan op Archont, maar ik denk dat ik het beter nog even afwacht tot morgen (om haar de kans te geven om zich te verdedigen en om te kijken of ze overtuigende argumenten voor haar onschuldigheid heeft).
Mooi. Daar doelde ik ook op.

Ja ik vind dat je daar gelijk in hebt en ons niet teveel laten leiden door irritaties. (al zijn ze zo wel moeilijker te ''lezen'')

Met fantome ben ik het eens. En al hélemaal over eerste lijstje. Hier komt mijn stem dan ook op uit. keuze uit 3 Severus, ArPos of Fizzle. Ik neig naar de laatste vanwege paar redenen:

Citaat:
Mijn random.org-gegenereerde nummer was 18, dus M3tr01dm1nd3d. Ik had geen zin om een flauwe reden te bedenken.

Citaat:
Hmm, diegene met de meeste stemmen.
Dit kon ik nog herinneren van de 1e pagina. En vond ik opvallend!

2e keer heeft ze blijkbaar niet gestemd. Onprettig verschijnsel.

Ik neig naar Fizzle maar vind mutsieprutsie nog steeds geen fijne speler.

het zit nu ongeveer op fizzle: 60% mustsie: 30% arpos: 10%

Ik vind het moeilijker te geloven dat ArPos als ervaren speler op metromind zou stemmen en niet gewoon een verloren stem zou geven random aan iemand. Kan reverse zijn van hem, maar tijdens de 1e ronde denk ik niet adt hij dit doet.
Oud 23-06-2009, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Dit komt doordat ze in ronde 1 niet heeft gestemd, weinig post en in ronde 3 op metroid stemt als één van de laatsten. Ik verwacht zeker dat er in ieder geval een wolf in het metroidrijtje van ronde 3 zit en dan is AllureV dus een goede kandidaad.
Kandidaat. En in de eerste ronde zie ik een wolf dat nog niet doen. Mijn ervaring als wolf is juist dat de eerste ronde er nog amper communicatie is, en niemand het dan in zijn of haar hoofd haalt zoiets te doen.
Oud 23-06-2009, 22:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
'zoiets' betekent niet stemmen, barabas?
Oud 23-06-2009, 22:12
Verwijderd
Zoiets betekent op metroid stemmen de eerste ronde.
Oud 23-06-2009, 22:14
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmm, in eerste instantie interpreteerde ik dit als een lichtelijk aangevallen reactie op Archont's grap, vooral omdat er geen emoticons bij stonden en vanwege de formulering (met "scheldwoord" erbij). Pas bij een later bericht komt er wel een emoticon, misschien om het 'heftige' van bovenstaande quote wat af te zwakken. Maar misschien maak ik er wel meer van dan het is, but then again: het kunnen soms toch de kleine dingetjes zijn die iemand verraden.
Ik kan het niet ontkennen het met je eens te zijn, bovendien verwacht ik van fizzle niet deze: "ik ben bang om te posten" act, ze speelt een beetje de vermoorde onschuld mijn inziens, maar in haar voordeel spreek voorlopig dat ik nog mensen hoger op de lijst heb.

Citaat:
dus ik houd het bij jou voorlopig op 85% onschuldig, 15% schuldig (of iets dergelijks).
Daar kan ik mee leven.

Citaat:
Ha ha ha. Het was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen (ik let doorgaans niet zo op wanneer mensen hun berichten wijzigen), maar ja, dat is inderdaad verdacht. Aan de andere kant: het lijkt me toch wel een erg opzichtige fout voor als hij een slechterik zou zijn, but then again,
Nou het ging me niet eens om het wijzigen maar wel om wat voor soort berichten:
Citaat:
deze
Citaat:
Kleinepierik: ik wil even mijn excuses aanbieden omdat ik een tijdje niet actief ben geweest, maar dit is allemaal te wijten aan een sluiting in mijn computer waardoor deze lichtelijk is uitgebrand. Vandaag snel een nieuwe laptop gekocht, dus nu mag er niets meer foutgaan!!!

ik denk dat ik met de rest meega, (lang leve tunnelvisie!) en ik stem op M3tr0m1nd3d (of zoiets)
Laatst gewijzigd door kleinepierik; Gisteren om 14:38.
en
Citaat:
Kleinepierik: hey, een internetcafé is hier enkel op 20 km afstand!
en mobiel wordt voor mij iets te duur (met prepaid).
Aangezien wij op een jachthaven wonen zijn er sowieso weinig mensen met internet/pc hier in de buurt
Daar tel ik bij op ongefundeerd meeschapen en gebrek aan algemene inzet.

Citaat:
(ik zit zelf aan Archont te denken, vanwege zijn stem op Allure gisteren).
Archont, dat heb ik helemaal niet zo, voorlopig komt hij me vrij oprecht over niet dat dat mensen vrijpleit maar ik heb nog geen fouten kunnen constateren.
Dan vind ik als je naar de stemmen kijkt abzg haar meeschapen nog iets verdachter.

Citaat:
Met andere woorden: de kans is zeer groot dat gelijkspel in een vroeg stadium niet zo nuttig is (vanwege de storende factoren), dus dan vind ik het op z'n minst verdacht te noemen dat Barabas en Archont graag gelijkspel wilden zien.
Mwoa dit vind ik meevallen, ik ben geen echte fan van gelijkspel maar ik vind het doorgaans ook geen ramp, de kans bestaat op bescherming en bane bij de eerronde, een schot van de jager en vaak geeft het na verloop van tijd een enorme dot informatie.
Maar dat geldt dan voornamelijk bij een gelijkspel die niet verwacht was.

bij elkaar genomen weet ik niet wat het voordeligst is in het spel, maar er bewust op aansturen is wel weer zoiets, maar barabas staat m.i. met zijn stem op LF in ronde 1 ook niet zo in de kijker.

Citaat:
Dit vind ik ook frappant: het lijkt er wel op alsof hij het topic niet fatsoenlijk doorleest (als dat werkelijk zo is, betekent dat: een ongemotiveerde speler, dus niet wenselijk)! Je zou denken dat hij wat actiever zou posten nu hij een gloednieuwe laptop heeft (en dus weer geregeld toegang heeft tot het Internet), of tenminste doordachter - maar nee dus. Van zijn neiging om korte, vrij inhoudsloze berichtjes te posten ben ik ook niet gecharmeerd, maar dit kan tactiek zijn (weinig inhoud, dus weinig zaken waar mensen je op kunnen veroordelen - plus je kunt dan makkelijker meeschapen).

Citaat:
Het zou best kunnen dat hij wél al terloops een wolf heeft genoemd (vanwege reversed psychology)
Dat reversed psychologie wat ik heb geintroduceerd een zooi spellen eerder heeft echt zijn plek gevonden he

overigens denk ik dat wammus deze taktiek heeft toegepast, ik kom er op terug.

Citaat:
als wij de leerling-verrader niet ophangen, dan zouden de wolven hem vast wel opeten, om henzelf in te dekken.
de wolven weten toch niet wie de verrader is?

Citaat:
Hier lijkt hij Fantôme vrij te spreken, al kan het natuurlijk ook reverse psychology zijn...
Ik ben het met je eens, ook lijkt er een onderonsje te zijn tussen wammus en fantome.
Citaat:
Wammus: Mocht hij vanavond voor de eetronde hebben gestemd dan lijkt het mij vrij simpel wie we morgen ophangen.

Fantome:
ik dacht, misschien snapt hij er echt niks van en vertelt ie vrolijk dat ie zn stem voor de eetronde had doorgegeven...
Citaat:
Kijk dit is ook een belangrijke post en hoeft geen reverse psych te zijn. Hij is dus bang dat we de stemlijsten in het begin te belangrijk nemen.
Hmm.
Die post is volgens mij van voor dat hij verrader werd.

Goed voorlopig heb ik JasperJD, Fantome, testout.com en kleinepierik aan de top van mijn lijst staan.

JasperJD:
Citaat:
JasperJD:ik had net pas gestemd dus ik denk voor morgu maar cool verhaal! ga zo door met schrijven
Citaat:
JasperJD: ik hetzelfde als Ghidorah stem ik op barabas gewoon naar aanleiding van het verhaal en ik kon niemand kiezen
Note: ghidorah zei niet dat ze barabas ging stemmen
Citaat:
JasperJD: Ik stem op fizzle gewoon ze is een van de weinige *ervaren* spelers die heel stil is
Fantome:
Ik vind het "onderonsje" met wammus opvallend, ook staat ze in het metromindedlijstje en wel als eerste (hopend op schapen?), verder het gebrek aan argumentatie (zelfs na vragen) waarom wammus in bescherming nemen.

Dit is alleen vrij onzeker want als fantome wolf is dan wist ze niet dat wammus de verrader was, de vraag is of wammus dat hier duidelijk probeerde te maken, in de 2e stemronde staat ze lekker knus alleen onder fizzle.

Testout.com
Stemt niet mee met de lijst en kiest in beiden ronde voor een eenzame plek (1e alleen 2e ronde schapend met ghidorah (note: ghidorah maakte hier al een erg ongefundeerde stem op severus)
Beargumenteerd verder zijn keuzes met:
Citaat:
Testout.com: Ik stem op Severus
en voegt verder nagenoeg niets toe.

Kleinepierik;
Vanwege die gewijzigde "ik heb niet gestemd want ik moest masturberen berichtjes"
Verder geen fundering voor keuzes of andere toevoegingen aan theorien en heeft in ronde 1 kennelijk niet gestemd of niet zijn stem in het topic genoemd, schaapt in de 2e ronde mee op een vrij zekere gehangene vrij laat.

ik kan nog wel even doorgaan maar dit zijn voorlopig de vier voornaamste, momenteel neig ik het meest naar fantome en pierik

Ik noteer voor nu even kleinepierik als mijn favoriet, ik hou hem onder voorbehoud voor gelijkspel en switchers.
Oud 23-06-2009, 22:19
arPos
arPos is offline
Citaat:
Fantome: in het metroidrijtje van ronde 3
Schat dit is ronde 3.
Citaat:
Ik vind het moeilijker te geloven dat ArPos als ervaren speler op metromind zou stemmen en niet gewoon een verloren stem zou geven random aan iemand.
Waarom het lijkt me dat je als dorpeling juist wilt dat er iemand gehangen wordt, ik gebruik nooit "random.org" ik stem op mijn kunde en niet op toeval of schaperij.

edit: als ik lf had gekozen dan had ik gelijkspel willen maken, had ik iemand anders gekozen dan was dat ook opvallend, de slimste wolvenkeuze is om niet midden in de ronde bij een 3-2 stand "te stemmen" maar of aan het begin of op het laatst, tenminste in ronde een is dat vooral zo.

Citaat:
Zoiets betekent op metroid stemmen de eerste ronde
Volgens mij bedoelt ze in het 2e hangrondestemlijstje niet de eerste.

Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 22:27.
Oud 23-06-2009, 22:25
Verwijderd
Citaat:

overigens denk ik dat wammus deze taktiek heeft toegepast, ik kom er op terug.

Ik ben het met je eens, ook lijkt er een onderonsje te zijn tussen wammus en fantome.

Die post is volgens mij van voor dat hij verrader werd.

JasperJD:

Note: ghidorah zei niet dat ze barabas ging stemmen
Goede post.

Paar opmerkingen. Ik denk dat Wammus voor zichzelf helemaal onverwacht is weggestemd en hij nog niet aan reversed pysch. heeft gedacht. Misschien bij fantome (lijkt mij onwaarschijnlijk)

Máár de post van de 1e ronde was zeker in de tijd dat hij verrader was. (kga het dadelijk nog dubbelchecken)

Ik moet dadelijk de quote van JasperD nog gaan checken maar als dat waar is, is dit een grove fout (wolvenactie/pmbespreking?) !!

*note to myself*
Oud 23-06-2009, 22:27
VeGs
VeGs is offline
Damn, het loont tegenwoordig niet meer om verrader te zijn.

Citaat:
Kazet
Hier lijkt hij Fantôme vrij te spreken, al kan het natuurlijk ook reverse psychology zijn...
Misschien lees ik hem verkeerd, maar probeert hij hier Fantome niet juist verdacht te maken? Maar zo vroeg in het spel, vind ik dat eerder voor haar onschuld pleiten dan andersom.

Citaat:
Heb je een goed punt, zou kunnen betekenen dat er een wolf in het metroid-rijtje zit.
Jij en Archont hebben hier wel een goed punt. Eén wolf zou wel aannemelijk zijn...

Wammus lijkt inderdaad heel bewust de aandacht van die eerste ronde af te willen leiden.

Citaat:
Archont
k neig hier ook naar (nog niet definitief). Ook omdat ik eerlijk gezegd niet eens wist dat ze meedeed, dat vind ik wel heel erg.
Het is wel typisch Mutsie, hoor. Ze houdt zich altijd erg afzijdig; vaak begint ze pas aan het einde wat meer mee te doen.
Irritant, ja (zolang je van actieve spelers houdt tenminste), maar verdacht is het imo niet.

Citaat:
Fantome
Daarnaast blijf ik Fizzle Fluffy niet helemaal vertrouwen. Rede daarvoor is dat ze in ronde 1 in de metrominded lijst staat en ik verwacht dat daar nog wel een wolf tussen zit. Severus was andere spellen ook actief zij valt me niet negatief op. Van mezelf weet ik dat ik dorpeling ben. Dan blijven ArPos en Fizzle over. Maar ik vind dat Fizzle soms raar post(quasi 'onschuldig' over het niet durven posten van theorien... dat ook niet echt doen ondanks dat ze best ervaren is en de reactie van Fizzle dat ze het niet zo eerlijk vond dat iemand (Severus?) haar als verdachte noemde terwijl iedereen uit ronde één die metrominded stemde, verdacht moest zijn. Ik neem aan dat Fizzle ook wel snapt dat volgorde van stem uitbrengen iets uitmaakt).

Dan viel me op dat Wammus ons (post van 21 juni) afraadt ons teveel te richten op de stemlijstjes. Ik denk niet dat Wammus al verwachtte zo vroeg het spel uit te zijn. Misschien dat we hieruit kunnen opmaken dat er, ondanks dat het vroeg in het spel is, wél iets op te maken is uit de stemlijstjes.
Eens. Jij en Severus verwoorden mijn onderbuikgevoelens bij Fizzle. Het iets te onschuldig over willen komen en het angstige. Alsof ze zich niet echt raad weet met het huidige spel (of rol?). Niet eens alleen de positie, maar hoe ze er op reageert.
Als ik daarbij optel dat zij van iedereen in de eerste ronde de minst ervaren speler is en zichzelf daardoor eerder op een vervelende positie zal zetten...
En natuurlijk wat al eerder door Archont en Kazet aangehaald is over dat rijtje.

Edit: Ooh geweldig, weer vanalles gemist. Ga eens bijlezen en eventueel daar op reageren.
Oud 23-06-2009, 22:33
arPos
arPos is offline
Citaat:
Máár de post van de 1e ronde was zeker in de tijd dat hij verrader was. (kga het dadelijk nog dubbelchecken)
Je hebt gelijk het is net na dat hij verrader is geworden...
hmm

In dat geval schuift fizzle voor mij ook omhoog en aangezien er hierboven al een paar mensen naar neigen...

Ik ga slapen en er morgen nog even over nadenken.
Oud 23-06-2009, 22:34
Verwijderd
Even nog @arpos reageren:

Wammus was al leerlingverrader toen hij het poste over dat 1e rijtje. Dat zeker. Jammer voor je dat je er ook in stond

punt 2 over JasperD opheldering: Ghidorah zei ik stem (in ronde 2 nog steeds) random op Severus, en toen kwam ze nog met reden ook (heel vreemd)

En Jasper zal wel weer niet goed gelezen hebben want hij stemde Barabas.

Ik dacht dat jij typte (arpos) maar had ik verkeerd gelezen, dat Jasper vóór Ghidorah dit al zei daarom vond ik het verdacht, nu schaar ik het nog een beetje bij onoplettendheid.

Mijn stem gaat denk ik ook naar Fizzle. Maar ik hou nog steeds een aantal mede-verdachten over (mutsie)

(ps: geen medegeschaap maar hierboven al onderbouwd en al een ronde eerder bedacht).
Oud 23-06-2009, 22:35
Sherlock
Sherlock is offline
Over dat ik hetzelfde zou doen als gidorah ik bedoelde dezelfde methode niet dezelfde persoon...
Oud 23-06-2009, 22:36
Verwijderd
Citaat:

Het is wel typisch Mutsie, hoor. Ze houdt zich altijd erg afzijdig; vaak begint ze pas aan het einde wat meer mee te doen.
Irritant, ja (zolang je van actieve spelers houdt tenminste), maar verdacht is het imo niet.
Vind ik nog niet eens zo heel erg, enkel ik lees bijna alles en dan heb ik nog liever een noobpost dan adt ze niet opvalt.

(niks ten nadele van haar, vast een superlief meisje! )
Oud 23-06-2009, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Over dat ik hetzelfde zou doen als gidorah ik bedoelde dezelfde methode niet dezelfde persoon...
Oké nu begrijp ik het pas!

Wat ga je nu doen?

ps: sorry voor de vele post in korte tijd. Zal het minderen!!
Oud 23-06-2009, 22:37
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Leestekens, bitte.

En ik snap echt niet wat je precies bedoelt.

Edit:
Citaat:
Vind ik nog niet eens zo heel erg, enkel ik lees bijna alles en dan heb ik nog liever een noobpost dan adt ze niet opvalt.

(niks ten nadele van haar, vast een superlief meisje! )
Mja, maar zolang ik mensen echt verdacht vind, ga ik niemand er uit gooien omdat hij/zij zo stil is of zo n00berig post. (Al jeuken m'n handen bij bepaalde personen.)
Oud 23-06-2009, 22:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wammus was al leerlingverrader toen hij het poste over dat 1e rijtje. Dat zeker. Jammer voor je dat je er ook in stond
Ik besef me dat terdege, maar ik weet dat mijn stem echt is en beide rondes naar metroid is gegaan.

Citaat:
punt 2 over JasperD opheldering: Ghidorah zei ik stem (in ronde 2 nog steeds) random op Severus, en toen kwam ze nog met reden ook (heel vreemd)

En Jasper zal wel weer niet goed gelezen hebben want hij stemde Barabas.

Ik dacht dat jij typte (arpos) maar had ik verkeerd gelezen, dat Jasper vóór Ghidorah dit al zei daarom vond ik het verdacht, nu schaar ik het nog een beetje bij onoplettendheid.
Natuurlijk niet hij schaapte maar hij schaapte niet echt, want hij zegt ghidorah na te doen, die me al best random overkwam in die ronde (en zeer weinig toevoegend bovendien) maar koos barabas, die ook al amper of geen stemmen had.

Hoe dan ook vind ik het fishy, maar het kan natuurlijk enorm n00b zijn.

Citaat:
Mijn stem gaat denk ik ook naar Fizzle. Maar ik hou nog steeds een aantal mede-verdachten over (mutsie)
Mutsie gaat bij mij ook niet vrijuit maar heb je concrete dingen waarom ik haar verdacht zou moeten vinden; ze staat in ronde 1 veilig en in ronde 2 stemt ze zeg maar metro waarmee hij "op 4 stemmen komt" wat in mij ogen riscy is als je wolf ben.

verder kan ik uit haar berichten (of eerder het gebrek eraan) niet veel opmaken

Citaat:
Hmm, slap excuus en bovendien maakt dat je m.i. niet minder verdacht, dezelfde methode toepassen terwijl die methode bestaat uit randomness spreekt niet in je voordeel.

Nouja een klein beetje omdat je misschien een welwillende n00b bent, maar maak je niet te veel zorgen je staat niet bovenaan voorlopig dus je hebt nog tijd om je leven te beteren.
Oud 23-06-2009, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Mutsie gaat bij mij ook niet vrijuit maar heb je concrete dingen waarom ik haar verdacht zou moeten vinden; ze staat in ronde 1 veilig en in ronde 2 stemt ze zeg maar metro waarmee hij "op 4 stemmen komt" wat in mij ogen riscy is als je wolf ben.

verder kan ik uit haar berichten (of eerder het gebrek eraan) niet veel opmaken
Nee vandaar dat ik niet op haar stem. Maar het is dat Kazet erover begon en ik écht de deelnemerslijst heb nagetrokken en toen vond ik toevallig haar naam (nog nooit van gehoord sinds vandaag) dus dat viel me alleen op.

Maar klopt, iets echt concreets heb ik niet. Vandaar dat mijn stem hoogstwaarschijnlijk naar Fizzle Fluffy gaat.
Oud 23-06-2009, 23:03
VeGs
VeGs is offline
Barabas
kleinepierik

Abzg
Alyssia

Allure
Fantome

Fizzle Fluffy
JasperJD
VeGs

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

------------
Ik hoop dat ik hem heb met al die twijfelaars en stemmen onder voorbehoud.

Ik ga nu toch maar voor Fizzle; 1e ronde verkeerde rijtje, 2de ronde niet stemmen en gevoelsmatig angstiger opstellen en feller reageren dan anders op verdachtmakingen.

Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 23:13. Reden: Extra namen toegevoegd.
Oud 23-06-2009, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Testout.com
Stemt niet mee met de lijst en kiest in beiden ronde voor een eenzame plek (1e alleen 2e ronde schapend met ghidorah (note: ghidorah maakte hier al een erg ongefundeerde stem op severus)
Beargumenteerd verder zijn keuzes met:

en voegt verder nagenoeg niets toe.
haar keuze, niet zijn keuze

Ik doe voor het eerst mee, ik kijk een beetje rond. Ik weet niet goed hoe het allemaal werkt, en dat probeer ik op deze manier een beetje uit te vinden.

Wammus vertelde mij eerder dat het toch niet uitmaakt wat je doet, dat men altijd achterdochtig is naar wie je bent en wat en waarom je keuzes maakt.

Ik heb mijn eerste keuze gemaakt door met mijn ogen dicht te schuiven over alle namen. De tweede keuze heb ik gemaakt omdat Severus me doet denken aan Harry Potter.

Maar fijn dat Wammus opgegeten is
Oud 23-06-2009, 23:16
VeGs
VeGs is offline
Citaat:

Ik doe voor het eerst mee, ik kijk een beetje rond. Ik weet niet goed hoe het allemaal werkt, en dat probeer ik op deze manier een beetje uit te vinden.

Wammus vertelde mij eerder dat het toch niet uitmaakt wat je doet, dat men altijd achterdochtig is naar wie je bent en wat en waarom je keuzes maakt.

Ik heb mijn eerste keuze gemaakt door met mijn ogen dicht te schuiven over alle namen. De tweede keuze heb ik gemaakt omdat Severus me doet denken aan Harry Potter.

Het is waar dat alles wat je doet tegen je gebruikt kan worden.
Maar dat is natuurlijk ook de charme van het spel.

Neemt alleen niet weg dat zomaar op mensen stemmen zonder onderbouwing niet mee helpt aan je geloofwaardigheid. In de eerste ronde kun je nog vrij random kiezen, omdat er helemaal geen informatie bekend is. Maar in deze fase van het spel kun je wel al wat af gaan leiden en dan worden niet- of slecht beargumenteerde keuzes je aangerekend.
Oud 23-06-2009, 23:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Barabas
kleinepierik

Abzg
Alyssia

Allure
Fantome

Fizzle Fluffy
JasperJD
VeGs

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

------------
Ik hoop dat ik hem heb met al die twijfelaars en stemmen onder voorbehoud.

Ik ga nu toch maar voor Fizzle; 1e ronde verkeerde rijtje, 2de ronde niet stemmen en gevoelsmatig angstiger opstellen en feller reageren dan anders op verdachtmakingen.
Ik zou wel een voorbeeld willen zien van een felle reactie van mij. Of een angstige. Misschien kun je andere weerwolfspellen teruglezen; ik post bijna nooit theorieën. Dat komt omdat ik dat niet durf. Toevallig vertel ik dat dit spel, omdat ik anders te horen krijg dat ik weinig theorieën post. Als ik spelleider ben, kan ik moeilijk gaan uitleggen waarom ik zo weinig theorieën spui.
Oud 24-06-2009, 00:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, ik bedenk me trouwens dat ik er morgen niet ben. Ik zal nu even mijn stem aan de spelleider doorgeven. Ik twijfelde tussen Severus en Barabas. Severus stond in de eerste ronde eveneens in het verkeerde rijtje. Omdat ze vroeg stemde en dus veilig stond, hoopte ze of dat er veel dorpelingen mee zouden gaan, of dat ze op een persoon stemde die verder niet mee zou dingen in de race voor de strop. Barabas loopt anderen erg in bescherming te nemen, het kan zijn dat hij weet wie de wolven zijn omdat hij er zelf ook één is, en de andere wolven in bescherming neemt. Of juist anderen, om de aandacht niet op de echte wolven te vestigen. Om mijn eigen hachje te redden ga ik voor de persoon die al een stem heeft, en dat is in dit geval Barabas.
Oud 24-06-2009, 06:54
Verwijderd
Dan stem ik op fizzle, ook om mijn eigen hachje te redden, want er zullen wel wolven in mijn lijstje staan. Fizzle is geen wolf, dat weet ik nu wel.
Oud 24-06-2009, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Het is waar dat alles wat je doet tegen je gebruikt kan worden.
Maar dat is natuurlijk ook de charme van het spel.

Neemt alleen niet weg dat zomaar op mensen stemmen zonder onderbouwing niet mee helpt aan je geloofwaardigheid. In de eerste ronde kun je nog vrij random kiezen, omdat er helemaal geen informatie bekend is. Maar in deze fase van het spel kun je wel al wat af gaan leiden en dan worden niet- of slecht beargumenteerde keuzes je aangerekend.
Zit natuurlijk wel wat in. Maar ik ben dus helemaal nieuw met dat soort onderbouwingen. En spelers moeten dus ook veelzijdig zijn, het ene spel wel eerlijk zeggen wat ze stemmen, andere spel weer helemaal niet.

En wat wammus mij zei, dat hij meerdere malen heeft geprobeerd duidelijk te maken dat hij de leerlingverrader was, heb ik nooit gezien. Misschien kan ik niet zo goed tussen de regels lezen. Moet ik dan maar op oefenen
Oud 24-06-2009, 08:33
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Is Mutsieprutsie eigenlijk ook een newb? Speelt natuurlijk wel een beetje mee, denk ik. Verder blijf ik tot nu toe bij Abzg (sorry dat ik je een hij noemde btw ), want haar tegenargument op mijn theorie vond ik niet zo heel erg sterk:

Terwijl de meerderheid al voor metroid had gekozen, dus dat snap ik dan niet echt. Bovendien lijkt het alsof ze zichzelf tegenspreekt?
Kleinepierik heeft ook nog niet veel toegevoegd, net als JasperJD, maar die vind ik eigenlijk meer irritant dan dat ik hem verdacht.
Voorlopige stem gaat iig uit naar Abzg.
Nee, je hebt gelijk Nu ik het van mezelf terug lees.. Maar weetje, ik ben gewoon ontzettend moe.. Heb een drukke werkweek, en moet nog van alles doen..
Maar aan het eind van de week is alles voor bij, kan ik lekker uitrusten, en zal ik meer theorieen posten! (als ik er dan teminste nog in zit...)
Oud 24-06-2009, 08:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga voor Kleinepierik. Ik vind dat hij/zij nog niet zo heel veel heeft toegevoegd, en dus best wel onopvallend is (tactiek?)

Liefs.
Oud 24-06-2009, 09:19
Alyssia
Alyssia is offline
Barabas
kleinepierik
Fizzle Fluffy

Abzg
Alyssia

Allure
Fantome

Fizzle Fluffy
JasperJD
VeGs
Barabas

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

Kleinepierik
Abzg

---

Ik heb inmiddels mijn definitieve stem op Abzg doorgegeven (dat had ik dus nog niet gedaan).
Ik zat nog te twijfelen of ik niet Archont moest stemmen, gezien hij tot nu toe wel vaak meeschaapt op ArPos (eenmaal de 'notitie over kleinepierik', die toen zei ook op Barabas te stemmen terwijl deze nog geen stemmen had en hier zijn (voorlopige) stem verandert naar Fizzle), terwijl hij telkens zegt niet mee te schapen [1] en [2]. In deze post wordt hij ook vrijgepleit door ArPos. Ik zit hier te denken aan een lichte samenzwering, wellicht? Echter, ik geloof ArPos tot nu toe nog wel, en daarbij vind ik Abzg tegenargumenten veel slapper dan die van Archont (die ook met veel meer theorieën komt en dus veel interessanter is), dus geef ik hem nog een ronde voordeel van de twijfel.

Edit: Oh, daarbij hebben we ook nog het feit dat Archont gelijkspel wilde in de vorige ronde en dit eerlijk toegaf, maar wel pas nadat Barabas dit had gedaan. Barabas verdacht ik niet door zijn stem op LF (hij is hoogstens geliefde), maar voor Archont kwam het wel erg goed uit dat Barabas dit zei, waardoor hij mee kon schapen en hierdoor onschuldig leek.
Oud 24-06-2009, 09:52
Bright Blue
Bright Blue is offline
Misschien zijn mijn tegenargumenten slapper, maar waarom kies je niet voor iemand wiens tegenargumenten nog slapper zijn? Of.. Die ze helemaal niet geeft, die helemaal niks toevoegt?

xx
Oud 24-06-2009, 09:56
Alyssia
Alyssia is offline
Zoals ik zei, vind ik jouw argumenten slapper; je was moe dit, zus en zo, schaapt mee zonder echt redenen te geven, terwijl Archont veel meer in het spel zit dan jij en ook hoewel hij dus met ArPos meepraat, alsnog meer toevoegt heb ik het idee. Misschien zit ik wel mis, maar dat zullen we later in het spel dan nog wel zien. Momenteel ga ik voor jou, de volgende ronde zie ik wel verder
Oud 24-06-2009, 10:10
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Oke, kleine uitleg dan maar De reden van mij heel erg weinig posten en meeschapen is dat ik elke dag werk van 13.30 tot en met 22.00 uur. Wanneer ik dan thuis ben ga ik meestal of nog even socializen met vrienden of me bedje in. Want s'morgens moet ik weer vrolijk aan de slag met mn scriptie. Daarom heb ik meestal pas rond een uurtje of 11 tijd om naar het weerwolfspel te kijken. En tegen die tijd staan er al zoveeeeeeel theorieën waar ik me in kan vinden, dat ik het dus heel erg moeilijk vind om daar nog wat nieuws aan toe te voegen en ik dus "meeschaap" met de theorie die mij het meeste aanspreekt. Ik lees dus wel elke post en vaak is het dan zelfs zo dat ik daar op wil reageren, maar dan lees ik 5 posts verder precies de reactie die ik ook wilde geven en is het dus overbodig om te reageren.

En voor vandaag betekent dat dus dat ik voor Fizzle ga, want ook ik vind dat ze best fel reageert op grapjes en nou ja verkeerde rijtje en niet stemmen enzo..

O enne..ja ik ben een heel lief meisje
Oud 24-06-2009, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Barabas
kleinepierik
Fizzle Fluffy

Abzg
Alyssia

Allure
Fantome

Fizzle Fluffy
JasperJD
VeGs
Barabas

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

Kleinepierik
Abzg

---

Ik heb inmiddels mijn definitieve stem op Abzg doorgegeven (dat had ik dus nog niet gedaan).
Ik zat nog te twijfelen of ik niet Archont moest stemmen, gezien hij tot nu toe wel vaak meeschaapt op ArPos (eenmaal de 'notitie over kleinepierik', die toen zei ook op Barabas te stemmen terwijl deze nog geen stemmen had en hier zijn (voorlopige) stem verandert naar Fizzle), terwijl hij telkens zegt niet mee te schapen [1] en [2]. In deze post wordt hij ook vrijgepleit door ArPos. Ik zit hier te denken aan een lichte samenzwering, wellicht? Echter, ik geloof ArPos tot nu toe nog wel, en daarbij vind ik Abzg tegenargumenten veel slapper dan die van Archont (die ook met veel meer theorieën komt en dus veel interessanter is), dus geef ik hem nog een ronde voordeel van de twijfel.

Edit: Oh, daarbij hebben we ook nog het feit dat Archont gelijkspel wilde in de vorige ronde en dit eerlijk toegaf, maar wel pas nadat Barabas dit had gedaan. Barabas verdacht ik niet door zijn stem op LF (hij is hoogstens geliefde), maar voor Archont kwam het wel erg goed uit dat Barabas dit zei, waardoor hij mee kon schapen en hierdoor onschuldig leek.
Ik denk dat je veel kan zeggen van mij maar dat ik meeschaap niet. Als ik echt zou ''meeschapen'' zou ik op metromind hebben gestemd. Ik zie enkel een aantal dingen in ArPos zijn posten waarvan ik denk, dit denk ik ook.

Mijn stem zal naar Fizzle Fluffy gaan.
Oud 24-06-2009, 10:36
Alyssia
Alyssia is offline
Als je wolf bent, dan was het juist meer dan logisch dat je niet op Metroid stemde, gezien je dan toch al wist dat hij eruit zou gaan. Dat je daarom juist weer meeschaapte op Allure vind ik meer een wolvenstreek dan meeschapen op Metroid, met daarbij de gelijkspel reden die ik in mijn vorige post al had genoemd.
Oud 24-06-2009, 12:28
Severus
Severus is offline
Mensen, als jullie het niet erg vinden, probeer dan het maken van de stemlijstjes aan mij over te laten. Het wordt verwarrend als meerdere mensen er een maken, en zeker als het niet helemaal op volgorde is en zo'n fout er dan in blijft wanneer andere mensen de foutieve stemlijst als basis gebruiken voor die van hun (VeGs & Alyssia).

Het moge duidelijk zijn dat ik ook op Fizzle-fluffy stem, de redenatie daarvoor is bekend. Aldus is de stemlijst op dit moment:

Barabas
kleinepierik
fizzle-fluffy
Ghidorah

Fizzle-fluffy
JasperJD
VeGs
Barabas
Mutsieprutsie
Archont
Severus
arPos
Kazet Nagorra

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

Abzg
Alyssia

Allure
~~Fantôme~~

Kleinepierik
arPos
Abzg

Ter referentie:

- Definitieve stemlijst hangronde #1: klik hier!
- Definitieve stemlijst hangronde #2: klik hier!

Ik zal straks nog reageren op wat er allemaal is gepost nadat ik naar bed was gegaan, want op dit moment heb ik daar niet veel tijd voor.

Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 17:00. Reden: Stem van Ghidorah toegevoegd, stem van arPos & Kazet toegevoegd.
Oud 24-06-2009, 13:44
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Zit natuurlijk wel wat in. Maar ik ben dus helemaal nieuw met dat soort onderbouwingen. En spelers moeten dus ook veelzijdig zijn, het ene spel wel eerlijk zeggen wat ze stemmen, andere spel weer helemaal niet.

En wat wammus mij zei, dat hij meerdere malen heeft geprobeerd duidelijk te maken dat hij de leerlingverrader was, heb ik nooit gezien. Misschien kan ik niet zo goed tussen de regels lezen. Moet ik dan maar op oefenen
...

Wammus mag jou helemaal niet vertellen dat hij meerdere malen geprobeerd heeft duidelijk te maken dat het leerling-verrader is, want hij is dood. Ergo, hij mag zich niet meer met het spel bemoeien en al helemaal niets loslaten over hoe hij gespeeld heeft aan medespelers.

Al heb ik net zijn posts doorgelezen en ik zie geen hint staan. Hooguit dat hij na LF's dood een aantal keer over de leerling-verrader begint.

Citaat:
Mensen, als jullie het niet erg vinden, probeer dan het maken van de stemlijstjes aan mij over te laten. Het wordt verwarrend als meerdere mensen er een maken, en zeker als het niet helemaal op volgorde is en zo'n fout er dan in blijft wanneer andere mensen de foutieve stemlijst als basis gebruiken voor die van hun (VeGs & Alyssia).
What the...? De mijne klopte toch?
Overigens is Arpos' stem nog niet zeker.
Oud 24-06-2009, 14:58
Fantôme
Fantôme is offline
@ ArPos: hoezo gebrek aan beargumentatie? Dat van Wammus heb ik al uitgelegd. ik post gewoon mijn ideeen. En sinds wanneer is als eerste op iemand stemmen verdacht?? Ik denk dat er wel verdachtere personen te noemen zijn, denk je oko niet?
Oud 24-06-2009, 15:00
Fantôme
Fantôme is offline
ow nou als fizzle eruit gaat vind ik dat trouwens ook wel prima . ik twijfelde al tussen haar en allure.
Oud 24-06-2009, 15:07
Ghidorah
Ghidorah is offline
Mijn stem gaat uit naar Barabas.

Citaat:
Dan stem ik op fizzle, ook om mijn eigen hachje te redden, want er zullen wel wolven in mijn lijstje staan. Fizzle is geen wolf, dat weet ik nu wel.
Waarom zou je op Fizzle stemmen al is ze geen wolf. om je eigen hachje te redden vind ik niet echt zo slim want er kunnen net zo goed wolven op haar hebben gestemd en dan ga je er als nog uit. ik vind het zelf dat je je eigen verdacht maakt met deze manier van opstellen. dus zoals ik al zei mijn stem gaat uit naar Barabas.
Oud 24-06-2009, 15:49
Severus
Severus is offline
Citaat:
Het is tegenwoordig gewoon Allure, hoor, ze heeft een nickchange gehad.

Citaat:
de wolven weten toch niet wie de verrader is?
Natuurlijk niet, maar de wolven kunnen wel net als de dorpelingen uit de posts van de verrader dingen halen die er op wijzen dat de verrader de verrader is.

Citaat:
...What the...? De mijne klopte toch?
Kijk en vergelijk, en zie daar, de volgorde klopt niet. Bij mijn lijstjes staan ook de mensen waarop gestemd wordt op chronologische volgorde; bij jou staat dan Mutsieprutsie helemaal beneden, wat niet klopt. Vervolgens neemt Alyssia dan die foute volgorde over wanneer zij de stemlijst uitbreidt, geen goede zaak dus. Beter opletten volgende keer.

Citaat:
Overigens is Arpos' stem nog niet zeker.
Dat weet ik ook, vandaar dat er een sterretje (*) achter zijn naam staat.
Oud 24-06-2009, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Mijn stem gaat uit naar Barabas.

Waarom zou je op Fizzle stemmen al is ze geen wolf. om je eigen hachje te redden vind ik niet echt zo slim want er kunnen net zo goed wolven op haar hebben gestemd en dan ga je er als nog uit. ik vind het zelf dat je je eigen verdacht maakt met deze manier van opstellen. dus zoals ik al zei mijn stem gaat uit naar Barabas.

Dus omdat ik wil overleven mag ik er niet in blijven?

Wat ik vreemd vind is dat Severus hier niet tegenin gaat, wat ze bij vrijwel iedere andere verdachte post wel doet. Het schijnt haar wel goed uit te komen zo.
Oud 24-06-2009, 16:06
Verwijderd
Citaat:
...

Wammus mag jou helemaal niet vertellen dat hij meerdere malen geprobeerd heeft duidelijk te maken dat het leerling-verrader is, want hij is dood. Ergo, hij mag zich niet meer met het spel bemoeien en al helemaal niets loslaten over hoe hij gespeeld heeft aan medespelers.

Al heb ik net zijn posts doorgelezen en ik zie geen hint staan. Hooguit dat hij na LF's dood een aantal keer over de leerling-verrader begint.
Waarschijnlijk bedoelde hij dat, dat hij het had over de leerlingverrader.

Voor de rest, waarom mag hij me dat niet zeggen? Ik ben nieuw, ik snap nog niet echt veel van het spel. Ik heb hem gevraagd uit te leggen hoe het spel werkt, nog voordat het spel begon. En toen hij gister hier was en ik hem vertelde dat hij opgehangen was, vertelde hij dat.

Voor de rest, ik zal nu eens mee gaan met de rest. Om me niet verdacht te maken dat ik weer random stem

Ik stem op fizzle.
Oud 24-06-2009, 16:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat kan ik niet opmaken vanuit je profiel

Citaat:
Hmmhm

Citaat:
Whawaaat?

Citaat:
Wat was dat nou ook alweer met smileys enzo?

Citaat:
Waarom?

Citaat:

Oja joh? dus dan zou jij dus vrijwel zeker een wolf zijn aangezien wammus anders geen reden heeft je dit duidelijk te maken.

Maar ik geef je een kans jezelf te verduidelijken.

Citaat:
Oke, kleine uitleg dan maar *knip* is het dus overbodig om te reageren.
*ik kon niet actief zijn want ik was aan het masturberen*

sorry mutsie maar als je het echt zo druk heb sla dan gewoon een WWspel over, voor jou geldt in mijn geval ook dat je niet mijn favoriet ben, maar je maakt jezelf wel populair.

Citaat:
@ ArPos: hoezo gebrek aan beargumentatie? Dat van Wammus heb ik al uitgelegd. ik post gewoon mijn ideeen.
Ehm ik vond je argumentatie gewoon niet veel hout snijden, vooral omdat ik niet volg hoe je op allure komt terwijl m.i. je daar nauwelijks zeker over kan zijn maar dat kan natuurlijk aan denkprocessen liggen.
dat was je reactie van
Citaat:
Gisteren 22:57
daarvoor heb je m.i. niet echt je best gedaan veel te beargumenteren.

Citaat:
En sinds wanneer is als eerste op iemand stemmen verdacht??
Sinds nooit, ik ben er persoonlijk van overtuigd dat wolven eerder vroeg stemmen in de hoop op schapers of laat als ze al wat meer weten dan midden in de ronde wanneer de schaal nog beide kanten uit kan slaan en ze dus in de problemen kunnen komen.
Citaat:
Ik denk dat er wel verdachtere personen te noemen zijn, denk je oko niet?
Dat klopt momenteel vind ik nog 3 a 4 mensen veel verdachter dan jou

Ik zit nu wel in een flink dilemma als ik kijk naar de stemlijst, enerzijds wil ik de wolven niet een te lange lijst onder fizzle geven om zich in te verstoppen aan de andere kant is de kans dat pierik eruit ga als ik op hem stem enorm klein en zou ik de spelbreker zijn.

Als ik barabas stem dan is het 4-6 en zouden we misschien meer te weten komen maar ik ben niet overtuigd dat hij een wolf is (vanwege zijn LF stem in ronde 1) en het garandeert natuurlijk ook niet dat we meer te weten gaan komen.

Ik vind fizzle haarzelf verder ook niet erg goed verdedigen haar "ik durf niet te posten" houdt ze vol terwijl ze in andere topics en spellen m.i. veel minder terughoudend is, vervolgens komt ze ook nog met een *ik ben er morgen niet want ik moet masturberen* (om 1 uur snachts dus eigenlijk vandaag) en wilt ze op barabas stemmen die m.i. veilig staat in ronde 1 onder LF.

een random stem in niemandsland zou mijn stem verloren maken.

Ik weet dus niet of ik er goed aan doe maar mijn definitieve stem gaat naar fizzle-fluffy en ik ga hem nu verzenden naar de spelleider.

edit:
Citaat:
testout.com schreef:
Voor de rest, waarom mag hij me dat niet zeggen? Ik ben nieuw, ik snap nog niet echt veel van het spel. Ik heb hem gevraagd uit te leggen hoe het spel werkt, nog voordat het spel begon. En toen hij gister hier was en ik hem vertelde dat hij opgehangen was, vertelde hij dat.
Dus toch...

nu geeft me dit een probleem, wammus is niet achterlijk dus de kans dat dit een "sense-manipulatie ala biertank" is zit erin.

Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 16:17.
Oud 24-06-2009, 16:22
Verwijderd
Er wordt nogal wat gerommeld met de stemlijstjes, dus ik wijzig mijn stem naar fizzle-fluffy om de kans op gelijkspel te verkleinen. Maar ik houd mutsieprutsie in mijn achterhoofd.
Oud 24-06-2009, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Als je wolf bent, dan was het juist meer dan logisch dat je niet op Metroid stemde, gezien je dan toch al wist dat hij eruit zou gaan. Dat je daarom juist weer meeschaapte op Allure vind ik meer een wolvenstreek dan meeschapen op Metroid, met daarbij de gelijkspel reden die ik in mijn vorige post al had genoemd.
Hoe kom je er hele tijd bij dat ik meeschaap? Snap daar niks van, ik ben juist geen speler om mee te schapen. (wolven hebben trouwens geen stem die telt, ter info)

Als ik gelijkspel wilde en op Allure daardoor stemde (Wat klopt) zou het nogal té verdacht zijn als ik wolf was, en mijn stem telt dan gewoon mee.

Ik snap echt niet dat jij mij hele tijd verdacht probeert te maken?
Oud 24-06-2009, 16:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
Wat ik vreemd vind is dat Severus hier niet tegenin gaat, wat ze bij vrijwel iedere andere verdachte post wel doet. Het schijnt haar wel goed uit te komen zo.
Ik zag er eerlijk gezegd het nut niet van in, ik vond het nog steeds een n00b-post en daarnaast maakt het helemaal niet meer uit voor de uiteindelijke uitslag: Fizzle-fluffy zal heel waarschijnlijk opgehangen worden, tenzij de cupido en de geliefden wederom gaan proberen de uitslag te verneuken. En last but not least: van mij mag Ghidorah best stemmen op iemand die mij verdacht vindt, ik ga jou niet lopen verdedigen terwijl jij maar insinuaties mijn kant op blijft werpen.
Oud 24-06-2009, 16:45
arPos
arPos is offline
hey severe -us. zou je als je kazet verplaatst mij dan ook niet verplaatsen
Oud 24-06-2009, 16:59
Severus
Severus is offline
Citaat:
hey severe -us. zou je als je kazet verplaatst mij dan ook niet verplaatsen
O ja, sorry.
Oud 24-06-2009, 17:04
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga *voor de zekerheid* voor Fizzle Fluffy.
Oud 24-06-2009, 17:08
Severus
Severus is offline
Nou, veel switchers hier vandaag, zeg! Dat ziet men ook niet elke dag (niet in die getalen, althans, zeker niet in de eindfase van een hangronde) - reden te meer om die switchers eens wat nader in de gaten te houden.

Barabas
kleinepierik
fizzle-fluffy
Ghidorah

Fizzle-fluffy
JasperJD
VeGs
Barabas
Mutsieprutsie
Archont
Severus
arPos
Kazet Nagorra
Abzg

Mutsieprutsie
Kazet Nagorra

Abzg
Alyssia

Allure
~~Fantôme~~

Kleinepierik
arPos
Abzg

Ter referentie:

- Definitieve stemlijst hangronde #1: klik hier!
- Definitieve stemlijst hangronde #2: klik hier!
Oud 24-06-2009, 17:24
Allure
Allure is offline
Citaat:
Stel dat VeGs wolf is, dan had zij met deze strategie gelijkspel willen uitlokken (alleen is dat dus mislukt), of was haar stem toch niet geldig en stemde ze hierom gewoon op Allure omdat Metroid er toch al uit zou gaan. Het eerste geval zou niet logisch zijn, omdat ze dus al wist dat Metroid er uit zou gaan, waarbij Barabas en Abzg gewoon toevallige meeschapers waren. Óf Barabas en/of Abzg zijn wolven en probeerden onschuldig mee te schapen omdat hun stem toch niet zou gelden en zich daarmee toch vrij verdekt opstelden. Allure is dan waarschijnlijk onschuldig (en dan VeGs ook, lijkt me), want als Barabas én Abzg wolven zouden zijn, dan was het op zich dom (of juist heel slim) van de wolven om haar verdacht te maken.

Als mijn redenatie niet klopt, dan hoor ik het graag. Ik probeer ook maar wat

Ik weet niet of je redenatie klopt. Ik weet wel dat ik onschuldig ben, dat je dat in ieder geval goed hebt gezien en dat de kans dat je goed geredeneerd hebt dus groot is. Vandaar dat ik me even vasthou aan jouw theorie. Ik stem ik op Barabas. Het maakt waarschijnlijk geen verschil, gezien het feit dat de meerderheid voor fizzle gaat, maar toch.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten