Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2009, 11:07
Rationeel
Rationeel is offline
de klassieke bovenbouwsporen hebben heel veel voordelen ten opzichte van een 'embedded rail' (met name de betere drukverdeling, eenvoudiger onderhoud en betere regenwaterafvoer). alleen op plaatsen waar geluidsreductie zeer belangrijk wordt of waar dezelfde baan ook door ander verkeer gebruikt wordt, dus veelal in binnensteden, wordt een gesloten (verdiepte) constructie gebruikt

de wielbanden van spoorverkeer zijn conisch afgedraaid, waardoor er een zelfcentrerende werking van het wielstel in het spoor ontstaat. eigenlijk gaat elke trein en tram etc. in een vetergang, net als een fiets
de flenzen aan de wielen zorgen ervoor dat de trein niet uit zijn baan schiet, mits hij zich aan de voorgeschreven snelheden houdt...
Advertentie
Oud 25-09-2009, 16:02
Verwijderd
Dat men·sen·kin·de·ren een uitdrukking van verbazing is. Echt nog nooit van gehoord.
Oud 25-09-2009, 20:15
Verwijderd
dat typen met een bottleneck om je ringvinger niet echt heel makkelijk is.
Oud 25-09-2009, 20:53
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

dit wist ik niet!
En ik maar wachten op de clou!
Oud 26-09-2009, 18:59
Verwijderd
Dat een olifant z'n slurf in de kut van de vrouwtje olifant steekt en er dan aan proeft om te controleren of ze vruchtbaar is.
Oud 26-09-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dat een olifant z'n slurf in de kut van de vrouwtje olifant steekt en er dan aan proeft om te controleren of ze vruchtbaar is.
dit wist ik ook niet.
Oud 26-09-2009, 21:59
Uice
Uice is offline
Volgens mij doet ie dat vooral omdat ie het geil vindt.
Oud 26-09-2009, 23:34
Verwijderd
Het stond op zo'n educatief verantwoord bord in de dierentuin, dus het is zo!!!11
Oud 27-09-2009, 00:23
Uice
Uice is offline
Maar een olifant legt volgens mij niet de link tussen seks en kinderen, dus hij vindt die kut gewoon geil ruiken op het moment dat ze vruchtbaar is en dan duikt ie erop.
Oud 27-09-2009, 15:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
de klassieke bovenbouwsporen hebben heel veel voordelen ten opzichte van een 'embedded rail' (met name de betere drukverdeling, eenvoudiger onderhoud en betere regenwaterafvoer). alleen op plaatsen waar geluidsreductie zeer belangrijk wordt of waar dezelfde baan ook door ander verkeer gebruikt wordt, dus veelal in binnensteden, wordt een gesloten (verdiepte) constructie gebruikt

de wielbanden van spoorverkeer zijn conisch afgedraaid, waardoor er een zelfcentrerende werking van het wielstel in het spoor ontstaat. eigenlijk gaat elke trein en tram etc. in een vetergang, net als een fiets
de flenzen aan de wielen zorgen ervoor dat de trein niet uit zijn baan schiet, mits hij zich aan de voorgeschreven snelheden houdt...
say wat 0_o
anders ga je even met jargon gooien
Oud 27-09-2009, 15:06
Verwijderd
Dat het

Kanis en Gunnink

is ipv

Kanis en Gunnik

.
Oud 27-09-2009, 15:07
Verwijderd
Haha flenzen. De flenzen aan de wielen. Trams rijden op flensjes.
Oud 27-09-2009, 15:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
daar moet ik eigenlijk een fotoshop van maken
Oud 27-09-2009, 15:10
Verwijderd
Ja, ik had Photoshop al geopend en zelfs al gegoogled op flensjes, maar toen had ik zoiets van 'mwa ik ga wel tekenfilms kijken'. Na een nacht doorhalen met huiswerk is dat welverdiend
Oud 27-09-2009, 15:14
Miekje*
Miekje* is offline
---> WZS
Oud 27-09-2009, 15:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Daar! Trams rijden op flensjes, dat wist ik niet!
Oud 27-09-2009, 20:16
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
say wat 0_o
anders ga je even met jargon gooien
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flens_(trein)

ik wist niet dat het jargon was!
Oud 13-10-2009, 19:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat het Italiaanse woord voor hel (l'inferno) maar 1 letter verschilt van het Italiaanse woord voor winter (l'inverno).
Dat is misschien geen algemene bekendheid maar ik vind het wel supertof!
Oud 13-10-2009, 20:18
Verwijderd
Hoe je dreadlocks maakt.
Oud 13-10-2009, 21:02
Missy
Missy is offline
Dat je een speciaal knopje hebt om een inhoudsopgave te maken in Word. Ik altijd maar kloten met die inhoudsopgave.
Oud 13-10-2009, 21:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat je een speciaal knopje hebt om een inhoudsopgave te maken in Word. Ik altijd maar kloten met die inhoudsopgave.
omgwaar
Oud 15-10-2009, 12:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat dat gigantisch beroemde stukje HAAAAAALLELUJAH! HAAAAALLELUJAH! hallelujah! hallelujah! (jeweetwel, dat stukje dat vaak in grappige films wordt gebruikt als iemand heel erg op het eerste gezicht verliefd wordt, of een hele mooie auto ziet, of de hemel ingaat ofzo), dat dat uit de Messiah van Händel komt. OMG, wat een slotkoor. Kippevel.
Oud 15-10-2009, 14:13
flyaway
flyaway is offline
Wow gaaf Wist ik ook niet.
Oud 15-10-2009, 14:48
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wel Ik heb dat stuk op de computer en ik luister het vaak .

O.T: Ik kwam er pas achter hoe je fruitvliegjes kunt vangen. Het werkt nog ook, wtf .
Oud 15-10-2009, 15:47
Verwijderd
Dat er in de blikken van Schültenbräu verschillende typen bier zitten. In de flessen en 33cl-blikken zit Bavaria, in de 50cl-blikken zit Duits bier.

Edit: blijkbaar zit Wikipedia ernaast, ook de grote blikken zijn gewoon Bavaria!

Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 17:07.
Oud 15-10-2009, 16:07
Verwijderd
Citaat:

O.T: Ik kwam er pas achter hoe je fruitvliegjes kunt vangen. Het werkt nog ook, wtf .
Leer het ons!
Oud 15-10-2009, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Dat dat gigantisch beroemde stukje HAAAAAALLELUJAH! HAAAAALLELUJAH! hallelujah! hallelujah! (jeweetwel, dat stukje dat vaak in grappige films wordt gebruikt als iemand heel erg op het eerste gezicht verliefd wordt, of een hele mooie auto ziet, of de hemel ingaat ofzo), dat dat uit de Messiah van Händel komt. OMG, wat een slotkoor. Kippevel.
Ik had wel gedacht dat je dat wist
Citaat:

Heb ik hier laatst ergens verteld hoor
Oud 15-10-2009, 20:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik had wel gedacht dat je dat wist
Dit topic is toch ook voor dingen waar je achterkwam, waarvan mensen zeggen: ;"WIST jij dat dan niet? 0_o"

Maar ik denk niet zoveel na over dat stukje eigenlijk. Nu wel, maar voorheen niet. Ik had het weleens in mijn hoofd, maar ik bedacht niet waar dat vandaan zou komen.
Oud 16-10-2009, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het van de zomer nog gezongen!
Oud 17-10-2009, 09:42
janosch
janosch is offline
Ik kwam er ineens achter dat scheren veel beter gaat als je huid nog niet nat is.
En dat halfvolle melk gewoon volle melk is met water erdoorheen.
Oud 17-10-2009, 09:46
janosch
janosch is offline
Citaat:
waarom post je dit soort filmpjes? Ik weet het wel maar ik word er zo vreselijk naar van
Ja ik word er ook naar van (zet het niet eens aan) maar het is wel de waarheid. Daar kun je beter boos om worden (en er iets aan willen veranderen) dan dat je je kop in het zand steekt en lalala verder leeft zonder te weten wat er om je heen gebeurt. (en er (onbewust) aan blijft bijdragen zonder dat er ook maar iets verandert)
Oud 17-10-2009, 11:11
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik kwam er ineens achter dat scheren veel beter gaat als je huid nog niet nat is.
dat tweede is niet waar. dat eerste in mijn geval ook niet
Oud 17-10-2009, 15:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja ik word er ook naar van (zet het niet eens aan) maar het is wel de waarheid. Daar kun je beter boos om worden (en er iets aan willen veranderen) dan dat je je kop in het zand steekt en lalala verder leeft zonder te weten wat er om je heen gebeurt. (en er (onbewust) aan blijft bijdragen zonder dat er ook maar iets verandert)
Mijn levensstijl verandert niet van die filmpjes, want ik eet al minder dan één keer in de maand vlees en ik eet biologische of vrijeuitloopeieren en als ik al vlees eet, eet ik dat biologisch. Maar ik krijg nachtmerries van die filmpjes en ik kan er vaak helemaal niet meer van eten. En dat is echt niet per se beter voor de wereld.
Oud 17-10-2009, 15:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
nee, het is afgeroomde melk
Oud 19-10-2009, 20:25
Verwijderd
Ik kwam er een paar minuten geleden achter dat de VPRO-tune uit een ELO-nummer komt:

Oud 19-10-2009, 20:35
Verwijderd
ik ook
Oud 19-10-2009, 20:55
Verwijderd
Ik luisterde laatst ook naar dat nummer, en toen vroeg ik me al af waar ik het van kende.
Oud 19-10-2009, 22:50
Verwijderd
ik nu ook
Oud 24-10-2009, 14:23
Verwijderd
Dat als ik een link aanklik met het scrollwiel, die in een nieuwe tab opent.
Oud 24-10-2009, 15:42
Verwijderd
Citaat:
he wat handig!
Oud 24-10-2009, 15:51
Verwijderd
Oud 25-10-2009, 00:50
Verwijderd
Als je [noparse] en [/noparse] doet op het forum, dan worden in het gedeelte tussen de tags alle smilies uitgeschakeld. En alle andere tags worden in dat gedeelte zichtbaar, dus dan kun je [b ] gewoon als [b] schrijven zonder dat het effect heeft op de tekst.

:nerd: :cool:
Oud 25-10-2009, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Lolwhut? Er staat me vaag iets van bij dat we het daar ooit over gehad hebben toen we computer één voor je hebben gekocht.
Oud 25-10-2009, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Lolwhut? Er staat me vaag iets van bij dat we het daar ooit over gehad hebben toen we computer één voor je hebben gekocht.
Oh dat zijn ook van die dingen die ik na een week weer vergeet
Oud 25-10-2009, 01:15
Verwijderd
Pfff
Oud 25-10-2009, 10:44
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mijn stiefzusje kwam er eregisteren achter
Dat Amerika NIET in Engeland lag.
Ze doet 2 HAVO, 13 jaar..
Oud 25-10-2009, 14:28
Uice
Uice is offline
Dat Chris Rock en Chris Tucker twee verschillende mensen zijn.
Oud 25-10-2009, 19:57
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 25-10-2009, 20:11
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dat Chris Rock en Chris Tucker twee verschillende mensen zijn.
Chris Rock is een Afro-Amerikaanse stand-up comedian, toch?
Chris Tucker: geen idee.
Oud 25-10-2009, 20:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Een Afro-Armerikaanse comedian

Regels voor berichten