Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2009, 11:43
Volk
Volk is offline
Citaat:
... Iedereen legt wel een kleine verzameling aan spullen aan.
Ik had helemaal geen uitzet (wat hier in het zuidoosten een heel normaal woord is) Ik had een appartementje, een luchtbed, een stoel en mijn kooi met ratten. De rest heb ik later aangeschaft. Ik had al een flinke lading eten gekocht en wou 's avonds koken en toen bleek ik helemaal geen pannen of borden te hebben. Was wel grappig maar gelukkig heb ik geen pannen of borden nodig om te koken en te eten. Nu heb ik die dingen natuurlijk wel. Maakt het leven een stuk makkelijker.

Ik kan me ook niks voorstellen bij al die verhalen hier over mensen die het alleen nog maar over wasmachines hebben enzo. Ik woon al een tijdje samen en een paar vrienden van mij ook en we hebben het vooral over studie, uitgaan en feesten. Volgens mij moet je wel heel saai zijn als het alleen nog maar over wasmachines, laminaat e.d gaat. Ik heb ook geen last van ruzies om kleine dingen. Ik heb sowieso helemaal geen last van ruzies. Ik ga lekker in m'n eentje of met vrienden op vakantie, natuurlijk ook met vriendlief af en toe. Maar ik denk dat heel veel mensen een vertekend beeld van samenwonen hebben. Samenwonen verandert niks aan je persoonlijkheid (tenzij je een relatie hebt waarbij je niet allebei jezelf kan zijn en jezelf kan ontwikkelen op de manier die je zelf wil, maar dat is naar mijn mening geen goede relatie) Een vriendin van mij heeft ook al een kind en is getrouwd. Maar behalve de eerste 3 maanden na de bevalling gaat ze ook nog gewoon elk weekend een avond uit en doet ze nog steeds gezellige dingen. Ze laat niet ongevraagd foto's zien en heeft het alleen over haar kind als ernaar gevraagd wordt. Ik denk dat het dus heel erg van de persoon afhangt. Maar dat was natuurlijk allang gezegd...

sorry voor het warrige verhaal. Ben vandaag wat warrig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2009, 15:14
groovy
groovy is offline
Ik heb mijn uitzet al helemaal bij elkaar, al een paar jaar, maar woon nog niet samen . Mijn ouders en familie wisten op den duur niet meer wat ze voor me moesten kopen (ik had al genoeg sieraden en kleren etc..) dus toen kwam het servies, bestek en pannenset vanzelf wel binnen. Nu ben ik er erg blij mee, als ik dadelijk ga samenwonen met vriendlief, heb ik eigenlijk alles al en ik vind het ook nog eens heel erg mooi. Mijn vriend en ik houden van mooie spulletjes en willen alles kwalitatief goed hebben. Het scheelt wel veel geld, we hoeven dadelijk bijna niets meer te gaan kopen maar we kunnen zo de dozen uit gaan pakken.

Hier is uitzet trouwens ook een normaal woord . En voor mijn vriend ook en die woont weer in een andere provincie .
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:40
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Ik heb mijn uitzet al helemaal bij elkaar, al een paar jaar, maar woon nog niet samen . Mijn ouders en familie wisten op den duur niet meer wat ze voor me moesten kopen (ik had al genoeg sieraden en kleren etc..) dus toen kwam het servies, bestek en pannenset vanzelf wel binnen. Nu ben ik er erg blij mee, als ik dadelijk ga samenwonen met vriendlief, heb ik eigenlijk alles al en ik vind het ook nog eens heel erg mooi. Mijn vriend en ik houden van mooie spulletjes en willen alles kwalitatief goed hebben. Het scheelt wel veel geld, we hoeven dadelijk bijna niets meer te gaan kopen maar we kunnen zo de dozen uit gaan pakken.

Hier is uitzet trouwens ook een normaal woord . En voor mijn vriend ook en die woont weer in een andere provincie .
hihi heel normaal woord inderdaad!
Sinds ik ben gaan studeren vraag ik eigenlijk elk jaar wel iets voor mn uitzet bij elkaar, het jaar dat ik op kamers ging helemaal veel voor sinterklaas en mn verjaardag. Ook dit jaar gewoon weer allerlei zaken gevraagd als pannen bestek en handdoeken, kan ze zelf ook wel kopen maar het is ook gewoon leuk om te vragen .
Mn vriend en ik zijn pas 2,5 week samen dus het samenwoonvirus is bij ons nog niet toegeslagen hihi... maar om me heen merk ik wel dat vriendinnen en vrienden met langere relaties wel zo langzaam aan beginnen te 'hokken'. Het eerste koppel is inmiddels een eigen huisje betrokken, een ander stel is op zoek, weer een andere wilde ook samenwonen. Maar gelukkig gaat het gesprek met ze niet altijd alleen maar over potten en pannen.
Moet wel zeggen dat ik het verschrikkelijk frusterend vond om als enige vrijgezel te zijn binnen onze vriendinnengroep, want iedereen heeft er wel een handje van om de hele tijd over vriendjes tep raten of gezellig met zn 2en naar verjaardagen te komen...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 20:50
Breg
Breg is offline
Een vriendin is pas gaan samenwonen en stuurde de hele kennissenkring een berichtje met hun nieuwe adres waar we leuke kaarten heen kunnen sturen.

Misschien ligt het aan mij, maar hoewel ik het leuk voor haar vind dat ze gaat samenwonen voel ik nou eigenlijk niet de behoefte om een 'gefeliciteerd met je nieuwe huis'-kaart te sturen. Dat vind ik nou echt een burgerlijke/truttige traditie.
Oud 04-11-2009, 21:12
Verwijderd
Ik vond het wel leuk om een kaartje te krijgen toen maar ik krijg sowieso graag kaartjes en ik vind het ook leuk om ze te sturen, vooral als ik weet dat de ander het leuk vindt ze te krijgen. Maar zodra ik een kaartje móet sturen, doe ik het dan vaak weer niet
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 05:09
newmapsofhell
newmapsofhell is offline
Citaat:
Nu ben ik alleszins een burgertrut, maar bij het woord 'uitzet' ben ik ook weg uit een gesprek
Agree, ik vind uitzet echt het ergste woord wat er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 22:13
Changshan
Changshan is offline
^ Jezus, een woord is maar een woord... (al heb ik er zelf nooit van gehoord of het ook verdrongen. ) Als je het nou over 'holocaust' o.i.d. had, oké...
Reageren

Regels voor berichten