Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zowel op schaal van de EU als van Nederland. Nederland is een duidelijke case. Onder Verdonk daalde het aantal asielzoekers en kansarme migranten enorm, ondanks dat het aantal asielzoekers in de EU als geheel toenam. Sinds Albayrak aantrad met haar slappe asielbeleid van willekeur en fouten is er een ware asielexplosie aan de gang, de aantallen zijn al verdubbeld (wat nog nooit vertoond is) en stijgen nog steeds. Tel daarbij op dat opvang in de regio en resettlen ook voor de vluchtelingen zelf en hun land veel beter is, en de voorstanders van een slap asielbeleid hebben echt geen poot om op te staan.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
syrië, turkije, griekenland, kroatië, slovenië, oostenrijk, zwitserland (ok, laat maar), duitsland, belgië? ik noem maar wat. ik ben echt niet tegen de opvang van (oorlogs)vluchtelingen o.i.d. maar wel tegen het onnodig opvangen van uitbuiters. de échte uitbuiters en dus niet onze gepensioneerden die van hun welverdiende penioen proberen te genieten. mensonterend? nee, reeël. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() je gaat mij niet vertellen dat dat tuig dat hiet in nederland de moeite niet neemt om een baan te vinden wél de moeite heeft genomen een asielaanvraag te doen bij al mijn voorgenoemde landen. en dan ben ik alleen nog maar de westkant opgegaan. |
![]() |
||
Citaat:
Welnu, wie zijn wij dan als Nederlanders om hun wens niet te respecteren en hen het land uit te zetten?
Laatst gewijzigd op 01-08-2009 om 18:55. |
![]() |
|||
Citaat:
los daarvan kom je in nederland amper ergens als je niet ten minste mbo hebt, ik ken wel een aantal persoonlijke succesverhalen, ironisch genoeg meestal met turken, dus misschien is het maar een half geldige vergelijking. hogere opleiding in turkije, hier minder waard, samen met mij nog bij de vuilophaal gewerkt (om iets te noemen waar banen verdwijnen; vroeger: chauffeur en 2 laders, nu chaufeur met een joystick), vrachtwagen rijbewijs behaald etc... Kijk ik ga er en principe vanuit dat mensen tuig zijn, dus wat dat betreft heb ik geen voorkeur, en ook mijn familieverhaal lijdt me terug naar het zuidoosten, dus ook op dat vlak heb ik geen onbegrip, maar de grenzen zijn lang vastgesteld en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je bij een aanvraag tot langdurig verblijf in nederland aan eisen moet voldoen. Maar Kazet is in vorm dus laat mij niet het kritiek leveren; ik zal even noteren wat ik denk dat een goed idee is en dan mag kazet (of ander) me in de grond boren met mijn complete disfunctionele voorstelling van Nederland als natie in relatie tot de wereld: -Nederland heeft geen direct aandeel in de machtsverdeling tussen grote wereldmachten, daarmee wil ik zeggen: nederland bestaat sinds zijn ontstaan uit handel, natuurlijk hebben ook wij bloed aan ons handen maar handel is nooit secundair geweest aan oorlog in deze natie, kortom we handelen met zo'n beetje iedereen. -Nederland is technologisch erg ontwikkeld met gerenommeerde instituten en bedrijven -Nederland maakt niet voor niets zelf land vanuit zee, nederland is klein maar sinds de afvalligheid van oost-friesland en de vlamingen in elk geval stabiel, zo stabiel dat we een geringe rol in WOII hebben gehad en zelfs puur 'neutraal' waren in de eerste. nu hebben we 2 vormen van immigratie ik zal met de eenvoudige beginnen: 1) werkmigratie; enerzijds is dit wenselijk in Nederland, bepaalde aspecten van de economie in nederland heeft baat bij het kunnen teren uit een arbeidspopulatie buiten alleen nederland. Anderzijds willen veel mensen hier graag werken vanwege onze hoge lonen* Nederland kent een open traditie met een belangrijke rol in de vorming van de EGKS de EEG en later de EU, het is dan ook logisch dat in dit specifieke werk-migratiedebat er gerelateerd aan economische vraag werkmigratie kan plaatsvinden ten beneficaire voorwaarden van zowel de natie, als de arbeider. Dit is een vrij recht-toe-recht-aan idee dat draait rond de kernvoorwaarden dat je het minimum loon aanhoudt als minimum loon, en er wettelijk in voorziet dat de werkgever verantwoordelijk is voor behuizing en eventueel transport. Deze werkmigranten kunnen in de Nederlandse samenleving deelnemen op basis van een tijdelijke vergunning daarvoor die verlengd kan worden en eventueel bij wederzijdse wenselijkheid uiteindelijk onder voorwaarden in een paspoort worden omgezet. zowel de verlenging als de omzetting naar een paspoort vereist een redelijke kennis van het Nederlands in woord en geschrift en een redelijke kennis van de Nederlandse historie. 2) vluchtelingen *Omdat het gerucht gaat dat onze lonen hoog zijn, is er veel volk dat hier uiteindelijk uitkomt in de hoop op zon over de horizon, maar deze mensen is nooit verteld over hoe veel dingen hier kosten. Alle vluchtelingen hier toelaten is irreëel op meerdere vlakken, wel vind ik dat ze gedurende de procedure recht hebben op voedsel water (spreekwoordelijk he, mag best cola of koffie zijn) en een slaapplek. als er dan nog extra vraag is naar arbeid waaraan niet kan worden voldaan vanuit categorie 1) dan kan deze uit categorie 2) worden geput, waarbij de voorkeur natuurlijk ligt bij mensen die op zijn minst redelijk engels spreken en niet al bijna 70 zijn. ook deze mensen kunnen op bij categorie 1 gestelde voorwaarden verlenging van de werkvergunning en uiteindelijk mogelijk zelfs een paspoort krijgen. de rest heeft pech. Nu; om toch de morele medemens tevreden te stellen zal ik deze appendix toevoegen waaruit het "medeleven" van deze natie van Oranje-Nassau te tonen. Niet perse omdat ik meelevend ben maar vooral vanwege eerder genoemde handel en dus koninkrijksrelaties. Nederland is bereid gratis landen op hun verzoek te helpen met de kennis van; de aanleg, het onderwijs en het onderhoud van infrastructurele netwerken waaronder: water, wegen, digitale lijnen, en kennisdatabanken. Nederland is bereid op voorwaarde van politieke eisen bedragen te 'lenen' dan wel 'geven' aan landen die eerder genoemde hulp zouden willen maar niet direct in de materiële onkosten kunnen voorzien. Asielprocedures mogen wettelijk niet langer kosten dan 6 maanden, de Nederlandse overheid gaat de verplichting aan op korte termijn uitsluitsel te geven tegenover zowel werkmigranten als vluchtelingen. Dat lijkt me een stuk beter dan zimbabwanen accepteren, wachten tot mugabe zijn land verkracht heeft, daarna aan zijn premier een paar miljoen geven, of wat? Citaat:
maar ik wil aangeven dat het me zonde van de tijd lijkt om nu nog tussen de mensen die al een paspoort hebben te gaan zoeken naar welwillend en niet welwillend, het generaal pardon is geweest, dit is hoe de situatie nu is en laten we alstjeblieft in de toekomst een beetje reeel zijn in onze keuzes met respect voor zowel Nederland als natie als naar eventuele gelukszoekers en werkmigranten.
Laatst gewijzigd op 01-08-2009 om 19:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de rest van je berichtje lees ik morgen wel, het is iets te veel voor op één dag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ben zelf niet zo happig op het aanvaarden van hulp en/of iets er voor terug geven, maar dat staat buiten de kwestie. ik ben het met je eens dat we e.e.a. kunnen verbeteren aan het uitkeringssysteem en vooral ook in combinatie met het studiefinancieringssysteem maar dat is een heel ander debat die weer van toepassing is op mensen die hier of al legaal wonen, of hier legaal komen te wonen in de toekomst. zeker ook belangrijk maar binnenlandse politiek itt. deze buitenlandse politiek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bewering dat het aantal banen met het jaar minder wordt is natuurlijk ridicuul. Hoe kom je daar in godsnaam bij? Of denk je zó op de korte termijn dat je louter naar de laatste twee jaar kijkt? |
![]() |
|||||
Citaat:
1) mechanica worden geautomatiseerd en verkleind 2) De dienstensector kan enige verlies aan arbeidsvraag in de mechanische industrieën opvangen 3) maximum dienstensector wordt bereikt 4) we gaan verder met automatiseren van mechanica, maar beginnen ook te automatiseren in de dienstensector (zie; zelfrijdende bus, vuilnisophaal, metro turijn (stad 2.2. milj. mensen metro bestuurd door 4 man waarvan 2 eigenlijk overbodig) 5) er is geen derde sector die de afname aan vraag naar arbeid kan opvangen 6) groot deel van de wereld is werkeloos. we kunnen wel meer arbeidsplaatsen creeeren maar dan gaat het aantal werkuren per persoon uiteindelijk verminderen. Citaat:
Citaat:
economie kent geen echte wetmatigheden, behalve die van de bedachte waarde. Citaat:
zoals je zegt kan het resultaat dus nooit een grotere toestroom asielzoekers zijn, en dat is nou net de bedoeling. bovendien geloof ik niet dat ik de stroom asielzoekers kan veranderen, we kunnen wel de eisen tot goedkeuring veranderen.
Laatst gewijzigd op 02-08-2009 om 14:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kunt niet zomaar wc's gaan poetsen in een willekeurig bedrijf terwijl er geen vacature voor is. nouja, het kan wel, maar je krijgt dan niet betaald ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Overigens klopt het dat het systeem hard nieuwe banen probeert te verzinnen; middle-management is een topsector ervoor... of het goed is voor de productie en/of kosten is een 2e. maar zou je even je kritiek willen geven op mijn voorstel-asielbeleid, binnenlandse zaken en economie kunnen we een andere keer in detail behandelen: Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
maar zoals ik al zei: die banen automatiseren we als eerst. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Door automatiseren gaan inderdaad banen verloren. Netto echter, levert het tot nu toe verdomd veel banen op. Heb je enig idee hoeveel mensen er in de ICT werken? Het is echt verbazend hoe ongelofelijk weinig jij weet van hoe dergelijke zaken werken. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk hoe hij er even voor het gemak vanuit gaat dat je van iedereen een politieagent of onderwijzer kunt maken...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat dacht je van stratenmakers, bloemschikkers, fruitplukkers, plantsoenendienst, verkopers, eieren rapen op een biologische boerderij, stadswacht, vvv-personeel, conciërge op een school, betaalde buurtvaders/moeders, om nog maar te zwijgen van de ambachtelijke beroepen waar mensenhanden voor nodig zijn (zowel waar wel als niet voor geleerd hoeft te zijn). |
![]() |
|
Oja, natuurlijk Nederland als spil in de handel zal niet gauw zonder zitten, we hebben een prima reputatie, bovendien zijn we natuurlijk nog niet zo ver.
we gebruiken nog voornamelijk fosiele brandstoffen en nog niet alles wat geautomatiseerd kan worden is dat al; maar als we zouden willen kunnen we dingen als vuilnisophaal geheel 'zonder'(1 of 2 om alle wagens in de gaten te houden op afstand) mensen doen. sterker we beginnen er pas net echt mee. maar het punt wat ik meer wil maken is globaal gezien en pas in de toekomst; Er komt een punt waarop we met "weinig" mensen, genoeg kunnen produceren om de gehele wereldbevolking van een gemakkelijk leven te voorzien, en dat te onderhouden. Overigens kazet is je lulverhaal over de politie ook niet waar; Het politiekorps wordt kleiner; -waarom: camera's en particuliere beveiliging over particuliere beveiliging gesproken; nog zo'n baantje waarbij de "arbeider" niets bijdraagt aan de productiviteit van de wereld. dus als we toch niks doen sponsoren, kunnen we net zo goed zonder verlies van salaris iedereen maar 2 uur laten werken. maar de meeste landen hebben meer werkeloosheid dan Nederland; Spanje bijvoorbeeld: 25% geld is niet meer dan een internationaal aanvaarde "taal" en wordt tegenwoordig door niets gewaardeerd, m.i. hebben we al een andere taal die deze internationaal geaccepteerde taal binnen een dag kan vervangen; die taal bestaat uit een 0 en een 1. spanning, geen spanning. man geld zelf is een technologische uitvinding om een achterhaald probleem op te lossen; het probleem van communiceren over afstand... dat probleem bestaat anno 2009 niet meer, het werkt contra-productief.
|
maar goed dik offtopic uiteraard
Maar als je werkelijk gelooft dat er onbeperkte banen zijn en dat alles leuk vanzelf gaat, laat volgend jaar dan gelijk 20 miljoen immigranten binnen ![]()
||||
Citaat:
Dan blijft alleen de overheid over als mogelijke werkgever voor werk niet bestaat, maar dat hebben ze in de DDR geprobeerd, en de uitkomsten van dat experiment zijn bekend. Dat werkt dus ook niet. Citaat:
Citaat:
![]()
|
Nouja we kunnen best 12 000 000 stadswachten hebben als we ervan uit gaan dat we 4 a 5 000 000 mensen nodig hebben voor echte productie en echte dienstverlening.
maar wie moeten ze dan controleren elkaar? och maar gelukkig hebben we middelmanagement nog; want hoe moest de productie van producten toch gaan als er niet eerst 10voudige door, over en achter elkaar heen/langs gedelegeerd kan worden... eerst was het: -Baas -Voorman afdeling (meestal arbeider met ervaring en iets meer salaris) -arbeiders nu is het: -Baas -Managementlaag -Managementlaag 2 -Managementlaag 3 -Machines -paar arbeiders die machines bedienen/controleren. rara, welke dragen niet bij aan de daadwerkelijke productie?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat er in een stad als Deventer ongeveer 3 parkeerplaatsen zijn waar je vroeger een wacht voor nodig hebt. Die werken in twee ploegen. Dan heb je 3 man nodig. Denk je dat na de automatisering die drie mensen niet binnen het bedrijf Q-Park als schoonmaker aan de slag zouden kunnen? Want ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar sinds dat er niemand meer in het hokje zit maar alles geautomatiseerd is, is de prijs van een uurtje parkeren geexplodeerd. Er moet tenslotte een mooi hoofdkantoor van Q-Park komen, bedrijfsauto's, er moet winst gemaakt worden. En dat alles in plaats van een ambtenaar van de gemeente die het beheert met drie of weet je doe eens gek, VIER medewerkers op de werkvloer. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan nog, het is toch niet belangrijk? Zolang die mensen werk hebben en er plezier in hebben en het idee hebben dat ze ook daadwerkelijk ergens aan bijdragen zie ik het probleem écht niet. |
![]() |
|||
Citaat:
het is dus derhalve nooit een probleem ongeacht welke activiteit, zo lang je er maar zorg voor draagt dat er afdoende voldaan wordt aan primair behoeftes van mensen en secundair vraag. dat gaat het efficiëntst met zo veel mogelijk zelfregulerende systemen, echter economie vereist inkomen en inkomen wordt vertaald naar arbeid, arbeid die m.i. dus overbodig raakt en ten dele omgezet kan worden in meer vrije tijd voor mensen om zelf in te vullen. juist omdat het geen reet uitmaakt en financiële schulden een beperking zijn die we zelf verzonnen hebben kan volgens mij de economie net zo makkelijk op "credits" "flippo's" of "bits" draaien als op elke andere verzonnen eenheid. De hoeveelheid credits in het systeem is eigenlijk irrelevant, maar werkt onder de huidige voorwaarden 1) sociale ongelijkheid in de hand (vereiste voor economie) en 2) behaald niet het potentiaal wat er behaald kan worden met de huidige kennis. (expansie -> inflatie -> bel -> crash -> opbouw) kortom ben ik van mening dat de gehele wereldbevolking met gemak voorzien zou kunnen worden in afdoende gemakken en beschikking over kennis en zodoende zou de welvaart stijgen en het intellectueel aanbod, en zou derhalve geweld ook afnemen Citaat:
tuurlijk theoretisch kunnen we zelfs een water naar de zeedrager in de economie plaatsen zonder dat dat gevolgen heeft voor het economisch systeem. maar het is verspild menselijk kunnen wat, als we het al zouden willen laten plaatsvinden (water naar de zee dragen dus), gemakkelijk door een automaat kunnen laten doen. de voorwaarde in de alles is de beschikking over energie.
Laatst gewijzigd op 04-08-2009 om 22:46. |
![]() |
|||
Citaat:
Dan mag je er waarschijnlijk voor € 50 per uur parkeren om die ambtenaren te betalen. ![]() Citaat:
Bedrijven scheppen dus in principe geen banen waar geen nut voor is. Werkgelegenheid is dus niet onbeperkt. Economische activiteit -> werkgelegenheid.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
door het productiviteitsverschil is het derhalve uiteindelijk goedkoper. Citaat:
als jij een bakker hebt en je neemt 20 man personeel in dienst in je zaakje van 20 vierkante meter dan ga je gewoon over de kop hoor. Citaat:
dus jij denkt niet dat er een verzadiging aan luxe is, dus dat als een mens op een gegeven moment alles kan hebben wat zijn hartje begeert dat hij dan niet meer weet wat hij meer zou willen en dus klaar is. dan ben je wel een enorme materialist en ben ik blij dat niet iedereen zo denkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar eigenlijk moet ik me hier uit houden, want ik vind parkeren een zinloze bezigheid die te veel plaats kost doordat auto's persoonlijk gebruikt worden maar dat idealiter niet zouden worden. Citaat:
Voedsel kunnen we lokaal in vrij zelfregulerende systemen verzorgen, met een enorm voedseloverschot is in nederland toch vrijwel niemand boer, en de plekken waar nog handwerk wordt gedaan komt dat meer omdat het prima zo gaat en niet omdat automatisering niet mogelijk zou zijn. communicatie behoeft 0 menselijke inbreng (nouja de mens bepaald wat er gecommuniceerd wordt maar het signaal behoeft geen menselijke ondersteuning) op wat technisch onderhoud na. ruimtevaart is een stomme poging van een parasietaire gemeenschap om een nieuwe planeet te vinden, belachelijk gezien de planeet waar we op lopen, maar enig voordeel in technologie levert het wel op. Maar zelfs al zou je er mee doorgaan dan snap je hoe weinig banen het schept. gezondheidzorg is o.a. onderdeel van de eerdere dienstensector die ik noemde, nu zijn zeker niet alle mensen geschikt voor de gezondheidzorg, maar voorlopig kan die inderdaad nog wel mensen hebben. Maar uiteindelijk, en dan heb ik het niet over de komende 2 jaar, zullen veel aspecten van de samenleving niet meer door mensen worden geregeld maar door systemen, want mensen zijn lui, en daarom werken we hard ![]() Er zal altijd een vraag naar arbeid zijn in bepaalde sectoren maar niet genoeg om de gehele wereldbevolking te voorzien van werk. Ik meen dat uiteindelijk pure vrijwillige inzet van mensen die graag bezig zijn met bepaalde aspecten van de samenleving afdoende is als supplement op de systemen, op voorwaarde dat globaal het niveau van kennis hoog is. En anders zal een 8 uurse werkweek per persoon daar ook in voorzien, nogmaals niet over 2 jaar, maar uiteindelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met je infantiele DDR-drogreden maak je jezelf alleen maar belachelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kan 'ie schoffelen, papiertjes rapen of toiletten schoonmaken totdat hij weer een echte baan heeft gevonden. Inderdaad niks mis mee zolang dat maar niet ten koste gaat van de tuin-, vuilnisman of schoonmaker. Laatst gewijzigd op 07-08-2009 om 07:33. Reden: Kreeg na het zien van de Korea filmpjes een visie van werkloze Marokkanen die op straat met oranje vlaggetjes wapperen :) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat het verdubbelen van de basisbeurs voor studenten een grote positieve impact zou hebben op de werkeloosheid onder ongeschoolden.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu is dat wellicht een overtrokken maatregel, maar als dat samenvalt met een andere goede maatregel, zoals het geven van gelijke rechten aan de kinderen van ondernemers en kinderen van mensen met een modaal inkomen, dan is dat prima om uit te voeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Discrimatie in eigen land. Artic King | 129 | 01-10-2007 22:26 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 25-02-2006 22:17 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 488 | 20-08-2005 23:14 | |
Marokko is een tweede Thailand Aeries | 57 | 17-08-2005 17:55 |