| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jullie hebben meer vrije tijd op zondag, hebben geen last van de Sabbath, etc. |
||||||||||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Iemand wordt verkracht, jij ziet het, maar ze roept niet om hulp omdat ze bedreigd wordt met een mes. Jij worstelt eerst met dat je het meisje moet stenigen (Deuteronomium 22:23-24), of de dader € 50 aan de vader laten betalen, waarna het meisje gedwongen met haar verkrachter moet trouwen (Deuteronomium 22:28-29). Daarna verwerp je dat wellicht, en moet je je afvragen of dat ze niet zondig was en het uitlokte. Misschien was ze ongehoorzaam aan de man, en dat mag ten slotte ook niet. En pas als je al dat soort dingen moreel hebt overleefd, kan je iets doen. Ja, toen was er ondertussen al een atheïst langsgekomen die niet hoefde na te denken over zoiets, en die had de dader tegen de grond gewerkt en de politie gebeld.
|
|
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat ik deel ben van het Joodse verbond. Enne, dat is voor overspel, niet verkrachting. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
||
|
Citaat:
Ik wil je erop wijzen dat er in de forumregels staat dat je respect moet hebben voor andermans overtuiging. Wat jij hier doet gaat aan argumenteren voorbij. Het is zo overduidelijk onwaar, dat je het niet als argument bedoeld kan hebben, het is een poging tot demoniseren.Dat is niet toegestaan.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
In donker Afrika gelooft het grootste gedeelte van de mensen dat je van AIDS geneest als je een albino via zijn uitgang verwent. Dat betekent dan absoluut niet dat het wel zo is. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, atheïsten kunnen heel goed mensen helpen vanuit een humanistische visie. Dat gaat vaak ook hand in hand. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Het verschil tussen ons is dat ik mijn oordeel over je herzie zodra je van die ideeën afstapt. Ik keur je ideeën af, niet jou als persoon. Het is het verschil tussen een open en een gesloten waardeoordeel.
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
M.a.w. de mogelijke eigenschappen van god zijn niet vooraf te bepalen, en voor iedere mogelijke morele norm die god aanhangt is het a priori even waarschijnlijk dat een hypothetische god precies het tegenovergestelde aanhangt. Pascal's Wager is dus zeker géén rationalisatie van het geloven! Edit: oh, Uice was me al voor. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk eerder dat het omgekeerd is, omdat atheïsten hoger opgeleid zijn dan gelovigen, en hoger opgeleiden zijn meestal beter opgevoed en hebben meer vertrouwen in de medemens. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Het is wel een beetje raar om te zeggen dat hoger opgeleiden meer vertrouwen hebben in de medemens.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
1. Sommige hoger opgeleiden zijn gelovig. 2. Dat men in een rustige buitenwijk woont betekent niet dat hij zijn medemens vertrouwt en dat iemand in een drukke binnenstad woont betekent niet dat hij geen vertrouwen heeft in zijn medemens. Je kunt gewoon niet zeggen dat hoger opgeleiden meer vertrouwen hebben in de mede mens.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar dat betekent wel dat je heel veel kunt zeggen over Gods eigenschappen (de reden dat ik erover begon). Als alles even waarschijnlijk is, maar dat is alleen als je niet gelooft, kun je heel veel zeggen over hoe God is.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar goed, als er morgen ineens bazuingeschal klinkt en de hemelen opengaan en als een duveltje uit een doosje God tevoorschijn komt, heb ik nog wel wat vragen over de dinosaurusbotten die hij voor de grap op aarde heeft neergelegd. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder, ik en de meeste atheïsten zijn natuurlijk geen atheïsten omdat we zo graag controversieel willen zijn. We zijn atheïsten omdat (we denken dat) er geen god bestaat, en daar kunnen wij ook niets aan veranderen. Al zouden we willen dat er één bestond, we blijven atheïsten. Net zoals aannemen dat de aarde om de zon draait, omdat dat nu eenmaal extreem waarschijnlijk is, en het is misschien lekker controversieel om te zeggen dat het niet zo is, je schiet er weinig mee op. Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-08-2009 om 11:45. |
|||||
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er bestaan geen goden. Voila, atheïstisch wereldbeeld bewezen. Totdat iemand het bestaan van goden kan bewijzen blijft het dat doen ook. Beetje kansloos trouwens om volstrekt willekeurige woorden als materialisme erin te stoppen. Denk je echt dat zo'n goedkope poging tot demoniseren niet wordt doorzien?
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 21:34 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 05:17 | |