Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2009, 08:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is koud hier! Toen we de sleutel kregen, stond een van onze verwarmingen hartstikke hard te loeien, volledig onnodig, en nu wordt het maar niet warm, hmpf.
Oud 06-10-2009, 08:23
Verwijderd
Het is haar duidelijk. Nou dat mag ook wel na 4 dagen. En nu is ze pissed, maarja dat was ik ook al. Stomme trut.
Oud 06-10-2009, 12:56
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vogelvrij: bij mij is het ook koud! Maar dat is deels mijn eigen schuld want ik durf niet te vragen of de kachel hoger mag

Er zit zo'n groot verschil me hoe ik me nu voel en met hoe ik me vorige week voelde. Vorige week zat ik nu heel hard te huilen
En deels komt het wel door hem dat ik me nu goed voel, dat ik vrolijk ben. Hij was hier gisteren heel eventjes en het was net als in de zomer. Zo is het lang niet geweest als we bij elkaar waren. Hij deed ook weer verliefd. En vanavond komt hij eten dus ga ik rijst koken voor de tweede keer in mijn leven en ik ben echt bang dat het mislukt
En dat betekent dat ik nu weer hard aan mijn studie ga, want volgende week tentamen. Aan de ene kant denk ik dat het wel goedkomt, aan de andere kant moet ik echt nog veel feitjes stampen en zijn er ook best wel wat dingen die ik niet begrijp omdat ik me sommige dingen echt niet voor kan stellen.
Maarja, eten moet ik toch dus of hij nou komt eten of niet maakt niks uit.
Morgenavond voorlichting over de master, ik ben benieuwd. Beter is het nuttig want ik zit daardoor wel van 8:30 tot 21:30 op school.

Ik voel me in ieder geval een stuk gelukkiger dan vorige week Als ik nou niet bijna tentamen had zou het helemaal perfect zijn
Oud 06-10-2009, 13:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Heksjuh: Volgens mij doen onze verwarmingen het gewoon niet Dus ik hoop dat dat snel gemaakt kan worden, want nu moet ik de hele tijd een vest aan En rijst koken kan echt niet mislukken hoor, je kookt water, gooit er rijst bij, proeft of het goed is en zo ja, dan moet je het even afgieten, klaar!
Oud 06-10-2009, 13:55
Verwijderd
Het gaat wel goed Alleen op school af en toe niet want zit een beetje in een schooldip en het samenwerken gaat kut.
Oud 06-10-2009, 15:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@Heksjuh: Volgens mij doen onze verwarmingen het gewoon niet Dus ik hoop dat dat snel gemaakt kan worden, want nu moet ik de hele tijd een vest aan En rijst koken kan echt niet mislukken hoor, je kookt water, gooit er rijst bij, proeft of het goed is en zo ja, dan moet je het even afgieten, klaar!
Wat voor verwarming heb je, gewoon een CV-ketel? Staan de knoppen bij de radiatoren zelf open gedraaid? Heb je verder wel warm water? Anders even de stekker uit je CV-ketel, eventjes wachten en dan er weer in stoppen. Of je thermostaat wat hoger draaien, misschien slaat ie dan wel aan.

@ Heksjuh: gewoon water koken met zout, als het water kookt de (snelkook)rijst er in doen (kopje/mok per persoon), dan een wekkertje op 9 minuten, aan de kook houden en daarna afgieten, weer terug in de pan, even laten staan en daarna is het prima. Lukt bij mij altijd prima zo
Oud 06-10-2009, 16:04
ilse
ilse is offline
Mijn psych heeft een andere baan..
Ik weet t allemaal wel, je mag er niet afhankelijk van zijn blabla, maar tis toch naar als iemand waar je 5 jaar mee gepraat hebt weggaat en je weer opnieuw moet beginnen.. moet zelfs een nieuwe intake omdat ze me eigenlijk net nergens kunnen plaatsen.. Bah!!

En sommige mensen..
Oud 06-10-2009, 16:53
Verwijderd
Wat een vermoeiende dag is dit.
Of beter gezegd: wat ben ik zelf vermoeiend vandaag.
Vorige week heb ik een filmpje over moeten doen, omdat de camera die ik had gebruikt op automatisch scherpstellen stond en dus voortdurend op dingen focuste die niet de bedoeling waren, zoals de weerspiegeling van de lens in het water.

Stomme fout, maar ach, daar gaat het niet om. Ik moet er nu aan denken omdat ik het gevoel heb dat ik zelf op automatisch scherpstellen sta. Ik ben met alles wat ik doe voortdurend bezig met zien. Tot op zekere hoogte is dat leuk, maar nu begin ik me er wel echt overprikkeld door te voelen. In alles zie ik een compositie, een patroon, een schaduwspel. Iedere persoon die ik opmerk ga ik kneden en bewerken in mijn hoofd, alsof ik aan het schilderen ben. Alles is een schilderij. Zie ik een bepaalde schaduw, dan ben ik in mijn hoofd al bezig tubes verf te kiezen die ik zou mengen om tot die kleur te komen.
Ik onthou zoveel onbenullige dingen, zoals de hand van de man tegenover me in de metro die zijn krantje vasthield en daarbij zijn wijs- en pinkvinger omhoog hield, of het relief van rimpels op iemands voorhoofd, of een lichtstraaltje in iemands oog, en meer van zulk soort stomme dingen die me heel lang bij blijven. Op zich is dat niet erg natuurlijk, maar ik onthou en merk zoveel van zulk soort onzin op dat ik het gevoel heb dat ik er overspoeld door raak. Dat ik niet kan filteren of zo. Geen focus. Ik denk dat het goed zou zijn voor mezelf om dat te leren, want ik heb het idee dat ik nu ietsje te obsessief bezig ben.
Grappig trouwens, zie ik nu, dat mijn manier van kijken gelijk is aan mijn manier van schilderen: in mijn werk stel ik (meestal) ook alles scherp. Heel logisch natuurlijk, maar ik had er nooit echt bij stilgestaan.

Dat brengt me meteen bij een paar dingen die ik bij Schilderen wil leren: scherpstellen dus, ingetogener met kleur om kunnen gaan, composities opstellen en beweging suggereren. En, dat vergeet ik bijna, leren hoe een schilderij niet af te maken.
Oud 06-10-2009, 17:05
Verwijderd
Ik voel me depressie, want er is geen plaats voor leuks in mijn leven.
Oud 06-10-2009, 17:20
Verwijderd
Ik ben aan het kijken of ik vrijstellingen kan krijgen van de studie. Ik heb best veel vakken die overeen komen die ik al gehaald heb. Ik hoop het zo, dat scheelt echt 4 vakken ofzo
Oud 06-10-2009, 17:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jemig, net als ik uitgehongerd uit m'n werk kom, smst m'n vriend dat z'n college uitloopt en dat ie pas rond kwart voor acht hier is Ik zie hem al zo weinig deze week dat ik het eigenlijk ongezellig vind om vast te gaan koken en eten. Net maar een beschuitje gegeten en hopen dat ik het nog ruim een uur volhoud
Oud 06-10-2009, 17:52
darkfairy
darkfairy is offline
het was een gezellige dag vandaag.
we hebben vanochtend gym gehad.
en daarna hebben we omdat de muziek therapie niet doorging.
met een groepje om de beurt muziek op youtube geluisterd.
en vanmiddag zijn we met praktische vaardigheden met een groepje mensen en 2 van de verpleging naar het tuin centrum in veghel gegaan.
maar daar was dan niet veel aan.
en toen we terug kwamen kreeg ik opmerkingen van een jongen uit de groep.
van 'olifant' en 'dik bil' en van 'eet de volgede keer gelijk een pak vlokken op'.
en van dat soort dingen.
en ik ben er niet echt blij mee.
dus ik heb hem net op msn aangesproken en gezegd dat ik de opmerkingen niet leuk vind.
maar ik heb nog geen reacties terug gekregen.
Oud 06-10-2009, 18:04
justhanna
justhanna is offline
Ik heb er pas 2 dagen op zitten en ik ben helemaal kapot... Misschien wil ik ook wel gewoon teveel, al doe ik voor mijn gevoel niets... Het is gewoon best veel allemaal, en er komen ook al best heftige dingen ter sprake, ook al praat ik zelf niet mee, het raakt me wel. Vandaag tijdens het 2e blok kon ik amper mijn ogen nog open houden. Voor m'n gevoel heb ik er al een week opzitten maar ik moet dus nóg 3 dagen... En dan te bedenken dat dit minimaal ongeveer een jaar zal gaan duren... Bluh...
Oud 06-10-2009, 18:22
Verwijderd
@justhanna: de eerste weken zijn zwaar, daarna gaat het echt wel iets beter, tenminste, zo was het bij mij. Ik had overigens een 3 daagse ipv 5 daagse. Praat er ook over in de groep, dan kun je een beetje ervaringen uitwisselen.

OT: gisteren was ik een beetje in paniek over statistiek. Vorige week heb ik een les gemist en ik dacht dat ik het nooit zou snappen, maar vandaag toch wat uitleg gehad en het blijkt helemaal niet zo moeilijk te zijn. de vragen die in het blokboek stonden waren ook veel te moeilijk, zo moeilijk wordt het niet op het tentamen. Gelukkig.
Verder gaat het wel goed. Beetje moe, maar wel goed.
Oud 06-10-2009, 19:35
darkfairy
darkfairy is offline
me vader komt weer thuis.
en had al gedronken en nou nog steeds.
en nou loopt de spannning hier weer op.
en die jongen van de opname is online.
maar hij heeft nog steeds geen antwoord terug gegeven.
en ik hoorde net van een meisje van de opname.
dat een ander meisje van de opnamen een vrouw van de verpleging heeft aangevallen op de trap.
ze heeft haar keel dicht geknepen hoorde ik.
die vrouw van de verpleging kwam met tranen in haar ogen de woonkamer binnen.
en dat kan ik goed begrijpen na zoiets.
want niemand krijgt hoogte van dat meisje.
want ze ligt de hele dag op bed.
en soms komt ze eruit om te eten en om te computeren beneden.
en daarna gaat ze gelijk weer naar boven toe.
en nou zitten er veel mensen in angst op de afdeling hoorden ik.
het gaat dus weer goed.
en ik ben dus blij dat ik nou weer thuis woon en slaap.
ik ga zo maar eens vroeg naar bed
en in bed tv kijken.

Laatst gewijzigd op 06-10-2009 om 19:40.
Oud 06-10-2009, 20:33
Verwijderd
Ik begin nu toch wel erg veel zin te krijgen in Dream Theater en Opeth. Nog 1 nachtje slapen..
Oud 06-10-2009, 21:24
Pian_
Pian_ is offline
Arg ik moet ook even klagen!
School gaat niet lekker, veel duimzuigerij en daar kan ik niet tegen. En ik had al 10 hoofdstukken ecologie moeten lezen maar natuurlijk heb ik dat niet gedaan en ga ik het tentamen straks heeeel erg verkloten
En er is zon gozer, en in het echt is het heel gezellig en leuk ouwehoeren enzo en dan heb ik hem op msn en doet ie vaag en zegt ie niks en dan heb ik zoiets van jonge doe anders even gewoon leuk ofzo en daar kan ik ook niet tegen.
En mn vriendje is er vanavond niet want hijs eten met vrienden en nou kan ik niet met m kletsen dus dat vin ik ook niet leuk en want ik ben vet zenuwachtig voor mn tussentijdsetoets van morgen (proef rijexamen) en bang dat ik het helemaal ga verkloten en hij moet even zeggen dat het allemaal heus wel goed komt ofzo.
En donderdag wordt vet stressen want dan moet ik heel vroeg op voor de hoefsmid en dan heel snel naar school en dan autorijden weer en dan op tijd zijn bij een vriendin en dan weer optijd zijn voor andere vriendin.
En dan vrijdag ook nog les tot fucking 6 uur smiddags.
HMPF
Dat was even mijn klaagzang.
Oud 06-10-2009, 21:33
marrel
marrel is offline
Last van m'n schouder/arm weer
En nu weet ik zeker dat het niks niks meer iets zal worden, zelfs niet een heel klein beetje maar gewoon niks.
Oud 06-10-2009, 21:47
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
@justhanna: de eerste weken zijn zwaar, daarna gaat het echt wel iets beter, tenminste, zo was het bij mij. Ik had overigens een 3 daagse ipv 5 daagse. Praat er ook over in de groep, dan kun je een beetje ervaringen uitwisselen.
Ik hoop het.. Degene die voor mij in deze groep is gekomen (ik ken hem nog uit de voorwerkgroep) vind het na een maand nog even klote als de eerste dag dat hij er kwam, dus dat klinkt erg bemoedigend (not)... Andere meiden in de groep zijn wel erg begripvol en er word me ook constant verteld dat ik alleen maar aanwezig hoef te zijn en dat het niet erg is als ik er niet de hele tijd met mijn gedachten bij ben...

Maar 5 dagen in de week is gewoon erg veel...
Oud 06-10-2009, 22:37
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik vind het heerlijk om het weer zo druk te hebben maar ik ben zo bang dat ik mijn vrienden verwaarloos.
Van de week heb ik er een paar gebeld en ze snappen het allemaal maar ik voel me er toch best lullig over.

Toen ik altijd thuis was kon ik altijd naar iedereen luisteren. Nu studeer ik en kan ik het niet eens opbrengen soms om af te spreken omdat ik zo moe ben. +Dat ik gewoon ontzettend veel projecten en huiswerk heb. Ik heb nog wat moeite met de stof en dat gaat vanzelf beter denk ik maar het kost nu veel tijd.

Maar daar tegenover staat dat ik de opleiding geweldig vind en de mensen uit mijn klas ook. Met één meisje klikt het echt ontzettend goed en dat is echt gaaf.
Binnenkort met een paar mensen van de klas een avondje uit. Zin in!
Oud 07-10-2009, 07:45
Nijn*
Nijn* is offline
@ Ilse: Jeejtje meid, natuurlijk is dat hartstikke rot. Zeker als je zo'n lange tijd met iemand hebt gepraat. Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad en dan voel je je gewoon hartstikke in de steek gelaten. Ik zou ook vreselijk balen als mijn huidige psych dat nu ineens zou doen.. Sterkte! *knuff*
@ justhanna: Wat lentekriebel al zegt: de eerste weken zijn het moeilijkste denk ik. Alleen al omdat je moet wennen aan de hele omgeving, aan de mensen van je groep, aan het feit dat je ineens heel intensief bezig bent met jezelf en emoties en voelen. Je hoeft inderdaad niet altijd er 'bij' te zijn, neem genoegen met het feit dat je er zit en veel luistert. Hoop dat het snel beter gaat voelen!

OT: Ik ben nu al twee dagen hartstikke ziek en het ziet er niet naar uit dat ik nu beter ga worden. Vanmiddag tentamen en nu dus nog even leren want door mijn verrotte staat is dat niet echt opgeschoten de laatste twee dagen. Ik hoop zo dat ik het haal want ik heb wel echt veel gelezen en goed bijgehouden en.. pff Lekkere timing om nu ziek te zijn. En na het tentamen is het ook niet rustig. Dan heb ik een interview voor J&C en met een beetje geluk duurt dat naar 45 min/1 uur maar toch. Daarna moet ik echt naar huis en werken want ik moet nog veel voorbereiden voor de casusopdracht. En oh ja, donderdag gewoon werkgroep + overleg + afspraak met A. + 's avonds theater en dan alweer vrijdag en dan naar E. + therapie + werken +... aaaaahrg!! Mijn hoofd tolt van alles wat ik moet doen en onthouden en ik word er helemaal naar van. 't Liefste zou ik alles afzeggen en een week in bed gaan liggen met mijn snothoofd Bahbahbah.
Oud 07-10-2009, 08:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Dana: Nee, het is stadsverwarming, heb geen cv-ketel of thermostaat. Dat is lastig, want dan weet je ook helemaal niet hoe warm het is. Maar goed, volgens mij begint het nu toch langzaamaan wat warmer te worden...

OT: Vandaag diploma-uitreiking. Tsja.
Oud 07-10-2009, 10:01
Nienna*
Nienna* is offline
Oh ik voel me slecht omdat ik vanmorgen de colleges geskipt heb was helemaal niet nodig enzo, maar mijn bedje lag zo lekker. Maar het waren leuke colleges dus ik heb er nog spijt van ook!
Maar goed, nu is het toch te laat... vanmiddag maar gewoon naar practicum.
Gisteren was supergezellig trouwens ik heb echt een leuke werkgroep! Alleen wel een beetje jammer dat ze me niet missen als ik niet op college ben haha (nee waarschijnlijk hebben ze of gedacht dat ik ergens anders zat, want dat doe ik wel vaker, of het juiste begrepen en me laten slapen )
Vanavond feest! Lekker uitgaan en dansen, heb er echt zin in

P.S. Ojaaa en ook nog ooit ergens aan school werken? Ik doe Geneeskunde weet je nog?
In ieder geval heb ik ontslag genomen en is zaterdag mijn laatste werkdag.. ik ga zaterdag naar de kapper en studeren en werken, moet goed komen.. en zondag ook gewoon studeren. En dan volgende week weer wat serieuzer mijn best doen
Oud 07-10-2009, 11:56
metallica
metallica is offline
WTF, sport ik vier uur in de week, kom ik nog aan Volgens mijn huisgenoten kan het komen doordat ik nu meer spieren heb, bla bla Maar waarom pas ik dan nog maar net in m'n rok? Dan toch maar weer een beetje op m'n eten gaan letten...
Oud 07-10-2009, 14:08
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vogelvrij en Daantjuh: bedankt voor de kooktips! Ik heb voor de zekerheid mijn vader even gebeld Maar het is wel gelukt uiteindelijk.
Weten jullie toevallig ook hoelang je macaroni in de magnetron moet doen

Ik begin nu toch wel een beetje te stressen voor het tentamen. Vooral omdat ik vrijdag ook van 8:30 tot 17:30 op school zit en dan dus weinig kan doen en van het weekend heb ik het ook druk met andere dingen. Ik zit te twijfelen of ik maar niet met vriendje zal afspreken want dan heb ik wel gewoon de hele zaterdag om te leren, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk wel met hem afspreken want het is lang geleden dat we langer dan een uurtje voor elkaar hadden.
Morgen maar hard werken zodat ik alle stof heb uitgetypt en een keer heb doorgenomen. En dan zaterdagochtend ook maar vroeg opstaan en zoveel mogelijk doen voor vriendje komt. Want ik spreek echt liever met hem af dan te leren
En de dag voor het tentamen ga ik naar een musical, ook lekker gepland. Maar de musical is wel in de buurt en ik heb pas 's middags tentamen.
Studiestress!
Oud 07-10-2009, 14:21
Verwijderd
Zo gaaf, ik heb de foto uit Flair gemaild gekregen samen met een andere foto erbij. Tof
Oud 07-10-2009, 15:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Vogelvrij en Daantjuh: bedankt voor de kooktips! Ik heb voor de zekerheid mijn vader even gebeld Maar het is wel gelukt uiteindelijk.
Weten jullie toevallig ook hoelang je macaroni in de magnetron moet doen
Is het al ontdooid of niet? Als het al ontdooid is drie/vier minuutjes op vol vermogen maximaal, tussendoor eventueel even doorroeren. Als het nog niet ontdooid is, het beste zoveel mogelijk laten ontdooien door het bakje onder de hete kraan te houden of het bakje in een teiltje met heet water te zetten. Dan net zo lang op half vermogen tot het echt ontdooid is (regelmatig even kijken en doorroeren, losbikken) en dan nog een paar minuutjes even doorverhitten. Zo doe ik het altijd.
Oud 07-10-2009, 16:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb dit topic nou al een paar keer geopend om iets te typen, maar steeds komt er dan niets in me op, terwijl mijn hoofd heel (te?) vol zit. Wat rolt er zoal doorheen: de tweede collega in een week die zegt zwanger te zijn (ben benieuwd hoe dat opgevangen gaat worden), directeur ziek terwijl ik hem hard nodig heb voor diverse werkdingen, belastingdienst die ons gezamenlijke geschatte inkomen voor 2009 stuurde waar ik heel hard om moest lachen, ik kreeg net te horen dat mijn schoonvader vanmiddag een bedrijfsongeval heeft gehad en net geopereerd is (gelukkig gaat alles "goed"), vanavond op dezelfde tijd training, bijscholing en vergadering dus moest ik er 2 afzeggen, geen planning ontvangen van een collega dus ik moet nu improviseren voor deze week, ik moet een optreden bedenken voor mijn klas voor volgende week en ik weet eigenlijk niet wat ze op deze school van me verwachten (note to self: nog navragen!), en... en... en... Nou ja, het is dus duidelijk herfst in mijn hoofd.
Oud 07-10-2009, 17:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ HaWaHaai: sterkte met je schoonvader, hopelijk houdt hij er niets blijvends aan over En verder: lijstjes! Maak een lijstje zodat je lekker kan afstrepen wat je wel al gedaan hebt en zodat die chaos op papier staat en niet meer zo in je hoofd zodat je tenminste kan nadenken over het ding wat je op dat moment aan het doen bent en niet over al die dingen die je ook nog moet doen. Succes ermee en hopelijk wordt het gauw wat rustiger weer
Oud 07-10-2009, 18:31
justhanna
justhanna is offline
Kreeg net te horen dat m'n moeder weer opgenomen is... Is het egoïstisch als ik zeg dat ik er dat eigenlijk echt even niet bij kan hebben?
Oud 07-10-2009, 18:39
darkfairy
darkfairy is offline
@justhanna.
wat heeft je moeder als ik vragen mag?.
en ik vind het niet egoistisch van me *knuffel*.

@stoepkrijtje fijn dat je hier weer eens post.
en je bent goed bezig zo te lezen.
hoe is het verder?.

ot.
het was een gezellige dag vandaag.
en bij de dagbehandeling is de sfeer een stuk positiever dan bij de opname onder het eten.
en dat vind ik best wel fijn want het was gezellig.
en die vrouw van de verpleging waarvan de keel was dicht geknepen was er vandaag niet.
en dat is wel logisch.
en ze kwamen er vandaag dingen over vertellen de psycholoog en de baas van de afdeling.
ze bleef deze week gewoon thuis en heeft vanacht haast niet geslapen.
en dat is te begrijpen als iemand je bij je keel pakt.
en de afdelings baas zei dat dat meisje haar bij haar keel pakte.
omdat ze in haar kamer aan het dansen was.
en de verpleegkundige kwam haar de telefoon bellen omdat er telefoon voor haar was.
en daarom kneep ze haar keel dicht.
want dan is ze druk in haar hoofd en dan wil ze niet gestoord worden.
maar gelukkig moet ze morgen weg van de afdeling.
en er zijn nou nog een hoop patienten over stuur van de opname.
en die mogen vannacht ook naar huis als ze willen.
en die jongen die gisteren die opmerkingen naar me maakte.
die zei vandaag helemaal niks tegen me.
maarja dan kan hij ook geen opmerkingen maken.
en ik was weer op tijd thuis met de taxi.
en vanavond heb ik me haren gewassen.
en ik weet ook voortaan hoe de wasmachine hier thuis werkt en de wasdroger.
dus ik heb me eigen was gewassen en in de wasdroger gedaan.
en ik ben er blij mee dat dat thuis ook lukt.
want in boekel wist ik het allang.
maar hier kan ik het sinds kort zelf.
en me moeder vond het ook goed.
en hier thuis is het nou lekker rustig.
en ik heb me medicijnen al bijgevuld dan is dat ook al klaar.
en ik heb me brood voor morgen vroeg al gemaakt.
en nou ga ik maar even spelletjes op internet spelen.
en dan straks nog even met de hond op de bank zitten denk ik.
en verder doe ik vandaag niet veel meer.
ik baal alleen van me vreetbuien.
Oud 07-10-2009, 19:22
Nijn*
Nijn* is offline
@ Metallica: Spieren wegen zwaarder dan vet, dus kan wel kloppen dat je nu 'aankomt' maar op een gezondere manier. Niet teveel mee bezig zijn hoor
@ HaWaHaai: ik herken de drukte en verwachtingen 'en en en' maar al te goed En inderdaad wat Daantje zegt: lijstjes maken, mijn to-do boekje stroomt over maar zo hoef ik tenminste niet alles te onthouden en vergeet ik ook minder

OT: Mijn tentamen ging goed 35 van de 40 goed, dat is dus een 8 ofzo! Nou, vind dat ik dat toch wel eventjes dikvetmooi heb gedaan (hoewel een paar goeie gokken, maar oke!) Het interview daarna met R. was echt gezellig, ze heeft ook leuke huisgenoten dus dat werkte ook wel mee, leuk onderwerp, goed opgezet etc. Verder toen ik thuis kwam toch even uurtje geslapen want ik ben doodop. Nu ff snel artikelen zoeken enzo en dan vroeg naar bed, morgen weer een hele intensieve dag en hoeveel ik daarvan daadwerkelijk ga doen hangt er maar vanaf hoe ik me morgen voel. Oh en het is 7 oktober en ik heb nog niets van L. gehoord.. dus ik verwacht dat zij wacht tot ik haar bel, laat ik daar nou even geen zin in hebben de komende dagen, zondag wellicht meer geluk.
Ik val bijna om van de slaap.
Oud 07-10-2009, 19:33
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
@justhanna.
wat heeft je moeder als ik vragen mag?.
en ik vind het niet egoistisch van me *knuffel*.

@stoepkrijtje fijn dat je hier weer eens post.
en je bent goed bezig zo te lezen.
hoe is het verder?.
Ja goed!

Druk he. Nieuwe studie na heel lang thuis gezeten te hebben
Maar wel erg leuk allemaal.

Hoe gaat het met jou?
Oud 07-10-2009, 20:54
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ja goed!

Druk he. Nieuwe studie na heel lang thuis gezeten te hebben
Maar wel erg leuk allemaal.

Hoe gaat het met jou?
hier verschilt het veel.
maar nou gaat het.
en ik zit in dagbehandeling na een jaar.
dit is me eerste week.

ot.
ik ga maar eens in bed tv kijken.
en dan ga ik maar eens slapen.
Oud 07-10-2009, 21:05
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
hier verschilt het veel.
maar nou gaat het.
en ik zit in dagbehandeling na een jaar.
dit is me eerste week.

ot.
ik ga maar eens in bed tv kijken.
en dan ga ik maar eens slapen.
Je zat toch intern?

Succes!!!!
Oud 07-10-2009, 21:29
kroot
kroot is offline
Citaat:
Ik heb dit topic nou al een paar keer geopend om iets te typen, maar steeds komt er dan niets in me op, terwijl mijn hoofd heel (te?) vol zit.
Dit.
Pfoe. Vorige week de hele week in bed gelegen in plaats van naar school gegaan. Ik walgde zo van mezelf, schaamde mezelf zo voor mezelf, had totaal geen energie etc. Nadat gisteren hetzelfde verhaal was, heb ik mezelf streng toegesproken en besloten om er wel voor te vechten, dus ik ben vandaag naar school geweest. Het eerste uur hoofdvakles ging goed, kreeg zowaar een compliment. Het 2e uur ging minder, werd afgebrand dat ik niet duidelijk liet zien wat mij dreef.
En ik houd niet van dit weer. Ik hoef maar iets meer dan 5 min naar de trein te fietsen maar ik was kletsnat. En dan heb ik ook nog geen regenjas dus mijn truitje was ook kletsnat. Ik heb nu besloten dat ik morgen voor mijn werk (jaja ik ga vroeg opstaan) een regenjas ga kopen!
Oud 08-10-2009, 02:42
Nienna*
Nienna* is offline
Zooo hééé dat was me het avondje wel...
Eerst komen we er met heel de werkgroep ongeveer achter dat een jongen&meisje uit die werkgroep gezoend en weet-ik-veel-wat gedaan hebben, terwijl hij tot een week terug mij nog zat te smsen maar oké, en dat meisje&ik hadden het er ook nog over gehad dat hij zo vaag deed en ons allebei suuuperveel smste en dat we dat vreemd vonden. Maar ik hield er mee op, zij ging er blijkbaar mee door Anyway, zij passen echt vet goed bij elkaar dus eigenlijk was het wel leuk.

Alleen vraag ik me wel altijd af waarom ik altijd degene ben die overblijf

Verder had ik voor de grap iemand meegevraagd die ook nog was gekomen, wat ik dan weer minder leuk vond. Toen heb ik even iemand geritseld die mijn vriendje speelde , met overgave natuurlijk anders leek het niet echt, dus we hebben elkaar ook maar braaf een kus op de mond gegeven haha. Wel grappig alleen voel ik me nu schuldig, aangezien ik nu naar huis ben gegaan en die jongen daar nog in zijn eentje aan de bar staat maar eh oké wat denkt hij, feestje van de studie en HOEZO komt hij dan de hele avond aan mij plakken? Dat is toch raar? Hij spreekt niet eens Nederlands en hij studeert niet (meer), vet irritant ook, dat betekent dus dat ik hem de hele avond zou moeten "vermaken" en dat heb ik gewoon geweigerd. Ik heb even met hem gekletst enzo maar ben uiteindelijk lekker met mijn eigen vrienden gegaan, beetje egoïstisch maar hij snapte dus blijkbaar niet dat ik een GRAPJE maakte toen ik zei dat hij ook moest komen
Ik vond het zelfs een beetje erg opdringerig.
Het leukste is dat hij mijn huisgenoot (buurjongen) is

Nu maar eens slapen, en ik heb het ook koud want ik heb al mijn natte kleren nog aan!

O en stiekem vind ik het niet echt een leuk idee dat bovenstaand jongen en meisje nu bij elkaar zijn
Oud 08-10-2009, 11:05
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Nog 1 college en dan naar Venetië <3, ik kan niet wachten. Regen maakt Nederland altijd zo somber, alhoewel er gisteren niets beter was dan door de regen lopen op weg naar huis.
Oud 08-10-2009, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, de verwarming doet het hoor *smelt weg*

Diploma-uitreiking gisteren was eigenlijk toch wel leuk
Oud 08-10-2009, 14:45
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Is het al ontdooid of niet? Als het al ontdooid is drie/vier minuutjes op vol vermogen maximaal, tussendoor eventueel even doorroeren. Als het nog niet ontdooid is, het beste zoveel mogelijk laten ontdooien door het bakje onder de hete kraan te houden of het bakje in een teiltje met heet water te zetten. Dan net zo lang op half vermogen tot het echt ontdooid is (regelmatig even kijken en doorroeren, losbikken) en dan nog een paar minuutjes even doorverhitten. Zo doe ik het altijd.
Ja, het is al ontdooid. Dankjewel!

Misschien moet ik niet meer op haar hyves kijken, het maakt me alleen maar onzeker terwijl het juist zo goed ging. Ze (de ex van mijn vriend) heeft gisteren een aantal foto's op haar hyves gezet uit de tijd dat zij nog samen waren. Ik begrijp niet helemaal waarom, maar goed. Ik ben toch een beetje jaloers als ik zie wat zij samen hadden En ik ben bang dat hij het mist. Hun leven was zo anders, ze woonden samen met kinderen (hij was niet de vader). Hij is niet weggegaan omdat hij niet meer van haar hield, ik weet niet in hoeverre hij nog gevoelens voor haar heeft. En ik heb het idee dat zij nog wel verliefd is op hem. Dat weet ik eigenlijk wel zeker als ik die dingen op haar hyves zo zie.
Maargoed, ik moet er maar vanuit gaan dat hij eerlijk is tegen mij. Ik durf dit onderwerp echt niet aan te kaarten, zeker niet nu het weer beter gaat tussen ons. Ik twijfel er ook niet aan dat hij niet eerlijk is tegenover mij. Maar toch maken die foto's me wel onzeker.
Oud 08-10-2009, 17:38
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oeiii ik voel me best raar na de afgelopen 24 uur. Ik had dus een date gisteravond, allemaal leuk en gezellig, hij is blijven slapen, maar na een serieus gesprek over hoe of wat tussen ons blijkt toch wel dat hij nog helemaal geen gevoelens naar mij heeft. Ik wist dat eigenlijk al wel, hij had al eerder aangegeven ontzettend slecht verliefd te worden op meisjes. Maar ik vind het toch wel heel kut, want hij is écht leuk en we hebben het ook heel erg leuk samen. Nu zei hij ook wel dat hij me gewoon een heel leuk meisje vind en echt wel wil kijken of er meer in kan zitten. Maar hij wist gewoon niet of hij er wel heel erg veel vertrouwen in kon hebben. Gevolg: ik sla compleet dicht. Ik merk gewoon dat we nadat er dingen zijn gebeurd op lichamelijk vlak, ik me toch wel enigsinds ga binnen aan iemand, maar ook dat ik nu mijn gevoelens naar hem toe nu durf open te stellen gewoon om niet op mn bek te gaan. Al met al voel ik me nu dus behoorlijk eenzaam terwijl dat echt niet nodig is...

Los daarvan vind ik het gewoon goed om al deze gevoelens nu eventjes op papier te hebben gezet en ben ik toch blij dat ik hem heb leren kennen want het is voor de rest wel heel gezellig .
Oud 08-10-2009, 18:56
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Je zat toch intern?

Succes!!!!
ja ik heb een jaar in de opname gezeten.

ot.
pff bij de opname op de afdeling is de een nog negatiever dan de anderen.
dat meisje dat die vrouw van de verpleging is aangevallen moest gelukkig vandaag weg.
en ze kwamen vandaag een patient van de dagbehandeling terug brengen.
naar de afdeling met poltie erbij.
omdat ze alweer in de vijver was gesprongen.
gelukkig is het waar we eten met de dagbehandeling een stuk positiever.
maar van dat negatieve gedoe op de afdeling.
word je gewoon zelf negatief van.
en ik heb net nog even me kamer gestofzuigd.
en me brood gesmeerd.
en morgen moet ik weer werken.
en morgen avond ga ik met me moeder naar het bedrijfs feest van me werk toe.
Oud 08-10-2009, 19:09
Verwijderd
Dat was weer een heftig dagje. Op school tijdens ons projectgroepje heb ik een dissociatie gehad. Ik had op school nog niet echt verteld dat ik dat wel eens heb dus ze waren nogal geschrokken en hebben de ambulance gebeld... Gelukkig hebben ze ook mijn ouders en de kliniek gebeld en die zeiden al dat het niet zo veel kwaad kon. Voor de zekerheid hebben ze alles gecheckt en mijn bloedsuiker was te laag dus ik moest op school blijven tot ik wat suiker binnen had gekregen. Voor de zekerheid ook maar in de kliniek gegeten en daarna nog een keer bloedsuiker geprikt. Toen was alles weer goed gelukkig. Misschien gaan ze me nog een keer testen op epilepsie, omdat het daar ook wel veel op leek. Morgen heb ik een gesprekje met de decaan enmijn groepsgenoten, die waren nogal geschrokken en ik kan maar beter even uitleggen wat het allemaal inhoudt. *zucht*
Oud 08-10-2009, 19:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Daantje en Nijn*: Ik werk altijd met lijstjes, alleen nu even niet, dus jullie hebben helemaal gelijk; ik maak meteen een nieuwe. Dat zal schelen. Helaas zijn het ook veel overdenk-dingen...

Tja, dan zit je als je thuis bent van het werken snel (in 15 minuten) samen aan tafel te eten, gaat (bij beiden zo ongeveer om beurten) 5x de telefoon... Zijn wij nou de nieuwe generatie yuppen?
Hebben meer mensen dat, dat je nadenkt over je eigen leven en je afvraagt of je het wel 'goed' doet, of je wel toe bent aan alle 'volwassen' beslissingen die je moet nemen en of je wel uit je leven haalt wat erin zit? Pfff...

En weer een familielid (van vriendje) met spoed geopereerd... Nu mag het wel stoppen, hoor.

Laatst gewijzigd op 08-10-2009 om 20:44.
Oud 08-10-2009, 20:07
justhanna
justhanna is offline
@ Lentekriebel: Pff, vervelend voor je dat dat op school gebeurde... Succes met het uitleggen morgen. Zie je dat wel zitten?
Oud 08-10-2009, 20:20
Verwijderd
Citaat:
@ Lentekriebel: Pff, vervelend voor je dat dat op school gebeurde... Succes met het uitleggen morgen. Zie je dat wel zitten?
Ik vind het lastig, maar het is wel beter. Dan weten ze het tenminste voor de volgende keer.
Oud 08-10-2009, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het lastig, maar het is wel beter. Dan weten ze het tenminste voor de volgende keer.
Niet makkelijk nee, maar voel je niet gehinderd Het is voor jouw omgeving fijn om te weten wat ze kunnen doen en hoe ze je kunnen helpen. Dat kan voor zowel jou als voor hen een geruststelling zijn?
Oud 08-10-2009, 21:33
blurred
blurred is offline
Citaat:
Regen maakt Nederland altijd zo somber.
Ja? Ik vind dat regen Nederland juist altijd zo Nederland maakt.

Citaat:
Hebben meer mensen dat, dat je nadenkt over je eigen leven en je afvraagt of je het wel 'goed' doet, of je wel toe bent aan alle 'volwassen' beslissingen die je moet nemen en of je wel uit je leven haalt wat erin zit? Pfff...
Constant. Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.

Nu denk ik steeds: wat zou nou beter zijn (geweest): doorgaan met de (vrijwel perfecte) relatie die ik eerst had, of wat ik nu doe? Ik denk daar constant over na. Misschien ook omdat mijn ex-vriend me gisteren de tekst stuurde van een liedje dat hij heeft geschreven en dat over de afgelopen tijd gaat. Daarin staat onder andere: "The heart I had, forever changed" en "I forget the parts of you I should". Dan denk ik: Ja, daar komt het uiteindelijk op neer, dat hij mij zal vergeten en verder gaat met iemand anders. Het is stom dat ik dat stom vind. Het verder gaan met iemand anders dat zal wel, vooral het vergeten raakt me. Waarom moeten we elkaar vergeten? We hebben zoveel gedeeld en delen nog zoveel. Waarom kun je de herinnering daaraan niet blijven koesteren of kun je niet gewoon een goede band met elkaar houden? Omdat ik dat bruut beëindigd heb natuurlijk, en hij mij daarom bewust wil vergeten. Ineens besefte ik dat. Het besef komt met de tijd ofzo.

Hij was niet alleen mijn vriendje maar ook mijn beste vriend. En dat is de drummer niet. Die is alleen mijn drummer. Ben ik nu ook ineens mijn allerbeste vriend helemaal kwijt? Natuurlijk. En de drummer heeft een veels te traditionele instelling voor wat betreft relaties. Eens kijken hoe dat zal gaan wanneer hij hierheen komt. Als hij hierheen komt.

Ik mis Beijing. Ik mis daar op straat lopen, naar het zwembad gaan, de houding van de mensen, bepaalde kroegjes, de muziek, mijn allerbeste vriendin (op een bepaalde manier), de campus naar de hutong van de drummer gaan, het eten, de sfeer, de kou in de winter. En nog meer. En ik ben blij dat ik hier ben. De regen, de mensen, alles wat hier gewoon in de supermarkt ligt en in Beijing een luxe is, koffie, mijn familie en vrienden, mijn thuisland. Tegenstrijdig? Hoezo...

Ik wist dat de keuze voor dit leven niet makkelijk zou worden. Als ik makkelijk wilde had ik alles wel gelaten zoals het was. Dat zou een stuk minder spannend zijn. Gezapiger, makkerlijker, veiliger. Leuker? Dat weet ik niet. Als ik terugdenk aan mijn ex-schoonfamilie denk ik: blij dat ik dat niet meer heb. Terwijl ik het altijd hardstikke goed met die mensen kon vinden. Dat mis ik nu absoluut niet, hoewel ik ze niet meer heb gezien na de break-up en we toch ruim 7 jaar samen gedeeld hebben. Is dat raar, egoïstisch of stom? Nu heb ik een drummer die al een typisch Chinees servies voor mijn ouders heeft besteld voor als hij hierheen komt. Daar zullen ze blij mee zijn zeg, mijn ouders.

Net heb ik pompoensoep gemaakt. Dat is me een werk zeg.
Oud 08-10-2009, 22:34
indigo
indigo is offline
@Nijn*: Mooi dat je tentamen zo goed ging, ondanks je ziekigheid . Beterschap iig!
@Heksjuh: is je vriend veel ouder dan jij ofzo? En weet je, vertel als je iets dwars zit, je hoeft er geen heel groot punt van te maken ofzo. Natuurlijk was zijn vorige relatie anders, maar hij heeft nu toch ook niet zomaar voor jou gekozen? (Maar ik herken het gevoel hoor, ik vraag me ook wel eens af waarom mijn vriendje zijn ex niet veel leuker vindt, ook al is dat al drie jaar geleden uitgegaan en weet ik dat ze er beiden inmiddels wel overheen zijn. Maargoed, uiteindelijk hebben ze toch best veel met elkaar gedeeld idd.)
@darkfairy: zit je nu nog de hele week in dagbehandeling? En zit je dan in dezelfde groep als eerst of is het heel anders? Hoe bevalt het thuis?
@lentekriebel: pffft, dat lijkt me ook wel schrikken zeg! Gelukkig maar dat ze goed gereageerd hebben. Sterkte met vertellen morgen .

Citaat:
Ja! Zelfs terwijl ik nog ruim 3 jaar moet studeren en me eigenlijk nog stiekem een jong studentje voel, als ik soms zo hoor/lees wat anderen op mijn leeftijd doen, dan vraag ik me af of ik wel goed bezig ben. Heb ik mijn studententijd wel goed besteed? Geniet ik wel genoeg van alles? En zijn sommige beslissingen wel verstandig - inschrijven voor samenwonen, bijvoorbeeld, of uh een echte baan zoeken (gelukkig nog niet aan toe ), maar idd...

OT: heerlijk avondje gehad. Er waren vier vriendinnen komen eten nog voor mijn verjaardag en het eten was lekker, het was gezellig, ik heb toffe cadeautjes gekregen (een dvd-speler, Otjes kookboek, leesboek, kaartjes, een cadeaubon en turks fruit, jammie). Dus zeer geslaagd . En net ging ik met mijn nieuwe thee-ei lekkere thee zetten (ook nog verjaardagscadeautjes) en snoepen van het turks fruit en een cd uitzoeken op bol.com en muziekjes aanzetten en toen belde mijn lieve vriendje ook nog <3. Nouja, ik was even volmaakt gelukkig in mijn mooie kamertje met alle lekkers en leuke dingen en lieve vriendinnen. En nu moet ik eigenlijk slapen, want mijn ogen vallen dicht. Nagenieten .
Oud 08-10-2009, 22:54
Verwijderd
Knuffel voor blurred
OT: Ik voel me bagger. En ik heb meestal wel een reden, maar ik kan nu niets bedenken. En dan voel ik me nog baggerder.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten