Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Iets wat niet al te moeilijk is, dat is voor iedereen altijd maar lastig, en ook een beetje zielig voor het kind. Iets wat kort is, maar ook weer niet al te vaak gebruikt. Zelf heet ik Koen, maar op de basisschool zaten we dus met 3 Koenen in de klas
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ow, ik heb steeds wisselende namen in mijn hoofd. Op het moment gaat mijn dochter Puck heten, of Finn ( leuk, want mijn oma heette Fin(tje) en daar is mijn zus ook naar vernoemd), of Madelief.
Mocht ik nu een zoon krijgen dan heet ie ook Finn. Of Ankla, want zo heet mijn broer en die naam vind ik best tof. Stijn is jarenlang favoriet geweest, maar dat weet ik nu niet meer zo.. Maar goed, volgende maand is het weer wat anders, dus ach.. |
![]() |
|
Jongen: Harm, Toon, Erik (simpel, waar mogelijk onrijmbaar)
Meisje: Marleen (zo heet mijn huidige vriendin), Helena, Julia Van mijn vriendin: Jongen: Thomas, Marc, David Meisje: Jaqueline, Regina, Helena (Ze zegt ook: btw, wat een slijmbal is het toch! zie boven)
||
![]() |
Citaat:
![]() OT: J: tom M: anne o.i.d. |
![]() |
|
Ik houd niet van Engelse of andere buitenlandse namen. En gekke Nederlandse namen die nu in zijn, zoals Storm of Lente, vind ik ook stom. Doe maar gewoon een oer-hollandse naam zoals Jan, Dirk, Gerard of Bert voor een jongen, of een oer-Hollandse naam zoals Leen, Janneke, Anne of Nelleke voor een meisje
![]() |
![]() |
||
Citaat:
We mogen ons dan wel oud voelen op dit 'scholieren'-forum, bijna niemand is nog oud genoeg om rammelende eierstokken e.d. helemaal uit te sluiten... dus hou dat 'ik ga toch geen kinderen krijgen' maar voor je. Ik laat de naam voor mijn kinderen afhangen van het gevoel dat ik tijdens de zwangerschap heb. Klinkt heel zweverig, maar dat mag ook wel, vind ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik was de hele tijd al op zoek naar een naam die Nederlands klonk, maar niet heel veel voorkomt. Ik vind namelijk behoorlijk wat namen uit de top-20 ook erg leuk, maar dan zit je kind straks met zes naamgenoten in de klas en dat vond ik dan weer wat minder, dus zijn die namen het allemaal niet geworden. De naam Jinthe is wel in opkomst, maar hij staat niet in de top-20 oid. Wel zal ze haar naam waarschijnlijk heel vaak moeten spellen, omdat het op nogal wat verschillende manieren geschreven kan worden (Yinte, Yinthe, Jinte en dus Jinthe), maar daar ontkom je toch bijna niet aan (ik heb zelf echt een heel eenvoudige naam en zelfs dat wordt wel eens fout geschreven en het is niet dat ze Aisièngeny of Farshanagatoen heet oid (ff op de site van de SVB iets 'raars' uitgezocht... ![]() Haar tweede naam is Alissa. Wat ze waarschijnlijk ook heel vaak zal moeten spellen...maar bij Alyssa zou er weer verwarring rondom de uitspraak ontstaan (er zijn mensen die het uitspreken als Aliessa of Alijssa) en dat is bij Alissa tenminste niet het geval. De namen die we voor een jongen hadden en de andere opties voor een meisje, houd ik lekker voor me; wie weet hebben we ze nog een keer nodig... ![]() |
![]() |
|
Mij vriendje wil een dochter Artemis noemen.
Ik vind Elisabeth heel mooi voor een meisje. En Annamaria. Het moet iets zijn wat in het Engels en in het Nederlands uitspreekbaar is, aangezien we in Engeland gaan wonen. Richard vind ik ook mooi, en Henry en Charles en ik zou al mijn kinderen wel naar Engelse monarchen willen noemen maar daar is vriendlief het niet mee eens (die wil ze allemaal naar griekse godheden noemen) ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mijn naam is al soort van genoemd
![]() Ik heb verder hetzelfde als Changshan, ik zie het wel als ik zwanger ben, op een gegeven moment. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() @Kitten: Vind je het niet wat gek om je kind naar je vriendin te noemen? Trouwens, zo geweldig is de naam Marleen nu ook weer niet ![]() ![]() Ik zeg niet hoe ik mijn kinderen later wil noemen, dat merken jullie tezijnertijd nog wel ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Namen voor je kinderen, jongen en meisje Rivka | 96 | 07-08-2009 22:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |