Citaat:
Die mogelijkheid is sinds mijn vierde of vijfde levensjaar - want toen bedacht ik 'm - één van m'n onrealistische angsten, ja.  Brr, muurmonsters. Met hun lange vingers.
|
Haha oh herkenbaar. Ik lag ook altijd (zo lang ik het volhield) met m'n rug naar de muur, want dan kon ik eventuele monsters zien aankomen. Maar dat had ook zo z'n problemen, want m'n voorkant is natuurlijk wel mijn meest kwetsbare kant, en als iemand je daadwerkelijk aanvalt met klauwen en tanden kun je beter met je rug die kant op liggen. Maar goed, ik zag ze toch liever aankomen. Ik beelde me ook altijd in dat er een groep monsters langs m'n deur kwamen, waaronder twee heksen. Je mocht niet je ogen open hebben, want als ze dat zagen, aten ze je op. Dus ging ik met m'n hoofd onder de dekens, want dat zagen ze niet. Behalve dan de ene heks, want die kon door de dekens heen kijken.. (ja ik weet het ook niet).
Wat die muurmonsters betreft, ik heb op iets te jonge leeftijd gremlins gezien dus bij mij zaten er altijd akelige kleine wezentjes met te veel klauwen en tanden onder m'n bed. Wat leidt tot de welbekende aanloop en sprong. Maar inderdaad, die konden ook via de spleet tussen bed en muur nog hun klauwen omhoog halen. Dus ik moest maar vertrouwen op de deken en een hoop visualisatie-tovenarij waarbij ik een beschermende koepel om mezelf heendacht, en vervolgens die vergrootte tot hij om het huis heen paste en alle monsters naar buiten geduwd waren. Als mijn broertje ergens anders logeerde, deed ik die soms ook nog.
Stiekem moet dat soms nog trouwens 
Jaja, het was veel werk om vroeger veilig te gaan slapen