Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2009, 11:32
SaskiaV
SaskiaV is offline
Ik wil heel erg graag een jaar naar Zweden nadat ik eindexamen 6vwo heb gedaan. Ik heb bij YFU een aanbieding gezien die hiermee overeenkomt, maar weet iemand of er nog meer aanbieders zijn die zoiets aanbieden? Ik wil opzich wel studeren, maar omdat ik dan natuurlijk nog geen zweeds spreek -wat ik overigens wel graag wil leren- lijkt het me moeilijk om meteen een studie te gaan doen.

Iemand ervaringen of tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2009, 22:51
Tink*
Tink* is offline
Ik ken wel een jongen die na de middelbare school een jaar naar Zweden is geweest, daar volgens mij een soort van zesde klas vwo (of iig middelbare school) heeft gevolgd en daar ook Zweeds is gaan leren dus. Uiteindelijk heeft ie een certificaat oid dat ie Zweeds op voldoende niveau beheerst, maar ik weet het niet precies. Dus je hoeft niet gelijk te gaan studeren. Overigens zou je er ook een studie kunnen gaan doen die niet in het Zweeds wordt gegeven of Zweeds leren door een zomercursus en thuis veel bij te leren.
Oud 07-12-2009, 01:30
MiBe
MiBe is offline
Toevallig, 2 van de 4 YFU studenten die dit jaar in Zweden zitten zijn hier op het forum aanwezig. Namelijk WouterSchong en ik, en hij is toevallig dit weekend bij mij op bezoek dus reageer even voor ons allebei.

Er zijn inderdaad meer aanbieders, degene die het meest met YFU overeenkomt is AFS. Gezien YFU in onze ogen toch wat beter georganiseerd was en niet zo ontzettend USA-georiënteerd hebben wij voor YFU gekozen. Als je meer wil weten stuur me even een PM, dan geef ik je onze MSN-adressen.
Oud 07-12-2009, 01:39
WouterSchong
WouterSchong is offline
of je pm't mij. ik ben liever dan michiel. (A)

[zweeds]Vi har lärt oss Svenska i 3 månader, vem som helst kan lära sig svenska även fortare an michiel har en orgasm[/zweeds]
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 01:41
MiBe
MiBe is offline
Jävla bög
Oud 07-12-2009, 01:45
WouterSchong
WouterSchong is offline
skitstövel

maar je snapt het idee saskia, wij zitten nu dus al 3,5 maand in Zweden, met YFU toevallig inderdaad. Je kan me pm'en, zodat we kunnen mailen of msn'en, wat jij wil, mocht je wat meer info willen heb nog een vrij lange mail liggen die ik naar een ander meisje ahd gesturd die ook geinteresseerd was in Zweden,d ie kan ik wel naar je sturen, allerlei info over school enzo. Je roept maar
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 08:53
SaskiaV
SaskiaV is offline
Bedankt voor alle reacties Ik ga morgen met mijn decaan over het idee praten, die had verteld dat je er vroeg bij moet zijn! Het klinkt onwijs leuk. Ik heb bij bol.com een cursus Zweeds besteld, zodat ik de taal vast een beetje kan leren, dat gaat natuurlijk wel beter als je daar bent maar dan heb ik vast een basis.

Ik zal als ik meer weet zeker contact opnemen, ontzettend bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:00
Joke:D
Joke:D is offline
Gaat EF niet naar zweden?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:00
MiBe
MiBe is offline
EF
Oud 09-12-2009, 16:33
WouterSchong
WouterSchong is offline
YFU =
AFS =
EF =
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:38
MiBe
MiBe is offline
PVV =
Oud 09-12-2009, 20:12
SaskiaV
SaskiaV is offline
EF gaat niet naar Zweden, heb vandaag iets van de decaan gekregen van STS ofzo, maar hier word ik niet veel wijzer. Hij zei wel dat ik even op de site van Nuffic moet kijken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik vind het ook wel belangrijk om niet meteen een studie te volgen, de taal is dan toch nog niet eigen -hoe hard je het ook leert- en ik denk daarom dat eits van High School voor een jaar slimmer is om te doen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 23:56
WouterSchong
WouterSchong is offline
het onderwijs niveau van zweden ligt erg laag. ik heb zelf VWO gedaan en verveel me hier alsof ik op de kleuterschool zit. wiskunde is havo-brugklas niveau en geschiedenis krijgt men 5 weken de tijd voor 1 so , wat dan 2 uur duurt voor 5 vragen. Je zult sowieso meer gefocust zijn op de taal, je sociale leven en de prachtige natuur, dan op je studie. Daarom raadt ik mensen Zweden ook niet aan als tussenjaar, maar echt na je eindexamen. Je niveau kwa school kan je hier niet goed op peil houden. Je geniet er daarmee wel des te meer van EN natuurlijk, je kan het hier zo moeilijk maken als je wil, als je het voor je studie wil doen en je wiskunde op peil wil hopuden kan je dat zo lastig en moeilijk maken als ej wil, maar daar had ik geen zin in, ik wilde meer vrije tijd hebben en me nergens zorgen over hoeven maken!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 01:09
MiBe
MiBe is offline
Jij hebt dan ook wel muziekprogramma hè, dat is wel héél makkelijk
Het niveau waar ik zit ligt minstens een kebabtallrik hoger
Oud 12-12-2009, 16:15
Verwijderd
MiBe en WouterSchong, even een vraag uit nieuwsgierigheid, spraken jullie al een beetje Zweeds voor je verblijf daar en hoe kom je eigenlijk op het idee om naar Zweden te gaan?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 17:16
WouterSchong
WouterSchong is offline
Tjena White Trash, ik kan alleen voor mezelf spreken in dit geval; Ik had totaal nul komma nul talenkennis, en de woordjes die ik wist sprak ik verkeerd uit. Ikw eet dat michiel al wel langer met zweden bezig was en ook al wel wat woordjes wist, maar zinnen kwamen er nog niet uit, ik begon iig op nul, en ik doe nu eignelijk alles al wel int zweeds, na 4 maanden dus. Waarom zweden? geen idee eigenlijk,het is gewoon een vet land, alles is goed geregeld, minder allochtonen/islam, mooie omgeving, genoeg ruimte en het land sprak me in zijn geheel gewoon aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten