Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2009, 16:14
Verwijderd
zo, ik heb eindelijk het gesprek op school gehad over wat ik wel en niet ga doen. Ik heb besloten de praktijkvakken te laten vallen. Dan doe ik misschien nog te veel, maarja, we zien wel hoe het gaat. Ik ga me niet te veel zorgen maken, ik krijg toch extra tijd,hoef niet in een jaar mijn propedeuse te halen. Verder schiet het niet op met mijn studieboeken. Ik heb ze echt nodig. Volgende week hebben we al een tussentoets (bonuspunten) en eigenlijk heb ik dan gewoon die boeken nodig. Ik hoop zo dat ze deze week binnen komen.Ik heb al gebeld naar selexyz maar daar krijg ik niemand te spreken, dus heb ik een mailtje gestuurd. Hopelijk beantwoorden ze dat snel.

Verder gaat het eigenlijk wel goed. Ik heb veel leuke dingen gedaan en in het vooruitzicht. Ik ben nu 3 nachten per week thuis op mijn kamertje en dat bevalt ook goed. Eindelijk verveel ik me niet meer.
Advertentie
Oud 14-09-2009, 19:45
Verwijderd
Hij heeft wel iets moois voor me geschreven. Ik was bijzonder verrast, vooral omdat ie t niet verteld heeft en gewoon op internet heeft gezet. Nou ja. Ik heb hard gesport, morgen wil ik weer, en nu nog even leren om dan die laatste zoetigheden dan net niet te eten. Maar goed, het is al beter dan vorige week enzo. Hopen dat mijn lichaam toestaat dat het wat strakker wordt enzo.

lo extraño y no me gusta decirlo

edit: ik werd net gebeld door een collega die ik wel een beetje miste! En nou ga ik even voor hem invallen van de week. En we hebben zomaar 20 minuten zitten bellen! Wat een schatje is het toch ook. Hopen dat ik m binnenkort weer tref op de vloer.

Laatst gewijzigd op 14-09-2009 om 21:09.
Oud 14-09-2009, 19:45
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Bah Bah, Ik moet zo veel lezen voor morgen en ik kan me niet meer concentreren. toch maar eens goede samenvattingen regelen. Verder bevalt de studie echt goed, leuke mensen leuke vakken leuke stad.
Achja dan sta ik morgen wel vroeg op en ga ik nu een beetje internetten.

Hij smst niet meer terug, achja het zou ook wel niks worden, maar toch wil ik wel met hem smsen.
Oud 15-09-2009, 08:37
Nijn*
Nijn* is offline
@ Vogelvrij: Ik weet dat die kamer er wel komt, maar het duurt gewoon erg lang. Ook omdat ik niet echt actief opzoek ben, heel kritisch ben en een hekel heb aan hospiteren. Vind het nu ook niet heel erg dat ik nog thuis zit enzo, maar als ik dan allemaal cadeaus krijg (denk aan: Blond servies, cocktailglazen enz) word ik daar wel een beetje verdrietig van..
@ Missy1-0: Ik weet niet eens of ik mezelf wel serieus neem. Soms heb ik het idee dat ik nogal een hypochondriër ben, ik bedoel ik loop al maanden met deze klachten rond en ben nog steeds niet omgevallen dus misschien is het wel gewoon normaal/een fase en moet ik me niet zo aanstellen. Bovendien ben ik nog banger dat er wel echt wat is.
@ Blurred: Avontuurlijk meisje! Spannend hoor, die uitdagende baan. Heel erg leuk voor je!

OT: Het rijden gisteren ging uiteindelijk wel redelijk. Tenminste, het rijden dan. Maar het inparkeren, omg.. drie keer fileparkeren waarvan er eentje lukte, dat is toch ook best wel triest. Dat zou ik nu toch moeten kunnen, maar ik heb het ook al heel lang niet meer gedaan. Nou ja, daar maar veel op oefenen deze week.
Verder gisteren naar L. gesmst, we zouden onze afspraak verplaatsen (van deze week naar andere keer) wat mij al heel veel ruimte geeft. Smst ze meteen terug wanneer we dan gaan afspreken, of ik m'n verjaardag nog ga vieren enz. Waarop ik (heel dapper vind ik zelf ) heb teruggestuurd: 'Ik heb niet echt tijd om mijn verjaardag te vieren dus denk het niet. En op het moment heb ik het zo druk dat ik nog niet kan overzien wanneer ik tijd heb. Ik bel je binnenkort, goed? xx'
Dat vond ik al heel moeilijk om te sturen, vooral omdat ze nog geen twee uur later meteen twee keer achter elkaar belde, maar ik heb niet opgenomen. Het wordt tijd dat ik nu even wat ruimte voor mezelf heb. Ik heb het druk zat en dan mag een moment voor jezelf ook best, anders dan vergeet ik goed voor mezelf te zorgen.

En nu ga ik lezen want mijn planning van gisteren ging natuurlijk weer niet door. Dus nu eerst studeren & studeren. Vanmiddag sporten en koffie drinken met vriendinnetje, daarna college en dan lekker naar huis. Heb er helemaal zin in, ben ook blij dat ik weer ga sporten enzo
Oud 15-09-2009, 10:12
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
@Nienna: ter geruststelling, ik heb dat het eerste jaar ook heel erg gehad bij geneeskunde. Het is allemaal gewoon heel erg veel en het leest vaak niet makkelijk. Aan dat Engels lezen wen je wel (al neem ik aan dat je dat vorig jaar ook al hebt gedaan?), maar de studieboeken zijn inderdaad vaak heel erg taai en niet echt lekker lezend. Bij sommige boeken lees ik gemiddeld 4 pagina's per uur, heel frustrerend. En dat is ook wat ik om me heen hoor van medestudenten. Dan heb je het weliswaar goed gelezen, maar het is toch wel erg veel. Succes iig, je komt er wel!
Ik heb inderdaad vorig jaar ook al Engels gelezen en dat gaat op zich ook wel goed (beter dan toen ik net begon), maar nog steeds veel langzamer dan Nederlands. Komt ook omdat ik vorig jaar heel vaak heel slecht had geleerd; het kwam soms voor dat ik 300 pagina's had moeten lezen en ik er niet eens 20 gehad had.
We hebben een boek, Martini, dat op zich superhandig leest, maar dan Rubin (Pathology) doe ik weer heel lang over.
Maar goed; in ieder geval heel erg bedankt voor je berichtje, het deed me goed om te lezen! Mijn dag vrolijkte er behoorlijk door op

@ Ifeellikerain: Jij ook superbedankt voor je berichtje de toets (het is een bonuspunttoets, maw. als je 'm haalt, krijg je 0,5 pt op je toets erbij en in totaal kun je dus 1 pt bijeen sprokkelen) heb ik NET gehaald, ik had 9 fouten en je mocht er 10. Dus dat is een gelukje en nu weer beter mijn best doen. Al heb ik mijn dagen weer volgepland
Ben jij nou tweedejaars? Lukte het je om alles te halen? Ik ben een beetje faalangstig
Maar ik vind het allemaal wel leuk

OT: Vanmiddag college en dan ga ik proberen vanavond te sporten, ik hoop dat ik het ook echt doe. En dan morgenavond naar de film met mijn huisgenoten , en morgenmiddag even naar een onderzoek om daaraan mee te doen. Hopelijk kom ik er ergens nog aan toe wat te lezen voor school enzo, want anders loop ik straks weer achter
Anyway, ik had gisteren Hepatitis B vaccinatie en de Mantouxtest en ik was zo BLIJ dat ik deze keer niet ziek werd van de vaccinatie! Vorige keer, toen ik Hepatitis A kreeg, lag ik gewoon met koorts op de bank. Nu heb ik zelfs amper last van mijn spier!
Ik ga me maar eens aankleden om naar college te gaan
Oud 15-09-2009, 11:26
Roosje
Roosje is offline
Ik ben zo'n interessant essay aan het schrijven.

En buh therapie is moeilijk. Ik zie er elke keer tegenop. En het is pas twee keer en misschien komt het allemaal wel maar ik vind het gewoon niet leuk, het is samen met auto rijden het eerste dat me niet in één keerlukt. Ik ben ook verwend natuurlijk, met m'n negens en tienen, m'n verhalen, m'n vriendjes, maar het kost me nu heel veel moeite om toe te geven dat het niet zo goed gaat als iedereen denkt dat het gaat. Mijn mama ziet het maar zelfs tegenover mijn vriendje kan ik af en toe de schijn ophouden. En ik mis m'n beste vriendinnetje.
Oud 15-09-2009, 12:05
Verwijderd
@Roosje: waar gaat het over?

ontopic: pff. Wat een opluchting, vandaag ook weer. Ik heb mijn zinnen gezet nu op deze opleiding, dus ik zal slagen ook. En dan die stage...oooh...Ik hoop zo dat het lukt dan volgend jaar. En ik heb de meest fijne muziek aan die ik me op dit moment kan bedenken en ik zit te klieren met hema-fotoboekjes online...pfff. én ik heb een kappersafspraak staan voor volgende week. Ik blijf lekker zo blond als ik nu ben
Oud 15-09-2009, 12:39
Verwijderd
Speciaal voor Nattigheid, omdat we het over keuzes maken hadden én omdat het een mooi stukje tekst is:

Een mens kan nooit weten wat hij wil, omdat hij maar één leven heeft dat hij niet aan zijn voorgaande levens kan toetsen, noch in zijn volgende levens kan herstellen.
Is het beter samen te zijn of alleen te blijven?
Er bestaat geen mogelijkheid om na te gaan welke beslissing beter is, want er is geen vergelijking. Wij maken alles zomaar voor het eerst en onvoorbereid mee, net als een acteur die voor de vuist een stuk speelt. Maar wat kan het leven waard zijn, als de eerste repetitie voor het leven al het leven zelf is? Het leven lijkt daarom altijd op een schets. Hoewel het woord 'schets' evenmin juist is, want en schets is altijd een ontwerp voor iets, de voorbereiding voor een schilderij, terwijl de schets van ons leven een schets is voor niets, het ontwerp zonder een schilderij.

Milan Kundera - De ondraagelijke lichtheid van het bestaan.
Oud 15-09-2009, 12:51
Verwijderd
mooi, dankje. Geeft weer iets om over te denken.

oh trouwens, de kapper komt volgende week woensdag om half 3 bij moi thuis. We zaten samen in de trein
Oud 15-09-2009, 13:03
Verwijderd
Mooizo.
Ja, ik kwam Teije ook al tegen . En dan bel je me niet eens even.
Oud 15-09-2009, 13:08
Yana
Yana is offline
@Roosje: Wat dapper dat je in therapie gegaan bent! Enne.. het hoeft niet allemaal in een keer he. Rustig aan, dan komt het ook wel!

@Nijn: Goed dat je je grens hebt aangegeven bij je vriendin! En maak je nou eens niet zo druk om het autorijden, de reden dat je het de vorige keer niet haalde kwam door die examinator, weet je nog? Je kunt best rijden, en de volgende keer slaag je gewoon.

@Topic: Ik ben moe. Mijn studiemotivatie van vorige week zakt een beetje naar beneden omdat het zo véél is en ik mezelf voorbij stress als ik alles wil bijhouden. Het is zó frustrerend om én alles goed te willen lezen én alle opdrachten uitstekend te willen maken én veel te weinig tijd te hebben. Met als gevolg dat ik de hele dag al denk aan dat essay wat ik gisteren heb ingeleverd, omdat het nog zo barstens vol fouten staat. Ik had het beter kunnen doen, ik had het beter móeten doen. En aan de andere kant denk ik: Yana, doe nou eens rustig! Heb je niet gehoord van die studiegenoten die er pas de ochtend van te voren aan begonnen waren, veel te weinig woorden hadden en zeiden: "Ach, als het niet goed is, dan mogen we het gewoon opnieuw doen". Waarom stress je jezelf zo voorbij? Waarom moet alles zo perfect zijn?

Mantra voor vandaag: Het is goed zoals het is.
Ik herhaal: Het is goed zoals het is.

Zelfs die therapie-afspraak die verviel terwijl ik me er zo op ingesteld had. Zelfs de stress voor volgende week (De Intake), zelfs het werk wat ik heb ingeleverd, zelfs het feit dat ik vandaag niet zoveel studeer als zou moeten.

*Zennnnnn*
Oud 15-09-2009, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Mooizo.
Ja, ik kwam Teije ook al tegen . En dan bel je me niet eens even.
ikzat met de kapper in de trein, niet met jou Wel met je vent, maar die zag ik in Hoorn pas lopen.
Oud 15-09-2009, 14:10
Verwijderd
Ik ga het doen, echt waar, dat heb ik mezelf een maand geleden al beloofd en ik ben een maand zo zenuwachtig geweest...

En nu heb ik besloten om het een week uit te stellen. Slechte, slechte, slechte ik... maar de redenen zijn zo goed, en het is sowieso allemaal zinloos ¬¬

Ik ga haar gewoon die brief sturen, gewoon doen, doen doen. Moet ik trouwens wel weer opnieuw schrijven om de datum te veranderen.
Domme ik
Oud 15-09-2009, 14:23
darkfairy
darkfairy is offline
gisteren avond ging het gesprek met MEE me moeder en me coordinator goed.
alleen ik zag dat me moeder het moeilijk had dat mijn oom er niet meer is.
en ze zei in het gesprek ook dat hij er niet meer is.
dat floepte ze eruit maar dat snapte hun wel.
en ik heb gisteren heel me kamer doorgezocht naar iets voor am.
en toen heb ik am nog gedaan ook.
ik probeerde het al vanaf het weekend in te houden.
maarja het lukte niet meer.
en dat heb ik ook tegen de verpleging gezegd.
en vanochtend heb ik dat ook gezegd van gisteren.
en ik heb vanochtend hier bij de kapper op het terrein me haren laten knippen.
in laagjes en een stukje eraf.
en een stukje eraf is weer eens wat anders.
en ik heb gevraagd of ik deze week praktische vaardigheden mocht overslaan.
omdat ik constant aan me oom enzo moet denken.
en ik ben bij de dietiste geweest en ik ben niet aangekomen maar ook niet afgevallen.
nouja het is beter dan niks laat ik dat maar in gedachten houden.
en ik ben vanmiddag even naar het winkeltje hier geweest.
en verder doe ik het rustig aan vandaag en de rest van de week.
Oud 15-09-2009, 15:40
Verwijderd
Vandaag op school voelde ik me eindelijk weer goed. Kom ik thuis, stort de boel meteen weer in. Waarom is iedereen in dit gezin toch zo godverdomme negatief?
Oud 15-09-2009, 16:00
Verwijderd
Aiaiaaaaaai heftig dagje. College afgezegd, want ik trok het echt niet. En waarom helpen aspirientjes niet
Oud 15-09-2009, 17:52
Verwijderd
Citaat:

@ Ifeellikerain: Jij ook superbedankt voor je berichtje de toets (het is een bonuspunttoets, maw. als je 'm haalt, krijg je 0,5 pt op je toets erbij en in totaal kun je dus 1 pt bijeen sprokkelen) heb ik NET gehaald, ik had 9 fouten en je mocht er 10. Dus dat is een gelukje en nu weer beter mijn best doen. Al heb ik mijn dagen weer volgepland
Ben jij nou tweedejaars? Lukte het je om alles te halen? Ik ben een beetje faalangstig
Maar ik vind het allemaal wel leuk
Feli, goed dat 'm je toch gehaald hebt! , ja ik ben tweedejaars nu..heb alles gehaald van het eerste jaar! Volgens mij wel te doen toch Teksten over pathologie gaan bij mij ook tergend langzaam, en fysiologie gaat ook niet al te snel...
Pff, wat loop ik nou allemaal leuk te babbelen, ik moet nu dus eigenlijk gaan studereeeeen , argh. Zo'n bonuspunttoets lijkt me trouwens fantastisch. Meer druk om te leren, hehe, alsof die er niet genoeg is. Maargoed, minder vrije tijd/zelfstandigheid dus ook.

Edit: die stomme computer moet uit. Al dat ge-email is nergens goed voor, maar ik heb gewoon steeds internet nodig of ga net iets uitwerken. Vroeger hád ik niet eens onbeperkt internet (oke, 10 jaar geleden ofzo. van dat inbelinternet hadden we toen, met zo'n schattige kiestoon en irritante sloomheid)

Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 21:27.
Oud 15-09-2009, 18:12
dead person
dead person is offline
Voel me zo veel beter nu school periode weer is begonnen. Ook al blijft de studie stof een beetje saai, maar ik ben in ieder geval weer lekker bezig, tussen door werken en weer lekker een hoop tussen de mensen. Vooral dat laatste doet me goed!

Thuis situatie blijft stom, maar heb echt geen idee hoe ik het weer helemaal goed krijg. Ik probeer zo enthousiast mogelijk te doen en te praten, maar het lijkt niet altijd even goed te werken. Het voelt kut als je je best doet, maar het niet goed aankomt bij de ander. Soms het gevoel of ik leuk probeer te doen tegen een muur.
Dan trek ik me weer terug op mijn kamer en ben je gewoon weer terug bij af...

Hopelijk nu door lekker veel te doen zodat ik er zelf niet weer aan onder door gaat... ik wil dat gevoel niet meer, gevoel van terug vallen door kut dingen, mezelf niet goed onder controle houden. Die periode wil ik niet meer, ik ben veel sterker nu en zelfverzekerder. Daar moet ik gewoon maar aan blijven denken...
Oud 15-09-2009, 18:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Voel me zo veel beter nu school periode weer is begonnen.
Ik voel me juist veel slechter nu school weer is begonnen. Het geeft teveel stress. Vooral omdat we qua stof in de hoorcolleges veel verder zijn dan waar we zijn met werkcolleges, maar dat geeft me wel het gevoel dat ik achterloop.

Ik heb morgen een practicum en de dag erna ook, en ik heb besloten het niet voor te bereiden. Heel slecht, maar het geeft me wel meer rust. Ik begrijp ook veel niet van wat er staat en dat gaat met het practicum vast veel duidelijker worden. En daarna moet ik het toch nog een keer lezen om alles te begrijpen en met het hoorcollege erbij, dus ik lees het wel na het practicum. Ik hoop alleen dat ik er mee wegkom dat ik het niet heb voorbereid, maar voor mij voelt het nu als een goede beslissing want het geeft me even rust, en ik heb er weinig zin om het toch twee keer te moeten lezen waarvan ik het de eerste keer niet begrijp.

Ik ben doodop. Gisteren van half vier tot negen uur op de varkensstal gezeten om een bevalling te kijken. Helaas twee biggetjes doodgeboren.
Ik ga nu even kijken hoever ik met mijn andere schoolwerk kom, hopelijk schiet dat wel op. Ik heb een planning gemaakt wat ik voor vrijdagavond af wil hebben. Ik hoop dat ik verder kom dan die planning, want ik wil eigenlijk de hele zaterdag bij mijn vriend doorbrengen. Ik vind het zonde dat we elkaar weing zien. Of eigenlijk zien we elkaar best veel, maar bijna nooit zijn we alleen. Eens kijken hoe we dat weekend gaan doen. Hij is doordeweeks heel druk. Ik ook wel natuurlijk, maar ik kan best een avondje vanaf acht uur vrijmaken ofzo. Maar hij traint elke avond, dus dat lukt sowieso niet.

Ik moet echt een andere bureaustoel want ik krijg van deze echt last van mijn rug Wat mijn concentratie niet ten goede komt.
Ik wil echt een avondje rust, maar als ik vanavond tv ga kijken voel ik me schuldig dat ik mijn practicum niet voorbereid. Ik ga in ieder geval de zelfstudievragen maken, dat is al iets. En dan snap ik het na morgen hopelijk een stuk beter, want ik kan me gewoon geen voorstelling maken en dat maakt het lastig.

Ik moet mezelf echt voor blijven houden dat het wel goedkomt. NU even hard werken en dan een rustig weekend, hoop ik.
Oud 15-09-2009, 20:39
Dith
Dith is offline
Waarom ben ik zo belachelijk achterdochtig? Mijn klas is leuk en toch denk ik elke dag steeds meer dat niemand mij ook leuk vindt..hmm, hoe belachelijk zeg.

Morgen súperleuk vak en docent en dan donderdag lekker bijkomen van alles.
Oud 15-09-2009, 22:40
Verwijderd
Ja, eh, sneltrein! Vanmorgen HA, hij gaf aan dat de desbtreffende psych waarschijnlijk een wachttijd had van negen (!) maanden, vanavond al mijn moed bij elkaar geraapt en gebeld en nu heb ik donderdagavond een afspraak. En bah, ik zie er zo tegenop
Oud 16-09-2009, 08:14
metallica
metallica is offline
Negen maanden wachttijd? Jeej, zinvol is iets anders... Ben nu ookal ongeveer 5 maanden aan het wachten, maar ik bleek bijna bovenaan de wachtlijst te staan. Nu maar hopen dat ik binnen een maand terecht kan, want ik wil ook lichttherapie
Oud 16-09-2009, 08:16
metallica
metallica is offline
@Lentekriebel: ik heb vannacht van jou gedroomd, je had een vriendje die Pieter heet en pater is geen idee hoe ik erbij kom...
Oud 16-09-2009, 09:28
Fietspomp_bv
Fietspomp_bv is offline
<rant>
Blah, gaat gewoon niet goed met school atm, zitten nu bijna 3 weken op en lig met de meeste vakken redelijk achter met opdrachten... 5 jaar Havo en 4 jaar HBO niet veel voor hoeven doen. Altijd alles netjes af kunnen maken op school, maar nu op de TU lukt me dat niet meer. Ik zal echt meer thuis moeten gaan doen, maar ik krijg mezelf niet zo ver om dat ook echt door te zetten . Mja... vraag me af wat ik er mee moet doen... zal echt hard moeten veranderen om dit recht te trekken en dat zie ik zo 1,2,3 niet gebeuren. Was al bang dat dit zou gaan gebeuren
</rant>
Oud 16-09-2009, 09:29
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb vandaag een dagje vrij en ik ben er zo blij mee.
Oud 16-09-2009, 09:31
blurred
blurred is offline
@ Metallica: Pieter de pater?

OT: IK HEB GISTEREN HET HUURCONTRACT GETEKEND!!!!!'

En nu woon ik dus (bijna) in een studiootje (eigenlijk is het gewoon een uit z'n voegen gegroeide kamer) in Rotterdam-Noord! Ik was zenuwachtig en werd onderweg van het makelaarskantoor naar de kamer twee keer bijna overreden door een auto omdat ik met mijn hoofd heel ergens anders was, ik weet niet waarom maar het voelt GROOTS. Het is de eerste keer dat ik zelf mijn huur betaal, het is anders dan met studeren omdat ik niet weet voor hoe lang ik daar blijf wonen, dit is voor het "ecchie" zeg maar.

En nu moet ik nog verhuizen, al die dozen, wat kan een mens veel troep verzamelen zeg! Gisteren met mams naar IKEA geweest om te kijken voor een bed & bank & tafeltje & lampen &zo maar het is moeilijk vind ik, en de dingen zijn duur! We hebben volgens mij amper tijd om al die spullen voor zaterdag(!!) te verzamelen, ik kan zelf niks omdat ik geen auto heb en ben zó erg op mijn ouders aangewezen... Gelukkig helpen die me enorm. Ze zullen blij zijn dat ze ook nog kinderen hebben die wél actief iets met hun leven doen denk ik...

Gisteren zat ik in de trein en toen belde de drummer. Hij zei dat hij helemaal begrijpt dat ik hier mijn eigen ding (voorlopig) op ga bouwen, omdat ik een baan heb in een serieus beroepsveld waarin ik hard moet werken om mezelf te ontwikkelen. Niet zoals hij, en omdat hij veel meer vrijheid heeft op dat gebied zegt hij dat ik me hier gewoon moet vestigen en dat hij me dan zoveel mogelijk op komt zoeken. Toen ik zei dat ik wat zenuwachtig was over het tekenen van dat contract zei hij dat als ik mezelf zenuwachtig, eenzaam, depri oid voel, dat ik dan gewoon rustig moet blijven en aan hem moet denken omdat hij vertrouwen in me heeft. Ach ja.

En nu moet mijn aanstaande werkgever me eindelijk maar eens de eerste versie van dat arbeidscontract toesturen, ik heb nog iets belangrijks te tekenen! We zijn wel een startloon overeengekomen en jeej, als je echt de arbeidsmarkt opgaat verdien je meer dan máánden stufi bij elkaar!
Oud 16-09-2009, 12:54
Yana
Yana is offline
Klinkt goed, Blurred . En je drummer klinkt ook lief, al heb ik het idee dat jij het niet zo als "relatie" ziet, of wel?

@Topic:
Ja nou nee.
Ik ben té moe en krijg mezelf niet aan het studeren. Dan maar "interactief" bezig zijn, via internet wat kennis proberen op te doen ipv in zo'n saai boek. Alles is beter dan niets. Ik geloof dat dat mijn mantra moet zijn voor vandaag.
Oud 16-09-2009, 14:00
Missy1234567890
Ik ben net naar de stad geweest en ik heb een bloesje gekocht en boodschappen gedaan en nog naar de dierenwinkel geweest. Eigenlijk zou ik nu nog naar het tuincentrum moeten, maar ik vind het wel weer mooi voor vandaag, als het morgenochtend een beetje weer is, doe ik dat dan wel. Nu moet ik eigenlijk nog even studeren en zonnen, maar de zon is inmiddels weer weg Beetje op tijd koken, nou eigenlijk heel vroeg, want normaal eet ik pas rond kwart voor 7 en nu moet dat uiterlijk half 6 worden, anders haal ik het niet. Vanavond naar de film Young @ Heart en daarna schijnt er nog een meezingavond te zijn, ik ben wel benieuwd.
Oud 16-09-2009, 15:16
Verwijderd
ééééén ja hoor, ze wordt mijn nieuwe collega.
Oud 16-09-2009, 18:04
Verwijderd
Citaat:
@Lentekriebel: ik heb vannacht van jou gedroomd, je had een vriendje die Pieter heet en pater is geen idee hoe ik erbij kom...
Pieter de pater die een vriendinnetje heeft?! haha, mafkees!

Vandaag begon even niet zo goed. Ik had me verslapen en ben dus niet naar school gegaan (als je het hoorcollege mist mag je ook niet naar de terugkoppeling). Ik baalde flink, maar heb er toch nog een goede dag van weten te maken. Ik heb een nieuwe wekker gekocht en ik kreeg een mailtje dat mijn boeken eindelijk verstuurd zijn en mijn stufi is nu ook geregeld als het goed is. Nu nog wat begrippen opzoeken voor het project. Echt, ik weet al lang wat die begrippen inhouden, het is overal op internet te vinden, maar je hebt natuurlijk betrouwbare bronnen nodig en laat ik die nou niet kunnen vinden over deze begrippen... *zucht*
Oud 16-09-2009, 18:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, maar het is toch een beetje gek. Straks gaan we jeugdliteratuur heel theoretisch benaderen en dergerlijke en ik ben gewoon een beetje bang dat mijn nostalgische beeld vertekent .
Maar kan het dan een troost zijn dat dat bij mij niet is gebeurd? Natuurlijk kijk ik wel anders naar jeugdliteratuur, ik kan aanduiden wat interessant of origineel is in een boek, maar toch heb ik pas geleden de hele serie van Pitty op kostschool met veel plezier gelezen, dan blijk ik prima in staat om die nostalgie volledig weer op te roepen. Maar ik ben misschien gewoon heel goed met nostalgie

OT: Ik werk deze week (bijna) fulltime en wow, dat is toch best zwaar. Het werken op zich gaat wel goed, maar het is gewoon lastig dat je niet even de tijd hebt om nog naar een winkel te gaan of zo, het is echt: slapen werken koken avond houden slapen
Oud 16-09-2009, 18:57
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben doodop. Ik twijfel of ik toch nog een poging ga doen tot studeren of eindelijk een keer een avondje helemaal niks doen. Ik heb echt een beetje moeite met mijn tijd indelen. Ik wil zoveel mogelijk doordeweeks doen zodat ik het weekend vrij heb, maar daardoor ben ik wel elke avond nog bezig. Niet tot heel laat, maar ik slaap wel vrij slecht omdat ik dan nog in mijn hoofd te druk bezig ben. Ik ben continu alleen maar aan het denken of ik alles wel op tijd afkrijg en of ik het me wel kan veroorloven om in het weekend even niks te doen, ik word er gek van. Ik vraag me echt af hoe andere mensen dat doen.
Oud 16-09-2009, 20:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Heksjuh: stop er gewoon mee, al dat twijfelen kost ook energie. Ik ken het wel hoor, ik ben een workaholic en ik kan ook altijd aan mijn werk bezig zijn, maar soms is het gewoon even genoeg en verdien je het ook om niets te doen. Misschien is het een idee om iedere avond voor je gaat slapen bijv. nog een half uur tv te kijken (ook al is je werk nog niet af), zodat je toch even ontspant voor je gaat slapen. En dan ook niet druk maken om alles wat nog niet af is, hoe moeilijk dat ook is...

OT: Vanavond eerste zwemtraining van het nieuwe seizoen gehad, dat wordt spierpijn... Hoe erg kan je (zwem)conditie achteruit zijn gegaan in 2 maanden zeg...
Oud 16-09-2009, 21:27
Verwijderd
@Blurred: Rotterdam noord is leuk! Daar wonen mijn vriendinnetjes ook en ben ik dus redelijk vaak te vinden. Gefeliciteerd!
@ Mushu: sorry, maar ik moest echt héél hard lachen en daarna liet ik een traan voor je.

Ontopic: ik wil hem spreken. Vandaag was goed en fijn maar druk en lang en dan zie ik alles negatief en naar. Dus ook mezelf. Morgen eerste stagedag. Ik ben benieuwd.
Oud 16-09-2009, 21:38
blurred
blurred is offline
Citaat:
Rotterdam noord is leuk! Daar wonen mijn vriendinnetjes ook en ben ik dus redelijk vaak te vinden.
Nou, dan zijn wij sowieso vaak in dezelfde buurt(en) te vinden!

Citaat:
En je drummer klinkt ook lief, al heb ik het idee dat jij het niet zo als "relatie" ziet, of wel?
Waarom heb je dat idee?
Oud 16-09-2009, 22:16
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
jeeej ik ga dit jaar toch nog een keertje op vakantie, ik heb een ticket naar barcelona geboekt voor half oktober. Mn moederi s daar dan ook op vakantie dus ik ga 3 daagjes langs
Heb er zin in
Oud 16-09-2009, 22:36
Verwijderd
toevoeging: ik ben zo moe, voel me zo slecht. Ik kan er niet van slapen.
Oud 16-09-2009, 23:17
Nienna*
Nienna* is offline
Ooo wat heb ik toch FIJNE huisgenoten <3 We gingen samen naar de bios en ik voelde me ziek, zwak, misselijk, maar misschien door het fietsen in de kou/ het relax in de bios zitten/ het me totaal op mijn gemak voelen bij mijn huisgenoten die stiekem toch echt mijn vrienden zijn geworden, voel ik me nu een stuk beter
Hopelijk voel ik me morgen niet extra verrot omdat ik over mijn grenzen heen ben gegaan vanavond (omdat ik me ziek voelde, en Ibuprofen zorgt er toch voor dat alles wat lichter voelt terwijl de lichamelijke situatie eigenlijk hetzelfde is )

Anyway, er is wel iets waar ik mee zit... ik merk nu al welke vrienden ik ga kwijtraken . Ik weet niet waarom ik dat gevoel heb, of ja wel waarom ik dat gevoel heb maar niet waarom ik ervan overtuigd ben...
Eén vriendin wil al de hele tijd afspreken en dat wil ik ook heus wel, maar ze stuurt steeds smsjes met "Wanneer zie ik je??" en daar kan ik gewoon niks mee, ik heb het druk en omdat zij geen school doet en ik Geneeskunde, matcht dat niet of zo. Volgens mij begrijpt ze mijn drukte niet, wat logisch is als je op zich zeeën van tijd hebt. Dat neem ik haar ook niet echt kwalijk, maar nu wil ze me zien voordat ze een weekendje weg gaat komende vrijdag omdat ze dan toch in mijn woonplaats is, maar ik ga naar thuisthuis en ik ben pas laat klaar op school en ik moet nog vet ver reizen. Dus ik had haar gesmst hoe ze dat dan voor zich zag, want ik moet tot zo-en-zo laat en nog naar thuisthuis, en vervolgens smst ze dolenthousiast dat we elkaar dus kunnen zien want dat past precies in de tijd. Maar ik had eigenlijk al voor mezelf besloten het niet te doen, omdat ik al iedere vrijdag laat thuis ben, zaterdag de hele dag moet werken, zaterdagavond uit ga met vriendinnen en zondag moet studeren en ik hol gewoon mezelf voorbij..

Iedereen wil wat van me, iedereen vraagt me - die bovenstaande vriendin, een andere vriendin, een vriend met wie het tussen ons niet zo lekker loopt, mijn nieuwe practicumgroepje, mijn "oude" vrienden van mijn vorige uni, en blabla en dan ook nog familie en mijn eigen eisen: ik wil school goed doen, want dit is immers wat ik wil, ik wil sporten want ik wil weer beter in mijn lichaam komen te zitten en het is beter voor me in verband met erfelijke belasting, ik wil eigenlijk debatteren en en en.
Ik probeer wel grenzen aan te geven, maar dat is ZO moeilijk...

Ik ga echt vrienden kwijtraken.

Edit: want ik heb ook met mezelf afgesproken dat school nu echt op de eerste plaats komt. Ik wil Geneeskunde dus moet ik er ook wat van maken, en niet meer die zesjescultuur die ik eerst had. Maar dat betekent prioriteiten stellen en offers brengen, en sommige mensen snappen mijn prioriteit niet denk ik...? Maar ik heb gewoon sowieso een kortere inspanningsboog dan anderen, ik kan niet eeuwig doorgaan doorgaan doorgaan en uitgaan en iedere avond met iemand wat doen en dan ook nog studeren, soms moet ik gewoon een avond thuis zijn en niets doen.
Snapt niemand dat dan?
Oud 16-09-2009, 23:33
Missy1234567890
Ik ben net thuis. Het was op zich wel leuk, maar ik ben echt heel erg slecht in dit soort (sociale) activiteiten. En dan was het ook nog eens ontzettend druk in de bios en daarna in een aparte tent waar de meezingavond was ook. En ipv dat ik dan gewoon op de tribune ga zitten, blijf ik bij de rest staan, zodat ik me nog ongemakkelijker voel Zie ik nog 2 mensen die ik ken in de verte, ben ik vervolgens alleen maar bezig met hoe ik erbij sta, arggh. Op deze manier wordt zoiets toch nooit leuk? Maar ik ben gegaan, ik ben wél gegaan.

De film was apart, maar ergens ook wel mooi. In het begin vond ik er niet zoveel aan. Ik dacht ook dat het een film was, maar het was meer een documentaire en echt gebeurd. Op het eind zat ik wel echt met tranen in m'n ogen (maar dat zit ik al snel ). Ik weet wel zeker dat ik het nummer Fix You van Coldplay nooit meer normaal zal kunnen luisteren.
Oud 17-09-2009, 06:23
Verwijderd
Hoe kan het toch dat ik als ik van 3:00 tot 9:30 ofzo slaap ik prima slaap en nergens last van heb, maar van 23:00 tot 6:30 wil maar niet. Ik ben misselijk, moe, gammel.. Vervelend hoor. Probeer ik een ritme aan te houden... :')
Oud 17-09-2009, 08:43
Yana
Yana is offline
Citaat:
Nou, dan zijn wij sowieso vaak in dezelfde buurt(en) te vinden!

Waarom heb je dat idee?
Dat over Rotterdam Noord zei ik helemaal niet, dat was Nattigheid.

Oh, nou het gaat me ook niet aan hoor verder . Het is meer dat je er helemaal niet "verliefd" over schrijft. Meer over hoe leuk hij jóu vindt, maar ik hoor eigenlijk nooit hoe leuk je hem vindt. Maar dat zegt natuurlijk niet persé iets.
Oud 17-09-2009, 08:47
Yana
Yana is offline
@Nienna:
Ik snap dat wel want ik heb het ook! (dat van die kortere inspanningsboog..) Ik denk dat anderen nog niet zo gewend zijn aan jouw nieuwe mentaliteit, en het is aan jou om ze dat (liefdevol ) duidelijk te maken. Misschien kan je die vriendin uitleggen hoe jij jullie vriendschap op dit moment ervaart en wat jij daarin wil? Misschien een afspraak plannen alvast, zodat zij niet het idee heeft in de steek gelaten te worden ("ze wil me niet meer zien"), maar dat jij ook niet "NU" hoeft af te spreken als dat helemaal niet uitkomt? Je zult haar moeten uitleggen hoe belangrijk geneeskunde voor je is, en dat je niet meer alle tijd hebt en jezelf niet voorbij wil rennen. Maar, dat je haar wel heel graag dan-en-dan wil zien en dat je dan de tijd voor haar hebt!

Denk ik
Oud 17-09-2009, 10:42
Verwijderd
dan gaat even het brandalarm af midden in de nacht. Loos alarm maar wel iedereen wakker en de brandweer erbij. Gelukkig hoefde ik vandaag niet vroeg op te staan. Ik ben nu lekker op mijn kamertje. Heb net eindelijk mijn boeken binnen gekregen en ook mijn supersmoker. Ik ben wel benieuwd hoe het smaakt, maar ik moet nog 3 uur wachten tot ie opgeladen is. Hopelijk bevalt het want dan ben ik van die vieze geur op mijn kamer af.

Straks naar school en vanavond feest tot 4 uur 's nachts en dan moet ik morgen alweer om 9 uur ergens zijn.... damn dat gaat moeilijk worden.
Oud 17-09-2009, 10:54
Verwijderd
shit... ik krijg net te horen dat iemand die bij mij in de kliniek zat zelfmoord heeft gepleegd. Ik ken hem verder niet, maar dat hakt er bij mij toch wel in. De zoveelste op rij...
Oud 17-09-2009, 13:43
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Lentekriebel: Heftig.. Zoiets blijft pittig. Dat moet ook niet gemakkelijk worden. Maar toch.

Ik krijg mezelf gewoon echt niet aan dat huiswerk van therapie. Ik moet mezelf er echt voor onder mijn kont schoppen. Het zijn g-schema's en ik ben gewoon moe en wil gewoon een deken over mijn hoofd. Zo rot voel ik me niet eens (echt niet), maar.. ik weet het niet.

En lees ik net dat een stel idioten hier een ramkraak bij de mediamarkt heeft gepleegd. Hebben ze een auto door de glazen pui heen gereden. Die voorgevel van de hal is helemaal van glas. Hoe kom je daar nou bij? En.. wat hebben ze meegenomen? *tromgeroffel* Digitale camera's. Nou: *applaus*
Oud 17-09-2009, 15:27
Verwijderd
Wanneer ga ik nou es mooi worden? Of me in ieder geval voelen?
Kuteten. Bah.
Oud 17-09-2009, 17:44
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb vanmiddag bij creatieve therapie een tekening over mijn oom gemaakt.
een wolk met zijn sterf datum en zijn naam en dit jaar.
en een regenboog met wolkjes ernaast en op die regenboog 2 vogeltjes.
en daarnaast 2 zonnen bloemen.
en verder met zoveel mogelijk kleur in gekleurd zoals ik denk dat de hemel er voor hem uitziet.
en ik was vanmiddag al om 15:00 thuis met de taxi hopper.
en daarna heb ik met me tante nieuwe schoenen gekocht ook voor morgen.
en me ouders gaan dadelijk voor de laatste keer naar hem kijken.
maar ik ga vanavond niet mee.
en mijn zusje komen ze morgen brengen vanaf waar ze zit.
en ze mag bij de crematie zijn en bij de koffie tafel.
maar ik kan het niet uitstaan.
dat de mensen waar ze zit die haar brengen er de hele crematie bij blijven staan.
en haar daarna weer gelijk mee terug nemen.
en ik ga morgen mee naar de crematie en vantevoren naar hun thuis toe.
en vanaf daar gaan we naar het crematorium toe want hij word in zijn eigen auto vervoerd.
en daarna mee wat drinken en een broodje eten.
en daarna gaan we met zijn alle naar zijn stam cafe toe.
sorry voor dit wazige verhaal.

Laatst gewijzigd op 17-09-2009 om 20:15.
Oud 17-09-2009, 21:26
Verwijderd
nou ik zit dus inmiddels bij die surfvereniging. Het is ook wel tof maar ook wel beetje veel. Ik merk wel dat ik snel volzit en dat vooral het uitgaan 's avonds niet goed lukt. Dan moet ik in m'n eentje naar een groepje dat ik niet goed ken, door stad fietsen wat bijna altijd fout gaat en dan is het donker en dan wil ik gewoon eigenlijk niet. Voel me er wel beetje schuldig over, stom.
Oud 17-09-2009, 21:29
Verwijderd
Vanavond afspraak gehad. Ik weet het nog niet helemaal hoor... Maargoed, het begin is er. Dat is al heel wat.

Toch?
Oud 17-09-2009, 22:03
darkfairy
darkfairy is offline
ik ben moe.
en morgen bij de crematie zal het wel lastig worden.
voor iedereen maarja na morgen zal het pas echt doordringen denk ik.

Regels voor berichten