Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2009, 18:52
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Beetje rare vraag :-[, maar ik denk dat dit een belangrijk moment is in het leven van een jonge vrouw . Hoe voelden jullie zich toen jullie voor het eerst een beha mochten dragen . Vroeg je er zelf om of was het mama die de tijd rijp vond en hoe oud was je toen
Oud 19-09-2009, 01:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had allang boobs, maar was in de ontkenningsfase. Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was en ik vond 't vreselijk.
Oud 19-09-2009, 10:35
Rivka
Rivka is offline
Nou toen ik 11 was verbeelde ik mezelf dat ik er toch wel 1 nodig had
En ik vond het wel leuk eigenlijk, stoer en zo.
Oud 19-09-2009, 10:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet precies hoe oud ik was, het was in de tijd dat m'n ouders bezig waren met scheiden dus denk een jaar of 13. Ik droeg al een tijd van die topjes toen m'n moeder ineens met een bh thuis kwam. Heb dat ding een tijd genegeerd en in een hoek van een la gesmeten tot ik erachter kwam dat die eigenlijk veel lekkerder zat. Was wel een leuk dingetje trouwens, geloof dat m'n moeder hem nog wel ergens heeft.
Oud 19-09-2009, 15:30
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Citaat:
Ik had allang boobs, maar was in de ontkenningsfase. Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was en ik vond 't vreselijk.
wat vond je zo erg aan
Oud 19-09-2009, 16:59
Verwijderd
Ik was twaalf en ik vond het wel hitsig staan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 17:19
Lydia Field
Lydia Field is offline
Citaat:
Heb dat ding een tijd genegeerd en in een hoek van een la gesmeten tot ik erachter kwam dat die eigenlijk veel lekkerder zat. Was wel een leuk dingetje trouwens, geloof dat m'n moeder hem nog wel ergens heeft.

had ik ook: veel te lang zonder gelopen. Tot je merkt dat mensen wel erg gek naar je kijken, en dan een bh vinden in je ondergoed la. Mijn moeder zei dat ze 'm al een tijdje geleden gekocht had maar dat ze me niet wilde pushen of zo. Dat vond ik wel lief. Toen ik mijn bh aandeed moest ik in het begin wel een beetje wennen maar uiteindelijk is het een veel beter gevoel. Nu heb ik grote borsten en haat zonder bh lopen. vooral in de zomer ahahaha
Oud 20-09-2009, 09:17
tuttebel
tuttebel is offline
ik was ook 12 en ik wou het zelf erg graag. kleinste bh natuurlijk want ik had eigenlijk net niets, haha.
Oud 20-09-2009, 10:22
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb heel lang met topjes rond gelopen omdat ik niet zo rijkelijk bedeeld ben. Uiteindelijk heb ik pas op mijn 15e ofzo mijn 1e bh gekocht.
Oud 20-09-2009, 11:10
Myuki
Myuki is offline
ik herinner het me niet meer... zal wel ergens rond mijn 13e geweest zijn.
Oud 20-09-2009, 11:14
Herfstvlieg
Herfstvlieg is offline
Ik wilde er wel graag een, vond het stoer staan ofzo, heb er niet echt naar gevraagd. Mijn ma kwam er op een dag mee thuis toen ik een jaar of 12 was.
Oud 21-09-2009, 10:35
Verwijderd
Ik vond het erg spannend en ik deed expres shirtjes aan waarbij je de bandjes kon zien omdat ik er trots op was, haha. En ik was een jaar of 12- 13!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 11:24
*oma*
*oma* is offline
Mijn eerste beha heb ik met een vriendinnetje gekocht, maar hij was veel te wijd, want ze kon het niet hebben dat ik slanker was dan zij .
Oud 22-09-2009, 12:20
Tink*
Tink* is offline
Ik droeg altijd eerst van die topjes van Sloggi. Maar op een gegeven moment ging dat niet meer lekker zitten en ging ik beha's kopen met mijn moeder. Maar ik was vrij laat geloof ik dus ik denk dat ik toen 14 was toen ik mijn eerst beha kreeg.
Oud 22-09-2009, 17:16
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Ha BH-girls, ik ga er binnenkort eentje kopen. Nou profs, zeg het eens, welk merk draag het lekkerst?
Oud 22-09-2009, 18:17
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren of ik daar uberhaupt wel een emotie bij voelde. ik droeg eerst ook van die sloggi dingen en die gingen steeds meer richting bh.
Oud 22-09-2009, 21:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, ja ik had ook eerst van die sloggi-topjes die al ruimte hadden voor uh hobbeltjes. Met bandjes die je kon verstellen enzo. Dat vond ik heel tof. En volgens mij was ik eind 13 toen ik met m'n moeder naar een leuke lingerie-winkel ging waar ze had gezien dat ze daar kleine maatjes in de aanbieding waren. Daar kreeg ik een stuk of 3 erg leuke bh'tjes, die eigenlijk leuker waren dan de gemiddelde bh's die ik nu koop bij de hunkemoller enzo. Misschien moet ik weer eens naar die winkel terug.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 11:13
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ontkende dat ik borsten kreeg, ik vond het helemaal niks. Ik heb ook ontzettend lang van die topjes gedragen, tot ik 14 was en mn moeder het genoeg vond. Toen heeft zij me opgemeten en is ze met de maten naar de winkel gegaan om een beha te kopen. De vrouw in de winkel geloofde niet dat ik 14 was want blijkbaar had ik al meteen cup C
Nou goed, mn moeder kwam dus met dat ding thuis en toen heb ik m toch maar een keer aangetrokken, en het was toch wel beter geloof ik

Overigens is de relatie tussen mij en mn borsten inmiddels een stuk beter hoor
Oud 23-09-2009, 19:06
Volk
Volk is offline
Mijn beste vriendin en ik zaten in groep 7 toen het er tijd voor was. We zijn samen met onze moeders gaan winkelen. We waren wat laat vergeleken met de andere meisjes dus we vonden het wel leuk dat wij nou ook bh's konden dragen. (ik woonde toen niet in Nederland, in vergelijking zijn meisjes hier minder snel rijp)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:28
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mijn beste vriendin en ik zaten in groep 7 toen het er tijd voor was. We zijn samen met onze moeders gaan winkelen. We waren wat laat vergeleken met de andere meisjes dus we vonden het wel leuk dat wij nou ook bh's konden dragen. (ik woonde toen niet in Nederland, in vergelijking zijn meisjes hier minder snel rijp)
Ik dacht al, groep 7, dat is wel erg vroeg, en dat is dan ook nog laat vergeleken bij de rest! Waar woonde je dan wel als ik vragen mag?
Oud 23-09-2009, 22:29
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik kreeg van die easysoft dingen en eerst dacht ik "wat raar", maar boeien, en toen later was ik heel boos want ik was bang dat ik hangborsten zou krijgen als ik die easysoft dingen bleef dragen en geen normale bh kreeg, maar ik vond lingeriewinkels echt heeeeeeeeeeel eng. En ik wist echt niet wat ik moest kopen.
Oud 24-09-2009, 07:46
Verwijderd
Ik was 14. Ik kreeg vaak oude kleren van mijn zus, want zij was heel zuinig op haar kleren. En een keer vroeg ze of ik ook de bh wilde die haar niet meer paste. En dat vond ik prima want de meeste meisjes in mijn klas hadden al bh's dus ik vond het eens tijd worden, hoewel het op zich niet nodig was - bh in kwestie was een 70AA.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 21:08
Breg
Breg is offline
heb eerst een tijd lang in van die topjes gelopen en uiteindelijk toen ik rond de 12/13 was ofzo overgestapt naar een echte bh. Heel praktisch, gewoon een witte bh van de hema (zo eentje met een sluiting aan de voorkant omdat dat volgens m'n moeder veel makkelijker was).
Oud 24-09-2009, 23:41
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik dacht al, groep 7, dat is wel erg vroeg, en dat is dan ook nog laat vergeleken bij de rest! Waar woonde je dan wel als ik vragen mag?
Op curaçao. Volgens mijn moeder komt het ook doordat daar andere regels gelden voor hoeveelheden hormonen in voedsel. Maar ik weet niet zeker of dat ook klopt
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 09:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik denk dat ik 11 was ofzo en ik ging met mn oudere nichtje winkelen en toen kocht ik een zwarte en witte bij de H&M . Vond het erg spannend en leuk haha.
Oud 25-09-2009, 12:24
Tinmf
Tinmf is offline
Ik kreeg op een gegeven moment gewoon oude bh's van mijn zussen. Voelde me gelijk een echte vrouw. Ik ben wel redelijk snel overgestapt op gewone topjes omdat m'n tieten niet echt zijn komen doorzetten en ik bh's te duur vond/vind.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 11:12
gurl19
gurl19 is offline
Ik was 15 toen ik er zelf maar een had gekocht. Ik vond dat ik oud genoeg was, maar had eigenlijk weinig. Daarvoor droeg ik wel hele mooie topjes, met bhbandjes. Die vond ik ook wel stoer
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 23:26
Jannekus
Jannekus is offline
Ik was een jaar of 12 geloof ik en heb het zelf aangegeven. Volgens mij was ik eerder dan mijn zus van een jaar ouder... Had mijn moeder meegevraagd en een buurvrouw die alleen maar zoons had en dit graag had willen meemaken haha. Was wel een beetje een stomme beslissing want ze rukte de hele tijd het gordijn open "Zit 'ie goed?! Heb je 'm al aan" dat wil je niet als 12jarige onzekere puber haha. Achteraf heel erg om kunnen lachen trouwens. Zeker omdat we op een gegeven moment van die codewoorden gebruikten. Bh werd auto ("Start de auto al?") Jaren later ging ik nog een keer met m'n buuf shoppen en toen kocht ik bij toeval nog een leuke bh. Daarna gingen we koffie drinken en vertelde ze vol trots aan alle obers dat we een nieuwe auto hadden gekocht

Vind wel trouwens dat je bij je eerste bh je moeder moet meenemen, het moet namelijk wel een goede bh zijn en je moet je gewoon laten opmeten enzo en niet met een vriendinnetje zomaar bhs gaan kopen (al heeft dat ook wel wat haha)

Qua model had ik zoiets, 70A, niet heel veel verschil met die topjes die ik daarvoor droeg maar toch een stapje vooruit haha.

Oud 27-09-2009, 20:50
Marit92
Marit92 is offline
Ik heb nog steeds een hekel aan bh's. toen ik een jaar of 12 was had ik me eerste en die kreeg ik van me zus of nichtje. kan me niet herineren dat ik er blij mee was. maar heel erg vond ik het ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 18:52
93sfie
93sfie is offline
ik weet niet meer hoe oud ik was (12 denk ik)
het voeld alsof je tieten heb, ookal is dat meestal niet het geval.
het enige tiet, is de versteviging van de BH.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 19:08
MissKim
MissKim is offline
Ik droeg eerst altijd gewoon van die elastieken dingen met spagethiebandjes
Maar toen ik een keer aan het winkelen was heb ik bij e C&A een bhtje gekocht, echt een flut ding. heb hem wel lang gedragen ook al was hij te klein......
Geen idee wanneer dat was ergens in groep 8 ofzo, zit nu in de derde.. jaa dat kan wel
x
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 19:48
{*just me*}
{*just me*} is offline
Citaat:
Ha BH-girls, ik ga er binnenkort eentje kopen. Nou profs, zeg het eens, welk merk draag het lekkerst?
die van de hunkemöller zitten wel lekker.
Oud 07-11-2009, 18:58
Lasagna
Lasagna is offline
ik was 12, en moest huilen toen ik erachter kwam dat ik iets begon te krijgen, haha.
de eerste BH kopen was echt een ramp, met mij moeder erbij die het pashokje per se in wilde om te kijken of-ie wel goed zat. uiteindelijk ben ik eraan gewend, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik ook een hele tijd in een humeurige ontkenningsfase heb gezeten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 13:13
Eendje12
Eendje12 is offline
ik was 11 best wel vroeg en mijn vriendin ook.
we gingen samen met haar moeder!ik wist van niks..
Had mijn moeder samen geregeld.
dat vond ik wel stom.
Nou ik werd op gemeten en had cup B.
ik schaamde me kapot. En deed hem dus niet aan.
Nou toen ging mijn moeder en ik kijken voor een kleinere bleek dat cup A veel beter zat.
Dat is toch raar als je naar zo'n winkel bent geweest waar mensen er meestal wel veel dingen van weten?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 17:27
Verwijderd
Ik kreeg een witte en een zwarte, en het was nodig. Volgens mij was ik twaalf. Ik zei gewoon een keer tegen mijn moeder dat mijn borsten pijn deden van het schudden en toen zei ze 'okee, dan kopen we een bh voor je'. Verder kan ik me niet herinneren dat ik daar speciaal gevoel bij had.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ik had allang boobs, maar was in de ontkenningsfase. Ik denk dat ik een jaar of 13/14 was en het interesseerde me weinig.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 20:09
Verwijderd
Ik had ook allang borsten, maar vond een BH toch net iets té. Ik heb een hele lange tijd met van die topjes rondgelopen. Ook wist ik niet wie van mijn vriendinnen al een BH had, en wou toch ook niet de eerste zijn.
Maar mijn borsten deden steeds meer pijn bij het schudden en als ik over een heuveltje of bultje fietste op straat, deed het echt verrekte zeer. En mijn moeder had een heel leuk schattig BHtje voor me gekocht, en ik vond het wel leuk om die aan te doen, dus voilà, mijn eerste BH
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 20:36
Miekje*
Miekje* is offline
Min eerste BH's waren gewoon topjes met een BH-sluiting. 70AA als ik het me goed herinner. Mijn moeder was helemaal enthousiast, ik vond er niet zo veel aan. Mijn moeder is ook het type die alles rondvertelt, dus al mijn buurvrouwen en mijn moeders vriendinnen wisten er meteen van. Heel fijn. Ik was geloof ik een jaar of 12.
Oud 24-07-2012, 20:46
Verwijderd
Ik geloof dat ik 18 was. Maar ik heb dan ook een AA-cup en als ik zou willen zou ik nog steeds uitstekend zonder bh kunnen. Eigenlijk draag ik ze alleen omdat ik me er mooier door voel en om te voorkomen dat mijn tepels zo oncharmant door m'n shirtje heen prikken als ik het koud heb.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 09:23
Guinie
Guinie is offline
Ik was 12/13, en droeg van die topjes met kleine versteviging. Zelf vond ik het prima zo, maar mijn moeder en beste vriendin vonden dat ik een bh moest. Vond het ding voor geen meter zitten trouwens.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 17:42
Vice
Vice is offline
Ik zou dat echt niet meer weten.
Oud 26-07-2012, 22:06
Verwijderd
Ik ging op een gegeven moment gewoon met mijn moeder een bh kopen . Ik vind het best bizar dat veel moeders gewoon met een bh thuiskwamen , dat moet je toch passen enzo ?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 11:28
Verwijderd
Moeders schatten dat in Dat kun je toch bij iedereen wel ongeveer inschatten?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:25
Mimuna
Mimuna is offline
Hahaha ik bleef maar van die elastieken topjes dragen terwijl het echt al lang tijd was voor een bh. Mijn moeder stelde het altijd voor maar toen werd ik steeds boos. Uiteindelijk toch eens naar een lingerie winkel gegaan en het zat echt vreselijk vervelend de eerste paar dagen, maar daarna was ik best wel trots

En topjes en shirtjes zagen er ook stukken beter uit met een bh onder.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Moeders schatten dat in Dat kun je toch bij iedereen wel ongeveer inschatten?
Nou ja, wat was het ook alweer ? dan 60 of 80% van de vrouwen een verkeerde bh-maat schijnt te dragen? Als je het bij jezelf al niet kan inschatten, waarom dan wel bij een ander? En verder, zo meteen zit het gewoon niet lekker. Als in; ik vind kleding en/of bh's soms ook gewoon niet lekker zitten omdat het model nu eenmaal niet lekker zit. Ja, dat is dan niet anders , maar dat weet je alleen als je het gaat passen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:51
Verwijderd
Ik was een jaar of 12/13. Ik droeg ook heel lang van die topjes en op een gegeven moment droeg ik van die kleine bhtjes die al een beetje voorgevormd waren en later gewone bh's en dan stond ik echt zo met mijn moeder in de v&d of hema ofzo (ik had btw zelf voorgesteld om een bh te kopen) en dan zat ik met mijn ogen zo te wijzen van 'mam mam psst, die daar wil ik' en ondertussen de andere kant op kijken. Ik vond het in het begin ook wel irritant zitten (vooral die topjes vroeger, die trok ik altijd halverwege de dag uit), maar nu ben ik er aan gewend en zit het alleen maar fijner en mooier.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 13:10
LouiseMar
LouiseMar is offline
Ik was 13, en had al meteen een B-cup, dus het werd wel tijd dat ik er één begon te dragen.
Ik vond het wel goed zitten en vind dat nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 01:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik was denk ik 12 ofzo dat mijn moeder en ik besloten (een van ons zei het tegen de ander, geen idee meer hoe) dat het tijd werd. Tripje naar de Livera en mijn eerste bhtje was binnen. Ik vond het toen ook wel stoer ja.

Ik draag tegenwoordig Sapph, dat zit enorm lekker en het geeft me ook een pushgevoel, hoewel het geen push is. Voor mijn moeder en mijn beste vriendin doet dit merk helemaal niks behalve lekker zitten, dus het is geen garantie
Oud 31-07-2012, 21:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had een rose zonder beugels van de hema. Ik had nog niet eens een aanzet tot borsten, maar ik was 13 en ontzettend ongeduldig. Daarvoor droeg ik al heel lang van die topjes. Ik begon pas een beetje borsten te krijgen toen ik bijna 14 was.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 00:29
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik was trots *-*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten