Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 10:28
Verwijderd
Ontruiming bioscoopzalen tijdens Suikerfeest - Kamervragen
woensdag 23 september 2009
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de minister voor WWI over ontruimingen van bioscoopzalen tijdens het islamitische Suikerfeest. *
1.
Hoe beoordeelt u het dat tientallen islamitische jongeren het suikerfeest hebben “gevierd” met het veroorzaken van rellen in bioscopen?

2.
Hoe kan het dat van deze tientallen (Marokkaanse) relschoppers, die onder meer vernielingen aanrichtten en mensen terroriseerden en bekogelden, slechts enkelen zijn opgepakt?

3.
Realiseert u zich dat onze samenleving zwaar verziekt wordt door dit soort (Marokkaanse) terreur en dat dit mega-probleem niet is op te lossen met slappe maatregelen als de inzet van straatcoaches en gezinsmanagers?

4.
Bent u bereid deze en andere criminaliteit veel zwaarder te bestraffen en het mogelijk te maken om criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie uit Nederland te verwijderen? Zo neen, waarom niet?

-----------------------------------------------------

Onders het Wilders regime kunnen kinderen al het land uit worden gezet, als ze klieren in de bioscoop .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 10:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Onders het Wilders regime kunnen kinderen al het land uit worden gezet, als ze klieren in de bioscoop .
Vandalisme en mishandeling in groepsverband met racistisch oogmerk, is geen 'klieren'.
Oud 23-09-2009, 11:10
Verwijderd
Stop de persen! Tientallen jongeren zijn lastig!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 12:03
Verwijderd
Ik word hier altijd zo moe van. Dat soort lui moeten aangepakt worden, period. En dat heeft geen fuck met afkomst te maken.

Zo simpel is het toch?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 13:00
Kitten
Kitten is offline
Aanpak lijkt me normaal. Dit soort rellen kunnen niet getolereerd worden. Maar wat heb je er aan om Nederlanders uit hun moederland te verstoten naar een land waar ooit hun voorouders uit zijn gekomen.
Oud 23-09-2009, 13:09
Gatara
Gatara is offline
Simpele oplossing: op dag van suikerfeest geen mannen beneden 25 jaar binnenlaten, tenzij vergezelgd met vriendin.

En absoluut geen groepen fido-dido kids binnenlaten.
Oud 23-09-2009, 13:11
Uice
Uice is offline
Dat zijn toch geen vragen?

"Bent u al gestopt met het slaan van uw vrouw? Alleen ja of nee antwoorden graag."
Oud 23-09-2009, 13:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar wat heb je er aan om Nederlanders uit hun moederland te verstoten naar een land waar ooit hun voorouders uit zijn gekomen.
Tja. Er is geen speld tussen te krijgen dat we hier dan van het probleem af zijn.

Niet dat dat het juridisch minder haalbaar maakt, maar goed. Ik vraag me wel af of dat voorstel ook echt bedoeld is om na één misdrijf uitgevoerd te worden, of wanneer iemand een draaideurcrimineel is geworden. Dat heeft de PVV nooit met zoveel woorden toegelicht.
Van die Marokkaanse jongeren die voor hun achttiende al een strafblad hebben zo lang als je arm is het best een aantrekkelijke oplossing om ze gewoon ergens anders neer te zetten. Dat terwijl het na één delict een vrij belachelijke stap zou zijn.
Oud 23-09-2009, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tja. Er is geen speld tussen te krijgen dat we hier dan van het probleem af zijn.

Niet dat dat het juridisch minder haalbaar maakt, maar goed. Ik vraag me wel af of dat voorstel ook echt bedoeld is om na één misdrijf uitgevoerd te worden, of wanneer iemand een draaideurcrimineel is geworden. Dat heeft de PVV nooit met zoveel woorden toegelicht.
Van die Marokkaanse jongeren die voor hun achttiende al een strafblad hebben zo lang als je arm is het best een aantrekkelijke oplossing om ze gewoon ergens anders neer te zetten. Dat terwijl het na één delict een vrij belachelijke stap zou zijn.
De Britten hebben dat al eerder gedaan (Australie)
Oud 23-09-2009, 13:51
ganralph
ganralph is offline
Als moslimjongeren overlast veroorzaken, dan moet de nadruk bij de aanpak daarvan volgens mij liggen op "overlast" en niet op "moslim". De PVV heeft de prioriteiten m.i. vaak anders liggen. Hierdoor worden mensen onnodig tegen het hoofd gestoten, en je wil in de regelgeving - neem ik aan - net zo goed voorkomen dat atheïstische, christelijke en hindoestaanse jongeren overlast veroorzaken.

Dus: doe iets aan het overlastgehalte dat groepen jongeren kunnen veroorzaken, ongeacht hun afkomst of religie.

Los daarvan kun je kijken bij veroordeelden of het mogelijk en wenselijk is om de aloude straf van het verbannen toe te passen. Het afnemen van iemands identiteit (ook al heeft hij er twee) vind ik persoonlijk weer wat drastisch...

Overigens: met nieuwjaar zijn toch straffen uitgedeeld waarbij een hele groep verantwoordelijk wordt gehouden voor de acties van enkelen? vind ik een erg mooi middel, maar ik heb er lang niets van gehoord.
Oud 23-09-2009, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Overigens: met nieuwjaar zijn toch straffen uitgedeeld waarbij een hele groep verantwoordelijk wordt gehouden voor de acties van enkelen? vind ik een erg mooi middel, maar ik heb er lang niets van gehoord.
Maar dat moet zeer voorzichtig toegepast worden.

Anders betekend het ook dat wanneer jij destijds Shouf Shouf Habibi ging kijken, en in de zaal elkaar werd geslagen door racistische Marokkaanse jongeren die jou niet bij 'hun' film willen hebben (aldus gebeurde rond de première), jij dan als slachtoffer gestraft zou worden voor hun gedrag.
Oud 23-09-2009, 14:12
ganralph
ganralph is offline
uiteraard, maar om even in te gaan op vraag 2 van meneer de pvv'er (zie openingspost)

er zijn natuurlijk maar drie aanhoudingen verricht, omdat er tegen eventuele meerdere raddraaiers geen bewijs is wie er nou net met popcorn gesmeten heeft oid (dat weet hij ook, dus weer een gevalletje stemmingmakerij). kun je een groepsverband aantonen, dan lijkt me dit een uiterst effectief middel om de verantwoordelijkheid van de hele groep aan te spreken.
Oud 23-09-2009, 14:15
T_ID
T_ID is offline
Da's zeker een goed middel, maar ik zie nu al gezeik en krododillentranen voor me van allerlei pro-discriminatie organisaties als Nederland Bekent Kleur enz, die beweren dat de politie discrimineert omdat een hele groep 'puur op hun afkomst' zou zijn afgerekend op gedrag.
Oud 23-09-2009, 14:21
ganralph
ganralph is offline
mwah, het aantonen van een groepsverband moet ook verder gaan dan de tint van de huidskleur...
Oud 23-09-2009, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Vandalisme en mishandeling in groepsverband met racistisch oogmerk, is geen 'klieren'.
Waaruit blijkt dat deze jongeren racistisch waren?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 15:32
Joostje
Joostje is offline
Tja, als je allemaal suiker in een uitgehongerd kind stopt reageert ie nogal hyperactief.
Oud 23-09-2009, 15:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waaruit blijkt dat deze jongeren racistisch waren?
Rellen vanuit een zij versus wij perspectief, voila, racistische misdrijven. Het is zo erg en stelselmatig dat bioscopen standaard rond het suikerfeest meer beveiligers inzetten.

Jammer is dat nu voor de zoveelste keer onschuldige mensen het slachtoffer worden van integratieproblemen met Marokkaanse jongeren. Dat terwijl we weten wat het probleem is, en het al jaren en jaren speelt.

En toch is het dan zo dat winkels speciaal vanwege het suikerfeest de deuren sluiten om plunderingen te voorkomen*. In wat voor maatschappij leven we dan?
Oud 23-09-2009, 16:01
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Als moslimjongeren overlast veroorzaken, dan moet de nadruk bij de aanpak daarvan volgens mij liggen op "overlast" en niet op "moslim". De PVV heeft de prioriteiten m.i. vaak anders liggen. Hierdoor worden mensen onnodig tegen het hoofd gestoten, en je wil in de regelgeving - neem ik aan - net zo goed voorkomen dat atheïstische, christelijke en hindoestaanse jongeren overlast veroorzaken.

Dus: doe iets aan het overlastgehalte dat groepen jongeren kunnen veroorzaken, ongeacht hun afkomst of religie.

een bevolking: 1/10 is rood, 9/10 bestaat uit geel en blauw.
veroorzakers overlast: 5/10 is rood, 5/10 bestaat uit geel en blauw.

als je rood aanpakt voorkom je de helft van je overlast met het benadelen van slechts 1/10 van je bevolking. best een goede deal.

je zou ook je bevolking door een zwartwit filter kunnen halen waardoor iedereen grijs wordt. dan voorkom je weliswaar alle overlast maar wel tegen een hoge prijs. netto kom je zelfs uit op alleen nadeel voor geel en blauw want rood zou sowieso aangepakt moeten worden.
Oud 23-09-2009, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Rellen vanuit een zij versus wij perspectief, voila, racistische misdrijven.
Waaruit blijkt dat ze klieren, omdat ze iets tegen autochtone Nederlanders zouden hebben? Ik zie veel van dat soort lui die klieren als losgeslagen die elke vorm van authoriteit verwerpen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:04
Verwijderd
Citaat:

als je rood aanpakt voorkom je de helft van je overlast met het benadelen van slechts 1/10 van je bevolking. best een goede deal.
Hoe denk je dat rood zich zal ontwikkelen wanneer zij alsmaar benadeeld zullen worden?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:07
Uice
Uice is offline
Citaat:

Nee. Sowieso, 'slechts 1/10 van de bevoling'. Eén tiende is enorm veel.

Maar ook als het minder was, nee. Het bestraffen van onschuldigen is nooit een prima deal, en zal uiteindelijk vooral overlast veroorzaken.
Oud 23-09-2009, 16:07
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Hoe denk je dat rood zich zal ontwikkelen wanneer zij alsmaar benadeeld zullen worden?
rood heeft zich blijkbaar al bijzonder slecht ontwikkeld zonder aanpak. dus baat het niet dan schaadt het ongetwijfeld ook niet.
Oud 23-09-2009, 16:10
Verwijderd
Citaat:
rood heeft zich blijkbaar al bijzonder slecht ontwikkeld zonder aanpak. dus baat het niet dan schaadt het ongetwijfeld ook niet.
Indien de grote meerderheid binnen rood wel goed ontwikkelt is, dan raak je die toch ook kwijt als je de hele groep benadeeld? Je doet nu net alsof de hele Marokkaanse gemeenschap bij voorbaat al verloren is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:17
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nee. Sowieso, 'slechts 1/10 van de bevoling'. Eén tiende is enorm veel.

Maar ook als het minder was, nee. Het bestraffen van onschuldigen is nooit een prima deal, en zal uiteindelijk vooral overlast veroorzaken.
Citaat:
Indien de grote meerderheid binnen rood wel goed ontwikkelt is, dan raak je die toch ook kwijt als je de hele groep benadeeld? Je doet nu net alsof de hele Marokkaanse gemeenschap bij voorbaat al verloren is.
(ik heb het alleen over "rood" he )

een bekende uit de ethiek:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4954856.stm (over de trein en de grot)

dat is wel redelijk toepasselijk voor mijn punt.
soms moet je je verlies nemen, je kan niet iedereen tevreden houden. dat zouden meer mensen moeten beseffen.

Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:20
Verwijderd
Citaat:
(ik heb het alleen over "rood" he )

een bekende uit de ethiek:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4954856.stm

dat is wel redelijk toepasbaar voor mijn punt.
soms moet je je verlies nemen, je kan niet iedereen tevreden houden. dat zouden meer mensen moeten beseffen.
Ja, maar dan is het eerst belangrijk om te definieren wie rood is, waarom je ervoor kiest om een te kleur nemen voor groepsaanduiding en niet andere variabelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 16:25
BendeBen
BendeBen is offline
natuurlijk bedoel ik marokkanen, gelukkig is de analogie duidelijk. ik heb kleuren gebruikt om steiger reacties te voorkomen en zo de gedachtengang helderder te krijgen. tevergeefs

of ze marokkaan zijn is namelijk niet relevant in eerste instantie, maar toevallig zijn ze het wel.
Oud 23-09-2009, 16:27
Verwijderd
Citaat:
natuurlijk bedoel ik marokkanen, gelukkig is de analogie duidelijk. ik heb kleuren gebruikt om steiger reacties te voorkomen en zo de gedachtengang helderder te krijgen. tevergeefs
Naja, ik wil het best over kleuren hebben hoor of Marokkanen dat maakt mij niet uit. Maar als we groepen willen maken, dan zou mijn groep er zo uit zien: "probleem-jongeren" . En binnen die groep maak ik sub-groepen: "overlast veroorzakers" , "criminelen", "mee-lopers" etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 16:32
BendeBen
BendeBen is offline
ja kwestie van zoomen. jij zoomt verder in dan ik maar je kan altijd nog verder inzoomen (minder generaliseren) net zolang tot je op het individu uitkomt en dan ben je dus weer bij af.
Oud 23-09-2009, 16:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waaruit blijkt dat ze klieren, omdat ze iets tegen autochtone Nederlanders zouden hebben?
Ze zien zichzelf als losstaand van de samenleving, en richten dat op autochtonen, en wat zij zien als de instrumenten van de autochtonen, oftewel politie e.d.

Om een voorbeeld te noemen denken dat soort figuren steevast dat ze gediscrimineerd worden, en dat er grote discriminatie zou bestaan van Marokkanen en Moslims over het algemeen. Vraag hen vervolgens hoe vaak ze daadwerkelijk gediscrimineerd zijn, of bewijs hebben van concrete discriminatie, en het blijft oorverdovend stil.

Vaak genoeg gezien dat zo'n Marokkaanse jongere een vechtpartij uitlokte, iemand te lijf ging, en daarna discriminatie balkte als mensen zichzelf verdedigden.

En hoezeer het ook juridisch onmogelijk is, hoe goed zou het niet zijn als we hun eigen wens van losstaan van de hele samenleving fysiek konden inwilligen?
Waarschijnlijk hebben ze dan bovendien ook binnen een maand door dat hun beeld niet klopte, en ze in Nederland toch goed af zijn. Misschien voedt dat wel op, en slaagt het waar tal van subsidieslurpers faalden.
Oud 23-09-2009, 17:20
ganralph
ganralph is offline
Citaat:

dit is precies wat ik bedoel:

jij pakt "rood" aan omdat dat 50% van de overlast oplost.

ik pak liever "overlast" aan, want dan wordt 100% opgelost, en stoot je die 1/10 van de bevolking niet nodeloos voor het hoofd. je benadeelt geen enkele kleur.

trouwens gaan er diepere dingen achter schuil volgens mij, want als 80% van de overlastplegers tussen de 1.75 en 1.80m groot is, of zo, dan had je de pvv geen kamervragen over lichaamslengte horen stellen. (en ja, dit is een belachelijk voorbeeld, maar je snapt waar ik op doel)

Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik pak liever "overlast" aan, want dan wordt 100% opgelost, en stoot je die 1/10 van de bevolking niet nodeloos voor het hoofd.
Maar voor een goede aanpak van overlast moet je onderscheid maken, en oplossingen toesnijden, en doe je dus met een andere naam precies hetzelfde als Bendeben voorstelde.
Oud 23-09-2009, 17:29
ganralph
ganralph is offline
ik snap dat je onderscheid moet maken, en je moet ook zeker onderzoeken waarom "rood" zo veel meer overlast veroorzaakt. maar ik ben van mening dat bijv. de pvv buitenproportioneel veel aandacht op "rood" legt, terwijl het in eerste instantie over "overlast" gaat.
Oud 23-09-2009, 17:42
T_ID
T_ID is offline
Tja, of de PVV heeft dat al zover door dat ze die stap over kunnen slaan en naar de kern van het probleem gaan. Zeker aangezien de PVV ook tegen alle andere vormen van criminaliteit hard wil optreden, is het een kip-ei verhaal zonder oplossing.
Oud 23-09-2009, 18:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Maar voor een goede aanpak van overlast moet je onderscheid maken, en oplossingen toesnijden, en doe je dus met een andere naam precies hetzelfde als Bendeben voorstelde.
Of je schiet gewoon iedereen dood, maar dat zal ook wel weer discriminatie zijn.
Oud 23-09-2009, 18:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tja, of de PVV heeft dat al zover door dat ze die stap over kunnen slaan en naar de kern van het probleem gaan.
De kern van het probleem is dat veel jonge Marokkanen opgroeien in lagere sociale klassen omdat hun ouders geen goede baan hebben. In die klassen komt asociaal gedrag en criminaliteit sowieso meer voor, en dat wordt nog versterkt door discriminatie en een vaak streng religieuze opvoeding. Asociaal gedrag leidt natuurlijk tot nog meer discriminatie, en zo heb je al snel een vicieuze cirkel.

Nu ja, allemaal dingen waar de PVV niets aan gaat veranderen, in tegendeel. Hun haatcampagne tegen alles uit Marokko werkt alleen maar averechts.
Oud 23-09-2009, 19:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
uiteraard, maar om even in te gaan op vraag 2 van meneer de pvv'er (zie openingspost)

er zijn natuurlijk maar drie aanhoudingen verricht, omdat er tegen eventuele meerdere raddraaiers geen bewijs is wie er nou net met popcorn gesmeten heeft oid (dat weet hij ook, dus weer een gevalletje stemmingmakerij). kun je een groepsverband aantonen, dan lijkt me dit een uiterst effectief middel om de verantwoordelijkheid van de hele groep aan te spreken.
bij ons werd je vroeger iig aangehouden voor groepjesvorming
Oud 23-09-2009, 19:42
Verwijderd
Citaat:

of ze marokkaan zijn is namelijk niet relevant in eerste instantie, maar toevallig zijn ze het wel.
De cijfers geven aan dat "ze" ongeveer twee keer zo crimineel zijn als autochtonen. Dus als de problemen werkelijk zo groot zijn bij Nederlanders van Marokkaanse afkomst, zijn ze dat bij autochtonen ook.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:47
Laisve
Laisve is offline
Dat soort tuig moet je ook flink aanpakken. Je gaat naar de film om daadwerkelijk iets te kunnen zien en horen, niet om constant de marokkanen achter je in de gaten te houden.
Oud 23-09-2009, 20:07
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
De cijfers geven aan dat "ze" ongeveer twee keer zo crimineel zijn als autochtonen. Dus als de problemen werkelijk zo groot zijn bij Nederlanders van Marokkaanse afkomst, zijn ze dat bij autochtonen ook.
in je poging tot het policor benoemen van vreemdelingen zit gelijk ook de rede verstopt waarom die cijfers heel goed een forse onderschatting kunnen zijn.

3e generatie allochtoon = autochtoon. tsja.
Oud 23-09-2009, 20:13
Verwijderd
Citaat:
in je poging tot het policor benoemen van vreemdelingen zit gelijk ook de rede verstopt waarom die cijfers heel goed een forse onderschatting kunnen zijn.

3e generatie allochtoon = autochtoon. tsja.
Nee, dat is niet de verklaring. De verklaring is dat de cijfers ook echt zo zijn, dat is al meermaals op N&A naar boven gekomen. Maar als jij graag xenofoob wil zijn moet je dat vooral doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
ja kwestie van zoomen. jij zoomt verder in dan ik maar je kan altijd nog verder inzoomen (minder generaliseren) net zolang tot je op het individu uitkomt en dan ben je dus weer bij af.
Ja maar wat is het nut om naar hun Marokkaans zijn te kijken?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ze zien zichzelf als losstaand van de samenleving, en richten dat op autochtonen, en wat zij zien als de instrumenten van de autochtonen, oftewel politie e.d.
Als ik in de bioscoop was geweest, had ik net zoveel last van die jongens, als "autochtonen". Dus je argument klopt niet.

Citaat:
Om een voorbeeld te noemen denken dat soort figuren steevast dat ze gediscrimineerd worden, en dat er grote discriminatie zou bestaan van Marokkanen en Moslims over het algemeen. Vraag hen vervolgens hoe vaak ze daadwerkelijk gediscrimineerd zijn, of bewijs hebben van concrete discriminatie, en het blijft oorverdovend stil.
Tsja, dan heb je wel vaker ontkend, maar rapporten laten iets anders zien.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:44
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ja maar wat is het nut om naar hun Marokkaans zijn te kijken?
dat houdt het manageable. het is een kwaliteit die niet aan verandering onderhevig is maar dus wel een goede voorspeller.

als je gaat in delen in meeloper/crimineel/overlastveroorzaker is het allemaal wel mooi genuanceerd enzo maar totaal niet werkbaar. daarnaast kan je binnen meelopers bijvoorbeeld weer indelen in intelligentie of potentie om tot inkeer te komen of simpelweg de mate van meelopen. je blijft bezig dan. net als met de huidige wetgeving en belastingstelsel. het constant nuanceren van allerlei shit zorgt er voor dat niemand meer weet wat voor en achter is. maargoed.
Oud 23-09-2009, 20:50
Verwijderd
Citaat:
dat houdt het manageable. het is een kwaliteit die niet aan verandering onderhevig is maar dus wel een goede voorspeller.

als je gaat in delen in meeloper/crimineel/overlastveroorzaker is het allemaal wel mooi genuanceerd enzo maar totaal niet werkbaar. daarnaast kan je binnen meelopers bijvoorbeeld weer indelen in intelligentie of potentie om tot inkeer te komen of simpelweg de mate van meelopen. je blijft bezig dan. net als met de huidige wetgeving en belastingstelsel. het constant nuanceren van allerlei shit zorgt er voor dat niemand meer weet wat voor en achter is. maargoed.
Ben je niet bang dat je het probleem juist verergert? Een Marokkaanse vriend van mij doet netjes de uni, maar als ik zie hoe hij soms behandeld wordt omdat hij voldoet aan het stereotype "kut Marokkaan", dan denk ik ook van, het is maar goed dat deze jongen er zich hier niets van aantrekt. Ik zie alleen maar een negatief spiraal. Terwijl als we gewoon kijken naar probleemjongeren (en dat zijn echt niet alleen Marokkanen, in Twente hebben ze bv last van autochtone probleemjongeren), dan kunnen we naar verschillen en overeenkomsten kijken, en bedenken hoe we dit soort jongens kunnen aanpakken. Wat is het verschil? Jongens die op het randje bungelen, houden we er dan nog bij.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:51
Verwijderd
Citaat:

Opleidingsniveau is een betere voorspeller, waarom klaag je niet over vmbo'ers?

Of wacht, die kunnen ook blank zijn of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 21:49
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ben je niet bang dat je het probleem juist verergert? Een Marokkaanse vriend van mij doet netjes de uni, maar als ik zie hoe hij soms behandeld wordt omdat hij voldoet aan het stereotype "kut Marokkaan", dan denk ik ook van, het is maar goed dat deze jongen er zich hier niets van aantrekt.
Het zou de standaard onder de Marokkanen moeten zijn: niet zo snel in een slachtofferrol kruipen. Dat geldt trouwens net zo goed voor Wilders en consorten.
Oud 23-09-2009, 21:50
Joostje
Joostje is offline
Mannen, die zijn pas erg.
Oud 23-09-2009, 23:13
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ben je niet bang dat je het probleem juist verergert? Een Marokkaanse vriend van mij doet netjes de uni, maar als ik zie hoe hij soms behandeld wordt omdat hij voldoet aan het stereotype "kut Marokkaan", dan denk ik ook van, het is maar goed dat deze jongen er zich hier niets van aantrekt. Ik zie alleen maar een negatief spiraal. Terwijl als we gewoon kijken naar probleemjongeren (en dat zijn echt niet alleen Marokkanen, in Twente hebben ze bv last van autochtone probleemjongeren), dan kunnen we naar verschillen en overeenkomsten kijken, en bedenken hoe we dit soort jongens kunnen aanpakken. Wat is het verschil? Jongens die op het randje bungelen, houden we er dan nog bij.
het feit dat ie voldoet aan het stereotype kut marokkaan (opgeschoren kop met petje op strakste stand ed) zegt mij eigenlijk al genoeg.

niet aangepast, lichtontvlambaar en compleet onvoorspelbaar wat betreft agressie.

zeurt ie er over dat mensen als ik een oordeel klaar hebben? blijkbaar vindt ie het prettig want als ie zich gewoon een normale uitstraling aanmeet smelten de vooroordelen als sneeuw voor de zon.
Oud 23-09-2009, 23:14
Verwijderd
Citaat:
het feit dat ie voldoet aan het stereotype kut marokkaan (opgeschoren kop met petje op strakste stand ed) zegt mij eigenlijk al genoeg.

niet aangepast, lichtontvlambaar en compleet onvoorspelbaar wat betreft agressie.
Jij laat je dus leiden door beeldvorming. Jouw houding jegens hem is al negatief, voordat je hem zelfs kent. Terwijl hij hoogopgeleid en sociaal betrokken is.

Citaat:
zeurt ie er over dat mensen als ik een oordeel klaar hebben? blijkbaar vindt ie het prettig want als ie zich gewoon een normale uitstraling aanmeet smelten de vooroordelen als sneeuw voor de zon.
Wat is een "normale uitstraling"? Er niet Marokkaans uit zien?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 23:17
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Jij laat je dus leiden door beeldvorming. Jouw houding jegens hem is al negatief, voordat je hem kent.

Wat is een "normale uitstraling"? Er niet Marokkaans uit zien?
(nondeju dat is snel )

ik laat me leiden door jouw woorden in dit geval. als ie er niet zo uit ziet als ik beschrijf is ie ook niet het stereotype kutmarokkaan.

een normale uitstraling is er een waarin je niet agressief overkomt. een kutmarokkaan is bijna de definitie van agressief. vergelijk het met skinheads, ook agressief en dat is het punt ook (onbewust, ongetwijfeld) samen lekker anti zijn.
Reageren

Regels voor berichten