Advertentie | |
|
![]() |
||
Oke, we posten door elkaar heen. Wat jij nu zit te zeggen, heb ik zojuist aangevuld bij mijn vorige post.
![]() Anywayz, er is inderdaad meer aan de hand. Een wolf is zeker optioneel. Zeker in deze fase is het vrij veilig om daar te staan. Maar iets zegt me dat de geliefden hier ook mee te maken hebben, aangezien iemand meer een reden heeft gehad om op Lisa te stemmen (aka Kazet te redden). Citaat:
![]() Wat denk je zelf? Laatst gewijzigd op 09-09-2009 om 00:28. |
![]() |
||
Citaat:
Anders is het gewoon een gepimpte versie van de verrader. Ik realiseer me nu trouwens dat van de 13 spelers bijna een kwart tot de geliefden behoort. ![]() Dat maakt ze wel iets linker dan normaal, aangezien ze kunnen stemmen. Wat me trouwens niet helemaal duidelijk is... Aan welke kant staat de stille aanbidder nou eigenlijk? Gewoon aan de kant van de dorpelingen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat testout.com nog niet zo'n ervaren speler is, en zij als laatste haar stem voor Kazet heeft doorgegeven (onder druk, want er werd al gezegd 'dat zij de beslissende stem zou hebben') zou ik het me het meest kunnen voorstellen dat zij een wolf is. Dat ze - als onervaren speler - niet echt door heeft dat ze zich daarmee nogal in gevaar brengt. Zij is nu mijn hoofdverdachte.
|
![]() |
|
Jammer van de ziener.
![]() Abzg, Fizzle en testout.com staan wat mij betreft nu wel hoog in het lijstje met verdachten (kan behalve wolf natuurlijk ook evilziener of verrader zijn), maar ik wacht nog even met vingertjes wijzen enzo. Eerst eens kijken wat de eetronde vanavond oplevert.
|
Verwijderd
|
Ik bedenk me net wel even een geluk bij een ongeluk; nu er geen goede ziener meer is, is de kans minder groot dat we trappen in trucjes van de evilziener (die zich 'ziener-achtig' zou kunnen gedragen, door ons als goede ziener gezien wordt en dat we dan steeds op de verkeerde stemmen). De ziener is niet meer, dus zullen we ook niet naar een mogelijke ziener luisteren.
Dat wilde ik toch even met jullie delen. |
![]() |
||
Mijn post is dusdanig ingekort omdat ik hier al de hele dag niet kan posten. *hoop dat het lukt*
Citaat:
![]() ![]() Verder hoop ik dat we na de eetronde meer kunnen met de gegevens, maar tot nu toe vind ik Archont en Fizzle verdacht (een gevoel en ze stond ook in dat Kazet lijstje).
||
Citaat:
En bedankt dat je het met ons wilde delen. ![]()
|
Verwijderd
|
Nou ja, hoewel natuurlijk de regel bestaat dat je als ziener niet opzichtig mag gaan roepen: 'Ik ben ervan overtuigd dat die en die en die slecht zijn' zonder goede motivatie (ik zal de naam Evilblue niet noemen), gebeurt dat toch nog steeds wel eens een beetje, volgens mij. Met ziener-achtig gedrag bedoel ik dan waarschijnlijk het noemen van verdachten zonder echt goede motivatie/verklaring.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik inderdaad vergeten was. En vandaar dat ik zo laat reageerde. En inderdaad, ik ben een onervaren speler. Tweede keer dat ik het spel doe. En ik krijg het steeds voor elkaar om gezien te worden als verdachte ![]() |
![]() |
|
Hier dan het ooh zo lang verwachte verhaal! sorry dat het zo lang duurde
![]() Het verloofde stel Lisa en Archont zijn net aangekomen op de camping: Le loup-garou in, Zuid-Frankrijk. Direct nadat ze de tent hadden opgezet stapt het studenten trio: Martiño, VeGs en Kazet Nagorra op ze af. De zelfverzekerde VeGs vraagt direct nadat ze zich heeft voorgesteld of ze die avond ook mee gaan naar een kroeg in Montpellier. De licht alcoholistische Archont zegt direct volmondig ja! Maar zijn vriendin Lisa weet het zo net nog niet. Ze heeft het laatste stuk van de reis moeten rijden en wil morgen eigenlijk vroeg op om op de markt rond te snuffelen. Ze zegt tegen Archont dat ze morgen wel iets leuks gaan doen mits hij belooft niet teveel te drinken. Omdat geen van het stel de BOB wil zijn besluiten ze met de bus te gaan. In de bus lopen ze ook nog Absinthe het lijf een oudevriendin van Kazet Nagorra. Na wat te hebben bijgepraat besluit Kazet Nagorra om die avond met Absinthe te gaan stappen. Uiteindelijk aangekomen op het eindstation van de bus stappen ze uit en scheiden de wegen. Archont, VeGs en Martiño besluiten om van kroeg naar kroeg te lopen zodat ze ook nog wat van de stad te zien krijgen. Eenmaal bij de 3de kroeg aangekomen stelt Martiño voor om te gaan Kingen. Op het eerste moment weigert Archont nog maar uiteindelijk bezwijkt hij toch onder de druk die VeGs en Martiño op hem leggen. Helemaal van de kaart komt Archont om 4 uur s’ochtends aan bij de tent. Door het vele struikelen over snaren word Lisa wakker ze ruikt al de lucht van bier en zelfs voordat Archont de tent open ritst valt ze tegen hem uit. ‘’We hadden een afspraak! Jij zou niet teveel drinken vandaag maar trekt meneer Archont zich iets van mijn mening aan? Nee hoor want hij moest weer zo nodig de student uithangen hoor! Ik hoef niet naast een dronken aap te liggen je gaat maar ergens anders slapen!’’ Verdrietig loopt Archont naar de tent van Martiño,VeGs en Kazet Nagorra toe om te vragen of hij daar zou kunnen slapen. Direct zegt Martiño: ‘’kut voor je dat ze je eruit heeft gegooid man maar slaap maar op Kazet Nagorra zijn bed die is toch niet thuis gekomen.” Niet veel later ziet Lisa die onderhand de tissues ging pakken een schaduw voor de tent staan. Ze denkt direct dat het Archont is en schreeuwt: “Ik zij toch dat je niet hier kon slapen flikker op!” De schaduw loopt weg maar niet veel later stormt er iets de tent binnen Lisa schreeuwt zo hard als ze kan maar de schreeuw duurt niet lang genoeg voor iemand om te horen…. Ik hoop dat jullie het wat vinden ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fijne beredenering. Ik zou het als wolf zijnde ook niet fijn vinden om een agressieve speler (en zo zie ik mijzelf wel) in het spel te hebben. Er staat gewoon haast zeker een wolf in het rijtje Kazet en nu ga je daar de aandacht vanaf schuiven en probeer je een agressieve speler die wél op wolvenjacht en geliefdesjacht gaat eruit te krijgen? *noteert* Daarnaast heb ik dus al gezegd dat onder Kazet 1 wolf staat. Maar door de vreemde (zelfs voor mij onverwachte) uitslag moeten de geliefdes (of in een uitzonderlijk geval verrader) aan de gang zijn geweest. Het is hoogst waarschijnlijk dat Cupido 2 ervaren spelers kiest. Misschien zit ik er helemaal naast maar dit kunnen aanknopingspunten zijn: Citaat:
Citaat:
Aangezien Absinthe een ervaren cupido had kunnen zijn en 2 ervaren (vaak lang inzittende) spelers zou kunnen kiezen als Kazet en Biertank lijkt mij deze keuze best logisch. Dan zou het zijn geweest Kazet abzg Fizzle-fluffy Lisa (van ggcy8 geswitcht naar Kazet) testout.com Lisa Kazet Martino Archont Biertank 1 wolf bij kazet. En is het logisch te kunnen verklaren hoe Lisa eruit is gegooid. Hoe denken jullie hierover? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarop baseer je dat Biertank Lisa heeft gestemd? Pure speculatie? ![]() Ik ben door die posts van Absinthe ook niet echt overtuigd dat ze de cupido is, volgensmij hebben meer mensen een voorkeur aangegeven over wie ze wilden wegstemmen. Daarbij, je theorie dat "de geliefden aan het werk moeten zijn geweest" raakt kant nog wal. De wolven, verrader (juist de verrader, in tegenstelling tot wat jij zegt) en evilziener die er baat bij kunnen hebben als ze niet eerlijk zijn (als hun oneerlijkheid tenminste niet uitkomt). Om dan alleen op de geliefden te focussen heeft geen zin, daarbij denk ik dat de geliefden er in dit geval bij gebaat zijn als ze oneerlijk zijn, maar dat ze zich zoveel mogelijk als normale dorpelingen willen voordoen. Laten we daarnaast vooral niet vergeten dat JIJ ook niet eerlijk bent geweest over je stem, een feit dat je nu probeert te verhullen met wilde theoriën die nergens op slaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon een tactiek van mij geweest. Als ik vantevoren op Lisa had gestemd was het niet meer veilig geweest om bij Kazet te gaan staan zodoende hebben we meer info gekregen. Als je dit niet wilt begrijpen of nog steeds niet begrijpt (na 3x uitleggen) kan ik er ook niks aan doen. |
![]() |
||
Citaat:
Gezien de uitslag heb ik ook weinig redenen om aan te nemen dat je niet gelogen hebt, maar stemlijstjes zijn dan volledig onbetrouwbaar. Iedereen kan dan zeggen hij/zij "tactisch" heeft gestemd.
Laatst gewijzigd op 09-09-2009 om 15:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind dat Archont wel erg snel conclusies trekt
![]() Ergens leuk hoor, je moet je keuzes tenslotte érgens op baseren, maar zeggen dat ik Cupido ben omdat ik Kazet (dat is inderdaad een ervaren speler en juist dát is de reden dat ik hem er nog in wil houden want als hij aan de goede kant staat is hij erg handig) er niet uit wil stemmen vind ik dan wel weer vrij achterlijk. ![]() Ik hecht dus ook weinig waarde aan je verdere theorietjes. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik vind dit nogal een makkelijke reply, waarbij je alleen naar de wolven wijst, maar de overige vreemde zaken in deze stemronde subtiel negeert. Ik vind dit een typische reactie voor jou zoals je zou reageren als je wolf was. Vrij weinig toevoegen aan de discussie, maar wel de aandacht verleggen. Ik blijf je in het oog houden als mogelijke geliefde. Citaat:
We weten niet eens zeker of Kazet wel geliefde is. Om dat als zekerheid aan te nemen en van daaruit anderen te gaan beschuldigen, is mij een paar stappen te ver. Ik heb liever eerst zekerheid wat betreft Kazet. Wat Archont zelf betreft... De vorige keer dat hij zoiets flikte was hij te goeder trouw, en ik volg zijn manier van spelen wel. Maar neemt niet weg dat hij er ook een keer flink misbruik van kan maken... Maar voorlopig geloof ik hem wel. Ik ben trouwens even gaan tellen nu we met zo weinig spelers zijn. We zijn nog met 13 mensen. Daarvan behoren er 5 tot de partij van de wolven, en eventueel 3 tot de geliefden. Dat kunnen dus 8 aparte mensen zijn (tenzij er een wolf/verrader/evilziener-geliefde in het spel is). Blijven er 5 over die echt dorpeling zijn. Dat betekent dat zodra er nu drie spelers gegeten/gehangen worden die onschuldig zijn, de wolven en daarmee dus de geliefden winnen. Snel een wolf er uit heeft als voordeel dat de wolven meer moeten eten voor ze in de meerderheid zijn. Snel de geliefden eruit heeft als voordeel dat de cupido aan onze kant komt te staan en dat er minder vertekeningen in het spel zijn. We kunnen het ons dus vrijwel niet veroorloven om een onschuldig persoon er uit te gooien. ![]() |
![]() |
|
Ik vind dit maar een vreemde uitslag. De mensen onder het rijtje Kazet zijn duidelijk verdacht maar het kan ook prima zijn dat er naast Archont nog meer mensen aan het klooien geweest zijn. Verder valt er nog niet veel zinnigs te zeggen over wie wat is omdat daar simpelweg de informatie nog voor ontbreekt. Het is nu eerst afwachten wie de wolven op eten.
|
![]() |
Kazet
abzg Fizzle-fluffy Lisa (van ggcy8 geswitcht naar Kazet) testout.com Lisa Kazet Martino Archont Als we de evilziener en de verrader buiten beschouwing laten, staan er twee niet-stemmers in het lijstje van Kazet. Maar het is aannemelijk dat de evilziener en de verrader zich er wel mee bemoeid hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Koekenpan Een donker pak wolken doemde op boven de kleine huisjes; het maanlicht maakte nog dat er een schaduw onder de verlaten tuinstoeltjes te zien was. De boomtoppen waaiden onrustig op en neer, terwijl de eerste spatten al op de ritselende bladeren vielen. Het zou een ongure nacht worden, de zomer was al bijna voorbij. Boven één van de huisjes doemde nog een wolk op, het leek op een rookpluim. Het kwam niet uit de schoorsteen, (of in dit geval zo’n plastic buisje op het dak), maar nader in ogenschouw genomen kwam het van voor het huis. Vreemde geluiden doemden op, en van boven gezien leken er twee silhouetten aanwezig te zijn. Plotseling klonk er een luid gesproest. ‘Ik zie Bob Marley in de wolken!’ giechelde een silhouet. De figuur draaide met iets in zijn vingers en gaf het aan zijn metgezel. ‘Kijk maar, daar links boven die bomen!’ Een paar vage stapelwolken dreven voorbij. ‘Haha, je hebt gelijk gast,’ zei de ander grinnikend. Nog trots op zijn scherpe waarnemingsvermogen staarde testout voor zich uit, een grote glimlach op zijn gezicht. Wammus nam een trekje en keek naar zijn buurman. ‘Jij bent echt goed.’ ‘Weet je wat ik heb gehoord?’ zei testout, nog steeds grijnzend. ‘Er komt van de week één of andere groep, en die gasten zijn echt niet normaal man.’ ‘Wat dan?’ ‘Iets van een groep studenten ofzo, die vet rare dingen doen.’ ‘Wat voor dingen doen ze dan?’ Wammus keek een beetje dromerig, hij begreep er allemaal niet zo veel van. ‘Ik heb gehoord, van een paar van die gasten, dat ze een tocht maken, langs campings enzo, en dat ze dan hier komen. Ze gaan echt helemaal los, ze laten niets van de plekken heel.’ ‘Haha, vet,’ zei Wammus. ‘Ja, echtwel.’ Testout knikte beamend en keek wat om zich heen. Het was ondanks de dreigende wolken een zwoele nazomeravond. Zware regen bleef uit. Een paar minuten en een paar trekjes later vervolgde testout zijn verhaal. ‘Weetje, ze hebben zelfs bijna iemand verkracht.’ ‘Gast, dat is niet cool.’ ‘Nee. Of misschien was het maar een grap ofzo, maar ze sleurde zo’n meisje uit haar tent en namen haar mee het bos in. Ze hebben niets gedaan, want er kwam zo’n gozer langs, zo’n bosman. Maar misschien hoorde ze wel bij de groep en wilde ze alleen een grap uithalen.’ ‘En waar is dat meisje nu?’ ‘Ze vond het niet leuk ofzo en ze is naar huis gegaan.’ ‘Maar ze gaan hier toch niet alles afbreken?’ vroeg Wammus zich af. ‘Dat zou niet zo cool zijn.’ ‘Wij houden ze wel in toom,’ zei testout. ‘We werken hier niet voor niets. En misschien kunnen we wel een jointje met ze roken.’ ‘Preciees, preciees. Ik heb er al zin in.’ Wammus was weer volledig gerust gesteld. Ondertussen op camping Le Loup-Garou, halverwege op de reis tussen Nederland en Zuid-Spanje, bracht Archont de volgende dag een bezoekje aan de tent van Lisa. Archont had niets meegekregen van de vermeende ontvoeringszaak, en hij wilde zijn verloofde verrassen. Hij zag al een silhouet van een vrouwelijk figuur binnenin de tent zitten en omhelsde het van buiten de tent. Een loeiharde gil maakte dat overal hoofdjes uit tenten staken, om te kijken waar het geluid vandaan was gekomen. Absinthe stompte als een razende om zich heen en raakte Archont vol in zijn gezicht. Vervolgens vloog ze haar tent uit met een koekenpan in de aanslag, en verkocht Archont nog een mep, terwijl ze iets in het Frans schreeuwde. Een oorverdovende klang klonk over het terrein toen de pan de schedel van Archont raakte. ‘Wacht! Stop!’ gilde Archont, het spijt me. Zijn hoofd was blijkbaar van steen. Absinthe hief de pan hoog boven haar hoofd en keek met een verwoestende blik naar Archont, wachtend op zijn verklaring. ‘Ik denk dat ik bij de verkeerde tent ben,’ probeerde hij. Het was immers de waarheid. Met fijngeknepen oogjes liet Absinthe de pan zakken. Archont vluchtte weg, richting de tent waar hij was gecrasht. Hij informeerde direct naar Lisa, en kreeg van Martino te horen dat ze plotseling naar huis moest omdat haar tante ziek was geworden. Archont keek even naar Martino, die wat onrustig over zijn armen wreef, alsof hij iets te verbergen had. Archont verliet snel de tent om ergens ontbijt te zoeken. Een klein ventje met een rare snor, een geruit petje en een soort stok in zijn hand kwam het terrein overgelopen. Met ferme passen baande hij zich een weg tussen de haringen en de zeilen. Hier en daar schopte hij een blikje bier een openstaande tent in, nors brabbelend. Een paar meter bij de tent van VeGs vandaan hield hij halt. ‘Wie maakte dat geluid?’ vroeg hij boos in zijn beste Engels. Een Duits echtpaar van een jaar of veertig, de man met een glad kapsel, de vrouw zeer zakelijk, staken hun hoofd uit de tent en wezen naar de tent van Absinthe. Deze zat voor haar tent en keek verrast op naar het kleine mannetje. ‘Wegens geluidsoverlast zult u het terrein moeten verlaten.’ ‘Maar, ik werd bijna vermoord,’ probeerde ze uit te leggen. ‘Dat is jouw verhaal. Mijn verhaal is dat de rest van mijn klanten die van hun rust willen genieten dat dankzij jou niet kunnen. Vertrek!’ Absinthe is vannacht verorberd door de wolven. Zij was dorpeling. Morgen mogen de dorpelingen weer proberen een wolf op te hangen, voor 20:30. 1. Allure 2. Absinthe - Dorpeling 3. Lisa - Ziener 4. Archont 5. VeGs 6. Martiño 7. Abzg 8. Wammus 9. testout.com 10. Tink* 11. ggcy8 12. Kazet Nagorra 13. fizzle-fluffy 14. Biertank 52 Blauw = Opgehangen tijdens een hangronde Rood = Opgegeten tijdens een eetronde Roze = Gestorven uit liefdesverdriet Groen = Vermoord door de Aanbidder ![]()
Laatst gewijzigd op 09-09-2009 om 21:45. |
![]() |
|
Hmmm....dorpeling, balen. We staan behoorlijk zwak deze keer... In het ergste geval hebben we één kans om een slechterik te pakken, en daarna hangt het af van de wolven.
Ik twijfel tussen op wolvenjacht gaan bij de spelers onder Kazet, met een waarschijnlijke kans van 1 op 3... Of mijn hunch voor Kazet als geliefde te volgen, bij wie ik een sterker negatief gevoel heb dan de rest. |
![]() |
||
Om nog even terug te komen op je post op de vorige pagina:
Citaat:
Edit: wtf, veel komma's. Dat het maar duidelijk mag zijn voor jullie.
|
Nou, de geliefden winnen zodra een partij wint en zij nog leven. Maar ze tellen tegelijkertijd niet mee voor de stemming.
Als er dus twee dorpeling-geliefden zijn, zijn er twee dorpelingen minder. Van de 12 spelers staan er vijf aan de kant van de wolven. Zij tellen niet bij de dorpelingen. Daarnaast zijn er dus de cupido en de drie geliefden. Zij tellen volgens mij ook niet mee voor de dorpelingen (al weet ik het in geval van de cupido eigenlijk niet zeker?). Als er geen cross-overs zijn, gaat het om 8(!) spelers die niet meetellen bij de dorpelingen en zijn er dus nog maar 4 dorpelingen over. Met drie wolven hoeven er dus nog maar twee dorpelingen te sterven en dan zijn de wolven in de meerderheid. Dan winnen de geliefden dus. Daarom is het vrij essentieel dat wij nu een foute ophangen; dan wel geliefde, dan wel wolf (of verrader of evilziener). Voor ons zou het misschien zelfs voordeliger zijn de geliefden te hangen, omdat de cupido daarmee aan onze kant komt te staan en dan hebben we een dorpeling meer. Aan de andere kant, als we nu een wolf hangen, moeten zij weer een dorpeling extra eten om te winnen. En de wolven zullen waarschijnlijk nog meer vrezen voor de geliefden dan wij, dus we kunnen die ook aan hen overlaten en zelf op wolvenjacht gaan. ![]() Positieve kant: we hebben 2/3de kans een fout figuur te pakken te krijgen. ![]() Helaas hebben de geliefden met de cupido ook drie stemmen in handen, van de in totaal 9 mensen die mogen stemmen. (Ik ga er nu van het ergste uit en dus dat de geliefden twee dorpelingen zijn; is er een geliefde-wolf/evilziener/verrader, ligt het sowieso anders.) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #62 VeGs | 79 | 19-08-2009 17:38 |