Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
> "Abortus bij ongewenste zwangerschap op jonge leeftijd of bij geestelijk gehandicapte zwangere meisjes is een goede keuze, zowel voor de moeder, die ernstig benadeeld wordt in haar ontwikkeling, als voor het ongeboren kind, dat geen stabiele of gezonde start zou kunnen doormaken als het ter wereld zou komen." < "JAMAAR!!1 Het heet wel 'abortus PLEGEN', hoor!!!1! En weet je wat je ook pleegt behalve abortus? MOORD! En overvallen enzo!! DUS!!1!elf!!" Ik snap wel waarom je die mening hebt, hoor, en ik heb hem vaak genoeg gehoord binnen de academische kring want ik doe een minor Literatuurwetenschappen. Maar ik ben van mening dat het buiten het academisch discours simpelweg heel anders werkt. Taal bárst van de uitzonderingen. Dus dat 'plegen' gewoonlijk in negatieve zin gebruikt wordt betekent niet automatisch dat het in geval van 'abortus plegen' ook als negatief gezien/ervaren wordt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk trouwens dat al die academische teksten over 'the black intellectual' en 'het verborgen homodiscours in de film noir' en 'de onderdrukking van vrouwen binnen de terminologie van natuurkunde' (serieus, daar zijn ook artikelen over) als racistisch en homo- en vrouwonvriendelijk worden bevonden. Puur omdat ze het hebben over categorieën die helemaal niet zo vast staan als die teksten beweren. Het is eigenlijk gewoon een nieuwe vorm van eugenetica, in zekere zin, alleen hebben we het nu over taal en (andere) cultuuruitingen in plaats van over de vorm van iemands neus.
|
![]() |
|
Mensenmensenmensen mijn haar moet maar weer eens goed gewassen en ge-antipluist worden, maar vanavond heb ik geen tijd dus moet ik morgen om kwart over zes op
![]() :ijdeltuitje:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik probeer echt elke vijf minuten verder te werken aan de tekst die ik nu moet analyseren maar dan lees ik een paar zinnen en doe ik 'AAGGHH' en dan leg ik 'm weer weg om 'even' te kijken wat er op het forum gezegd is en of ik nog mail heb en of m'n tentamencijfers al online staan. Zo schiet dat ook niet op, zeg.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
anti-abortus: abortus = moord ==> moord pleeg je ==> abortus plegen Zo wordt abortus dus in dezelfde categorie geplaatst als moord, terwijl het mijns inziens niet veel meer is dan het verwijderen van wat weefsel uit de baarmoeder. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|