Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat dat het juridisch minder haalbaar maakt, maar goed. Ik vraag me wel af of dat voorstel ook echt bedoeld is om na één misdrijf uitgevoerd te worden, of wanneer iemand een draaideurcrimineel is geworden. Dat heeft de PVV nooit met zoveel woorden toegelicht. Van die Marokkaanse jongeren die voor hun achttiende al een strafblad hebben zo lang als je arm is het best een aantrekkelijke oplossing om ze gewoon ergens anders neer te zetten. Dat terwijl het na één delict een vrij belachelijke stap zou zijn.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als moslimjongeren overlast veroorzaken, dan moet de nadruk bij de aanpak daarvan volgens mij liggen op "overlast" en niet op "moslim". De PVV heeft de prioriteiten m.i. vaak anders liggen. Hierdoor worden mensen onnodig tegen het hoofd gestoten, en je wil in de regelgeving - neem ik aan - net zo goed voorkomen dat atheïstische, christelijke en hindoestaanse jongeren overlast veroorzaken.
Dus: doe iets aan het overlastgehalte dat groepen jongeren kunnen veroorzaken, ongeacht hun afkomst of religie. Los daarvan kun je kijken bij veroordeelden of het mogelijk en wenselijk is om de aloude straf van het verbannen toe te passen. Het afnemen van iemands identiteit (ook al heeft hij er twee) vind ik persoonlijk weer wat drastisch... Overigens: met nieuwjaar zijn toch straffen uitgedeeld waarbij een hele groep verantwoordelijk wordt gehouden voor de acties van enkelen? vind ik een erg mooi middel, maar ik heb er lang niets van gehoord.
||
Citaat:
Anders betekend het ook dat wanneer jij destijds Shouf Shouf Habibi ging kijken, en in de zaal elkaar werd geslagen door racistische Marokkaanse jongeren die jou niet bij 'hun' film willen hebben (aldus gebeurde rond de première), jij dan als slachtoffer gestraft zou worden voor hun gedrag.
|
![]() |
uiteraard, maar om even in te gaan op vraag 2 van meneer de pvv'er (zie openingspost)
er zijn natuurlijk maar drie aanhoudingen verricht, omdat er tegen eventuele meerdere raddraaiers geen bewijs is wie er nou net met popcorn gesmeten heeft oid (dat weet hij ook, dus weer een gevalletje stemmingmakerij). kun je een groepsverband aantonen, dan lijkt me dit een uiterst effectief middel om de verantwoordelijkheid van de hele groep aan te spreken.
|
Da's zeker een goed middel, maar ik zie nu al gezeik en krododillentranen voor me van allerlei pro-discriminatie organisaties als Nederland Bekent Kleur enz, die beweren dat de politie discrimineert omdat een hele groep 'puur op hun afkomst' zou zijn afgerekend op gedrag.
||
Citaat:
Jammer is dat nu voor de zoveelste keer onschuldige mensen het slachtoffer worden van integratieproblemen met Marokkaanse jongeren. Dat terwijl we weten wat het probleem is, en het al jaren en jaren speelt. En toch is het dan zo dat winkels speciaal vanwege het suikerfeest de deuren sluiten om plunderingen te voorkomen*. In wat voor maatschappij leven we dan?
||
Citaat:
een bevolking: 1/10 is rood, 9/10 bestaat uit geel en blauw. veroorzakers overlast: 5/10 is rood, 5/10 bestaat uit geel en blauw. als je rood aanpakt voorkom je de helft van je overlast met het benadelen van slechts 1/10 van je bevolking. best een goede deal. je zou ook je bevolking door een zwartwit filter kunnen halen waardoor iedereen grijs wordt. dan voorkom je weliswaar alle overlast maar wel tegen een hoge prijs. netto kom je zelfs uit op alleen nadeel voor geel en blauw want rood zou sowieso aangepakt moeten worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ook als het minder was, nee. Het bestraffen van onschuldigen is nooit een prima deal, en zal uiteindelijk vooral overlast veroorzaken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() een bekende uit de ethiek: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4954856.stm (over de trein en de grot) dat is wel redelijk toepasselijk voor mijn punt. soms moet je je verlies nemen, je kan niet iedereen tevreden houden. dat zouden meer mensen moeten beseffen.
Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 16:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
natuurlijk bedoel ik marokkanen, gelukkig is de analogie duidelijk. ik heb kleuren gebruikt om steiger reacties te voorkomen en zo de gedachtengang helderder te krijgen. tevergeefs
![]() of ze marokkaan zijn is namelijk niet relevant in eerste instantie, maar toevallig zijn ze het wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Om een voorbeeld te noemen denken dat soort figuren steevast dat ze gediscrimineerd worden, en dat er grote discriminatie zou bestaan van Marokkanen en Moslims over het algemeen. Vraag hen vervolgens hoe vaak ze daadwerkelijk gediscrimineerd zijn, of bewijs hebben van concrete discriminatie, en het blijft oorverdovend stil. Vaak genoeg gezien dat zo'n Marokkaanse jongere een vechtpartij uitlokte, iemand te lijf ging, en daarna discriminatie balkte als mensen zichzelf verdedigden. ![]() En hoezeer het ook juridisch onmogelijk is, hoe goed zou het niet zijn als we hun eigen wens van losstaan van de hele samenleving fysiek konden inwilligen? ![]() Waarschijnlijk hebben ze dan bovendien ook binnen een maand door dat hun beeld niet klopte, en ze in Nederland toch goed af zijn. Misschien voedt dat wel op, en slaagt het waar tal van subsidieslurpers faalden.
||
![]() |
Citaat:
jij pakt "rood" aan omdat dat 50% van de overlast oplost. ik pak liever "overlast" aan, want dan wordt 100% opgelost, en stoot je die 1/10 van de bevolking niet nodeloos voor het hoofd. je benadeelt geen enkele kleur. trouwens gaan er diepere dingen achter schuil volgens mij, want als 80% van de overlastplegers tussen de 1.75 en 1.80m groot is, of zo, dan had je de pvv geen kamervragen over lichaamslengte horen stellen. (en ja, dit is een belachelijk voorbeeld, maar je snapt waar ik op doel)
Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 17:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik snap dat je onderscheid moet maken, en je moet ook zeker onderzoeken waarom "rood" zo veel meer overlast veroorzaakt. maar ik ben van mening dat bijv. de pvv buitenproportioneel veel aandacht op "rood" legt, terwijl het in eerste instantie over "overlast" gaat.
|
Tja, of de PVV heeft dat al zover door dat ze die stap over kunnen slaan en naar de kern van het probleem gaan. Zeker aangezien de PVV ook tegen alle andere vormen van criminaliteit hard wil optreden, is het een kip-ei verhaal zonder oplossing.
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu ja, allemaal dingen waar de PVV niets aan gaat veranderen, in tegendeel. Hun haatcampagne tegen alles uit Marokko werkt alleen maar averechts.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dat soort tuig moet je ook flink aanpakken. Je gaat naar de film om daadwerkelijk iets te kunnen zien en horen, niet om constant de marokkanen achter je in de gaten te houden.
||
Citaat:
3e generatie allochtoon = autochtoon. tsja.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je gaat in delen in meeloper/crimineel/overlastveroorzaker is het allemaal wel mooi genuanceerd enzo maar totaal niet werkbaar. daarnaast kan je binnen meelopers bijvoorbeeld weer indelen in intelligentie of potentie om tot inkeer te komen of simpelweg de mate van meelopen. je blijft bezig dan. net als met de huidige wetgeving en belastingstelsel. het constant nuanceren van allerlei shit zorgt er voor dat niemand meer weet wat voor en achter is. maargoed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of wacht, die kunnen ook blank zijn of niet? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
niet aangepast, lichtontvlambaar en compleet onvoorspelbaar wat betreft agressie. zeurt ie er over dat mensen als ik een oordeel klaar hebben? blijkbaar vindt ie het prettig want als ie zich gewoon een normale uitstraling aanmeet smelten de vooroordelen als sneeuw voor de zon.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik laat me leiden door jouw woorden in dit geval. als ie er niet zo uit ziet als ik beschrijf is ie ook niet het stereotype kutmarokkaan. een normale uitstraling is er een waarin je niet agressief overkomt. een kutmarokkaan is bijna de definitie van agressief. vergelijk het met skinheads, ook agressief en dat is het punt ook (onbewust, ongetwijfeld) samen lekker anti zijn.
|
![]() |
|
|