Citaat:
Een meeneemtentamen klinkt best tof.
|
Ja, het klinkt relaxt, maar het is alsnog kut. Want vaak zijn dat tentamens die bestaan uit vragen die zijn opgesteld door meerdere gastsprekers. Dat iedere spreker één of twee vragen mag bedenken. En al die lui gaan ervan uit dat je al hun literatuur die zij enthousiast hebben aangesteld van begin tot eind uit je hoofd hebt geleerd. Bovendien denken ze 'ja, meeneemtentamen, die gaan we lekker moeilijk maken ah ah ah' dus je moet allemaal verbanden leggen tussen ALLE teksten en ALLE optionele literatuur en ze gaan ervan uit dat je ALLE voorbeelden die ze aanhalen hebt opgeschreven en thuis hebt bestudeerd en bovendien één en al oor was tijdens het college.
Zo had ik vorig semester een meeneemtentamen van 12 vragen die ook nog allemaal subvragen hadden over historische, economische en sociologische contexten, terwijl die context verder niet behandeld werd in de colleges en nauwelijks aan bod kwam in de teksten. Je moest ook allemaal miniscule details weten uit de colleges, echt namen die één keer kort genoemd zijn enzo. En bij de laatste drie vragen moest je essays schrijven van 2000 woorden.
Wat ik uiteindelijk inleverde telde 12000 woorden :') En ik ben nog aardig kort geweest. Het was nog een vijfpuntsvak ook.