Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2009, 22:22
Pimsalabim
Pimsalabim is offline
Lang verhaal, en ik wist niet waar ik het moest plaatsen, maar ik doe het maar hier

Ik zit op school, en heb daar zo'n 4 vrienden. 2 echte vrienden, en 2 ''vrienden'', die mijn vriend willen zijn, maar ik niet de die van hen. Een van hen is Protestant, waar ik, niet racistisch bedoelt hoor, wel op afknap.
Deze 2 vrienden mogen elkaar niet, maar mogen mij wel. Een daarvan (de Protestante) belt mij vaak op, en vraagt dan: ''Hoi, kan je afspreken'' of iets in die trant. Nou, ik heb daar echt geen zin in, maar wil hem ook niet teleurstellen, dus zit de hele tijd smoesjes te verzinnen, zoals ik ben weg. Mijn moeder vraag ik dan ook: "Als hij nog een keer belt, zeg dan aub dat ik buiten ben, ofzo". Gelukkig doet ze dit dan ook. De andere jongen vraagt, als we naar school fietsten of we gaan tennissen, of ik bij hem kom, of we buiten gaan 'chillen' etc. Hier heb ik ook geen zin in, en verzon hierop ook altijd smoesjes. Nu is het vakantie, en krijg nog altijd wekelijks één telefoontje van de 'Protestantse' jongen, die ik nog altijd afkap met smoesjes. Met de andere heb ik afgesproken nog eens in de vakantie te gaan tennissen.

Dat is hopelijk dan het laatste dat ik wil gaan doen met hem, want gelukkig kiezen ze allebei een andere richting. Ik ga de economische kant op, en zij de natuurkundige kant, maar we zitten nog wel op dezelfde school. Nu wil ik niet dat ze telkens achter me aan zitten.

Wat moet ik er dan aan doen?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2009, 00:58
Verwijderd
Wat is nou het probleem, zijn religieuze overtuiging of hoe hij doet?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 11:41
MisSunshine
MisSunshine is offline
En wat is er mis met t protestantse? De manier erop? Hoe die met mensen omgaat? Of wat?
Ik denk dat je beter eerlijk kan zijn,of inderdaad even afwacht.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 14:16
Pimsalabim
Pimsalabim is offline
Nee, kijk, ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen.
Ik heb niks tegen Protestantse mensen. Mijn opa is het, dus daar gaat het niet om. Hij heeft alleen geen vrienden, en dat komt denk ik door zijn religie. Daarom belt hij mij elke keer op. Ik heb geen zin in dat gebel de hele tijd. Dus, daarom vraag ik; wat kan ik hieraan doen, om het gebel op te laten houden, en wat moet ik doen, om dit later ook op te laten houden.
En ook, wat kan ik doen om dit gevraag van die andere jongen op te laten houden?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 19:22
Verwijderd
Lijkt me duidelijk: praat eens met ze ...

Je kunt dan gewoon rustig zeggen dat je het hartstikke leuk vind om met ze om te gaan, maar dat het wel wat minder mag.

Wat je natuurlijk ook kan doen is smoesjes blijven verzinnen, maar dat gaat ongetwijfeld een keertje uitkomen. Als dat eenmaal uitkomt zijn ze denk ik heel erg gekwetst, meer dan als je gewoon een keertje met ze gaat praten en zegt dat je ze eigenlijk wat minder wil zien.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 23:44
Verwijderd
Waarom vertel je niet dat je liever niet meer zoveel met hun afspreekt? Inderdaad grote kans dat het een keer uitkomt dat je altijd smoesjes voor hen verzint, en ik denk dat zij dan meer gekwetst zullen zijn dan wanneer je hen de waarheid verteld...
Ik zou het er eens met hun over hebben, weten zij ook waar ze aan toe zijn en hoef jij niet de hele tijd smoesjes te bedenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten