Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2002, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Niki Lauda is ontslagen als teambaas van Jaguar Racing. Dat heeft de renstal zojuist bekendgemaakt in een persconferentie. Woordvoerder Nav Sidhu haastte zich te zeggen dat Lauda een andere functie krijgt aangeboden binnen het bestuur van Ford, het moederbedrijf van Jaguar Racing.

Het is nog niet bekend wie Lauda gaat opvolgen als baas van het zwalkende Formule 1-team, maar leidinggevenden Richard Parry-Jones en Jackie Stewart zullen later vandaag meer informatie geven over het ontslag van Lauda.

Het vertrek van teambaas Lauda is de zoveelste wisseling van de wacht in de top van het Jaguar-bestuur. Eerder moesten teambaas Bobby Rahal en ontwerper Steve Nichols wijken. Twee weken geleden werden, mede op voorspraak van Lauda, de beide coureurs Eddie Irvine en Pedro de la Rosa an de kant gezet. Lauda hoopte hiermee een ‘frisse wind’ door het team te laten waaien om zo een nieuwe start te kunnen maken. Lauda lijkt nu het volgende slachtoffer van zijn eigen vernieuwingsdrang te zijn geworden. De komende weken zullen bovendien tussen de veertig en zestig banen geschrapt worden bij Jaguar.
http://www.formule1.nl/modules.php?n...euws&sid=49126

Komt wel snel vind ik, aangeizen Lauda aan het einde van dit seizoen wel verderingen met Jaguar had gehaald. Ze hadden hem beter denk nog een kans kunnen geven en naar de eerste 3 Grand PRix kunenn kijken om dan alsnog tot een keuze te komen.

Maar goed het zei zo, wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 19:28
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Vind wel nieuwe werkgever al is het zonde dat die moet vertrekken bij Jaguar.
Maar iemand met zo'n staat van dienst als hij komt wel aan werk.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 20:08
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik weet natuurlijk niet precies wat de reden is. Maar zoals Bartoli zegt, hij komt wel weer aan werk.
Oud 26-11-2002, 20:10
Mitros
Mitros is offline
Als de top van Ford nu denkt dat er opeens wel resultaten zullen komen dan hebben ze het mis vrees ik
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 20:13
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Mitros schreef:
Als de top van Ford nu denkt dat er opeens wel resultaten zullen komen dan hebben ze het mis vrees ik
Zeker weten, op een zwalkend Stewart een andere naam zetten helpt echt niet meteen.
Oud 26-11-2002, 20:39
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
ben ik het mee eens.

Misschien een eigen team beginnen als hij sponsors heeft en dan Verstappen meenemen!!!

Maar ja, is weer te onrealistisch van mij
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 23:29
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
ben ik het mee eens.

Misschien een eigen team beginnen als hij sponsors heeft en dan Verstappen meenemen!!!

Maar ja, is weer te onrealistisch van mij
Ach wie weet, Arrows is financieel gered maar zoekt nog veel werknemers waaronder als ik t goed heb een Teammanager... (ik ga er iig van uit dat Tom W. niet blijft als teammanager ).

Dit plekkie is misschien wel wat voor Dhr. Lauda.

En laat Jos volgend jaar maar voor Minardi rijden, en dan zien we wel weer in 2004.
Oud 27-11-2002, 03:45
Devotee
Devotee is offline
als het niet beter wordt volgend seizoen dan zeg ik mijn abonnement op canal plus op... uiteindelijk was formule 1 de doorslaggevende reden... en voor mij mag Lauda de middelvinger naar Ford steken, zou wel erg stom van hem zijn om die andere positie bij het bestuur van Ford te accepteren... ze hebben niet eens respect voor de legendes
Oud 27-11-2002, 08:57
RHCPPOD
RHCPPOD is offline
Jaguar moet een beetje regelmaat in het team houden, Bobby Rahal had niet de kans gehad om aan de F1 te 'wennen' na de CART, nu Lauda is ontslagen vind ik dat Jaguar een beetje stom bezig is
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:46
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Devotee schreef:
ze hebben niet eens respect voor de legendes
Wat voor legende aan de management-kant van de Formule 1 is Niki Lauda dan?
Een briljant coureur hoeft echt niet per se een perfecte teambaas te zijn; kijk naar Prost.

Jaguar heeft gewoon i.i.g. de afgelopen twee jaar twee baggerauto's geproduceerd en een net iets te grote hoeveelheid geld besteeds aan Rahal, Lauda en al helemaal aan Irvine. Ford heeft gelijk dat er wat veranderen moest, en dit is een goede manier. Het is alleen jammer voor Lauda, maar het is niet anders.
(En persoonlijk vind ik het nog tien keer zo jammer van Eddie Irvine. )
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Devotee schreef:
als het niet beter wordt volgend seizoen dan zeg ik mijn abonnement op canal plus op...
Ha doe dat u meteen dan, want we krijgen die beelden toch op de normale tv ookdit seizoen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 17:19
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Ach wie weet, Arrows is financieel gered maar zoekt nog veel werknemers waaronder als ik t goed heb een Teammanager... (ik ga er iig van uit dat Tom W. niet blijft als teammanager ).

Dit plekkie is misschien wel wat voor Dhr. Lauda.

En laat Jos volgend jaar maar voor Minardi rijden, en dan zien we wel weer in 2004.
Plaats voor verstappen bij mianrdi is er waarschijnlijk ook niet omdat ze een formule 3 kampioen hebben aangetrokken die ze allanger op het oog hadden maar wie weet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 21:06
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ze zullen wel al een opvolger hebben, ipv nog af te wachten met de eerste ritten. Alleen nog niet officeel, want die zoeken ze nu nog.
Oud 27-11-2002, 22:27
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Plaats voor verstappen bij mianrdi is er waarschijnlijk ook niet omdat ze een formule 3 kampioen hebben aangetrokken die ze allanger op het oog hadden maar wie weet.
"Verstappen + Justin Wilson ==> Ideale rijders voor Minardi"
Dat zegt teambaas Paul Stoddart van Minardi.

Het is dus zeer waarschijnlijk dat deze twee rijders bij Minardi rijden volgend jaar. (mits ze met de Cosworth motoren rijden)

Justin Wilson is iets aan het opzetten om geld bij elkaar te halen om zich in te kopen bij Minardi. En Paul Stoddart heeft velen malen gezegt: "Jos Verstappen kan altijd 'gratis' bij ons komen rijden, maar als hij naar Minardi komt moet de 2de rijder wel geld meenemen...". Het ziet er dus naar uit dat Verstappen en Wilson volgend jaar bij Minardi een plaats kunnen krijgen (als Justin genoeg geld bij elkaar kan krijgen )
Reageren

Regels voor berichten