Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
|
![]() |
|
Onzin, er is geen sprake van alternatief zowel het openbaar vervoer als de auto zijn onderdelen van een groter "transportbehoefte" en beiden dienen als zodanig beschouwd te worden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
||
Citaat:
Maar de vraag zelf, "OV is fantastisch alternatief voor de auto" is ongeveer hetzelfde als "een zwart-wit TV uit 1969 is een fantastisch alternatief voor een 42" HD Flatscreen TV"; je ziet er hetzelfde op, alleen wat kleiner, en met veel minder comfort. |
![]() |
||
Citaat:
Beiden hebben ze nadelen maar het is eenzijdig om alleen het iets mindere comfort van een trein te noemen. Bovendien zijn zowel met treinen als op de weg zat technologische verbeteringen mogelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
|
![]() |
|
Ik ben fan van het OV. Ik heb zelf geen rijbewijs, dus ik heb weinig keuze. Toch geeft het OV je de mogelijkheid om comfortabel te reizen en je tijd aan andere dingen te besteden dan aan het besturen van een auto. Dus je kan bijvoorbeeld al dingen voorbereiden voor je werk. Toch zal in veel gevallen een auto sneller en flexibeler zijn. Ik vind een auto met verbrandingsmotor geen voertuig voor de toekomst.
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
__________________
Welcome to your mom's house!
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() En zelfs met, dan nog denk ik dat je aardig goedkoop bent met de auto. Hoge startinvestering, maar daarna goedkoop vervoer naar overal, grotendeels op jouw voorwaarden. Citaat:
Op dezelfde manier kan het OV vrijwel altijd, alleen maar sneller zijn bij reizen, bij gratie van het bestaan van files. Ook een vertekening als je wilt weten wat in de ideale situatie de beste vervoersmethode is. Automobiliteit zal echter altijd de grootste rol blijven spelen. Laat ik een casus aanhalen van de grootste filenachtmerrie die mij bekend is: Bangkok. Mensen daar gaan ook nog steeds met de auto. Terwijl drie a vier uur besteden om op je werk te komen toch een machtig middel zou moeten zijn om dat niet te doen. Andersom geredeneerd: het zal nooit een optie worden om voor je baan grote afstanden van en naar relatief perifere plekken af te leggen met het OV.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien moet de NS de door-de-overheid-gesubsidieërde-treinkaartjes alleen voor staanplaatsen laten gelden. Wel zo eerlijk, ik betaal anders voor beide èn ik heb geen zitplaats. Nog zo'n leuke, in de zomervakantie rijden er minder treinen, mijn werk gaat in de zomervakantie gewoon door, betaal ik in de zomervakantie ook minder wegenbelasting? De kosten van trein/bus etc. komen toch BOVENOP de vaste kosten van een auto, die je toch bijvoorbeeld nodig hebt naar het ziekenhuis 9km verderop te kunnen, wil winkelen, langs familie, boodschappen halen etc. Als student zal het je een zorg zijn, ik ga even uit van een gezinssituatie. DIt waren zo'n beetje mijn frustraties qua OV het vorige jaar. Nu die van de auto; Je zou ook van de overheid verwachten dat die de jaarlijks aan miljarden geïncasseerde BPM, wegenbelasting en brandstofaccijnzen in vervoer steekt. Zoals in het vorige topic al aangekaart is dat stuk ten oosten van Utrecht al 70 jaar 2-baans en een dagelijkse hel. Laatst gewijzigd op 19-12-2009 om 17:47. |
![]() |
|
Ik heb altijd een zitplek in mijn auto, niemand wil controleren of ik wel voor mijn brandstof betaald heb als ik net even geen behoefte heb aan mensen die met een chagrijnige kop tegen me aan gaan staan lullen, mijn auto rijdt niet zonder mij weg en is er altijd al als ik naar de parkeerplaats loop, in mijn auto is het warm en mag ik mijn eigen muziek kiezen, zonder een vervelende buur met een beat die drie kilometer verderop te horen is, ik zit nooit tegen het achtergelaten afval van anderen aan te kijken, ik ruik er geen stinkmensen, en als er eens vertraging is, dan hoor ik op de radio wel hoe lang het ongeveer gaat duren zonder dat de vertraging in vijf minuten tijd een half uur oploopt.
Nee, de auto is inderdaad comfortabeler. En na zes jaar lang afhankelijk te zijn geweest van treinen en bussen kots ik die organisaties uit. Relaties op lange afstand, studeren in een andere stad dan waar je woont en voor je bijbaantje naar veel verschillende plekken moeten is leuk, maar niet met de trein. Iedere keer dat gejammer van de NS dat logistiek haar beroep niet is, overvolle fietsenstallingen op stations met het dreigement dat als je niet op een ander wacht om zijn fiets weg te halen en je fiets buiten de rekken plaatst, diefstal legaal wordt, stinkende, smakkende, kwetterende medereizigers, vaak moeten staan en regelmatig op koude stations wachten omdat de sporen kromtrekken (zomer), er blaadjes op het spoor liggen (herfst), de wissels vastvriezen (winter), de bovenleidingen knappen, er treinen op elkaar botsen, er stoptreinen voor de intercities zitten, de spoorbomen weigeren of de machinist onvindbaar is (het hele jaar door) en slecht aansluitende bussen... Ik ben er zat van. Bovendien is de trein stervensduur. De bus trouwens ook. En ja, de auto kent ook zijn nadelen. Files, onderdelen die kapot kunnen en wegenbelasting. So be it, in vergelijking met het OV vind ik het een groot feest.
__________________
I like my new bunny suit
|
![]() |
|
Nou reis ik naar de Randstad op dit moment, in de spits (traject: Ede-Wageningen, Utrecht, Schiphol) een van de drukkere trajecten in Nederland. Ik herken het verhaal van Nona en hookee echt totaal niet. De treinen rijden over het algemeen op tijd (+/- 3 minuten), ik heb een directe verbinding, zitplaats en beschutting op beide stations. De mensen in de trein stinken niet, zijn over het algemeen rustig en beleefd en de conducteurs vriendelijke dienstverleners. Mijn kosten worden vergoed door mijn werk.
Ik denk dat een groot deel van de frustraties voortkomen uit een situatie waarbij je je op instelt tegenover de werkelijkheid. Ik kan me wel voorstellen dat een auto makkelijker is (hoewel op een traject zoals Wageningen - de Brakel dat waarschijnlijk anders is), maar ik voel mezelf wel ongemakkelijk bij het idee van veel autorijden (zodra ik mijn rijbewijs heb). Daarnaast zou volledig met de auto reizen betekenen dat je de vrijheid van het fietsen kwijtraakt. Lekker uitwaaien terwijl je ontspand na je werk. Met een auto hoef je niet even een klein stukje te fietsen (5-10km, half uurtje), dus doe je dat niet. Natuurlijk is het niet altijd even leuk om met het OV te reizen, maar net zo goed als je je kan ergeren aan al die dingen die Nona en hookee benoemen, kan je je ergeren aan files en arrogante mede-weggebruikers.
__________________
Altijd nuchter
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Naja, dat de brandstof nog altijd 12,5 eurocent te duur is, hebben we te danken aan meneer Wim Kok. Die dat als tijdelijke maatregel beloofde. Maar dat tijdelijk is inmiddels permanent geworden, en geen enkel kabinet na hem, heeft de eerlijkheid gehad, of de moed gehad om dat kwartje er weer af te halen.
|
![]() |
||
Citaat:
En als schade aan de maatschappij het motief voor accijns zou zijn, hoe kunnen kerken dan vrijgesteld zijn van belasting? ![]()
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als autorijden gratis was, zou ik een auto hebben en dus vaker autorijden. QED Daarnaast lijk je niet te begrijpen dat het nut van een accijns ook is om kosten die door de vrije markt niet in rekening gebracht kunnen worden, toch in rekening te brengen. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
Stel, autorijden is inelastisch (ondanks dat het tegendeel al bewezen is in het onlangs gesloten topic)(en ja, zodra de eerste auto's beschikbaar kwamen kocht iedereen er gelijk een, ook al kon men er geen betalen), dan werkt het ook, want dan kun je het geld inzetten om de veroorzaakte schade ongedaan te maken (bijvoorbeeld door co2 uitstoot tegen te gaan met investeringen in groene energie als wind, zon, getijden, warmteopslag, kernenergie etc. Maar om nog maar wat bewijzen te geven: http://www.cbo.gov/ftpdocs/88xx/doc8....shtml#1071986 (VS) A 10 percent increase in gasoline prices is estimated to reduce VMT by as little as 0.2 percent to 0.3 percent in the short run and by 1.1 percent to 1.5 percent eventually -> in de VS dus. http://www.cts.cv.imperial.ac.uk/doc...iccts00007.pdf Abstract. This paper reviews the international research on the response of motorists to fuel price changes and assesses the orders of magnitude of the relevant income and price elasticities. The paper highlights some new results and directions that have appeared in the literature. The evidence shows important differences between the long and short run price elasticities of fuel consumption. Long run price elasticities typically fall between -0.6 and -0.8, short run elasticities are around 30% to 40% as large (between -0.2 and - 0.3). Price effects on traffic levels are smaller, about -0.30 in the long run and -0.15 in the short run. The long run income elasticity of fuel demand falls in the range 1.1 to 1.3 and between 0.35 and 0.55 in the short run. 1960 - 1985. Price Elasticities Income elasticities SR LR SR LR Netherlands -0.57 (0.11) -2.29 (0.46) 0.14 (0.13) 0.57 (0.52) (zie pagina 7 het stuk voor wat het betekent.) Nou, kun je ook een een enkel bewijs aandragen dat er geen prijselasticiteit is? Wat betreft de kerken, dat lijkt me voor een ander topic.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Laatst gewijzigd op 20-12-2009 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|
Ach, mijn vader heeft ondertussen al zo lang als ik me kan herinneren een 1e klas ov jaarkaart, simpelweg omdat dit kostenefficiënter is dan met de auto naar zijn werk reizen. Daarnaast raakt hij minder vermoeid van treinreizen aangezien hij niet constant op de weg hoeft te letten. Als het niet het baanvak Nijmegen - Utrecht had betreft was dit wellicht anders geweest.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
|
![]() |
||
Citaat:
Schiphol is er zo één, geen haar op m'n hoofd dat ik er heen zou gaan met de auto. Echter een dagje Amsterdam is met een gezin van 3 toch echt veel goedkoper met de auto, mits op zondag en geparkeerd net buiten het centrum. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Welcome to your mom's house!
|
![]() |
||
Citaat:
Hoewel vandaag ook weer duidelijk werd waarom mensen met de auto komen. De trein rijdt niet, zoals gebruikelijk zodra het weer iets tegen zit: ProRail raadt treinreizen morgen af ProRail roept reizigers op ook morgen niet met de trein te reizen. Vanochtend even na tien uur gaf ProRail ook al een negatief reisadvies. Door de sneeuwval reden op sommige trajecten helemaal geen treinen en op andere veel minder dan normaal. In Friesland was het treinverkeer al vroeg in de ochtend vrijwel stil komen te vallen. Volgens Arriva was dat het gevolg van bevroren wissels. Ook gisteren was het treinverkeer door het winterweer ernstig ontregeld. Dat kwam behalve door het weer ook door een man met een mes die urenlang het verkeer in de Schipholtunnel stillegde. http://nos.nl/artikel/124201-prorail...morgen-af.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Altijd nuchter
|
![]() |
||
Citaat:
Toch is rijden met aangepaste snelheid prima mogelijk, mits men voldoende vooruit kijkt. Stadscentra waar voetgangers en autoverkeer dicht bij elkaar komen zal dat stapvoets betekenen. Daar buiten, tja, iets tussen 20 en 50, afhankelijk van de weg en de afstand tot je voorligger, die toch fors groter moet zijn op sneeuw. Een van de grootste problemen nu zijn automobilisten die niet kunnen slippen, en dat niet beseffen. En een nog veel erger: automobilisten die denken dat ze wel kunnen slippen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|
Ik vind het frappant dat helemaal niemand het milieu aspect noemt, zeker in een week als deze met de Kopenhagen top. Ik ben helemaal geen die-hard groen iemand, maar ik vind het toch wel zonde als iemand elke dag 2 uur in de file uitlaatgassen staat uit te stoten terwijl de trein dat toch een stuk minder doet. Nou snap ik het wel als je bijvoorbeeld vaak moet overstappen, op bussen moet wachten enzo, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik niet kilo's CO2 de atmosfeer in werk elke dag.
__________________
And I don't believe in anything and I don't wanna be someone to believe you should not believe in me
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
And I don't believe in anything and I don't wanna be someone to believe you should not believe in me
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Altijd nuchter
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|