Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Om een vriendin van een vriendin van mij.*situatie omschrijf*
We waren op de kinderboerderij waar ik werk en zaten op een picknickbank. Komt er een meisje op haar af; "Hoe kom jij aan al die krassen?" *naar armen wijst* Antwoord van die vriendin: "Dat komt door een gemene zeeleeuw met hele scherpe tanden!" ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Een oud-collega is bezig met een animatieprojectje voor een bedrijfje. Hij moet in Flash een reeks animaties maken (10 stuks) van King Kongs silhouette. 25 frames per animatie, dus zeg maar twee weken werk.
Die gozer is net afgestudeerd en wil als professioneel freelance animator aan de slag. Dan zou je denken, 80 uur x 35,- = 2800,-, lekker cashen. Desnoods 2000,- als het echt niet anders kan. Maar nee, hij heeft een prijs afgesproken van 200 (!!!!) euro ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die jongen is een freelancer he, die zijn driekwart van hun verdiensten kwijt aan pensioenshit en verzekeringen enzo omdat dat niet geregeld wordt door het bedrijf. Dan is 35,- nog vrij goedkoop, de meeste freelancers die ik ken in de illustratie-, animatie- en filmwereld vragen like 50,- per uur ofzo. Dan houd je uiteindelijk ook gewoon 12,50 per uur netto aan over, niks buitensporig verdienstelijks aan.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Lisa & Ecnelis: Die oud-collega van mij is 27, geen 16
![]() 35 euro is idd het minimumtarief. Maar goed, in dit voorbeeld heb ik even meegenomen dat hij beginnend is, dus bereken ik een wat lager starttarief. |
![]() |
|
Verwijderd
|
oh oké. Een beetje vreemd eigenlijk dat ik dit soort shit nog nooit heb gehad op school ofzo. Derdejaars en nog steeds geen flauw idee wat voor loon je kan vragen voor je shizzle. Bevreemdend dat het ene moment een paar animaties van 25 frames gewoon nog een huiswerkklusje voor je is en dat je er een ander moment in je leven 2000 ballen voor kan vragen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit werk betaalt toch juist goed als je er minstens 35 euro per uur voor kunt vragen? En ik zeg toch, het is werk waar je wat voor moet kunnen (namelijk vormgeven/illustreren/animeren). Des te hoger de kwaliteit, des te hoger de prijs. Leeftijd speelt ook een rol, want een 18-jarige is standaard goedkoper dan een 27-jarige. En de mensen die zoiets betalen, zijn vaak bedrijven die iemand inhuren voor een project wat uiteindelijk ruim het tienvoudige oplevert. Denk aan de reclamewereld, de gamesbranche, webdesign. Daar gaan jaarlijks miljarden in om dus dan zijn zulke tarieven helemaal niet gek. En dat het om freelancers gaat, betekent ook dat je meer vangt dan in loondienst. Behalve dus deze oud-collega van mij, die zich gewoon heeft laten afschepen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit is net alsof je naar iemand toeloopt die een bord soep eet, en zegt: 'Ik zou jouw soep willen stelen. Jahaa, had je maar beter op je soep moeten letten!', terwijl die persoon gewoon zijn bord soep nog steeds heeft.
Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 18:40. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben de draad kwijt ![]() point is: 35 euro is een zeer schappelijk bedrag voor zijn verdiensten, hij zou zelfs hoger kunnen vragen, maar vraagt een tiende ervan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() jouw, overigens. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
Psychologie |
Hoe sluit je een relatie af ? Verwijderd | 6 | 09-04-2002 09:11 | |
Liefde & Relatie |
hoe maak je het uit ? en als het uit is ? Verwijderd | 13 | 08-04-2002 19:18 |