Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2009, 21:47
Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
--

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:37.
Advertentie
Oud 07-08-2009, 21:57
Qimm
Qimm is offline
Geen fijne situatie

ouders bellen lijkt me het meest voor de hand liggend?
Oud 07-08-2009, 22:08
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:37.
Oud 07-08-2009, 22:16
Verwijderd
Ik kan begrijpen dat het naar is, maar als ze echt suïcidaal is krijg je dat niet zomaar uit haar hoofd. Meestal gaan er maanden, vaak jaren overheen voordat iemand echt daadwerkelijk zelfmoord pleegt of een serieuze poging onderneemt. Ik heb het al over zelfmoord toen ik 10 was en ik ben er ook nog steeds.

Het is misschien een stom voorbeeld, maar wat ik wil zeggen is dat in de meeste gevallen het niet gelijk gebeurd als men praat over zelfmoordneigingen. Ik heb zoveel mensen erover horen praten en ik ken niemand persoonlijk die daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd. Wel is het goed om het serieus te nemen, omdat op zelfmoord een taboe bestaat en men durft er daarom niet over te praten, want je bent gek volgens de massa als je die neigingen heb. Als je haar op geen mogelijk manier kunt bereiken kan je echt niets anders doen dan afleiding zoeken. Praat hier ook met andere mensen over(die je hierin kan vertrouwen).
Oud 08-08-2009, 09:32
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Meestal als mensen zich zo rot voelen dat ze zeggen dat ze zelfmoord willen plegen doen ze het niet, dat doen ze dan zonder 'aankondiging' om het zo maar even te noemen
Oud 08-08-2009, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Meestal als mensen zich zo rot voelen dat ze zeggen dat ze zelfmoord willen plegen doen ze het niet, dat doen ze dan zonder 'aankondiging' om het zo maar even te noemen
Dat hoor je vaak, maar dat is niet waar. De meeste mensen die zelfmoord plegen hebben hun suicidale gedachten van te voren wel uitgesproken, natuurlijk niet tegen iedereen die ze kennen maar wel tegen bv. ouders, partner, hulpverlener.
Daarentegen is het wel zo dat de meeste mensen die zeggen dat ze suicidaal zijn, uiteindelijk geen zelfmoordpoging doen.

Maar TS had het nog helemaal niet over zelfmoord, dat is KingelDingels associatie. Er kan vanalles gebeurd zijn.

Klein-Prinsesje, als ik jou was zou ik naar haar huis gaan en aanbellen en aan haar moeder vragen wat er aan de hand is. Misschien heeft ze een ongeluk gehad ofzo (of is ze ontvoerd door haar vader, noem iets geks - dit was mijn associatie door de plotselinge vakantie) en dan zou haar moeder dat wel weten. Of misschien heeft ze het gewoon razend druk met iets en is haar telefoon kapot.

Laatst gewijzigd op 08-08-2009 om 10:08.
Oud 08-08-2009, 10:06
Verwijderd
Weet je toevallig met wie ze op vakantie is? Of is ze alleen gegaan?
En inderdaad wat Sarah zegt, even langs haar huis gaan en daar informeren.
Wat een vervelende situatie zeg.. hopelijk hoor je snel iets van haar.
Oud 08-08-2009, 12:00
Klein-Prinsesje
--

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:38.
Oud 08-08-2009, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het echt niet meer he.

Ik had haar gisternacht met mijn tante's mobiel gebeld (had zelf geen btg), 2 uur later belt er iemand op onbekend. Mijn tante neemt op en zegt dat zij het is, dus ik ik zeg 'heey *naam* ben je al terug' en dan zegt zij dat zij het niet is maar het was PRECIES als haar stem en ze zei dat ze alex is (haar beste vriendin heet alex), het klonk echt alsof ik in de zeik genomen werd, en dat zei ik ook ook maar ze zei steeds dat ze alex uit Genen is.

Toen vroeg ik haar wat voor mobiel ze toevallig had, ze zei een i-phone (die goeie vriendin was ook van plan een i-phone te nemen), en ze stotterde een beetje.

Het voelde echt alsof ik in de zeik genomen werd, dit kan niet toevallig zijn. Ook vroeg ik of ze toevallig dan alex de beste vriendin is van *naam* en ze zei nee.

me tante zei dat ik maar de contact met haar moest afbreken, maar ik wist niet zeker of het zij echt was. Ik ben eecht in de war, heb haar al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie.
Hoe goed ben je bevriend met dit meisje?
Als ik in jouw situatie zat, zou ik denk ik gewoon afwachten tot de vriendin in kwestie weer contact zoekt. Als ze zich voordoet als iemand anders om mij in de maling te nemen, zou ze als ze weer contact zou zoeken eerst maar eens moeten uitleggen waar haar gedrag op slaat. Het klinkt mij behoorlijk kinderachtig in de oren. Ik zou het nu helemaal van haar kant laten komen en even haar reactie op jouw mailtje afwachten.
Oud 08-08-2009, 13:24
Klein-Prinsesje
--

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:39.
Oud 08-08-2009, 13:29
Lorelei
Lorelei is offline
Heb je nou al contact opgenomen met haar familie?
Oud 08-08-2009, 13:55
Klein-Prinsesje
---

Oud 08-08-2009, 14:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ze heeft niet echt een familie, alleen een moeder en die speelt niet echt een grote rol in haar leven.

maar ik heb zo het vermoeden, dat ik haar beste vriendin aan de lijn had..
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Oud 08-08-2009, 14:12
Klein-Prinsesje
---

Oud 08-08-2009, 14:18
Qimm
Qimm is offline
dan kunnen we ons de situatie beter voorstellen met 13-jarigen ga je anders om dan met 25-ers
Oud 08-08-2009, 14:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
we zijn allebei 17, en wat heeft dat ermee te maken
Nou ja, omdat als ze nog minderjarig is, je zou verwachten dat er toch een ouder of zo is die enigszins in de gaten houdt wat zij uitspookt. Je zegt dat haar moeder geen grote rol in haar leven speelt maar waar leeft zij dan van? Ze woont toch nog wel thuis?
Oud 08-08-2009, 14:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dan kunnen we ons de situatie beter voorstellen met 13-jarigen ga je anders om dan met 25-ers
En dat, ja.
Oud 08-08-2009, 14:37
Klein-Prinsesje
--

Oud 08-08-2009, 14:39
Lorelei
Lorelei is offline
Daar zal je wel gelijk in hebben maar ik zou toch beginnen bij d'r moeder. Ten eerste moet die het weten als haar dochter vermist blijkt te zijn en ten tweede weet zij misschien wel waar ze is.
Oud 08-08-2009, 14:42
Klein-Prinsesje
----

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:40.
Oud 08-08-2009, 14:44
Lorelei
Lorelei is offline
Ok, maar dan is het toch nog steeds een goed idee om bij haar thuis te beginnen? Als ze je in de maling neemt is ze gewoon een trut en anders is het gewoon een beetje slordig dat ze niets heeft laten weten en kan jij weer rustig slapen omdat je weet dat ze thuis is.
Oud 08-08-2009, 15:14
Klein-Prinsesje
----

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:40.
Oud 08-08-2009, 23:02
Verwijderd
Wil je het dan echt niet zeker weten? Nu zit je namelijk alleen maar te gissen.
Oud 09-08-2009, 00:14
metallica
metallica is offline
Citaat:
Maar TS had het nog helemaal niet over zelfmoord, dat is KingelDingels associatie. Er kan vanalles gebeurd zijn.
Ze geeft wel aan dat haar vriendin zelfmoordneidingen heeft en suicidaal is, dus zo gek vind ik de reactie van KlingelDingel nog niet eens... In zo'n vreemde situatie ga je er gewoon vanuit dat er zoiets aan de hand is, als iemand in zo'n staat is, of dat nou juist is of niet. Maar gelukkig is dat niet aan de orde gezien TS nog contact heeft gehad met haar vriendin

Ontopic: ik zou je ook aanraden om gewoon even langs te gaan. Als je haar dan spreekt kan je meteen om een verklaring vragen. Wil ze die niet geven, dan neemt ze ze misschien toch in de maling en dan kan je denk ik beter maar wat meer afstand nemen...
Oud 13-08-2009, 23:56
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:41.
Advertentie
Oud 14-08-2009, 06:34
Verwijderd
Kijk, als jij zekerheid wil, moet je gewoon naar haar toe gaan. Dan zit je maar anderhalf uur in de trein, dan weet je het tenminste zeker.
Wie weet was zij het helemaal niet. Misschien was zij het wel en is er iets raars gebeurd. Misschien is ze geestelijk opeens helemaal ingestort en weet ze niet meer wat ze doet. Misschien heeft ze wel een hekel aan je en houdt ze je inderdaad voor de gek. Misschien is ze helemaal niet thuis en is ze verdwenen en weet niemand waar ze is.

Zo kan ik nog wel eeuwen doorgaan met allemaal aannames, maar het punt is dat NIEMAND hier ook maar iets nuttigs kan zeggen en jij zelf ook niet, totdat je het probeert uit te vinden. Anders blijf je jezelf alleen maar gek maken met rare gedachten.

En als ze je wel in de zeik heeft genomen.. Tja, dan weet je dat tenminste, kun je haar even uitschelden (of whatever) en dan kun je lekker door met je leven.

Sorry, maar wil je niet liever gewoon zekerheid?
Oud 14-08-2009, 10:32
I C U
I C U is offline
+ wanneer jij het gevoel hebt dat ze je in de zeik neemt en eigenlijk geen puf meer hebt hiervoor, moet je het misschien laten rusten. Uit je laatste paar reacties begrijp ik dat dat je meer dwarszit dan wat je in je eerste post zei. Gewoon om te checken of alles goed is etc. kun je altijd even het telefoonnummer van haar moeder opzoeken in een telefoonboek.
Oud 14-08-2009, 10:55
Verwijderd
Weet je waar ze woont voor ze op vakantie ging? Ga daar langs.
Oud 14-08-2009, 13:48
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:41.
Oud 14-08-2009, 14:06
Verwijderd
Heb je er ooit wel eens aan gedacht dat er misschien wel iets met haar is gebeurd?
No offence, maar lijken sturen doorgaans geen email. En ontvoerde mensen kunnen meestal niet bij een telefoon.

Als zij ineens van jouw radar is verdwenen, en jij zelf al aangaf dat er niets mis was tussen jullie, wil je dan niet weten wat er aan de hand is? ZELFS al zou je 1 keertje voor Jan met de korte achternaam de trein pakken, dan weet je het tenminste,
Oud 14-08-2009, 15:21
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:42.
Oud 14-08-2009, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar ik vind dat je een beetje overdrijft, als er werkelijk wat gebeurd zou zijn, zouden ze het mij wel laten weten omdat ze mij het beste kent, maar er kan vanalles gebeuren idd, alhoewel ik gewoon zelf het vermoeden heb dat ze me in de zeik neemt, omdat ze dat ook een keer bij haar ex geflikt heeft..

Ze heeft een vriend van haar laten bellen naar der ex (toen was ie haar vriend) en die vriend zei dat ze zelfmoord gepleegt heeft. En die ex moest toen opgenomen worden. Zoiets doe je toch niet,
Natuurlijk overdrijf ik, dat was de bedoeling. Ik wil gewoon duidelijk maken dat jij het nooit zeker zal weten, tenzij je er iets aan gaat doen.

En als jij die moeite niet wilt nemen, dan moet je je erbij neer kunnen leggen dat je waarschijnlijk nooit zal weten wat er nou echt aan de hand is.

Wij kunnen hier namelijk niets zinnigs over zeggen. Er kunnen wel duizenden redenen zijn waarom jouw vriendin iets doet. Als je iets wil weten, moet je er toch echt een beetje moeite in stoppen.

Overigens werkt het natuurlijk in haar nadeel dat ze zo'n ziek geintje heeft geflikt bij haar ex, maar dit wil niet zeggen dat dit net zo'n geval is..
Oud 15-08-2009, 23:07
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:42.
Oud 16-08-2009, 11:49
Lente
Lente is offline
een heel goeie vriendin is niet een belangrijk persoon? Okee. Ik snap het niet, in de eerste post maak je je zorgen en ben je bang dat er iets gebeurd is. En dan na één raar telefoontje kan het je niks meer schelen.
Oud 16-08-2009, 12:27
Lasagna
Lasagna is offline
volgens mij praat jij jezelf van alles aan.

zoals je in de eerste post overkwam, maakte je je zorgen, ze was een goede vriendin van je. dan krijg je een telefoontje en vind je haar opeens laf. dan weer heb je best een hechte band met haar. daarna is ze 'niet een heel belangrijk persoon' voor je?

je geeft eerst aan dat ze zelfmoordneigingen heeft en dat ze verwaarloosd wordt door haar moeder. dat je daarna opeens zegt dat ze 'niet echt problemen' heeft, vind ik nergens op slaan. het meisje heeft het duidelijk niet makkelijk en is in de war, dan kun je wel eens zo'n rare actie ondernemen als dat telefoontje (waar je trouwens ook niet alles van weet).

ik neem aan dat je weet waar ze woont, zoek dan het telefoonnummer eens op of zoek contact met iemand die haar ook kent. anders ga je maar gewoon langs haar huis.
Oud 16-08-2009, 13:40
Klein-Prinsesje
---

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 14:43.
Oud 16-08-2009, 16:18
Lasagna
Lasagna is offline
Citaat:

En zowieso @ mevrouw lasagna

1. Ja ze heeft zelfmoordneigingen, maar die meende ze volgens mij niet serieus, want ze is ook enorm aan de antidepressiva pillen, en verder heeft ze niet zoveel problemen behalve dat haar moeder niet echt een rol in haar leven speelt, en ze zei dat ze dat niet erg vindt want ze was het gewent. verder heeft ze niet echt problemen, en dat weet ik, omdat IK haar ken.

2. Ja we hadden een hechte band. Ik maakte mij idd zorgen om haar omdat ze niks van r liet horen, maar NA dat telefoontje heb ik gewoon gemerkt dat ze me in de zeik neemt. hallo, ik ken haar, ze heeft zoveel mensen in de zeik genomen, zelfs de kleinzoon van bassie de clown, en dat meen ik sérieus. Die is alternatief en die ging vaak naar hetzelfde feest als wij gingen.

3. Ik weet idd waar ze woont, maar ik ga niet de moeite voor haar nemen, als ik zeg dat ik het laat zinken, dan laat ik het ook zinken. Jeez.
het feit dat ze antidepressiva slikt, betekent al dat er iets mis is. die dingen kunnen uiteraard wel helpen.

en geloof me, het is wél erg als je moeder er niet voor je is. dat went niet, wat ze ook zegt.
ik weet dat jij degene bent die haar het beste kent, maar ik oordeel naar wat jij onder andere in de eerste post hebt gezegd.

dit alles neemt trouwens niet weg dat het best zou kunnen dat ze je in de zeik neemt, dat mag jij zelf beoordelen
Oud 16-08-2009, 17:18
Verwijderd
Ik zou zelf toch naar haar huis gaan; als ze je in de maling neemt, kom je er dan meteen achter en kan je het achter je laten (en dan voelt zij meteen dat ze echt te ver is gegaan als ze jou ziet), als er écht iets is dan is dat ook de plek om te beginnen met te achterhalen wat er gebeurd is. Ik zou het niet zomaar laten zitten als het een goede vriendin was, als er echt iets is gebeurd, dan zou ik daar juist moeite voor willen doen. Misschien heeft ze een hele goede reden om je niet te bellen/mailen wat dan ook, je weet 't niet.
Oud 16-08-2009, 17:55
Verwijderd
Citaat:
2. Ja we hadden een hechte band. Ik maakte mij idd zorgen om haar omdat ze niks van r liet horen, maar NA dat telefoontje heb ik gewoon gemerkt dat ze me in de zeik neemt. hallo, ik ken haar, ze heeft zoveel mensen in de zeik genomen, zelfs de kleinzoon van bassie de clown, en dat meen ik sérieus. Die is alternatief en die ging vaak naar hetzelfde feest als wij gingen.
Ja, als ze zelfs de kleinzoon van Bassie de clown in de zeik neemt dan weet je dat het gewoon tuig is. Geen moeite meer voor doen
Oud 16-08-2009, 20:48
Klein-Prinsesje
--

Laatst gewijzigd op 17-08-2009 om 15:43.
Oud 16-08-2009, 21:04
Klein-Prinsesje
Eigelijk doet het er niet meer toe, mag hier een slotje op?

Zoals ik bij me vorige topic al tig x vroeg.

SLOTJE
Oud 16-08-2009, 21:07
Verwijderd
Ja, maar kijk je opent een topic, dan is het toch logisch dat mensen je advies geven over wat zij zouden doen? Anders moet je het lekker voor jezelf houden. Je vraagt om advies en dat krijg je.
Oud 16-08-2009, 21:10
Verwijderd
En slotjes krijg je niet zomaar op aanvraag . Ondanks dat je al voor de 28273838ste keer gevraagd hebt.
Oud 16-08-2009, 21:13
Klein-Prinsesje
Citaat:
En slotjes krijg je niet zomaar op aanvraag . Ondanks dat je al voor de 28273838ste keer gevraagd hebt.
Die advies heb ik gekregen, het probleem is naar mijn inzien klaar, en een lid heeft het recht op een slotje toch? Ik heb deze topic geopend. Ik heb gewoon geen behoefte meer aan reacties bij beide van mn topics.
Oud 16-08-2009, 21:15
Verwijderd
Dan moet je er niet meer in reageren en wachten tot het topic vanzelf zakt. Zo werkt dat.
Oud 16-08-2009, 21:20
Verwijderd
En rechten? Vergeet het maar prinsesje.
Oud 16-08-2009, 23:24
Verwijderd
heeft die kleinzoon een rode neus..?
Oud 16-08-2009, 23:45
Uice
Uice is offline
Allememachies!
Oud 17-08-2009, 13:09
Klein-Prinsesje
Citaat:
heeft die kleinzoon een rode neus..?
Nee die kleinzoon is alternatief 'gothic'
Oud 17-08-2009, 13:42
Volk
Volk is offline
Hmm.... Jij bent ook niet echt een goeie vriendin he? In mijn ogen in ieder geval niet. Een goeie vriendin van je opeens spoorloos, je weet dat ze veel problemen heeft en dat ze aan de antidepressiva zit, dat ze suicidaal is. Dan is er opeens een raar telefoontje. Na dat telefoontje besluit je dat ze toch niet een heel goeie vriendin is maar een niet zo belangijk persoon. Je weet van haar dat ze wel eens geintjes uit haalt, dat ze niet altijd even aardig is en dat vond je altijd prima. Maar nu het jou een keer overkomt laat je haar als een baksteen vallen. Het zou best kunnen dat al dat gekut een roep om hulp is. En dat ze je juist nu als vriend nodig heeft.

Maar ik weet niet of ze wel iets heeft aan een vriend die vindt dat iemand met suicidale neigingen, verwaarlozing door moeder en aan de antidepressiva zit eigenlijk helemaal geen problemen heeft. Iemand die zegt een hechte band met je te hebben maar niet eens de moeite neemt uit te zoeken wat er aan de hand is als blijkt dat er toch iets drastisch veranderd is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten