Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2009, 16:06
Mayrabos
Heee

Ik moet voor Latijn een mooi verhaal opzoeken over een god of godin. Ik heb voor Vesta gekozen. Weet iemand nog een mooi verhaal??

-Mayra-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2009, 21:55
arPos
arPos is offline
ah Hestia, ook wel hexía, zal de kerk leuk vinden
Ik vind dat er genoeg basismateriaal beschikbaar is, als je je vraag specifieker kan opstellen dan wil ik wel een poging wagen.

Al zijn er niet echt mythische verhalen over hestia en pseudoniemen.
Oud 26-10-2009, 07:38
Verwijderd
Ik zou zeggen zoek een vertaling van de Metamorphosen van Ovidius. Allemaal verhalen over goden en godinnen en het is heel mooi beschreven.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 16:12
Gðmndr
Gðmndr is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hestia

En kijk dan onderaan bij het bronnenmateriaal: uit de voetnoten kun je halen welk verhaal van Hestía je graag en détail bekijken wilt.
Mocht je niet uit de tekstverwijzingen komen, ff melden dan, dan helpen we je verder.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 18:55
arPos
arPos is offline
hmm, op zich een goede tip het probleem in dit geval is dat die verhalen (of in elk geval de meeste) in die voetnoten niet "over" vesta gaan, maar vehalen zijn waarin zij genoemd wordt (over het algemeen ter referentie dochter van C en R)

In de hymen meen ik dat er wel een specifiek stuk over gaat maar dat is strikt genomen geen verhaal.
Oud 27-10-2009, 16:09
Gðmndr
Gðmndr is offline
Dat is jammer: ik moet je bekennen dat ik zo voor de vuist weg niet een specifiek verhaal over Vesta in mijn hoofd heb. Ik had je graag verder geholpen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 20:07
Grapig
Grapig is offline
Kies een andere god waar wel veel over geschreven is. Of kan dat niet meer?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 15:46
mayrabos
Hee

O ja de griekse naam van Vesta is Hestia hè?
Ik kan niet meer van god/godin wisselen en dat zou ik ook niet willen want ik heb mijn werkstuk bijna af
Iedereen trouwens bedankt voor de moeite Ik zal eens bij wikipedia op 'Hestia' gaan zoeken en niet op 'vesta'

-Mayra-
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 16:45
Gatara
Gatara is offline
http://www.bol.com/nl/p/boeken/jippu...486/index.html

zijn ook een beetje goden
Oud 02-11-2009, 15:44
mayrabos

omg xD
Met citaat reageren
Advertentie