Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2000, 15:03
Jennifer13
Jennifer13 is offline
Ik wil later iets als arts worden, maar dan moet ik wel Latijn kiezen. Ik houd niet zo van leren, heb voor Frans Engels en Nederlands denk ik 21 pt(je moet eigenlijk 22, bij minder mag je als je docenten het goedkeuren).
Nou is mijn vraag: is Latijn erg moeilijk? Hoeveel leer je ervoor en moet je ook praten voor een cijfer?

xxx Jennifer.

P.S. Ik weet al een paar zinnen:
Iuno mater est et Iuno est delious!!!
Advertentie
Oud 15-06-2000, 16:10
Musliston
Musliston is offline
??? Op wat voor school zit jij? In Belgie?
Latijn is niet moeilijk. Ik begrijp niet dat je dat nodig hebt om arts te worden. Zoveel heb je nou ook niet aan Latijn bij geneeskunde.
Je hoeft Latijn alleen maar te kunnen vertalen/lezen. Iuno est delious ken ik niet. Delious komt in ieder geval niet in het Pinkster woordenboek voor.
Oud 15-06-2000, 19:24
Ik ben 14 en zit in de tweede kals Gymnasium
Ik was in het begin ook heel bang dat ik er niets van zou snappen
Ook omdat ik in de andere talen niet goed was zoals frans duits en zelfs nederlands niet
Toch is het zo dat latijn simpeler is dan die talen (vind ik)
Het is ook meestal zo dat als je latijn snapt je de ander talen beter gaat doen ( bij mij is dat zo gegaan)
Ik kwam over naar de tweede met voor de talen gemiddeld een 6, Dit jaar ben ik latijn gaan snappen
Ik haalde steeds betere cijfers voor latijn en daarna zelfs voor frans en duits
Ik sta nu voor die talen gemiddeld een 7.8
Dus als ik jou was zou ik er mee doorgaan en niet bang zijn dat het mislukt.
Ook blijkt dat je bij latijn een bepaald soort denkvermogen krijgt ( ben even de naam vergeten ) Wat je bij andere vakken zoals wiskunde nodig kunt hebben.
Dus succes met latijn!!!!

Ps het is ook nog leuk dus ....
Oud 16-06-2000, 16:40
Heleen
Heleen is offline
Ik zit nu in 4 VWO en ik vind Latijn best wel heel erg moeilijk. In de tweede was het nog heel erg makkelijk en in de derde ging het ook nog wel, maar nu vind ik het best moeilijk.
Maar het is wel een heel leuk vak, vooral teksten vertalen.
Maar, Latijn heb je toch niet meer nodig voor geneeskunde?

Oud 17-06-2000, 15:00
Hoi hoi,
ik zag je berichtje en ik dacht "die ga ik effe helpen" nou nee..Latijn is niet zo heel erg moeilijk, ik bedoel het is niet leuk en best wel saai, maar moeilijk, nee, valt mee, ik wil niet opscheppen ofsow, maar ik sta een 9 bijna 10 op mijn rapport voor Latijn! Ik kan uit je berichtje niet opmaken of je in de eerste zit en nu moet kiezen voor wel of geen Latijn, ik zou het een jaartje proberen, en je doet het niet voor niX!! En als je arts wilt worden, is het wel handig, maar niet een probleem als je het niet doet!
Groetjes, misschien hoor ik nog van je!
Oud 17-06-2000, 18:24
F10
F10 is offline
Als Latijn je ook zou interesseren moet je het zeker doen. Maar als je nu al veel moeite hebt met andere talen, is het toch gevaarlijk. En als je voor arts wil, is de dag van vandaag, zeker Latijn daarvoor niet belangrijk, maar wel wiskunde en wetenschappen. Als je nu 6 jaar Latijnse gedaan hebt, en dus je humaniora af hebt, moet je bijlessen volgen in de wetenschappen.
Oud 17-06-2000, 18:59
Assepoester
Assepoester is offline
Latijn is ontzettend moeilijk en verschrikkelijk irritant. Daarom heb ik het vorige week ook maar laten vallen.
Oud 17-06-2000, 20:03
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
voor medicijnen heb je geen latijn nodig
Oud 17-06-2000, 22:59
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Assepoester schreef:
Latijn is ontzettend moeilijk en verschrikkelijk irritant. Daarom heb ik het vorige week ook maar laten vallen.
Nu aan het eind van het jaar nog?

Oud 18-06-2000, 07:07
Jennifer13
Jennifer13 is offline
Citaat:
Musliston schreef:
??? Op wat voor school zit jij? In Belgie?
Latijn is niet moeilijk. Ik begrijp niet dat je dat nodig hebt om arts te worden. Zoveel heb je nou ook niet aan Latijn bij geneeskunde.
Je hoeft Latijn alleen maar te kunnen vertalen/lezen. Iuno est delious ken ik niet. Delious komt in ieder geval niet in het Pinkster woordenboek voor.
Sorry maar dat van Belgie vind ik nergens op slaan!

Oud 18-06-2000, 11:11
Gera
Gera is offline
Citaat:
Jennifer13 schreef:
Sorry maar dat van Belgie vind ik nergens op slaan!

Je schermt met punten, je stelt dat je Latijn absoluut nodig hebt om arts te kunnen worden: da's raar. En er komen hier nogal wat Belgen, dus zo gek is het niet dat Anton denkt dat je Belg bent.

Oud 18-06-2000, 13:42
Jennifer13
Jennifer13 is offline
Citaat:
Gera schreef:

Je schermt met punten, je stelt dat je Latijn absoluut nodig hebt om arts te kunnen worden: da's raar. En er komen hier nogal wat Belgen, dus zo gek is het niet dat Anton denkt dat je Belg bent.

Sorry ik snap 'm niet helemaal, ik vind het lullig als die Anton tegen iemand die een foutje maakt zegt of hij/zij een belg is.
P.S. ik heb je foto gezien en je ziet er goed uit.
Oud 18-06-2000, 17:56
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Jennifer13 schreef:
Citaat:
Gera schreef:

Sorry ik snap 'm niet helemaal, ik vind het lullig als die Anton tegen iemand die een foutje maakt zegt of hij/zij een belg is.
P.S. ik heb je foto gezien en je ziet er goed uit.
Hoe kan die ander nou foutjes maken? Ik dacht gewoon dat ze in Belgie met een ander puntensysteem werkten. Ik scheld nooit iemand uit voor Belg. Integendeel; Belgen zijn vaak slimmer en hebben vaak veel taalgevoel.
Ik vond het vreemd dat ze zei dat ze voor geneeskunde Latijn nodig had, wat in Nederland niet het geval is, dus dan zal ze wel in Belgie op school zitten. Wil je in het vervolg beter lezen?
Oud 21-06-2000, 14:39
Yossarian
Yossarian is offline
Het hangt helemaal van jezelf af!! Als jij bereidt bent er goed veel tijd in te steken en veel te leren, is het heel goed te doen! Als je denkt, ik ben niet zo een harde werker en oude talen interesseren me niet zo moet je het niet doen! Met inzet is Latijn goed te doen!!
Oud 22-06-2000, 13:12
Assepoester
Assepoester is offline
Ja onbekende, nu aan het eind van het jaar nog. Dan komt het niet op m'n rapport. Voor m'n laatste rep had ik een 3, dus dat staat niet zo mooi, he!

Groetjes en nog allemaal veel plezier met jullie latijn!
Oud 25-11-2000, 20:03
Jennifer13
Jennifer13 is offline
Ik heb het nu al een poosje en ik sta een 7 maar als ze me meer tijd gaven bij p.w.s enzo ston ik misschien wel een 9 of hoger, ik ben nogal sloom.
Oud 25-11-2000, 20:24
girlspider
girlspider is offline
Ik ga een raad geven: als je de eerste jaren niet erg hoog scoort met je cijfers, ga dan niet door met LAtijn, want dan kom je vet in de problemen, geloof me ik kan het weten!

------------------
Wie heeft het koeien-melken uitgevonden, en waarmee dacht hij dat hij bezig was toen hij het ontdekte ??? GREETZ TO SeCond ChoiCe !
Oud 25-11-2000, 20:27
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Latijn is niet supermoeilijk, maar ook niet echt makkelijk. En voor geneeskunde heb je geen latijn nodig, het KAN van pas komen, het is geen eis. Dat weet ik, want over een half jaar ben ik hopelijk 1e jaars geneekunde
Oud 25-11-2000, 22:24
Ellun
Ellun is offline
Ik denk niet dat het echt nodig is voor geneeskunde, maar je leert nooit iets voor niets, het kan altijd van pas komen. Ga vooral na of je het leuk genoeg vindt om mee door te gaan.
Oud 27-11-2000, 14:49
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
girlspider schreef:
Ik ga een raad geven: als je de eerste jaren niet erg hoog scoort met je cijfers, ga dan niet door met LAtijn, want dan kom je vet in de problemen, geloof me ik kan het weten!

Niet alle mensen zijn gelijk: misschien dat opeens een schakeltje wordt aangezet en je het beter begrijpt!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
Oud 28-11-2000, 20:33
Sophia
Sophia is offline
Ik vind Latijn wel moeilijk. Toch haal ik nog wel goede cijfers. Ik heb het bewust gekozen, dacht dat het handig was voor later en dat denk ik nog steeds. Met Latijn hoef je niet te spreken, alleen maar vertalen. Tja, tis een uitgestorven taal he?!?!
Oud 28-11-2000, 20:45
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Sophia schreef:
Ik vind Latijn wel moeilijk. Toch haal ik nog wel goede cijfers. Ik heb het bewust gekozen, dacht dat het handig was voor later en dat denk ik nog steeds. Met Latijn hoef je niet te spreken, alleen maar vertalen. Tja, tis een uitgestorven taal he?!?!
Het is geen uitgestorven taal! De taal leeft nog steeds voort in allerlei andere talen.
En, het is best te doen als je alles goed bijhoudt (echt doen!).
Oud 16-05-2001, 21:56
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Ik wou dat ik dat in het begin van het jaar had gedaan...
Ik sta krap een 6 voor Latijn...Ja, waarom doe ik dan gymnasium? Omdat er op mijn school maar 1 schooltype is en ik geen zin heb om van school te gaan...
Oud 17-05-2001, 14:22
Verwijderd
Om tegewoordig arts te worden heb je geen Latijn meer nodig. Je hoeft het niet te kunnen spreken, alleen bij het lezen van teksten en dat is heel simpel. En in de 2e is latijn een van de makkelijkste vakken. Daarna zou ik het niet weten.
Oud 17-05-2001, 20:12
Charlie's Angel 2001
Charlie's Angel 2001 is offline
Als jij alleen latijn wilt gaan kiezen omdat je later arts wilt worden.. vind ik dat errug stom!! Je moet alleen latijn kiezen als je het echt WIL en niet alleen voor je toekomst!! Zo dattis eruit!!
Oud 13-02-2008, 16:09
sarahtnhater
HloOow !!

IIk heb een erge hekel aan latijn egt waar !!
EN DA VERPLICHT MIJN VADER ERTOE MIJ DAT TE LEREN !!
EGT STOM HOOWR !!
IK HEB DAN OOK ZO'N KRENG ALS LERARES !! BUUHH
IK SNAP NIET WAARVOOR JE LATIJNSE WOORDEN NODIG HEBT OM ALS ARTS OF DOCTER EEN MENS TE GENEZEN !!
IIK ZIE M'B LEVE SOMS EGT NIMEER ZITTEN IK VOEL MIJ KEI EENZAAL ENAL
XX
SARAAAAH
Oud 14-02-2008, 08:12
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Om tegewoordig arts te worden heb je geen Latijn meer nodig. Je hoeft het niet te kunnen spreken, alleen bij het lezen van teksten en dat is heel simpel. En in de 2e is latijn een van de makkelijkste vakken. Daarna zou ik het niet weten.
Volgens mij heeft de geneeskunde meer Griekse termen maar ja...
Oud 14-02-2008, 20:23
Gast42
hallo,
je zegt dat je niet graag leert.. dan denk ik niet dat arts iets voor jou is. want dat is nu net de langste en moeilijke studie die je eruit kiest!
maar goed, om op je vraag terug te komen, latijn kan van pas komen bij een studie geneeskunde, maar het is niet echt vereist. je moet vooral goed zijn in wetenschappen
Oud 16-02-2008, 11:21
Sanctus
Sanctus is offline
Major league up, dus slotje. Discussiëren over de graad van moeilijkheid van Latijn of het nut bij medische studies doen we in andere topics.

Regels voor berichten