Lang verhaal, en ik wist niet waar ik het moest plaatsen, maar ik doe het maar hier
Ik zit op school, en heb daar zo'n 4 vrienden. 2 echte vrienden, en 2 ''vrienden'', die mijn vriend willen zijn, maar ik niet de die van hen. Een van hen is Protestant, waar ik, niet racistisch bedoelt hoor, wel op afknap.
Deze 2 vrienden mogen elkaar niet, maar mogen mij wel. Een daarvan (de Protestante) belt mij vaak op, en vraagt dan: ''Hoi, kan je afspreken'' of iets in die trant. Nou, ik heb daar echt geen zin in, maar wil hem ook niet teleurstellen, dus zit de hele tijd smoesjes te verzinnen, zoals ik ben weg. Mijn moeder vraag ik dan ook: "Als hij nog een keer belt, zeg dan aub dat ik buiten ben, ofzo". Gelukkig doet ze dit dan ook. De andere jongen vraagt, als we naar school fietsten of we gaan tennissen, of ik bij hem kom, of we buiten gaan 'chillen' etc. Hier heb ik ook geen zin in, en verzon hierop ook altijd smoesjes. Nu is het vakantie, en krijg nog altijd wekelijks één telefoontje van de 'Protestantse' jongen, die ik nog altijd afkap met smoesjes. Met de andere heb ik afgesproken nog eens in de vakantie te gaan tennissen.
Dat is hopelijk dan het laatste dat ik wil gaan doen met hem, want gelukkig kiezen ze allebei een andere richting. Ik ga de economische kant op, en zij de natuurkundige kant, maar we zitten nog wel op dezelfde school. Nu wil ik niet dat ze telkens achter me aan zitten.
Wat moet ik er dan aan doen?
Alvast bedankt