Advertentie | |
|
![]() |
|
Transformers 2 4/10
Ik ben blij dat ik hier niet voor heb moeten betalen. Overigens stoorde ik me niet echt aan de 'chaotische' special effects, maar verder kon het verhaal me absoluut niet boeien en had ik een tekort aan vingers waar ik de cliche's mee kon tellen. Ik kreeg ook het idee dat van de hele cast alleen John Torturro en Shia DeKoe enigszins hun best deden om er iets van te maken. Verder wel gaaf om Frank Welker weer eens te horen, ook al waren het maar drie zinnen gesproken door SATELLIET Soundwave. Laat ik ook maar niet beginnen over Negerrobots met gouden tanden die streetwise zijn en leg-humping minirobots en alle andere vormen van complete debielheid.
|
Network (1976)
Zeer sterk, evanals de andere films die ik van Sidney Lumet gezien heb. En met Peter Finch, Faye Dunaway, William Holden en Robert Duvall in de belangrijkste rollen die erg goed neer worden gezet kan het niet meer misgaan. 8.5/10
||
Citaat:
|
Prince of Darkness - 6/10
Grappige film. Carpenter weet hoe hij sfeer moet bouwen met typisch camerawerk, duistere sets en rare eighties muziek. De vele overdreven 'wetenschappelijke' dialogen zijn een beetje lachwekkend. Transformers: Revenge of the Fallen - 2/10 Smegma. Piemelprut. Kopkaas. Eikelstroop. Nagenoeg geen verhaal en met nóg debielere humor dan in het eerste deel. De special effects zijn wederom fantastisch, maar de uitermate zwakke regie maakt dat er maar relatief weinig van terecht komt. Één gigantisch pluspunt wil ik wel even vermelden: Jon Voight doet niet mee. En meteen gaat het niveau van de film.......... ....... nergens heen. Het blijft hetzelfde! Dat is een plus, want Voight haalt normaal gesproken alles naar beneden. Kudos dus.
|
Geen film, maar een BBC-serie: Cranford.
Heerlijk! Heel grappig en mooi en zielig, en ik moest huilen op het einde toen alles goed kwam met de leuke dokter ![]()
|
My Blueberry Nights
Viel me een beetje tegen, had hoge verwachtingen die helaas niet werden waargemaakt. Niet zo lief en romantisch als ik verwacht had, ook niet zo mooi of zielig. Eigenlijk was het op alle fronten een beetje zo-zo. Onduidelijke opbouw, het voelde op het eind nog steeds of er nog ergens naartoe werd gewerkt. Wel leuke Southern Natalie Portman. Jude Law natuurlijk altijd leuk om naar te kijken, maar had een niet zo boeiende rol. Norah Jones was wel oke. 6,5/10
|
Watchmen (2009) (Director's Cut)
Had er hele wisselende geluiden over gehoord, dus zonder een mening ging ik de film niet in, maar al met al en zeker dankzij de special effects vond ik het een bovengemiddeld goede film met een vrij aardige verhaallijn. 7.8/10 Jaws Had de film nog nooit helemaal en met mn volle aandacht gekeken en moet zeggen dat ik niet zo heel erg veel gemist heb. Blijkbaar ligt Spielberg me in veel gevallen niet, want ook de Indy's en Jurassic Park vond ik niet zo heel erg geweldig. De verhaallijn was erg zwak en ook het spannings-element kwam niet sterk op mij over. De special effects waren dan wel weer ruim voldoende. 6.8/10
|
The Blues Brothers
Hell yeah ![]() ![]() 9/10
|
The Green Butchers
Wat een geweldige acteur is Mads Mikkelsen toch. In de drie films van Anders Thomas Jensen speelt hij zo overtuigend drie totaal verschillende personages dat je als je in de ene rol naar hem kijkt, je je nauwelijks kan voorstellen dat hij ook de andere rollen speelt. In The Green Butchers is hij prachtig tragisch, hilarisch, ontroerend en weerzinwekkend. Verder mooi somber geschoten, en een verstandige keuze om het meeste geweld dit keer buiten beeld te laten (in tegenstelling tot in zijn andere films) zodat er geen botte slapstick is om af te leiden van de karakters en hun tragische problemen. Dune Ik kon er niet echt in komen. Een aantal mooie scènes, maar ook wel wat vervelend pompeus gedoe zoals je dat in dit genre vaak krijgt, en veel gedateerde effecten.
||
![]() |
Citaat:
![]() erg vermakelijke film inderdaad. ik vond hem dan weer wel diepgaand. het is trouwens interessant om te weten dat de hele film eigenlijk een ervaring is van de regisseur zelf. cameron crowe ging op zijn 16e als journalist bij de rolling stone op pad met de allman brothers band. de film volgt aardig strak wat hij allemaal heeft meegemaakt. en frances mcdormand is gewoon geweldig! 8/10 |
![]() |
|
He's just not that into you
Leuke film, ik vond het leuk dat alle personages wel iets met elkaar te maken hadden en dat het zo toch 1 geheel werd. Verder wel lichtelijk deprimerend ![]() 8/10 op een schaal van vrouwenfilms ![]()
|
Les Diaboliques (1955)
Een film die heel, heel langzaam op gang kwam. De eerste 45 minuten kwam ik erg moeilijk in het verhaal, maar vanaf dat moment was ik één en al geboeid door de steeds sterker wordende verhaallijn. Dat bevestigt voor mezelf maar weer mijn voorliefde voor de Franstalige film. Het ontbreken van enige muziek in de film was goed gedaan, dat zorgde voor meer realisme en verhoogde de spanning precies goed. Door het matige begin een 8/10
|
Dune
Ik kon er niet echt in komen. Een aantal mooie scènes, maar ook wel wat vervelend pompeus gedoe zoals je dat in dit genre vaak krijgt, en veel gedateerde effecten.[/QUOTE] Ik trok de miniseries een stuk beter iig ![]()
|
Caprica (pilot) - 6/10
Mja. In ieder geval in visueel opzicht is dit een drastische verbetering ten opzichte van BSG. Caprica (de stad) oogt kleurrijker, gedetailleerder en interessanter dan welke scene in BSG dan ook. Het heeft iets van de persoonlijkheid en stijl die je vaak ziet in de betere cyberpunk-anime's ![]() Over het verhaal ben ik iets minder te spreken. Goed, het is natuurlijk nog maar een pilot en ik heb absoluut elementen gezien die potentie hebben, maar ik vind het, met name in het begin, vrij futloos. En vergezocht. Ook de simplistische politieke metaforen die BSG omlaag haalden zijn weer terug. Ze zijn wellicht wat meer op hun plaats in deze tamelijk realistische settings, maar het blijft toch een beetje knagen. Daar staat weer tegenover dat er prima geacteerd wordt en dat er genoeg 'hooks' gegenereerd zijn die me doen uitkijken naar de serie. Die hele Cylon-geschiedenis lijkt me best interessant om te volgen, nu er van "robots that look like humans!!!1!!" voorlopig geen sprake is. Want dat was toch wel het meest lachwekkende aspect van BSG, samen met de religieuze stompzinnigheid. Maar we zullen zien hoe het uitpakt. Roll on, 2010 ![]()
|
Ik heb na jaaaaaaaaren eindelijk Shaun of the Dead Gekeken... fucking hell hij is bijna beter dan Hot Fuzz (ik heb iets met crime flicks dus ja...) <3 <3 /10
ook nog gekeken: Se7en: 7/7 There Will be Blood: 7/7 Armageddon: 4/7 Con Air: 4/7 Waterworld: 3/7 Ciske de Rat: 5/7 The Right Stuff: 2/7 Pittige tijden DVD collectie: fuck yeah/7
|
The Deer Hunter
Fantastische film, alleen heeft het jammer genoeg net zo'n waardeloos einde als Sleepers. Het voegt helemaals niks toe en haalt de kwaliteit an de film vooral naar beneden. Crhistopher Walken was briljant en DeNiro deed het ook puik. Streep was vervelend, maar ik vind Streep dan ook vaak vervelend. Die bruiloft-scène wordt vaak bekritiseerd, maar ik vond hem fantastisch. Lekkere Russische dansjes ![]() 8/10 Footloose Ik wou hem al eeuwen zien en ik had er best hoge verwachtingen van, maar ze werden totaal niet ingelost. Het verhaal was waardeloos, het acteerwerk was waardeloos, Kevin Bacon was ook maar zozo en er werd voor een 'dansfilm' veels te weinig in gedanst. Leuk hoor die hakshuffle en de gelijknamige titeltrack, maar na die 3 keer gehoord te hebben begon het ook wel mijn keel uit te hangen. Het enige pluspunt was die karatekick van Bacon aan het einde. 4/10
|
Harvey (1950)
Een film warin James Stewart als vanouds schittert met zijn (onzichtbare) vriend Harvey, De dialogen in de films zitten ontzettend goed in elkaar en maken de film ijzersterk. Dit gecombineerd met een goede dosis humor en een niet afgezaagde moralistische boodschap maken het tot een must see. 8.8/10
||
Citaat:
![]() En wat betreft Harry Potter, ik weet ook wel dat die film geen 10/10 verdient, maar leuk wassie wel ![]()
|
Transformers 2:
Effecten uit de kunst ![]() Niets aan te merken op het acteerwerk Na 3 keer van Auto naar Robot veranderen heb je het wel gezien Meeslepend verhaal Leuke Komische stukjes erin Veel mooie dames ![]() Script kon beter Beetje Langdradig 85/100 Prima film ![]()
|
Go!Go!G-Boys! xDDDD
Klinkt een beetje gay. En ik had zoiets van laat ik m toch maar kijken ik verveel me toch dood. En hij was echt anders dan ik verwacht had, echt een aanrader, er zit heel veel humor in en shit. Gaat over een jongen die door het koopgedrag van zijn vriendinnetje diep in de schulden zit en het terug wil betalen door een wedstrijd te winnen. De wedstrijd, however, is een gay pageant xD Antique Bakery is ook heel leuk. K vind de manier waarop het gefilmd en bewerkt is leuk xD En zo schattig met die gebakjes. Swordfish, super, i love Hugh Jackman xD. X Men Origins, Wolverine, je krijgt echt dat awesomeness gevoel, een must-see~ Ghost Rider is echt vet. Niet verwacht dat hij zo leuk zou zijn. hier ook het 'awesomeness-gevoel' xD. Deze moet je ook echt zien. The Messengers. Die was leuk ![]() 30 Days of Night is ook heel leuk (ook horror). The Glass House heb ik ook pas gekeken, ik zat er echt helemaal in. We hadden hem opgenomen maar het geheugen zat vol dus het laatste stuk stond er niet op xD Maar hij staat ook op youtube :/ dus keken we hem daar maar af. Ik vond the Fast and the Furious 4 ook geweldig Ok dus weer een hooop nutteloze informatie erbij ![]()
Laatst gewijzigd op 17-07-2009 om 16:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() gomorra ik had er heel wat van verwacht. waarom weet ik eigenlijk niet. de vijf verhalen komen nergens echt bij elkaar, waardoor de helft van de personen gewoon té weinig introductie en uitleg krijgen. en het zijn er nogal wat. guy ritchie is daar dan toch beter in ![]() het boeide gewoon niet. wel goed acteerwerk. 5.5/10 |
![]() |
||
Citaat:
Hard Boiled Amusante actiefilm, maar niet het over the top bloedbad dat het vaak genoemd wordt. Het lange shot in het ziekenhuis is wel erg sterk.
|
The Brood - 6/10
Cronenberg Classique. Maffe film met slecht acteerwerk. Wel een toffe finale. Watchmen - 4/10 Eindelijk gezien en hij viel zelfs nog een beetje tegen, na alle vernietigende kritiek. De film is niet gritty genoeg en het komt allemaal nergens tot leven. Een verfilming van Watchmen zou in het slechtste geval een interessante mislukking moeten zijn. Maar in plaats daarvan is het gewoon een mislukking. Wel bevat hij een paar mooie knokscenes en wat leuke beelden, maar dat is zeker niet genoeg.
|
No Country For Old Men (2007)
Toch maar eens gekeken en het eerste uur was ik ontettend geboeid door de sterke dialogen en de sfeer die neer werd gezet. Helaas verslapte daarna mijn aandacht steeds meer en de laatste 15-20 minuten werkten toe naar een zwak einde die deze film niet verdiende met als dieptepunt de
Spoiler
Dankzij het ijzersterke eerste uur toch een ruime voldoende: 7.8/10
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 24-07-2009 om 19:05. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]() Als ik nu dingen over het plot erin had gezet, zou ik een spoiler gebruiken ja, nu zie ik niet waar dat in hemelsnaam voor nodig is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Ontopic: Dune. Ik keek 'm eigenlijk vooral om de alombekende zandwormen. De decors waren ook wel gaaf. Voor de rest niet bijzonder boeiend, ondanks mijn toch al vrij lage verwachtingen. Maar ja, een cultklassieker, he. Moet je toch gezien hebben. |
![]() |
|
Ik heb vorige week Lesbian Vampire Killers gezien. Hij moet nog uitkomen in NL maar ik kan je nu al zeggen dat ie echt lachen is!
![]() ![]() 7/10 ![]() Laatst gewijzigd op 22-07-2009 om 12:08. Reden: spelfoutje -_- |
![]() |
|
Minority Report - 7/10
Kolderieke nonsens van begin tot einde. Sick sticks? Roflmao. Tom Cruise die heel driftig handgebaren staat te maken en doet alsof hij iets met een computer uitvoert? LOL. Maar de combinatie Philip K. Piem0l en Steven Spielschtick pakt toch vermakelijk uit. Paar mooie urban SF-plaatjes en een goedlopend verhaal. Weliswaar niet zo'n bijzonder verhaal, maar het werkt. En nee, ik heb het niet over die debiele Time Travel Paradoxes, want die moet je gewoon negeren.
|
![]() |
25th hour
deze film was me, gek genoeg, nog nooit eerder opgevallen. ik zag op moviemeter dat het de film van de dag was en dat edward norton (en anna paquin ![]() fantastische film met geweldige muziek en aantal mooie scenes die zullen blijven hangen. 9/10 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
There Will be Blood (2007) Van alles wat ik ervan gelezen had zou het echt een geweldige film moeten zijn, maar vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen. In ieder geval niet zo goed als wat ik ervan had gehoopt. De muziek is goed en de acteerprestaties van Daniel Day-Lewis is ook niets mis mee, maar hij stijgt te ver boven de rest van de cast uit. Paul Dano vond ik vooral vervelend om naar te kijken ![]() De muziek die de sfeer neerzet was dan wel weer meer dan prima. 7.5/10
|
![]() |
|
|