Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2009, 15:37
Rivka
Rivka is offline
Ik ben echt heel, heel erg wit. Het stoort me gewoon. Mijn armen, benen, hals: het is zowel zomer als winter heel wit. Is er een bepaald middeltje dat makkelijk bruin maakt? Want ik word gewoon helemaal niet bruin.

Offtopic: Omdat ik kort, donker haar heb en grote ogen word ik ook wel eens Sneeuwwitje genoemd
Oud 20-08-2009, 17:06
- Pheebs
- Pheebs is offline
Wel je kunt die zelfbruincrèmes of sprays eens proberen.
Zag er, toen ik het eens uitteste, best natuurlijk uit.
Alleen uitkijken dat je je handen achteraf goed wast, ik heb er letterlijk een halve dag op zitten schrobben toen ik merkte dat ze écht bruin waren.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 17:14
Rivka
Rivka is offline
Oh, echt? Ik gebruikte een keer zo'n Nivea Summer Beauty en toen kreeg ik hier en daar wel een vlek...
Weten jullie een goeie spray?
Oud 20-08-2009, 17:47
Balance
Balance is offline
Ik heb ervaring met een zelfbruiner van Dove. Dat was geen spray, maar een bodylotion.

Mijn ervaring is op zich positief. Er staat duidelijk op de verpakking vermeld dat je er niet te veel op moet doen, want dan word je oranje. En dat je gelijkmatig moet smeren, want anders krijg je vlekken. En gelijk na het smeren je handen wassen, anders worden die oranje. Zo gezegd, zo gedaan en het resultaat was prima. Ik had inderdaad een natuurlijk teintje, ik had geen vlekken en geen oranje handen. Ik heb het overigens alleen op mijn benen gedaan, want mijn gezicht leek me wat eng als dat oranje werd.

Het is dus wel heel belangrijk dat je het echt goed doet en niet even snel. En daar komt meteen het punt waarom ik er al gauw mee stopte; dat steeds weer smeren (het effect is er maar een paar dagen) en pietje precies moeten doen was ik gauw zat.

Ik denk dat je ook kunt leren hoe je juist kan profiteren van je huidskleur. Een mooie blos op je wangen bijvoorbeeld, kan heel sterk overkomen bij een bleke huid. Of felblauwe/groene ogen met behulp van wat oogschaduw. Die zijn veel sprekender bij jouw huidstype.
Oud 20-08-2009, 19:01
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik denk dat je ook kunt leren hoe je juist kan profiteren van je huidskleur. Een mooie blos op je wangen bijvoorbeeld, kan heel sterk overkomen bij een bleke huid. Of felblauwe/groene ogen met behulp van wat oogschaduw. Die zijn veel sprekender bij jouw huidstype.
Dus... een beetje rouge opdoen? Want ik heb grijsblauwe ogen en daar maak ik altijd een blauw lijntje om...
Oud 20-08-2009, 19:08
marrel
marrel is offline
Ik heb ook die bodylotion van dove wel eens gebruikt en vind hem wel fijn. Als je eerst dunnetjes een normale bodylotion op brengt en in laat trekken smeert de bruinende lotion wat makkelijker gelijkmatig uit. Wel goed handen wassen want daar vond ik ook een keer oranje vlekken op terug toen ik dat niet deed. En rustig aan en niet te vaak.
Oud 20-08-2009, 19:11
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Citaat:
Dus... een beetje rouge opdoen? Want ik heb grijsblauwe ogen en daar maak ik altijd een blauw lijntje om...
Ik denk dat ze natuurlijke rode wangen bedoelt Omdat je wat bleker bent, zie je dat sneller. Dan heb je dus geen/weinig rouge nodig om het effect te krijgen wat iemand met een donkerdere huidskleur zou willen.

Wij hebben ook die body lotion van Dove. Ik was het inderdaad ook al gauw beu, omdat ik daar totaal geen geduld voor heb om dat telkens heel secuur te blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 19:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja bijvoorbeeld. Kijk gewoon eens naar wat modellenfoto's, hoe zij hun make-up hebben en wat je er mooi aan vindt en wat niet. Je kan de goede kanten van jezelf wat meer accentueren. En ik vind dus inderdaad wat (roze) rouge (mits goed aangebracht) heel mooi bij een bleke huid.
Oud 21-08-2009, 13:52
Verwijderd
Be happy zou ik zeggen, volgensm ij hoort een bleke huid nu juist bij het schoonheidsideaal ipv een gebruind kleurtje. Maar zelfbruiners zijn ook niet verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 14:49
Mobius
Mobius is offline
Airbrush met bronze tan. Kost wat, maar dan blijft het ook twee weken zitten Alsof je 10 jaar in Kameroen gewoond hebt.
Oud 23-08-2009, 19:35
Hulk
Hulk is offline
Er bestaat sinds een paar jaar een middel dat je in je buikvet moet injecteren en van binnenuit je melanine verhoogt. Daardoor krijg je dus het huidtype van iemand die heel makkelijk bruint. Het werkt zelfs bij mensen die van nature spierwit zijn en niet bruin kúnnen worden.

Voor meer info ff kijken op www.melanotan.nl
Oud 24-08-2009, 16:54
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Citaat:
Er bestaat sinds een paar jaar een middel dat je in je buikvet moet injecteren en van binnenuit je melanine verhoogt. Daardoor krijg je dus het huidtype van iemand die heel makkelijk bruint. Het werkt zelfs bij mensen die van nature spierwit zijn en niet bruin kúnnen worden.

Voor meer info ff kijken op www.melanotan.nl
En werkt dat echt? Het lijkt mij toch wel freaky.. Zo'n goedje in je lichaam spuiten, maarja.. Het kan schijnbaar allemaal tegenwoordig?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 17:29
Hulk
Hulk is offline
Ja het werkt echt.

Maar ik ga het zelf denk ik niet gebruiken omdat veel mensen er ook hyperpigmentatie van krijgen (extra moedervlekken en sproeten), en daar heb ik niet zo veel zin in. Het is in een heel vergevorderd teststadium, maar nog niet officiëel op de markt, vandaar dat het nog niet zo bekend is.

Als het eenmaal op de markt is zal het waarschijnlijk alleen door dermatologen uitgeschreven worden en dan in de eerste plaats aan mensen die van nature dus na 10 minuutjes zon al heel ernstig verbrand zijn ofzo.

Dit is een betere website voor mensen die er meer info over willen: http://melanotan.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
Oud 24-08-2009, 18:04
Balance
Balance is offline
Is dat een kennis of is dat een voorbeeld van de producent?
Oud 24-08-2009, 19:10
Pluis
Pluis is offline
Door die zonnebril kan je helemaal niet zien of het wel dezelfde persoon is. En wel typisch dat er op de 2e foto een mooie vrouw bij die kerel zit. Die man moet dan niet alleen dat goedje gebruikt hebben, maar ook z'n haar geverfd en flink gesport om er uit te zien als die 2e vent.
Oud 25-08-2009, 00:05
Hulk
Hulk is offline
Ik pakte gewoon een van de eerste plaatjes die ik googlede... Ik heb een tijdje heel serieus over dit middel nagedacht en geloof me nou maar dit middel werkt 100%.

Ik heb ook veel logjes gevolgd van mensen die het gebruiken en allemaal met goed resultaat. Enige nadeel is dus die extra moedervlekken etc die je kunt krijgen. (Ze schijnen na gebruik van het middel trouwens ook weer weg te gaan (in sommige gevallen))
Oud 25-08-2009, 00:41
Hulk
Hulk is offline
Het is trouwens zeker weten dezelfde persoon. Kijk maar naar mond/neus/oren en de sproeten op de arm. Je haar wordt trouwens ook donkerder van melanotan inderdaad (zit ook pigment in), en je kunt helemaal niet zien of hij gespierder is geworden, omdat op de eerste foto alleen zn arm zichtbaar is.
Oud 25-08-2009, 10:06
Pluis
Pluis is offline
Of het nou werkt of niet, het lijkt me niet zo verstandig om een niet-klinisch getest en voldoende onderzocht middel dat alleen via de niet-legale wegen verkrijgbaar is aan te bevelen aan een meisje van 13. In die levensfase gaat het helemaal niet om de daadwerkelijke kleur van de huid, maar om het je bewust worden van je eigen identiteit en hoe je daarmee omgaat.
Oud 25-08-2009, 12:05
Hulk
Hulk is offline
Volgens mij is het al wel klinisch getest... En het is al 7 jaar in gebruik, en ook al heel veel over bekend. Je hebt altijd het clubje mensen die mierenneuken over 'lange termijn'.
Maarja, ik geef gewoon eerlijk antwoord op de vraag van de topicstarter. Ja, dat wondermiddel bestaat Ik heb het nergens aanbevolen.
Oud 25-08-2009, 12:12
Pluis
Pluis is offline
Het enige onderzoek dat ik over het middel kon vinden was een onderzoek op muizen met een bloedziekte waardoor ze heel lichtgevoelig werden, ik kon niks vinden over het middel in mensen. Ik had al de grootste moeite met het vinden van de naam van de werkzame stof
Oud 25-08-2009, 16:36
Hulk
Hulk is offline
Ik heb er niet zo veel moeite mee... In 1996 is het al voor het eerst getest op mensen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Melanot...linical_Trials

Regels voor berichten