Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Maandverband of tampon?
Maandverband 29 28.71%
Tampon 72 71.29%
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2009, 16:08
Lijanne
Lijanne is offline
En waarom?
Oud 11-08-2009, 17:19
Larry Flint
Larry Flint is offline
Das voor lichaam&gezondheid, niet lifestyle.
Oud 11-08-2009, 17:33
Balance
Balance is offline
Tampon. Ik vind maandverband aanvoelen als een luier.
Oud 11-08-2009, 17:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tampons, absoluut. Ik vind maandverband vervelend zitten, het gaat zo broeien, álles zit onder daar beneden en het is zo naar als je het uit je voelt lopen en slapen is een ramp want wat voor maandverband ik ook neem ik lek altijd door.
Oud 11-08-2009, 17:39
Alyssia
Alyssia is offline
De eerste 4 dagen heb ik het liefst tampons. Daarna wordt het wat 'droger' en vind ik een tampon alleen maar vervelend, dus doe ik dan maandverband. Er komt dan ook bijna niks meer uit, dus het wordt ook geen kliederboel. 's Nachts doe ik sowieso maandverband, geen tampons.
Oud 11-08-2009, 18:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Tampons, ik heb al jaren geen maandverband meer aangeraakt.
Oud 11-08-2009, 18:50
Miekje*
Miekje* is offline
Vrijwel vanaf het begin heb ik tampons gebruikt en het is een hele verademing dat die dingen bestaan <33
Oud 11-08-2009, 20:15
Verwijderd
Tampon + inlegkruisje. Bij het slapen gewoon een maandverbandje en ik ben het alleen de eerste 2 dagen heel erg dus daarna ook een maandverbandje.
Oud 11-08-2009, 20:57
Mephisto
Mephisto is offline
Tampons, daar kan je mee spijkerpoepen

en als je dat met met water gevulde bierflesjes doet kan je ze daarna aan het touwtje optillen, hoe gaaf
Oud 11-08-2009, 20:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tampon + inlegkruisje. Bij het slapen gewoon een maandverbandje en ik ben het alleen de eerste 2 dagen heel erg dus daarna ook een maandverbandje.
Hoezo de dus?
Ook als je het niet heel erg bent zou je toch voor een tampon of een inlegkruisje kunnen kiezen?
Oud 11-08-2009, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Hoezo de dus?
Ook als je het niet heel erg bent zou je toch voor een tampon of een inlegkruisje kunnen kiezen?
Volgens mij bedoelt ze dubbelop?

Ik ben meer van de tampons, vooral als ik op pad ga natuurlijk, maar na een tijdje is het daar idd bijna te licht voor en dan stap ik over op maandverband of zelfs inlegkruisjes.
Oud 12-08-2009, 08:55
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Tampons, absoluut. Ik vind maandverband vervelend zitten, het gaat zo broeien, álles zit onder daar beneden en het is zo naar als je het uit je voelt lopen
Qft.
Oud 12-08-2009, 09:12
Vice
Vice is offline
Tampons, maar dat heeft meer te maken dat ik vooral strings draag.
Oud 12-08-2009, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Tampon. Ik vind maandverband aanvoelen als een luier.
Citaat:
ik heb al jaren geen maandverband meer aangeraakt.
dat.

en softcup vind ik nog beter maar dat is duur.
Oud 12-08-2009, 11:36
Sennah
Sennah is offline
Eerst altijd maandverband, dit omdat ik veel last had van tampons. Het leek wel of ze menstruatiepijn opwekten.
Sinds ik aan de pil ben en uberhaupt geen/ weinig last heb van menstruatiepijn gebruik ik tampons. Het voelt voor mij inderdaad schoner en prettiger aan!
Oud 12-08-2009, 12:18
Verwijderd
Tampons vind ik fijner, het voelt veel schoner. 's Nachts gebruik ik maandverband want als ik 's ochtends druk ben vergeet ik anders de tampon te wisselen
Oud 12-08-2009, 12:21
Verwijderd
Tampons, maar soms ben ik lui en dan gebruik ik alleen maandverband. Tampons vind ik - zeker op de zwaardere dagen - véél prettiger, ik vind maandverband dan echt vies voelen.
Oud 12-08-2009, 15:43
Loezzel
Loezzel is offline
Tampons, want dat ruikt veel minder. 's Nachts gebruik ik wel maandverband, zodat het niet zo droog wordt.
Oud 12-08-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Hoezo de dus?
Ik bedoelde meer;

Ik ben het de eerste 2 dagen heel erg dus. Daarna gewoon een maandverbandje.
Oud 12-08-2009, 18:53
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Voor mij ook tampons.
Zoals voorgaanden van mij al hebben gezegd, soms maandverband, maar dat 's nachts of uit luiheid.
Oud 12-08-2009, 23:01
flupkeflup
flupkeflup is offline
Altijd tampons.
Oud 13-08-2009, 08:34
Verwijderd
altijd maandverband maar dat komt omdat tampons gewoon niet fijn zitten bij mij..
Oud 13-08-2009, 11:56
Verwijderd
Ik gebruik al jaren alleen tampons. Maandverband vind ik gewoon vies, en ergens ook ouderwets.
Oud 13-08-2009, 14:08
Lilium
Lilium is offline
Tampons, en in tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen gebruik ik die juist ook 's nachts. Anders lek ik zeker door.
Oud 13-08-2009, 14:20
Rivka
Rivka is offline
Ik gebruik alleen maandverband. Heb wel tampons en vind ze in zekere zin ook wel fijner op de ergste dagen, maar ik vind ze ook een beetje eng Geen idee waarom.
Oud 13-08-2009, 15:03
Verwijderd
Tampons, met de laatste dagen geen tampon maar een maandverbandje want dan neemt die tampon toch niets meer op.
Oud 13-08-2009, 17:25
Verwijderd
Op dag 1 en 2 een tampon en daarna inlegkruisjes.
Apart dat je vaak hoort dat men 's nachts doorlekt. Ik gebruik 's nachts nooit iets, want dan bloed ik helemaal niet (omdat je plat ligt neem ik aan)
Oud 13-08-2009, 23:09
Verwijderd
Ik ben met tampons 's nachts ook wel es doorgelekt (denk juist omdat je plat ligt), dus ik durf het niet zo goed meer aan, maar sinds ik aan de pil ben is het niet meer zo'n punt, dan bloedt ik 's nachts idd vrijwel niet.
Oud 14-08-2009, 09:35
Verwijderd
altijd tampons, maar ik vloei vrij weinig dus in principe zou het niet veel uitmaken denkik, zolang je je maar optijd verschoont. Ik vind tampons fijner, die voel en ruik je inderdaad niet. En snachts gebruik ik niks, is niet nodig.
Oud 15-08-2009, 15:36
Lasagna
Lasagna is offline
's nachts verlies ik inderdaad ook niets maar als je dan even wakker bent en je staat op...
dus dan een inlegkruisje. tampons gaan altijd pijn doen als ze er te lang in zitten bij mij? en dat slaapt gewoon niet fijn.

verder gebruik ik alleen maar tampons.
Oud 15-08-2009, 15:56
dianaotten
dianaotten is offline
Maandverband..ik heb nog nooit een tampon gebruikt..
Oud 18-08-2009, 10:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben met tampons 's nachts ook wel es doorgelekt (denk juist omdat je plat ligt), dus ik durf het niet zo goed meer aan, maar sinds ik aan de pil ben is het niet meer zo'n punt, dan bloedt ik 's nachts idd vrijwel niet.
Freyja toch.

Ik gebruik allebei wel eens. Als ik bang ben om door te lekken om wat voor reden dan ook gebruik ik een combinatie. Verder hangt het er een beetje vanaf. Tampons zijn absoluut wel fijner.
Oud 18-08-2009, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Dit is heel erg voor iemand die Nederlands gestudeerd heeft .

OT:

Ik gebruik altijd tampons, maandverband vind ik onprettig. Op de eerste dag gebruik ik soms 's nachts een inlegkruisje, alleen als het erg is. Anders niets, want 's nachts bloed ik toch bijna nooit.

Laatst gewijzigd op 21-08-2009 om 11:04.
Oud 18-08-2009, 23:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik draag 's nachts toch liever een maandverband. Anders moet ik een oncomfortabel grote tampon in om mijn bed schoon te houden, en ik denk ook niet dat het goed is om een tampon 10 uur achter elkaar in te houden. Overdag draag ik wel tampons. Tenzij ik de hele dag thuis zit. Of heel veel moet fietsen. Dan doe ik lekker een kussentje in!
Oud 19-08-2009, 12:34
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Tampons, absoluut. Ik vind maandverband vervelend zitten, het gaat zo broeien, álles zit onder daar beneden en het is zo naar als je het uit je voelt lopen en slapen is een ramp want wat voor maandverband ik ook neem ik lek altijd door.
Helemaal mee eens.
Oud 19-08-2009, 12:50
marrel
marrel is offline
Maandverband omdat ik maar een heel klein beetje ongesteld ben, tampons raken niet vol en dat doet pijn. Alleen de eerste dag wil ik het wel eens doen als ik echt weg moet maar makkelijk vind ik het niet.
Oud 19-08-2009, 14:35
snoopy
snoopy is offline
Tampon. Ik vind maandverband altijd een vies gevoel en ik vind dat je het door m'n kleren heen ziet.

Enige reden waarom ik niet voor tampon zou kiezen is dat ik nooit weet wat ik moet doen als ik ergens anders ben ik moet de oude weggooien. Wikkel m altijd in heel veel lagen wc papier, maar da's ook niet alles.
Oud 20-08-2009, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Dit is heel erg voor iemand die Nederlands gestudeerd heeft .
Ik had eerst "dan bloedt het" geschreven maar die het toch maar veranderd naar ik, vandaar
Oud 20-08-2009, 15:25
Silo
Silo is offline
Ik gebruik altijd tampons. Toen ik 13, 14 was gebruikte ik altijd maandverband, omdat ik tampons eng vond, maar tegenwoordig hoeft het voor mij niet meer. Ik voel me zo vies als ik maandverband draag en ik heb altijd het gevoel dat ik doorlek...
Vandaar tampons
Oud 20-08-2009, 17:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tampon. Ik vind maandverband altijd een vies gevoel en ik vind dat je het door m'n kleren heen ziet.

Enige reden waarom ik niet voor tampon zou kiezen is dat ik nooit weet wat ik moet doen als ik ergens anders ben ik moet de oude weggooien. Wikkel m altijd in heel veel lagen wc papier, maar da's ook niet alles.
Je kan van die hygiënische zakjes meenemen?
Als ik ergens heen ga en ik neem een tampon mee, dan wikkel ik hem gelijk in zo'n zakje. Het zakje weegt niks en op het moment dat ik de tampon in mijn broekzak steek of uit mijn tas haal, heb ik automatisch ook het zakje mee.
Oud 20-08-2009, 18:05
AzN
AzN is offline
Op de zware dagen: tampons én maandverband, omdat tampons bij mij vaak niet volledig dekkend zijn .
Op de lichte dagen: alleen maandverband, omdat ik 't nog steeds niet fijn vind om tampons in te brengen.
Oud 21-08-2009, 13:54
Verwijderd
Maandverband. Tampon gebruik ik zelden, alleen als ik bijv. ga zwemmen. Maandverband neemt meer vocht op en je hoeft niet bang te zijn dat je vergeet het te verwisselen of te verwijderen. Bovendien vind ik het inbrengen van een tampon altijd zo'n gedoe.
Oud 22-08-2009, 22:50
Vice
Vice is offline
's nachts gebruik ik wel maandverband, maar dat is meer omdat ik 's nacht bijna geen bloed verlies. Een tamponnetje kun je maar maximaal 8 uur dragen en ik vind het nogal vervelend om een zowat onverzadigde tampon eruit te halen en vervolgens weer in een nieuwe te gebruiken.
Oud 23-08-2009, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Maandverband. Tampon gebruik ik zelden, alleen als ik bijv. ga zwemmen. Maandverband neemt meer vocht op en je hoeft niet bang te zijn dat je vergeet het te verwisselen of te verwijderen. Bovendien vind ik het inbrengen van een tampon altijd zo'n gedoe.
Hoeveel vocht maandverband of tampons opnemen hangt af van de grote (maat, hoe noem je dat), lijkt me. Niet aan het soort...
Oud 23-08-2009, 09:42
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Maandverband (en dan wel van Always, welteverstaan). Nog nooit in mn leven tampons gebruikt. Ben nu 27, toen ik jonger was wel es geprobeerd om een tampon naar binnen te brengen maar dat lukte niet (en dat waren nog wel tampons met inbrenghuls) en ik werd er wee in mn maag van om daaronder bij mezelf te gaan zitten poeren. Daarna geloof ik nog 1 keertje geprobeerd paar jaar later, toen lukte het wel maar het deed echt harstikke zeer en ik voelde m zitten bij het lopen enz dus nee het is echt niet mijn ding.

Zwemmen als ik ongesteld ben is voor mij dus ook niet mogelijk, aangezien ik geen tampons kan gebruiken/ wil gebruiken.
Oud 23-08-2009, 09:47
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Ik draag 's nachts toch liever een maandverband. Anders moet ik een oncomfortabel grote tampon in om mijn bed schoon te houden, en ik denk ook niet dat het goed is om een tampon 10 uur achter elkaar in te houden. Overdag draag ik wel tampons. Tenzij ik de hele dag thuis zit. Of heel veel moet fietsen. Dan doe ik lekker een kussentje in!
Waarom bij fietsen dan? Zakken tampons dan naar beneden door de fietsbewegingen of voel je ze dan zitten omdat je met je kruis op het zadel zit zeg maar? Ik gebruik zelf geen tampons dus weet dat niet weet alleen dat maandverband tijdens fietsen nou ook niet echt lekker zit..zeker niet met warm weer/ zweten....dus dan is een tampon toch juist makkelijker?
Oud 23-08-2009, 16:32
Balance
Balance is offline
Ik vind zelf het touwtje niet altijd even lekker zitten bij het fietsen, maar dat verschilt ook per keer

En ik zou het toch nog eens proberen, als ik jou was. Als je hem goed hebt ingebracht is het echt een verademing ten opzichte van maandverband, vind ik. Je weet nu toch beter hoe je lijf in elkaar zit en hoe je pijn kan beïnvloeden middels ontspannen ed. Dat scheelt wel, denk ik.
Oud 27-08-2009, 18:15
Beautyyx
Beautyyx is offline
maandverband ik vind tampons eng :$
Oud 27-08-2009, 22:39
{*just me*}
{*just me*} is offline
.

Laatst gewijzigd op 12-06-2010 om 19:31.
Oud 28-08-2009, 11:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Tampons, maandverband voelt ranzig en zo blijft alles lekker binnen en ik draag meestal ondergoed waarbij maandverband niet eens past waardoor je dan zou gaan doorlekken en dat is smerig.

Regels voor berichten