Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 14:08
Verwijderd
vanmiddagvanmiddagvanmiddag
ik eet mezelf stiekem best wel op hoor.
Advertentie
Oud 05-01-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Pst, ik vind het hele vliegen-is-vervuilend-verhaal wel heel interessant dus voel je vrij om er ergens een apart topic voor te openen, maar hier past het niet helemaal dus weer on-topic nu?
Op verkeer en vervoer? Zie je de mensen van hier niet denk ik... maar goed ik gaf alleen maar antwoord op een vraag, hoef geen grote discussie erover

OT: Oeh kans op een huisje en dat klinkt behoorlijk goed allemaal dus ik ben er een beetje hyper om en doe daarom niks aan m'n studie Dus nu maar weer aan de gang... ofzo... ieh.
Oud 05-01-2010, 17:37
KreZor
KreZor is offline
Eindelijk weer eens een goed cijfer voor een vak, eerste dit jaar eigenlijk . Hoop dat ik helemaal niets hoef te herkansen verder want dan kan ik me helemaal gaan toeleggen op het veldwerk in het buitenland...
Oud 05-01-2010, 18:41
darkfairy
darkfairy is offline
vanmiddag ben ik bij de huisarts en de huisarts in opleiding die erbij was geweest.
ik heb me been laten zien en hij is inderdaad weer flink ontstoken.
ik heb weer een ontsteking en ik heb verhoging 38 graden nog iets.
en nou zit ik weer voor een week aan de anti biotica en daar baal ik wel van.
en ik moet er vanavond mee beginnen.
want als ik er morgenvroeg mee zou beginnen zou het alleen maar erger worden.
en ik heb me andere dingen allemaal laten zien.
en verteld over het begeleid wonen.
en dat ze nou eerst gaan beginnen met activiteiten voor het weekend.
en ook een afspraak gemaakt voor oren uitspuiten voor vrijdag middag om 16:30.
daarvoor moet ik nog even naar het werk bellen morgen.
en nog even langs de apotheek geweest.
voor me anti biotica en schuimverband ik had ook een recept gekregen voor gewoon verband.
maar ik kwam er thuis achter dat ze die er niet bij gedaan hadden.
dus morgen maar even naar de apotheek bellen en hopelijk hebben ze het nog.
Oud 05-01-2010, 18:57
Eend
Eend is offline
@Missy1234567890 & Dark Fairy,

Het is gister avond toch nog fout gegaan. Ik hoefde gelukkig maar een half uur de separeer in, maar het was wel de hele tijd aan het huilen. Ooit heb ik te horen gekregen, dat ik mezelf niet kan troosten. Dat moet een ander bij mij doen.

Vandaag de nieuwe psychiater gesproken. Hij heeft mijn Leponex met 50mg verhoogd. Dat betekend dat ik 's ochtends 150mg slik en 's avonds 275mg, dus bij elkaar 425mg. Dat is best een hoge dosis.
Oud 05-01-2010, 19:13
Nonaj
Nonaj is offline
Waarom word ik altijd ziek op de momenten dat ik het niet kan gebruiken
Oud 05-01-2010, 19:19
Daantjer
Daantjer is offline
1 woord:
Godverdomdeteringtyfustakkezooi
Oud 05-01-2010, 19:32
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@Missy1234567890 & Dark Fairy,

Het is gister avond toch nog fout gegaan. Ik hoefde gelukkig maar een half uur de separeer in, maar het was wel de hele tijd aan het huilen. Ooit heb ik te horen gekregen, dat ik mezelf niet kan troosten. Dat moet een ander bij mij doen.

Vandaag de nieuwe psychiater gesproken. Hij heeft mijn Leponex met 50mg verhoogd. Dat betekend dat ik 's ochtends 150mg slik en 's avonds 275mg, dus bij elkaar 425mg. Dat is best een hoge dosis.
dat is minder ja is leponex tegen de stemmen?.
en dat lijkt mij ook behoorlijk veel ja.
ik wist nog niet eens dan 425 mg kon.
sterkte *knuffel*.
Oud 05-01-2010, 19:41
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben samen met 3 andere meiden aan het vasten. We doen een project over culturen, en willen weten hoe het is om de Ramadan te volgen. We hebben de 'regels' wel wat aangepast. We hebben afgesproken dat we van 7 uur s ochtens tot 7 uur s avonds niks eten. We mogen wel water drinken. Vandaag begonnen, en ik heb het nu al moeilijk. Net lekker warm gegeten natuurlijk, maar het ergste was vanmiddag tussen 2 en 3 uur. Ongelovenlijk hoe veel lekkers alle anderen eten bij ons op school...
Oud 05-01-2010, 21:27
Verwijderd
Citaat:
het was gemeen ik heb een nickname!
Sorry :$
ot: ik voel me echt niet goed vandaag. Eenzaam en moe. Tentamens komen eraan en dat gaat niet lukken als ik me zo voel. zucht.
Oud 06-01-2010, 11:15
Verwijderd
Aiai, dit is niet goed. Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, supermoe, spierpijn.. Nou ja, de spierpijn is van het overmoedig sporten maar toch. Ik kán nu echt niet ziek worden met januari in het vooruitzicht, ik moet nog zó veel doen.. Maar goed, ik heb in de kerstvakantie geen dag rust gehad dus zo raar is het niet dat ik er nu doorheen zit. Straks maar nurofen halen en middagdutje doen..
Oud 06-01-2010, 13:57
Changshan
Changshan is offline
Een keiharde ruk aan het stuur en wopsa, we hebben weer een ritme waarin ik overdag wakker ben. Zal alleen wel hooguit weer een dag of twee duren. En nu zit ik hier met minder dan 3 uur slaap achter de kiezen, vooralsnog vrolijk te wezen.
Oud 06-01-2010, 14:17
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Nou, goed begin van het nieuwe jaar. De moeder van mijn beste vriend is maandag uiteindelijk overleden, en hoeveel beter het voor haar ook is, het is gewoon nog niet te bevatten. Voor de rest is het werken en studeren, alhoewel dat studeren niet echt opschiet. Dus dat ga ik nu maar even doen. Nog 2 tentamens en 1 paper en dan is het tijd voor 6 dagen Praag <3.
Oud 06-01-2010, 15:13
Verwijderd
ziekenhuizen
zijn
heel
stom
Oud 06-01-2010, 19:28
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb toch te hard mee gedaan met gym.
merk ik nou wel aan me ontstoken been.
maarja verder was het wel een leuke dag.
Oud 06-01-2010, 19:32
Verwijderd
veel doen, weinig tijd, ziek, stress, denk erover te stoppen met studie maar ook weer niet, allesgaatverdommefout. ik wil rust
Oud 06-01-2010, 19:33
Arachnia
Arachnia is offline
Ik wil een buddy.
Oud 06-01-2010, 19:42
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Eend: nogmaals een knuffel.
@ Nijn: ik doe dat vrijwilligerswerk nog niet, ik heb het alleen gezien en het lijkt me wel leuk. Misschien ben ik wel helemaal niet geschikt, want je moet weer affiniteit met zus en zo hebben en het liefst ook ervaring (grr), maar bij vrijwilligerswerk zijn die eisen nooit zo hard als bij betaald werk. Maar je moet wel 1 of 2 dagen per week beschikbaar zijn en dat ben ik met deze baan niet. Het liefst zou ik max. 24 uur per week werken, verdeeld over 3 dagen. Dan zou het wel kunnen. Maar zo'n baan is niet te vinden, er is sowieso niks te vinden momenteel, ik mag blij zijn dat ik iets heb, dat is ook het moeilijke ervan.

OT: hele middag lekker gebeld, voor mijn doen best korte gesprekken, duurt m'n laatste gesprek relatief lang (viel op zich voor mij nog wel mee), krijg ik meteen allemaal commentaar van een teammanager en nog iemand dat dat toch wel lang is en dat ze weten wat mijn eerste aanmerking zal worden bij de beoordeling, dat ik geen leiding zou houden in het gesprek... (ik zat nog als laatste te bellen, de rest was al weg en zij waren op mij aan het wachten). En dat ik te lief ben en blablabla. Ik weet best dat ik soms iets minder geduldig moet zijn, maar om dat op 1 gesprek te baseren, gaat mij wat ver. En natuurlijk ben ik ook weer niet adrem op zo'n moment, zodat ik ze het gewoon over mij laat zeggen en weet ik 5 minuten later wel wat ik had moeten antwoorden.

En nu moet ik weg, want ik kom toch al te laat. Helemaal met die glibberstoepen en fietspaden.
Oud 07-01-2010, 08:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn vrijwilligerswerk gaat binnenkort beginnen, spannend! Maar ook wel leuk. Ik ga voorlezen bij een Marokkaans gezin En verder sluit ik me bij Missy aan wat werken betreft.
Oud 07-01-2010, 10:40
Verwijderd
@Vogelvrij: Leuk! Succes ermee!

OT: Al die uren werk voor niks, ik ben totaal ingestort. Mijn hoofd wil zoveel, maar mijn lichaam kan niet meer en wil niet meer. Drie uur school vandaag. Morgen weer vier. Waarom is vijf uurtjes school zo ontzettend veel te veel? Ik ben boos. En ik wil in bed kruipen en slapen en pas wakker worden als ik beter ben.
En ik wil dat mijn moeder belt met de uitslagen. En ik ben heel zeurderig en vervelend, waarschijnlijk ook voor de meeste mensen in mijn omgeving, maar ik ben gewoon even de energie kwijt om aardig te doen, al doe ik echt mijn best. Ik voel me een oude computer die brommend en snorrend ('brorrend en snommend') zijn best doet om alles op het scherm te laten verschijnen, maar bij teveel dingen gewoon blokkeert.
En nu heb ik wel weer genoeg gezeurd
Oud 07-01-2010, 12:48
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Bah, mijn moeder belde voor de 100ste keer vandaag en ik moest echt wel terugbellen aangezien ik zowel mijn vader als moeder afgelopen week heb genegeerd. Ik ben zo boos op ze, ik haat het dat ze constant valse beschuldigen tegen me aan lopen te gooien. Nu moet ik morgen daar eten "want het is misschien ook wel weer eens leuk om met zijn vieren te eten." Gelukkig begrijpen ze ook helemaal niet dat morgen de begrafenis is en ik misschien wel gewoon 's avonds daar wil zijn. Maar goed, ik eet daar wel. Ik hang wel weer de goede dochter uit, want tegen mijn broer die er nooit is zeggen ze toch geen kwaad woord. Ik wil alleen maar huilen en in bed liggen, maar goed. Het zal allemaal wel weer.
Oud 07-01-2010, 16:01
darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend hadden we creatieve therapie en dat was leuk.
en ik heb gevraagd of ik na een half jaar ofzo vandaag weer met expressie mee mocht doen.
en dat mocht gelukkig en het ging ook best wel goed.
en nou ga ik nog 4 keer mee doen.
en dan kijken we of ik weer voor de rest ook erbij kan blijven.
en morgen ga ik weer werken want de vakantie van het werk is om.
en ik heb er wel zin in.
en morgen om 16:30 me oren laten uitspuiten maar dat is ook niet erg.
Oud 07-01-2010, 17:02
Heksjuh
Heksjuh is offline
Etmakas: hoe oud ben je eigenlijk? Heb je de ziekenhuisuitslagen al of moet je daar nog lang op wachten?

Het etentje van trainen waar ik echt tegenop zag is alweer afgelast. Eind december door de sneeuw, toen was het verzet naar 2 janauri maar heel veel mensen konden niet, nu zou het zaterdag zijn maar door de weersverwachtingen is het nu definitief afgelast en verplaatst naar de zomer. Aan de ene kant jammer want er zouden wat mensen komen die ik lang niet gesproken heb, aan de andere kant zag ik er een beetje tegenop vanwege mijn ex (diek ik nu bijna drie weken niet gezien heb en stiekem hoop ik dat hij er zondag ook niet is) en de slechte bereikbaarheid met het openbaar vervoer.

Resultaat van de training van zondag: maandag spierpijn in mijn benen en een beetje last van mijn buikspieren, maar dinsdag had ik zoveel spierpijn in mijn buikspieren dat ik niet rechtop kon staan En zeer dat het deed met niezen Alleen nu dus ook weer last van mijn rug door in allerlei rare houdingen te moeten zitten en liggen, en doordat ik heel eigenwijs alles heb meegedaan zondag. Ik kan wel steeds aan de kant gaan zitten als ik mijn rug voel, maar ik wil gewoon trainen.

Verder gaat het nu wel goed. Terug op mijn kamer bevalt me echt zoveel beter dan thuis, dat had ik niet verwacht. En verder probeer ik alles zoveel mogelijk te negeren en me alleen op school te richten. Het wordt er niet beter door en het zal niks oplossen, maar ik voel me er wel eventjes beter door.
Oud 07-01-2010, 17:43
Verwijderd
Wtf. waarom kost het ene ticket naar afrika ruim 3000 euro en het andere nog geen 1000?

Gister gesprek gehad met studie-adviseur en qua studiepunten kan ik volgend jaar een blok vrij nemen. Dat is stap 1. Nu is dat geen belemmering en kan ik verder uit gaan zoeken en vooral: gaan sparen. Terwijl ik nu al amper rond kom moet ik ineens heel veel geld zien te sparen. Goed, ik wist dat het een uitdaging ging worden en misschien lukt het niet, maar ik ga ervoor
Oud 07-01-2010, 19:06
Verwijderd
Ik voel me goed, ik heb een fantastisch lieve vriend, ik heb iemand opgevrolijkt vandaag en een 9 gehaald. Eigenlijk ben ik best leuk.
Oud 07-01-2010, 19:34
Verwijderd
mijn hoofd barst bijna uit elkaar van al die gedachten. Ik zit vlak voor mijn tentamenweek, moet ontzettend veel projecten inleveren en presentaties voorbereiden. Maar wil ik het wel? Het uiteindelijke beroep lijkt me ontzettend leuk, maar deze studie niet. Er is één vak dat ik leuk vind, de rest heeft meer met andere beroepen te maken en die wil ik niet doen! En als ik stop, wat moet ik dan? Ik wéét niets anders om te studeren, ik wil mijn leuke kamer niet opgeven en mijn net-gemaakte vrienden niet kwijtraken. En ik durf mijn ouders dan niet aan te kijken, zij hebben zo hun best gedaan met kamer zoeken en inrichten etc. Ik schaam me dood als ik tegen ze moet zeggen dat ik ermee kap. Ik voel me nu een ongelooflijke loser, maar als ik de opdrachten voor de komende periode zie zakt me de moed in de schoenen Dat is zo niet mijn interessegebied. Kon dat ene vak maar een studie op zich zijn.
Oud 07-01-2010, 19:35
Neko*
Neko* is offline
Hallo boze wereld, ik weet niet wat ik met je moet.
Oud 07-01-2010, 20:00
Verwijderd
@ eend hoe is het nu?
en een knuffel voor iedereen die hem nodig heeft.

OT:
Ik voel me niet goed, ik slaap slecht, voel me depri, en kan aan niemand even mijn ei kwijt.
Mijn vriend snapt het niet ofzo, en het lijkt alsof hij alleen maar positieve dingen wil horen..
Morgen nog school, dan werken.

Dan is er nog een jongen in de buurt vermist(weggelopen). Allemaal echt sneu.
Niemand snapt waarom, en ik leef eigenlijk best mee met die jongen en zijn familie ook al ken ik ze niet goed.

Ben op.

* Een vrolijk dingetje: Wie is de mol is er op. Nu kan ik tenminste heerlijk bankhangend gaan pruimen, terwijl ik een leuk tv-programma aan het kijken ben (H)
Oud 07-01-2010, 20:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hallo boze wereld, ik weet niet wat ik met je moet.
Same here vandaag.
Oud 07-01-2010, 20:41
Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben nog steeds ziek maar ik ben nu toch maar bezig met mijn essay typen...dit wordt vast geen literair hoogstandje

(maar goed, die maakte ik toch al nooit)
Oud 07-01-2010, 22:19
Verwijderd
sorry, geen tijd om alles bij te lezen. Met mij gaat het op het moment niet zo goed. Ik ben weer opgenomen op een gesloten afdeling. Ik kan het allemaal niet meer aan, ik trek het niet, steeds weer terug vallen, vallen en weer opstaan, maar op een gegeven moment wil je gewoon op de grond blijven liggen, kost opstaaan te veel kracht. Op zo'n punt zit ik nu. Ik kan het niet meer. Avonden aaneen huilen, ik ben op, ik kan niet meer verder. En bovendien, wat is mijn toekomst. Ik wil het anderen niet aandoen, echt niet, maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Oud 07-01-2010, 22:49
Daantjer
Daantjer is offline
Godverdommegodgloeiendeteringtyfuskutklotetakkezooi
Oud 07-01-2010, 23:02
Nienna*
Nienna* is offline
@ lentekriebel: Sterkte! *knuf* De enige manier om er ooit bovenop te komen is met vallen en opstaan en ik weet dat het lijkt alsof je 100m valt en slechts 1m omhoog klimt, maar met steeds een meter kom je er uiteindelijk wel!! Hoe moeilijk dat ook is.

Citaat:
mijn hoofd barst bijna uit elkaar van al die gedachten. Ik zit vlak voor mijn tentamenweek, moet ontzettend veel projecten inleveren en presentaties voorbereiden. Maar wil ik het wel? Het uiteindelijke beroep lijkt me ontzettend leuk, maar deze studie niet. Er is één vak dat ik leuk vind, de rest heeft meer met andere beroepen te maken en die wil ik niet doen! En als ik stop, wat moet ik dan? Ik wéét niets anders om te studeren, ik wil mijn leuke kamer niet opgeven en mijn net-gemaakte vrienden niet kwijtraken. En ik durf mijn ouders dan niet aan te kijken, zij hebben zo hun best gedaan met kamer zoeken en inrichten etc. Ik schaam me dood als ik tegen ze moet zeggen dat ik ermee kap. Ik voel me nu een ongelooflijke loser, maar als ik de opdrachten voor de komende periode zie zakt me de moed in de schoenen Dat is zo niet mijn interessegebied. Kon dat ene vak maar een studie op zich zijn.
Het lijkt me niet de juiste oplossing om nu "al" te stoppen, behalve als je echt denkt dat dit allemaal niets voor je is. Maar als je nu ermee stopt, kun je nooit dat beroep doen wat je ontzettend leuk lijkt, en zeker als je niet weet wat je anders wilt doen, kun je beter hiermee doorgaan - al is het dan voorlopig. Vóór een tentamenweek en inleveren van projecten en presentaties is het altijd stressvol en wil iedereen wel honderd keer stoppen. Probeer het nu door te zetten, dat betaalt zich uit!
Ik weet niet in het hoeveelste jaar je zit, maar meestal is het eerste jaar ook nog het minst leuke en het meest algemeen. Daarna kun je keuzevakken kiezen en meer inrichten wat je zelf wilt.
Ik wil je geen studie aanpraten die je niet wilt, maar ik wil je inprenten dat je goed moet nadenken voordat je radicale beslissingen neemt, zeker als je vlak voor tentamenweken zit en de moed je sowieso in de schoenen is gezakt. Praten met je ouders over je twijfels kan sowieso geen kwaad lijkt me overigens. O ja, en meestal moet je eerst een heleboel dingen doen die je niet leuk vindt voordat de leuke dingen komen (zoals het beroep dat je gaat beoefenen bijvoorbeeld).
Welke studie doe je, als ik vragen mag?
Oud 08-01-2010, 00:01
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij: wat een leuk vrijwilligerswerk!

OT: vanmiddag weer gewerkt, ik voelde me al rot vanwege die opmerkingen van gisteren. Ik was echt enorm door het script aan het jagen om maar korte gesprekken te hebben en dat voelde niet goed. Ik ga morgen denk ik maar weer gewoon op mijn manier bellen, ik hoor het wel als ze meegeluisterd hebben en het is niet goed. Kreeg op het eind nog wel een steek onder water van een collega, hij vond zichzelf blijkbaar heel grappig. Heel makkelijk om me af te rekenen op 1 gesprek wat ze niet eens inhoudelijk hebben meegeluisterd, ze hoorden alleen wat ik zei. Ik was echt boos, heb ook wel gezegd dat ik vond dat ze overdreven en dat je een gesprek niet altijd in de hand hebt, maar daar werd lacherig op gereageerd. Misschien moet ik tegen zulke opmerkingen kunnen en erboven staan. Zijn zijn ook geen beoordelaars van mij. Maar zo wordt het werk er niet leuker op en ik vind het al verschrikkelijk.
Oud 08-01-2010, 00:11
Verwijderd
*huppel*
Oud 08-01-2010, 15:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren was echt de rotste dag sinds tijden. Hopelijk heb ik het dieptepunt van 2010 nu alvast gehad. Vandaag daarentegen heb ik heerlijk gewerkt, en het ziet er naar uit dat het vanavond niet gaat sneeuwen en dus kan ik gewoon zwemles gaan geven en gaan trainen.
Oud 08-01-2010, 16:16
metallica
metallica is offline
Citaat:
ik heb een fantastisch lieve vriend
Nog steeds die ene? Maar fijn om te horen dat je beter in je vel zit
Oud 08-01-2010, 17:04
Verwijderd
zelfdiscipline
zou fijn geweest zijn.
Oud 08-01-2010, 17:15
Verwijderd
Heksjuh: Veertien, en de uitslagen zeiden eigenlijk vooral 'we weten het niet'
Oud 08-01-2010, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Nog steeds die ene? Maar fijn om te horen dat je beter in je vel zit
Ja, nog steeds die ene. Al weet ik nog steeds niet zeker of ik hem het etiket 'vriendje' op kan plakken, maar laten we het er op houden dat we het erg fijn hebben samen. Dank je trouwens.
Oud 08-01-2010, 20:06
Arachnia
Arachnia is offline
Ik ben misschien ietwat boos en hyper.

Maar ik heb wel Left 4 Dead, en d'r is niks beters te doen dan tig zombies uit elkaar zien spatten met een magazijn als je boos bent.

Het is zo leeeeuk.
Oud 08-01-2010, 22:01
darkfairy
darkfairy is offline
het werk ging goed.
en gelukkig zijn me oren weer uitgespoten.
en nou is het gelukkig weekend.
en ik ben nogal moe.
Oud 08-01-2010, 22:21
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Heksjuh: Veertien, en de uitslagen zeiden eigenlijk vooral 'we weten het niet'
Wat voor klachten heb je eigenlijk, als ik dat vragen mag? Niet dat ik pretendeer het te weten, hoor, ik ben gewoon benieuwd het lijkt me heel erg frustrerend dat "zelfs" het ziekenhuis niet weet wat je mankeert. Rot is dat !

@ regendruppel: Jij had toch gereageerd op dit topic, of vergis ik me nou? Ik weet de strekking nog wel, niet daarvan. Heb je al met je vader gepraat?
Oud 08-01-2010, 22:30
Verwijderd
@Nienna: ja ik had inderdaad gereageerd totdat ik me realiseerde dat er meer mensen van die opleiding een account hier hebben, en ik wil eigenlijk toch nog enigszins anoniem blijven Ik heb met mijn vader gepraat, moeilijk gesprek maar hij steunt me in alles. En mijn moeder reageerde net zo positief dus dat lucht ontzettend op.
Oud 08-01-2010, 23:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
dat is minder ja is leponex tegen de stemmen?.
en dat lijkt mij ook behoorlijk veel ja.
ik wist nog niet eens dan 425 mg kon.
sterkte *knuffel*.
Ligt aan je spiegel. Sommigen slikken 2000mg, maar dat is ook het hoogst bereikbare geloof ik.
Oud 08-01-2010, 23:04
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ligt aan je spiegel. Sommigen slikken 2000mg, maar dat is ook het hoogst bereikbare geloof ik.
maar is het tegen je stemmen?.
en hoe is het nou met je?.
Oud 08-01-2010, 23:04
Eend
Eend is offline
O, en Missy1234567890; thnx voor de knuf
Oud 09-01-2010, 00:55
blurred
blurred is offline
Vandaag ben ik een uur later dan normaal weggegaan van kantoor. Want druk. En toen was ik pas om half 8 klaar met avondeten. Ik was gaar, moe, had nergens zin in. Toen ben ik gaan slapen. Dom natuurlijk. Want nu ben ik net weer wakker, en ik zie mezelf niet weer snel in slaap vallen en de hele nacht lekker doorslapen. Toch maar proberen.

Ik ben zoveel van plan morgen, moet nog zoveel dingen doen dit weekend. Zwemmen, naar de markt, boodschappen, schoonmaken, artikelen schrijven, boeken lezen, recensies schrijven. En daar heb ik geen zin in, ik wil gewoon even rust en niks. Er komen ook een stel vrienden langs, die blijven slapen en zelf maar één luchtbed mee kunnen nemen, en ik heb helemaal geen matrassen oid in huis om ze op te laten slapen... Dat wordt nog wat. Moet nog maar zien of ze hierheen kunnen komen, want ze wonen een stuk verderop. Sneeuw is leuk, ik ben oprecht blij dat we hier weer eens een échte winter meemaken, maar mijn God: waarom ligt alles dan meteen weer plat.... De NS lijkt ook maar niet op te houden met het doen van leuke acties omdat ze de treinen niet normaal kunnen laten rijden.

Vandaag was best wel een k*tdag op het werk, kreeg veel over me heen, dingen waar ik niet altijd direct iets aan kan doen. Ik merk dat ik het steeds beter begin te slikken en over me heen kan laten komen, de kritiek niet meer te persoonlijk opneem. Zeker als het niet mijn fout is. Toen iedereen weg was op één collega na, ging zij er heel lief op in. Ze nam het op het moment van kritiek meteen al voor me op, en vertelde later dat, toen zij er net kwam werken, ze precies hetzelfde probleem had. Te hoge verwachtingen, te weinig begeleiding, te hectische werksfeer, dingen die maar half verteld worden. En dat er soms iemand als zondebok aangewezen moet worden als er iets vergeten wordt, en dat eerst zij dat was, en ik daar nu de aangewezen persoon voor ben. Leuk. Wel fijn te weten dat het niet (helemaal) aan mij ligt, maar dat er iemand werkt die me begrijpt en steunt. De rest zal me allemaal wel voor het moment.

Weekend. Ik hoop dat ik alles goed in kan plannen, lekker kan slapen, en het leuk ga hebben met de mensen die langskomen. Waar ik ze ook moet/kan laten slapen...
Oud 09-01-2010, 16:34
Heksjuh
Heksjuh is offline
Etmakas: rot dat ze in het ziekenhuis ook niet weten wat er is (})

Ik zit een beetje te twijfelen of ik morgen nou wel of niet naar trainen zal gaan. Als ik niet ga, mis ik weer dingen en ik mis sowieso al een training in de week en ik wil niet te ver gaan achter lopen op de rest. Maar ik wil mijn ex echt even niet onder ogen komen. Ik denk dat ik wel weet wat me nu nog dwars zit over hem en ik wilde dat uit praten zodat ik het hoofdstuk eindelijk kan afsluiten, maar hij reageert niet op mijn mailtje dus nu durf ik hem niet te zien omdat ik denk dat hij me nu lastig, vervelend en gestoord vindt. Ik begrijp het nog ook als hij dat denkt, maar hij wilde zelf vrienden blijven en vrienden praten nou eenmaal met elkaar.
Het zou een stuk makkelijker zijn als ik hem nooit meer hoefde te zien. Ik vind het jammer als we geen vrienden kunnen zijn, maar dan zie ik hem liever helemaal niet meer of heel soms in plaats van bijna elke week.
Ik durf hem echt niet onder te ogen komen morgen Ik weet ook niet wat ik moet doen als ik hem zie.

En verder hebben ze er hier thuis voor gezorgd dat ik al twee keer met tranen in mijn ogen heb gestaan, dus dat gaat ook heel goed helemaal.
Ik wil slapen en pas wakker worden als alles weer normaal en beter is. Ik wil weggaan van hier, gewoon even ergens anders heen waar al mijn zorgen en problemen niet zijn. Maar je kan niet alles uit de weg blijven gaan. Dus ik ga morgen naar trainen als de treinen rijden en dan zie ik wel hoe hij tegen mij doet.
Ik denk er echt serieus over om te stoppen met trainen. En dat vind ik stom want ik laat me toch niet wegjagen daar, maar op deze manier kost het me teveel.
Oud 09-01-2010, 17:16
Verwijderd
Vanaf nu ga ik echt proberen om minder vroeg mijn bed in te duiken. De laatste weken voel ik me zo moe dat ik al om negen uur in bed kruip en er de volgende ochtend rond dezelfde tijd pas weer uitkom, maar ik ben gewoon zo duf als een konijn omdat ik te veel slaap. Daar moet ik echt mee kappen. Lijf, ik heb geen tijd om in winterslaap te gaan.

Vannacht heb ik gedroomd over die docent. Het heeft me de rest van de dag dwars gezeten, en vandaag eigenlijk ook. Ik vond het zo'n dooddoener, zo ontmoedigend. Ik heb het gevoel dat ik totaal niets kan met die vrouw. Ik weet dat ze het goed bedoelt en ze heeft het er wel over dat ik me moet ontwikkelen zoals het beste voor me is, maar dat moet dan wel op de manier die zij het beste vindt. Mooi niet dus. Ik moet zeggen dat ik het nu wel heb gehad met al die docenten die aan me lopen te sjorren. Misschien moet ik er toch maar weer een mentorgesprek aan wagen, want op deze manier heb ik helemaal geen zin om nog iets aan het vak te doen. Ze zal me zien aankomen zeg. Het maximum aantal gesprekken was twee; volgens mij ben ik al tien keer geweest. Daar voel ik me wel een beetje schuldig over, want ze heeft het al zo druk.

Volgende week ga ik B. helpen met alles neerzetten voor haar beoordeling en het voelt echt goed allemaal. Ik vind het leuk dat iedereen ons zo'n goed koppel vindt en onze vriendschap is gewoon echt heel fijn. Ik ben niet gewend aan vriendinnen en ik geef ook niet snel om iemand, maar van haar hou ik wel echt. Dat voelt fijn.
Van de week was haar moeder ook op school om mee te helpen met spullen neerzetten. Toen stak er wel wat. Haar moeder is echt zo'n power woman met een supersterk geloof dat alles goed komt, en ook heel uitbundig. Eventjes voel ik me dan benadeeld dat mijn moeder precies het tegenovergestelde is, al weet ik dat het overgrote deel van de moeders niet ideaal is.

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik volgend semester zal gaan doen. Ik wil mezelf trouw blijven, maar dat is lastig omdat ik nog niet precies weet wat ik wil en er allemaal docenten zijn die iets anders van me vinden en al wel weten wat ze willen dat ik doe. Bij die schilderdocent krijg ik in ieder geval het geval exact het tegenovergestelde te doen van wat ze van me vraagt. Ik wil niet groot werken, ik wil lieve, intieme kunst en die hoeft niet op billboardformaat te zijn. Da's één. Verder heb ik een voorliefde voor pentekeningen en daar wil ik zeker mee verder gaan. Da's twee. Én ik wil volgend semester iets doen met paringsrituelen/-methoden van dieren. Wat weet ik nog niet precies, maar ik wil er iets mee. Ik hoop op een boek maken bij Grafiek, maar ik zie wel wat het wordt. Wat ik ook wil is iets doen met huid (om te tekenen, geen echte huid).
Oké, dan heb ik intiem, pentekeningen, paringsrituelen en huid. Dat klinkt goed. En het vreemde is, dat ik even helemaal niks kan bedenken dat ik zou willen gaan schilderen. Ik vraag me af of dat nu komt door de docent die me ontmoedigd heeft, of doordat mijn liefde voor schilderen toch niet zo groot blijkt te zijn als ik dacht. Ik hoop het eerste.

Tussen A. en mij gaat het erg goed. Nu ging het altijd al goed tussen ons, maar achteraf sloeg ik vaak aan het piekeren en dat lijkt nu voorbij. Ik voel me veel rustiger, en ik vind het heerlijk dat we alles tegen elkaar kunnen uitspreken. En ik vind niet alleen hem geweldig, maar ik kan ook mezelf heel leuk vinden als ik bij hem ben. We lachen ons rot samen. Vrienden voor het leven.

Thuis daarentegen vind ik mezelf en alles en iedereen strontvervelend. Het zou zo fijn zijn als we allemaal wat uitbundiger en minder inflexibel waren, dat zou al zo veel schelen.. Maar over een paar dagen gaat mijn 'vader' - ik krijg er steeds meer weerzin tegen om dat woord te gebruiken - voor drie weken naar verweggistan voor zijn werk, en dat zal tijdelijk een hoop goed doen voor de sfeer in huis. Het is gemeen, maar ik verheug me er op.

Zo, en nu ga ik verder met Mumford and Sons luisteren. Heerlijk <3

Love it will not betray you
Dismay or enslave you,
it will set you free.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten