Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2009, 10:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteravond bedacht ik me dat ik, zelfs op mijn nieuwe werk waar alles nog nieuw en spannend is, nooit meer met tegenzin naar mijn werk ga. Dat is echt een goed teken, en een enorme verandering na mijn eerste echte stage. Het is maar goed dat ik nog een opleiding ben gaan doen, dat weet ik nu echt zeker.
Vanochtend heb ik lekker hardgelopen. Alleen in vanmiddag heb ik niet zo'n zin. Familiedag met de familie van mijn vriend. Nu maar hopen dat het droog blijft, anders zijn die activiteiten en die BBQ zeker niet leuk...
Advertentie
Oud 05-09-2009, 11:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Inmiddels alweer een week terug van een heerlijke vakantie in Griekenland met m'n vriend. Eilandhoppen was echt super, ontzettend veel gezien, vier heel verschillende eilandjes, lekker weer en samen ging het helemaal prima dus was super. Nu weer een weekje aan het werk. Wordt op dit moment weer ingewerkt op een nieuw onderdeel, best pittig, je moet echt inzicht leren krijgen en veel ervaring op doen maar tot nu toe vind ik het wel onwijs boeiend en interessant. Eigenlijk zou ik dit pas na m'n eerste jaar gaan doen maar ik werk er in december pas een jaar, haha. Op het werk is het zo leuk en gezellig, super

En nu weer lekker weekend en dat is zo heerlijk als je de hele week gewerkt heb. Was een lekker weekje, hard gewerkt, veel leuke dingen gedaan 's avonds, etentje van het werk en veel samen met m'n vriend geweest maar gister lekker en avondje alleen (maar hij belde toch ff in de pauze van z'n werk, haha) en nu ook lekker zaterdagochtend. Lekker uitslapen, douchen, tutten in huis, wasje draaien, stofzuigen en straks even boodschappen. Prima
Oud 05-09-2009, 11:32
blurred
blurred is offline
En toen had ik ineens 2 aanbiedingen voor een baan! Eén uitdagende, waarbij ik ook nog oplgeleid wordt binnen een totaal ander vakgebied en mezelf dus nog erg kan ontwikkelen. Daar staat wel tegenover dat het bikkelen zal worden, werken én studeren, en dat er veel van me verwacht wordt. En dat ik niet zomaar kan besluiten over een jaar weer naar China te gaan, omdat ik daar dan langere tijd moet blijven werken. En één binnen een érg Chinees bedrijf, een functie de stukken saaier klinkt maar waar mijn opleiding wel heel erg in terug komt.

Allebei in Rotterdam, dus daar ben ik al kamers wezen kijken, en een hele leuke bezichtigd heb. Klein, maar met eigen keukenblokje, apart slaapgedeelte, balkon en uitzicht over de hele stad. Daar wil ik wel wonen, maar dan moet ik snel beslissen. Ze verhuurt hem liever vandaag dan volgende week natuurlijk.

Wat vind ik belangrijker: een hele uitdagende baan waarbinnen ik mezelf echt kan ontwikkelen, waar ik hoog inzet en waar de verwachtingen van mijn kunnen dus ook erg hoog liggen. En waarvoor ik mezelf toch enigszins moet 'settelen' oid, niet zomaar weer op kan stappen. Of een baan die stukken minder enerverend klinkt, die wel goed bij mijn opleiding past, waarik ook veel dingen kan leren, en waar ik mezelf niet verplicht voel om er minstens twee jaar te gaan werken. Hm. Luxepositie?
Oud 05-09-2009, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Blurred: toen ik vorig jaar afstudeerde had ik op drie banen gesolliciteerd en kon ik ook bij twee komen werken (later, toen ik al een baan had, werd ik ook nog gebeld voor de derde). Ik moest toen kiezen uit een baan bij m'n oude stageplaats, waar ik het altijd onwijs naar m'n zin gehad had, waar ik de mensen al kenden, waar je afwisselend werk had maar zonder veel bijzondere gevallen (perifeer ziekenhuis) en met weinig doorgroeimogelijkheden. Of baan twee in een academisch ziekenhuis met veel bijzondere patiënten maar een beperkter werkgebied waar ik iemand kende, wel wat meer zou gaan verdienen en ik de sfeer en de mensen niet kende en verhalen gehoord had dat de sfeer niet zo super was.

Ik vond het heel moeilijk maar heb ze uiteindelijk wel een beetje tegen elkaar uitgespeeld en uiteindelijk ben ik gaan werken bij baan een, gewoon omdat m'n gevoel daar steeds het beste bij was. Ik heb er tot de dag van vandaag echt geen spijt van gehad. Schuif je gevoel niet teveel opzij voor rationele argumenten want werk moet vooral goed voelen denk ik, je zit er wel elke dag, ik zie m'n collega's vaker dan m'n vriend of m'n familie.

Kamer klinkt goed trouwens. Veel ruimte is ook niet alles, je gaat er alleen maar meer troep in zetten en meer bewaren al moet je wel ruimte genoeg hebben om erin kwijt te kunnen wat je wil. Aparte slaapkamer vind ik altijd wel erg fijn. Ik heb nu ook een minihuisje maar ben zo weinig thuis dat als ik een groter huis had ik alleen maar aan het schoonmaken zou zijn.
Oud 05-09-2009, 13:32
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben echt superduf, denk dat ik te lang of te diep geslapen heb.
Straks naar schoonouders om hun 37e trouwdag te vieren. Ik denk en ben bang dat we Chinees gaan eten, omdat zij dat heel lekker vinden, maar ik niet. Maarja, ik eet dan wel gewoon een beetje rijst en gebakken banaan en waarschijnlijk ijs als toetje. Dan heb ik ook wel weer genoeg gehad.

En ik heb sinds gister besloten dat ik een cursus ga doen. Ben er nog niet helemaal uit via welke organisatie, LOI of Studieplan. Ik wil namelijk wel een zo erkend mogelijk diploma.
Oud 05-09-2009, 13:56
Verwijderd
Ik kan de hele tijd wel janken. Wat is dat nou toch opeens met mij? Het liefst zou ik nu meteen in bed kruipen en er voorlopig niet uitkomen ook.
Oud 05-09-2009, 15:48
Verwijderd
knuf voor rasmusje. Komt het door je onzekerheid over school?

nou ben ik heel lang bezig geweest met mijn huiswerk en ben ik nog maar op de helft ... even pauze hoor. ik hoop dat ik snel weer alles heb opgehaald van scheikunde want dit kost me uren.
Oud 05-09-2009, 15:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Jeetje blurred, hoe doe je dat, zo snel twee banen vinden Luxepositie, inderdaad! Succes met kiezen.

Missy, wat voor cursus zou je dan willen doen? Het lijkt mij ook nog wel wat, maar aan de andere kant: dadelijk vind ik ineens een baan en dan heb ik er geen tijd meer voor en sowieso kost het geld en blabla.

OT: De afgelopen drie dagen gewerkt, telkens maar een paar uurtjes, maar dan voel ik me toch wel nuttiger dan als ik een dag lang geen enkele afspraak heb en alleen maar carcassonne tegen de computer speel en ongeschikte vacatures vind...
Oud 05-09-2009, 16:15
Verwijderd
@Blurred: je vraagt er verder niet naar, maar ik zou voor de baan gaan waarin je zou kunnen ontwikkelen. Ik denk dat jij best een beetje uitdaging kan gebruiken na al dat gebrainworstel met je mannen/leven/China/woonplek/sollicitatieplekken. Maar je moet kijken waar je je het best bij gaat voelen natuurlijk.

Ontopic: Ik heb voor het eerst sinds 6 weken weer gewerkt .Ongelofelijk, ik ben heel moe, heb weinig geslapen door het jetlaggerige wat ik nog in mijn lijf heb, maar het was fijn. Veel mannen op de werkvloer, daar voel ik me altijd heel goed bij. Geen gezeik, gewoon lol en niks geen quasi diepzinnig vrouwengeneuzel. En verder was ik vanmorgen in de trein héél erg in de war, voor zover ik dat nog niet was, en nu liggen er zo fotos voor mijn neus die ik heb afgedrukt en jezus...ik weet gewoon niet wat ik voelen moet.
Oud 05-09-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
knuf voor rasmusje. Komt het door je onzekerheid over school?
Dankje.
Het komt inderdaad grotendeels door zorgen over school, en doordat ik niet goed geslapen heb wat kennelijk nogal een groot effect heeft op mijn humeur en relativeringsvermogen.
Oud 05-09-2009, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Dankje.
Het komt inderdaad grotendeels door zorgen over school, en doordat ik niet goed geslapen heb wat kennelijk nogal een groot effect heeft op mijn humeur en relativeringsvermogen.
oh dat ken ik. woensdag was ik ook helemaal in paniek over school. dacht dat ik het nooit zou kunnen. ik had ook slecht geslapen
Oud 05-09-2009, 19:14
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik wilde hier iets typen wat overwegend positief was. Want ja, het gaat wel goed ookal heb ik meteen de eerste week al veel last van schoolstress.
Maar nu is er thuis iets gebeurt en daardoor gaat het toch iets minder goed. Mijn zusje is weggelopen. Niet helemaal onverwacht, al is er naar mijn mening geen directe aanleiding voor. Aan de ene kant denk ik ze zoekt het maar uit, maar aan de andere kant vind ik het heel erg dat ik het zo voel. Ze is achttien, ze kan absoluut niet op haar eigen benen staan. Wie weet waar ze uithangt. Al hebben mijn zus en ik door haar mail en msn te kraken toch wel een aardig idee van waar ze nu is. Ik vind het vooral erg voor mijn ouders (en dan vooral mijn moeder die al de hele dag huilt), en ook wel voor mijn zus die er erger mee lijkt te zitten dan ik. Tuurlijk vind ik het ook erg dat het zo is gegaan, maar ze moet het zelf maar uitzoeken. Ze komt toch wel met hangende pootjes terug uiteindelijk. Dat is toch niet harteloos? Het is haar keuze geweest om weg te gaan en ze weet de terug.
Ik vind het vervelend voor mijn ouders dat ik morgen de hele dag weg ben en dan naar mijn kamer ga en dus pas volgende week weer terug ben, maar wat moet ik hier doen? Ik had dit al zo gepland voor het hele gebeuren en hier blijven haalt mijn zusje echt niet terug. Al bel ik nu wel vaker dan ik normaal zou doen.
Dat kind moet echt naar een psycholoog. Want of ze liegt bewust, of ze heeft echt een heel ander beeld van wat er om haar heen gebeurt.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik hoop dat ze in goede handen is.
Oud 05-09-2009, 21:25
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren ging het werken voor een deel goed.
okal was ik de hele dag onrustig en druk in me hoofd.
en dus ook heel druk en onrustig met praten.
en dat merkten anderen ook dat ik teveel praten.
en een collega waar ik het goed mee kon vinden was gisteren weer heel stil en hij at niet enzo.
hij heeft dan ook een eetstoornis.
maar degene die tegenover hem zat met werken.
zei tegen me dat hij de rest van de week gewoon normaal eet en vrolijk is enzo.
behalve als ik er ben op vrijdag.
en ze vroeg hoe het komt dat hij gisteren zo deed.
en hij zei tegen haar dat dat door mij komt.
de leiding zei me ook al het is niet jou schuld en je moet hem daar geen aandacht aan schenken.
want dat wil hij dan juist.
en toen hij me s'middag's aan sprak was ik er geirriteerd door dat hij het voor de aandacht deed.
het niet eten enzo dus ik zei tegen hem een paar keer dat ik niks van hem wou horen.
en toen werd hij kwaad en ging hij in de pauze met zijn broodjes over tafel gooien.
en na de pauze moest hij gelukkig met wat anderen naar een andere afdeling van ons toe.
en toen had een van de afdelingsleiders gezegd tegen hem.
dat hij mij niet meer moet smsen en sommigen anderen van de afdeling ook niet.
waar hij contact mee heeft met zijn problemen.
en naderhand ging ik even iets naar die anderen afdeling brengen.
en toen zei hij hoi maar ik zei niks en liep maar gauw door naar onze andere afdeling.
en toen op de fiets hoorde ik van een collega waar ik mee fiets.
dat die man toen ik er niet bij was op die andere afdeling weer heel vrolijk was enzo.
en dat zag ik ook toen ik daar wat naar toe moest brengen.
en naderhand smste hij me dat hij het niet snapt en dat hij uitleg wou enzo.
maar ik weet zeker dat hij het wel snapt.
dus ik heb hem niks terug gesmst.
en vandaag ben ik even met me moeder en me tante naar het dorp geweest.
en me laatste antio biotica genomen.
en dat is maar goed ook want ik kreeg er de laatste dagen maagzuur van.
en afgelopen nacht zelfs pijnlijke krampen in me buik.
en ik heb lekker uitgeslapen.
en s'avond's even met de hond naar de jumbo gewandeld.
en daarna kwam me nichtje vragen of ik even aan de overkant bij haar tv kwam kijken op haar kamer.
en daarna kwam ze even hier naar toe.
en ik heb nog even met iemand van de afdeling in boekel gesmst.
Oud 05-09-2009, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik kan de hele tijd wel janken. Wat is dat nou toch opeens met mij? Het liefst zou ik nu meteen in bed kruipen en er voorlopig niet uitkomen ook.
*knuffel* Ik ken die buien .

OT: Ik ben bij een geweldig concert geweest in de haven hier. Was heel erg leuk .
Oud 06-09-2009, 09:00
Nijn*
Nijn* is offline
@ Blurred: Jeetje, jouw leven bestaat de laatste tijd wel echt uit enorm grote keuzes hè Fijn dat je twee banen kunt krijgen, i.p.v. geen baan maar het lijkt me moeilijk om te kiezen.. Weer een beetje hetzelfde dilemma he; spanning en avontuur of zekerheid en vertouwen.

@ Heksjuh: Wat vervelend dat jouw zusje is weggelopen zeg. Ik kan me wel voorstellen dat je er zo over denkt trouwens, want aan je posts van de afgelopen tijd te zien, gaat het al heel lang niet goed met haar. Soms zit zoiets er dan onvermijdelijk aan te komen. Blijft kut natuurlijk, maar misschien is dit de gebeurtenis die ervoor zorgt dat ze echt hulp gaat zoeken? Ik hoop dat ze snel weer terugkomt. *knuff*

OT: Godver, typ ik hier een heel stuk, is het ineens weg. Grr. Kwam er op neer dat: vrijdagavond + zaterdag gewerkt, gisteren uitgeweest en nu al vroeg op om een vriendin van schiphol te halen. Was erg leuk maarrr ben nu erg moe en als elk weekend zo gaat worden dan mag ik me wel schrap zetten. En iets met de collegeweek die gaat beginnen en ik die nog 127 pagina's moet lezen waar ik dus alleen nog morgen de tijd voor heb en waar ik geen zin in heb maar ook iets over dat ik weigerde met een achterstand te beginnen dit jaar. Oh en ook iets over ziek zijn, want natuurlijk als de eerste week bijna gaat beginnen, begint mijn keel pijn te doen, kan ik bijna niet meer slikken en heb ik koorts, tuurlijk, de eerste keelontsteking van dit jaar loert alweer om het hoekje. BAH, stom lichaam.
Oud 06-09-2009, 09:58
Verwijderd
Heksjuh dat is ook lullig voor je =( En voor Blurred en Rasmusje gewoon een grote knuffel... en voor Nijn

Ik kom er net achter dat ik mijn crush voor donderdag niet kan zien =(
Oud 06-09-2009, 10:26
Verwijderd
Eerste weekje gehad, nu even thuis. Eten opgebouwd, meteen al een heftig gesprek, veel nieuwe indrukken en ik ben nu zó moe.
Oud 06-09-2009, 12:43
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Pffiew heb eventjes tijd nodig om mn hart te luchten.. Hehe wel allemaal leuke dingen
Mn beste vriendin gaf haar verjaardagsfeestje gisteravond, zowel voor vriendengroep uit utrecht als wat eigen vriendinnen en haar huisgenoten, samen met nog een andere huisgenoot. Dus best flink feestje, allemaal erg leuk. Op een gegeven moment werd het 12 uur, 3 uur, half 5, half 7, half 10, en uiteindelijk tegen 1nen vanmiddag ben ik maar eens naar huis gegaan om toch nog een paar uurtjes slaap te pakken vanmiddag Vanaaf lekker werken aan mn bachelorthesis, moet die echt op rit gaan krijgen en proberen mijn docent duidelijk te laten worden wat ik precies wil onderzoeken.
hehe een andere vriendin heeft afgelopen avond met een huisgenootje daar zitten flirten en uiteindelijk gezoend en ineens was ze weg en ging ze al bij m slapen . Ik ben echt niet van haar gewend dat ze zo verschrikkelijk snel met iemand meegaat, lol. Het was dan wel in hetzelfde huis en het is een bekend van onze studie maar toch .
Oud 06-09-2009, 14:21
Verwijderd
Ik ben ingeloot bij die studentensportvereniging en nu ga ik volgend weekend op introductiekamp, wel zin in maar ook wel spannend en ze zeggen dat 't geen ontgroening is, maar volgens mij wordt het wel zwaar!
Oud 06-09-2009, 16:09
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik heb morgen weer 1e schooldag in het 2e jaar,
ik ga atheneum doen,
ik mag terug naar havo wanneer ik wil...
maar ik vond vorig jaar havo heel moeilijk , en
het 2e jaar is nog moeilijker zegt iedereen,
en dan ga ik zelfs nog een niveau hoger!!
ik weet niet of ik het ga halen
Oud 06-09-2009, 16:10
Lyouknow
Lyouknow is offline
is het normaal dat je niet op een sport of hobby vereniging zit :$?
Oud 06-09-2009, 17:14
Verwijderd
Citaat:
is het normaal dat je niet op een sport of hobby vereniging zit :$?
Normaal, normaal... sommige mensen vinden het onbegrijpelijk als je op geen enkele vereniging zit. Maar de meeste mensen hebben er geen probleem mee, als je maar wat hobby's hebt. Gewoon dingen die je leuk vindt om te doen. Dat kan een sport zijn, maar ook lezen (geen vereniging voor nodig lijkt me ), schrijven, gamen, hardlopen etc.
En als je graag een sport wil gaan beoefenen in teamverband, wat let je om een leuke vereniging te zoeken ?

OT:
Ok, redelijk bezig. Nu verder, meer meer. Komende weken bikkelen, tentamen, afspreken en weer opnieuw.
Oud 06-09-2009, 18:18
Dith
Dith is offline
Ik verbaas me er soms over dat ik me nu zo goed voel. Alles klopt en alles gaat lekker...
Oud 06-09-2009, 18:19
Missy1234567890
Citaat:
Missy, wat voor cursus zou je dan willen doen? Het lijkt mij ook nog wel wat, maar aan de andere kant: dadelijk vind ik ineens een baan en dan heb ik er geen tijd meer voor en sowieso kost het geld en blabla.

OT: De afgelopen drie dagen gewerkt, telkens maar een paar uurtjes, maar dan voel ik me toch wel nuttiger dan als ik een dag lang geen enkele afspraak heb en alleen maar carcassonne tegen de computer speel en ongeschikte vacatures vind...
Voedingsleer en ik heb me er vanmorgen ook voor ingeschreven. De kans dat ik ineens een baan vind, lijkt me toch erg klein en fulltime wil ik toch niet werken (tenzij het een héle leuke baan is en partime niet kan) en deze cursus kan ik ook naast een baan doen (ca. 8u studie per week) en je kunt je studietempo altijd nog aanpassen.

En waar speel je Carcasonne tegen de computer? Carcassonne is leuk

OT: ik heb vanmiddag onze 'rommelkamer' geverfd. Echt heel rommelig is hij intussen niet meer, want we hebben flink opgeruimd de afgelopen weken, maar er staan toch nog genoeg dozen op die nergens anders kunnen staan. Ik wil er al tijden een logeerkamer van maken, want het is wel handig als m'n ouders of broertje/zusje een keertje kunnen blijven slapen aangezien het voor hen eigenlijk te ver is om op één dag heen en weer te gaan. Het was de enige kamer in huis waar we niks aan gedaan hadden. Nu heb ik de muren wit geverfd en het is even afwachten of de verf een beetje pakt. Misschien dat het nog een keer moet. Dan nog iets voor het raam en een lampje erbij en er kan geslapen worden.
Oud 06-09-2009, 22:57
Verwijderd
Laat me op de toekomst klinken,
en vergeten hoe het was.
Oud 07-09-2009, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Laat me op de toekomst klinken,
en vergeten hoe het was.
Laat je zorgen in je zinken
en kruip diep weg in je jas
Oud 07-09-2009, 09:08
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn*: dankjewel

Gisteren naar trainen gegaan en daarna naar verjaardag. Ik heb niet meegetraind, ik kon me niet concentreren en ik kreeg mijn ademhaling ook niet goed onder controle. Iemand anders deed ook niet mee maar was er omdat ze naar die verjaardag ging, dus ik heb met haar gepraat. Veel steun gekregen van haar en afleiding.
De verjaardag was wel gezellig en bood afleiding, maar bij vlagen ging het toch niet zo goed en dat was ook wel aan me te zien. Gelukkig zijn het allemaal lieve mensen.
En mijn vriendje ook. Ik vind het vervelend om hem hiermee lastig te vallen, maar hij probeert me wel echt te helpen. Ik heb een aantal keren echt mijn tranen moeten wegslikken door kleine gebaren van hem. Ik ben gisteravond bij hem blijven slapen, ik wilde niet helemaal alleen zijn. En naar huis wilde ik ook niet, want wat moet ik daar doen? Daar heb ik helemaal geen afleiding. Hij heeft me vanmorgen afgezet bij mijn kamer en sindsdien heb ik echt veel meer moeite mijn tranen in te houden. En dit klinkt misschien egoistisch, maar dit gedoe kan ik nu niet gebruiken. Ik heb maandag tussentoets en ik heb nog hartstikke veel schoolwerk om te doen.

Het doet me toch meer dan ik had gehad. En was ik het eerst met mijn ouders eens dat we haar niet moeten zoeken, nu twijfel ik daaraan.
Ik hoop dat vriendje vanavond nog even tijd heeft om langs te komen. En dan kijk ik morgen wel even of ik naar huis ga of niet, want morgen ben ik vrij. En ik ga het slecht trekken om helemaal alleen te zijn.
Eerst was het vooral boosheid, maar het is omgeslagen in verdriet en machteloosheid. Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet nu ook even niet wat ik met mezelf aanmoet. Ik kan mijn tranen al nauwelijks inhouden terwijl ik op school zit, dus laat staan als ik straks helemaal alleen ben. Ik hoop dat ik me er toe kan zetten om schoolwerk te doen en daarbij ook echt op te schieten. En ik hoop heel hard dat vriendje vanavond nog even wil langskomen. Alleen heeft hij een vergadering, dus ik weet niet of hij daarna nog wel wil komen.

Ik wil het liefst huilen en in bed kruipen (en dan nog het liefst tegen hem aankruipen).
Ik hoop dat het allemaal goed komt. Waarschijnlijk wel, de vraag is alleen wanneer en op welke manier.
Oud 07-09-2009, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Laat je zorgen in je zinken
en kruip diep weg in je jas
Nee . Maar waar is dat van ?

't Is mooi geweest, genoeg gepraat,
al mijn woorden zijn gezegd.
't Is mooi geweest, 't is al laat,
ik heb alles uitgelegd.
Morgen komt de vrede,
de honger gaat de wereld uit.
De werkeloosheid moet naar beneden
en er wordt niemand meer uitgebuit
en morgen hou ik op met drinken.
Oud 07-09-2009, 12:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vanochtend gewerkt, dus dat is wel goed. En morgenochtend mag ik weer Verder voel ik me niet al te best, maar gisteren kwamen een vriendin en haar man op bezoek en dat was leuk
Oud 07-09-2009, 12:13
blurred
blurred is offline
Citaat:
Jeetje blurred, hoe doe je dat, zo snel twee banen vinden Luxepositie, inderdaad! Succes met kiezen
Nou, dat ging heel snel, al weet ik dat ik er veel mazzel mee heb als ik kijk naar andere afgestudeerden die werk zoeken. Als je goed zoekt, goed reageert en wat connecties hebt dan moet het wel lukken... Laatst las ik dat de gemiddelde tijd die het een afgestudeerde HBO'er/WO'er kost om een passende baan te vinden voor de crisis 3 maanden was. Nu (door de crisis) is het 6 maanden, dus we moeten denk ik ook niet te snel willen...

Citaat:
@ Blurred: Jeetje, jouw leven bestaat de laatste tijd wel echt uit enorm grote keuzes hè
Ja, ik ben erachter! Dat komt vast omdat ik 24 ben. Mijn Chinese sterrenbeeld is Os en dit jaar is het jaar van de Os. Dan krijg je natuurlijk een berg ellende/geluk voor je kiezen, en een hoop keuzes.

Ik weet even niet wat ik moet kiezen, en ik moet wel vandaag reageren. Bij de ene ben ik dus aangenomen en bij de andere hebben we afgesproken dat we het gesprek even laten bezinken, maar ik verwacht wel dat zij er vanuit gaat dat ik het doe, of dat ze me in ieder geval graag in haar team wil hebben. Waar is het het beste om eerste werkervaring op te doen: bij een klein kantoor waar je (inclusief leidinggevende) 3 collega's hebt, of bij een groot, erkend bedrijf, waar alles wel een stuk algemener is?

Ik weet dat ik gewoon op mijn gevoel af moet gaan en dat het dan (ongetwijfeld wel weer) goed komt, maar ik vind dat moeilijk. Mijn verstand neemt het namelijk altijd over van mijn gevoel.

Gisteren had ik de drummer aan de telefoon, voor het eerst klonk hij wat minder positief. Toen ik zei dat ik bij allebei de banen (min of meer) aagenomen ben en dat ik (waarschijnlijk) geschikte woonruimte in Rotterdam gevonden heb zei hij: wat leuk, ik ben blij voor je, goed dat je nu écht kunt beginnen, mooi. Maar het klonk als een riedeltje dat hij afratelde, verre van blij en alsof hij het leuk vond. Misschien had hij stiekem gehoopt dat ik in Nederland niets zou kunnen vinden en dat ik daarom een baan in Beijing zou gaan zoeken. Hij zei voor het eerst dat hij het nu al (na amper 2 maanden) verschrikkelijk moeilijk vindt dat we van elkaar gescheiden zijn. Ik weet niet in hoeverre ik hem, of mijn relatie met hem, mee moet laten wegen in het besluiten van welke baan ik neem.

Jeetje, ik weet het echt even niet. En ik moet eigenlijk zometeen beslissen. Hmpf.

Citaat:
Ik hoop dat het allemaal goed komt. Waarschijnlijk wel, de vraag is alleen wanneer en op welke manier.
Aan dat het goed gaat komen twijfel ik niet. Je zusje is immers nog jong en zal snel genoeg merken dat weglopen ook niks oplost en dat alleen zijn niet meteen beter is. Dat neemt niet weg dat het nu verschrikkelijk moet zijn voor jou en je familie. Je zegt dat je ongeveer weet waar ze is, kun je niet toch kijken of je contact met haar op kunt nemen?

(})
Oud 07-09-2009, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Nee . Maar waar is dat van ?

't Is mooi geweest, genoeg gepraat,
al mijn woorden zijn gezegd.
't Is mooi geweest, 't is al laat,
ik heb alles uitgelegd.
Morgen komt de vrede,
de honger gaat de wereld uit.
De werkeloosheid moet naar beneden
en er wordt niemand meer uitgebuit
en morgen hou ik op met drinken.
Dat heb ik gewoon verzonnen
Oud 07-09-2009, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik gewoon verzonnen
Ow, haha, dat kan natuurlijk ook
Oud 07-09-2009, 13:23
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Allemaal de Flair kopen deze week want Nattigheid staat er in
Ik herkende je ook uit je weblog. Hoe vind jij het resultaat?
Oud 07-09-2009, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Ik herkende je ook uit je weblog. Hoe vind jij het resultaat?
Ik vind de foto heel erg mooi, omdat die eigenlijk wel goed laat zien hoe en wie ik ben, en de tekst had ik eerder al gelezen om te controleren en daar ben ik iets minder weg van. Niet om wat er in staat, maar meer om de manier waarop geschreven is. En dat is iemands stijl dus daar kan ik eigelijk weinig over zeggen.

Ontopic: Ik wist het toen ik Hoog Catherijne uitstapte en het universiteitsgebouw in: Hier moet ik nooit meer naartoe. Ik heb overlegd zojuist met mam en er moeten nu een hoop dingen geregeld worden.

A noche
A noche soñe contigo
Soñaba que te besaba
Y que te acorralaba
Oud 07-09-2009, 16:02
blurred
blurred is offline
Citaat:
de tekst had ik eerder al gelezen om te controleren en daar ben ik iets minder weg van.
Dat heb ik al eens eerder gehoord van een meisje dat ik geïnterviewd heb, dat een journalist een kort interview met haar (ongeveer net zo lang als het jouwe, over de emoties die kwamen kijken bij haar adoptie) niet goed uitgewerkt had. Ze vond het te oppervlakkig en (net zoals jij) niet zo goed verwoordt. Dat is denk ik omdat zo'n journalist nog 5 mensen moet interviewen voor het totale artikel, en het geheel vrij snel uit moet werken omdat er meer deadlines zijn. Ook is het vrij kort, en het is moeilijk om al jouw ervaringen en emoties in die twee alinea's samen te vatten.

Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen aan dat artikel mee te werken, hoe hebben ze je gevonden?
Oud 07-09-2009, 16:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oeps, ik bedenk me net dat ik (op mijn vrije dag) vanavond naar de schooljaaropening van mijn nieuwe werkgever moet . Snel koken en dan moet ik al weer bijna weg... *zucht*
Oud 07-09-2009, 18:32
marrel
marrel is offline
Onzekerheid en onwetendheid. Ik wou dat ik gewoon kon genieten.
Oud 07-09-2009, 21:07
Dith
Dith is offline
Vreselijk lange dag gehad voor mijn doen, ben zó moe en moet morgen weer om 7u op de fiets zitten. Gelukkig ben ik echt zo overenthousiast over school dat het me amper uitmaakt, ben zo blij met mijn keus, mijn klas, alles gewoon!

Moving, all the people moving,
one move for just one dream
We see moving, all the people moving,
one move for just one dream

Macaco - Moving
Oud 07-09-2009, 21:15
Verwijderd
We hadden een fijn gesprek. En dat had ik een beetje nodig van zijn kant. En morgen eerst naar het AMC en dan mn dingen regelen. Ik hoop dat het lukt. Dat scheelt een hoop rust. Anders weet ik ook niet wat ik moet, overigens.
Oud 07-09-2009, 21:33
Verwijderd
ah
auwie
en yay
en eczeem is gemeen als het door hormoontjes komt
Oud 07-09-2009, 21:37
Verwijderd
Mijn eerste stagedag in de nieuwe klas was heel leuk! Superveel leuke kindjes (ze zijn allemaal eigenlijk leuk!).
De docente zei ook dat ze het goed vond klikken en dat vind ik dus ook. Ik heb haar ook verteld over mijn negatieve kanten. Ik weet niet of dat slim is, maar ik ben in iig eerlijk en dan weet ze er tenminste vanaf.
Ik merkte wel dat ik van mijn stage vorig jaar heb geleerd. Het was echt een superfijne eerste stagedag.

Oja, ik moest nog verzinnen wat ik wilde hebben voor mijn verjaardag.:/ Moet ik nog maar eens goed over nadenken dan en mijn ouders ff vertellen dat ik het morgen vertel. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet wat ik wil gaan vragen. En ik moet ook nog een traktatie verzinnen voor mijn nieuwe stageklas.

Laatst gewijzigd op 07-09-2009 om 21:42.
Oud 07-09-2009, 22:09
Moonspell
Moonspell is offline
Leuk om te weten dat ik het zo goed doe, en zelfs complimenten krijg. En ik vind het ook elke dag weer superleuk, uitdaging. Alleen ben ik zo bang dat ik 5 jaar door ga, niet wetend dat de tijd zo snel is gegaan...

Moet ik niet eens meer aandacht aan ook andere dingen besteden, natuurlijk mis ik iets. Dat zal me wel workaholic maken. En ik maak het mezelf ook niet echt gemakkelijk. Kut dat ik weet dat dat al 2 maand zo voelt.
Oud 08-09-2009, 02:12
Until My End
Until My End is offline
Mn foon is nu weer zo'n 1400 smsjes armer, en morgen ga ik verder met opruimen. Beter lees ik sommige oude smsjes dan gewoon niet en flikker ik ze eindelijk allemaal eens weg. Maarja...
Oud 08-09-2009, 08:04
Verwijderd
ik ben uit de kast! =) en ontzettend gelukkig
Oud 08-09-2009, 09:20
Nijn*
Nijn* is offline
@ Etmakas: Wat ontzettend fijn voor je!
@ Dith: wat fijn dat je je studie zo leuk vindt, goede keuze gemaakt!
@ Nattigheid: waar gaat het artikel over als ik vragen mag?

OT: Bah, mijn lichaam werkt niet mee. M'n keel doet pijn, m'n hoofd doet pijn, ik heb amper energie.. Doorzetten, niets aan te doen. Ik moet nog anderhalf hoofdstuk en 4 artikelen lezen voor deze week, dus ben ong. op de helft. Gelukkig zijn het wel leuke onderwerpen, maar het blijft toch studieliteratuur
Gisteren therapie en dat was best wel moeilijk. Ze vertelde me wat er uit die testvragen was gekomen, of ik vooruit was gegaan of dat het slechter was geworden enz. Ik moest toch wel even slikken van de resultaten en begin dan meteen te panieken, wie weet wordt ik wel nooit beter. Ik zie ook wel dat ik op bepaalde gebieden anders ben geworden, vooruit ben gegaan. Maar op andere -belangrijkere- gebieden ga ik zelfs achteruit of gebeurt er niets. Moet ik dan toch die medicatie weer overwegen? Heeft het nog wel zin wat ik doe? Ik weet dat ik op de goede weg zit maar het gaat zo tergend langzaam soms. Ik wou dat ik terug kon kijken op de afgelopen 6-7 jaar en kon zeggen dat ik echt heel veel vooruit gegaan ben, dat alles nu anders is. Maar die rode draad van destructief gedrag loopt nog steeds door. Misschien dat het altijd op deze manier zal blijven gaan.. misschien is dit gewoon wie ik ben?
Oud 08-09-2009, 09:40
ilse
ilse is offline
Ben weer naar school.. Wat ontzettend wennen, maar heb wel heel veel motivatie dus moet wel goed komen. Ik vind het echt gewoon leuk ook.. De hoorcollege's interessant etc, dus dan is de dag wel door te komen. Vandaag vrij. Beetje aan m'n huiswerk zitten enzo, en het huis opruimen..

Mjuh ook bijna jarig.. Dan ben ik 22.. De meiden waar ik in de klas t meest mee om ga zijn 17, 18 ofzo.. M'n moeder zei zo mooi dat ik toen ik 17 was de tijd niet heb gehad om 17 te zijn, dus dat ik dat nu maar moet doen.. 't idee is leuk..

M'n vader gaat trouwen.. Ben er nu, na het een maand geleden te hebben gehoord, nog steeds niet uit wat ik ervan vind, en ik ben getuige.. Ik vind het leuk voor hen, maar.. Voor mezelf weet ik het gewoon niet. Vaders horen niet te trouwen met iemand anders dan je moeder ofzo..

Ik vind 't lastig.. De link tussen die bruiloft en andere dingen..
Oud 08-09-2009, 10:14
Missy1234567890
Het lijkt er op dat het tussen schoonzusje en (ex)vriend toch weer goed gaat komen. En op zich ben ik wel blij voor haar, maar ik vind hem gewoon echt niet aardig. Ik merkte het ook meteen toen ze voor het eerst weer samen binnenkwamen bij m'n schoonouders. Ik ben constant op m'n hoede als hij er is en bij alles wat ik zeg denk ik drie keer na. Hij kan je echt de grond in boren als hij wat je zegt verkeerd opvat. Hij had ook weer een fijne rotmerking over mij waar hij heilig van overtuigd was, maar helaas voor hem werd die door niemand beaamd. Maar ik vraag me dan af, waarom zegt iemand nou zoiets? Ik heb hem in de tijd dat ik hem ken maar 1x 'menselijk' gezien, dat was de enige keer dat je normaal met hem kon praten en dat hij ook dingen van je wilde aannemen. Dat was toen het net uit was tussen hen en hij niet wist waar hij heen moest met zijn verdriet. Toen kreeg ik echt een heel ander beeld van hem. Helaas weet ik nu weer hoe hij in werkelijkheid is. Wel lastig als het inderdaad weer goed komt, ik zou bijna hopen van niet.

Gistermiddag lekker gewerkt, die vervelende collega was er niet en de sfeer was gewoon echt fijn. Vanmiddag komt ze weer. Ik heb besloten haar gewoon te laten en me er niet door van de wijs proberen te brengen. Als zij zich zo geweldig vindt, mag ze dat zijn. Ik doe m'n werk gewoon wel en laat haar gewoon zoveel mogelijk links liggen. Als ik tevreden ben over de manier waarop ik werk, is het goed. Dan heb ik met haar oordeel niks meer te maken. ()
Oud 08-09-2009, 10:26
Yana
Yana is offline
Studie is veel. Even 80 pagina's lezen. En zeven hoofdstukken, voor donderdag. Gelukkig ben ik al over de helft, maar dan die opdracht nog.. Pfff. Rustig doorwerken.. gewoon mijn eigen planning volgen... komt wel goed, komt wel goed. Ik kan dit. Ik ga dit halen.
Oud 08-09-2009, 10:48
Verwijderd
Waarom ben ik nou zo verdrietig.
Oud 08-09-2009, 13:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat heb ik al eens eerder gehoord van een meisje dat ik geïnterviewd heb, dat een journalist een kort interview met haar (ongeveer net zo lang als het jouwe, over de emoties die kwamen kijken bij haar adoptie) niet goed uitgewerkt had. Ze vond het te oppervlakkig en (net zoals jij) niet zo goed verwoordt. Dat is denk ik omdat zo'n journalist nog 5 mensen moet interviewen voor het totale artikel, en het geheel vrij snel uit moet werken omdat er meer deadlines zijn. Ook is het vrij kort, en het is moeilijk om al jouw ervaringen en emoties in die twee alinea's samen te vatten.

Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen aan dat artikel mee te werken, hoe hebben ze je gevonden?
Ik weet verder niet waar het artikel over gaat, maar ik denk dat dat eigenlijk bij alle interviews is? Oké, met sommige interviews kun je ook wel terecht ontevreden zijn (in zo'n dorpsblaadje stonden de spelfouten er nog in, terwijl ik die nog wel gemeld had omdat ik ook de tekst van tevoren mocht lezen ), maar ik denk dat het sowieso altijd nogal bevreemdend is als iemand anders jouw leven in zijn eigen woorden uitdrukt, zo'n journalist ziet het altijd toch net wat anders dan jijzelf

OT: Vandaag gewerkt en morgen weer! Waarschijnlijk zelfs 's avonds, dat vind ik dan weer wat minder, maar op zich is het wel goed om meer te werken natuurlijk En het is ineens nog zo zomer

Regels voor berichten