En ja hoor, ik droomde over de aankomende meet
Martino had alles georganiseerd en het vond plaats in een grote loungezaal met zithoeken en buffettafels. Het had de uitstraling van een gala.
Toen ik binnenkwam stond Martino als een gastheer bij de ingang en heette me welkom. Ook twee andere forumers (die ik niet kende) schudde ik de hand. Het was al zo druk dat ik niet eens naar binnen ging om de rest gedag te zeggen.
Ik pakte een stoel en ging naast Martino zitten in de deuropening. Toen kwamen Kazet en Pippeloen binnenwandelen. Kazet stak zijn hand naar me uit en ik zag dat zijn hand extreem behaard was. Toen zei ik: "Je bent een weerwolf, Kazet!". Zonder mijn hand nog te schudden liep hij weg richting de keuken.
Daarna gaf ik Pippeloen een hand waarbij ze zich voorstelde terwijl ik haar al had gemeet en dus allang haar naam wist.
Toen besloot ik maar eens de kamer binnen te wandelen en de rest gedag te zeggen. Freyja lag giechelend op de bank met een fles drank in haar handen, samen met een meisje dat Floor heette, en waarvan ik dacht: dat lijkt me wel iemand voor een nickname als DisturbedAngel. Ik ging het kringetje verder af en daarna werd iedereen bij de buffettafel geroepen. Martino had voor iedereen een soort certificaat gemaakt ("Je hebt deze beproeving doorstaan" oid) en die mochten we één voor één ophalen. Een oudere dame van ong. 50 in een rode galajurk streepte de namen af. Ik stond enigszins gebogen over de tafel, zoekend naar het certificaat met mijn naam erop, en toen boog de dame zich naar mij toe en vroeg mijn achternaam. Ze stond angstvallig dicht bij me, sloeg een arm om me heen en gaf toen mijn certificaat. Ze praatte alsof ik een kind van 5 was.
"Alsjeblieft, hier is je certificaat. Kijk, daar staat je naam. Mooi hè."
Er zat een rood velletje papier bij het certificaat. Ik friemelde eraan.
"Kijk uit hoor, dat is heel oud papier, daar moet je hééél voorzichtig mee zijn! Kijk, ik zal je even helpen..."
Ik: "Nee, mevrouw dat hoeft n..."
"Jaaa, wel, want anders maak je het kapot. Zo. We gaan samen even je certificaat bekijken, ja?"
Ik: "Mevrouw, kunt u mij even loslaten want ik krijg het nogal warm van die houdgreep van u."
"Nee, laten we nou eerst even samen kijken..."
Toen greep ik haar arm en rukte haar los van me, maar we vielen beiden achterover op de grond. Een stel forumers keek verbaasd toe. Toen stond ik op, liet die vrouw lekker liggen en ging ik weg. Plots stond ik tegenover Snoopy, die met me wilde dansen. Daarna gingen we als tweekoppige polonaise door de zaal banjeren.
Het zal me benieuwen maandag.