Advertentie | |
|
27-06-2001, 20:31 | ||
Citaat:
Hij en zijn zuster Helle, twee koningskinderen uit Boeotia, ontvluchtten hun boze stiefmoeder Ino op een ram met een gouden vacht, die hun gezonden was door hun eigen moeder, de godin Nephele (Gr. Nefele , Wolk, Nevel). Tijdens de vlucht over zee viel Helle in het water en verdronk. Naar haar kreeg dit deel van de zee de naam Hellespont. Phrixus bereikte Colchis (Georgië), waar hij de ramsvacht aan de goden offerde. Een nimmer slapende draak bewaakte daar in een heilig woud de gouden vacht (het Gulden Vlies ). Maar k ben dr nog njie uit hoe je nephele nou uitspreekt... waar leg je de klemtoon en is het nephèle of nephéle enzoow? [Dit bericht is aangepast door hopeloos geval (27-06-2001).] |
27-06-2001, 20:34 | ||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door hopeloos geval (27-06-2001).] |
27-06-2001, 20:35 | ||
Citaat:
------------------ lonely and lost in the thoughts about you... [Dit bericht is aangepast door hopeloos geval (27-06-2001).] |
27-06-2001, 22:06 | ||
Citaat:
Gaea, ook Gaia, in de Griekse mythologie de Aarde als godin, de oudste van de goden. Zij was de personificatie van de creatieve groeikracht, de schutse van het leven, tevens een godheid van dood en onderwereld, waarin alle leven terugkeert. Volgens de Griekse kosmogonie ontstond zij vanzelf uit de Chaos en bracht zij de hemel (Uranus), bergen en zee voort. Bij Uranus werd zij de moeder van o.a. Titanen en Cyclopen. |
29-06-2001, 18:26 | |
Mythologische namen die tegenwoordig gebruikt worden en die ik mooi vind:
Iris, Daphne, Diana. Mythologishce namen die niet gebruikelijk zijn (in Nederland althans) maar die ik wel mooi vind: Cassiopeia, Antigone, Artemis. Maar ik vind de namen puur om de klank mooi, niet om dat wat erachter zit.
02-07-2001, 16:02 | ||
Citaat:
Voor de mensen die niet weten wie zij was, het is een verhaal uit de Metamorphosen. Yphis en Ianthe, ze waren buren en verliefd op elkaar, maar het loopt slecht af, de een denkt dat de ander dood is en pleegt zelfmoord, dan komt de ander, die dus niet dood is, en die ziet dat de ander dood is en pleegt ook zelfmoord. Zoiets is het, ik weet het niet meer precies, gunaika of puella weet het wel. Als ik aan dit verhaal denk, komt er ook weer een toneelstukje bovendrijven, he linda?
02-07-2001, 20:16 | ||
Citaat:
Zoiets als t verhaal over Pyramus en Thisbe |
10-07-2001, 13:18 | |
Hermes is een ferme naam vind ik. Hij is ook mijne favo god van de griekse mythologie. Poseidon is ook wel een ferme naam vooral op zijn engels en core is ook best een mmoie naam (core= dochter van Zeus en demeter)
Hermes and Hepstatius Rulessssss
13-07-2001, 09:58 | |
Weet ik niet, maar stel dat ik ooit een kind krijg, dan wil ik wel dat zij/hij als tweede naam een mythologische naam krijgt. Dat had ik ook graag gewild, maar jah, mijn ouders zijn niet zo... naambedenkerig
14-07-2001, 19:20 | ||
Citaat:
Snap je wat ik bedoel??
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 19:39 |