Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Veel optreden heeft bij echt geholpen. Ik heb een aantal keren in mijn eentje (dat is het engste wat er is) opgetreden en de eerste keer scheet ik peeën maar toen ging ik het vaker doen en wende het. Je krijgt van mensen, als je je nummers met veel passie speelt veel complimenten te horen en dat is fijn om te horen. Binnekort heb ik weer een belangrijk optreden op komst, dus dan ga ik een week van te voren zelf ergens in mijn eentje optreden om weer een beetje zelfvertrouwen te krijgen en dan gaat het meestal wel weer goed met me. Je moet gewoon achter jezelf durven te staan en in jezelf te geloven, ook al weet je dat je nog heel veel moet leren en je misschien niet de beste zangeres bent van de school.
|
![]() |
|
ga bijvoorbeeld bij de supermarkt staan, ga liedjes zingen. bakje voor je snufferd
![]() je verdient geld en omdat je op straat zingt zal de vrees afnemen. Ga anders samen met een vriend/vriendin samen zingen, dan gaat het nog makkelijker
|
Verwijderd
|
Je mag inderdaad niet zomaar op straat spelen.
Even los daarvan: op straat spelen of zingen is niet hetzelfde als voor een volle zaal, met allemaal zogenaamde kenners... Komt zelfs niet in de buurt. Later, als je je hele opleiding weer hebt los kunnen laten, ga je vanzelf weer terug in je oude patroon van lekker muziekmaken. Het verschil is alleen dat je iets meer techniek en kennis in huis hebt. Over dat ademhalen: pas dat soort dingen met beleid toe: als je dat te enthousiast doet, loop je het risico te gaan hyperventileren. En als je iets niet kan gebruiken is het dat... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja als het zonder vergunning zou mogen zou ik iedere week een keer optreden. je doet er zoveel ervaring mee op en je komt mensen tegen van allerlei soorten en maten die objectief zijn en niet zozeer letten op technische dingen maar gewoon op mooi of niet mooi. maar om op te treden kost het geld en je mag maar 40 minuten spelen dan. echt kut.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, als het allemaal zomaar mocht, zou je niet meer over straat kunnen zonder lastig gevallen te worden door allerlei soorten musici die geld denken te kunnen verdienen met hun lawaai.
En om sommige mensen tegen zichzelf en (terecht) agressief publiek te beschermen, zijn die vergunningen dus ingesteld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
mwa, ik zit er (net als de meeste winkelende mensen, of reizende mensen) niet bepaald om te springen, om me een weg te banen tussen allemaal straatmuzikanten van allerlei slag...
Ik vind het dus niet zo verkeerd dat er paal en perk aan gesteld wordt. Begrijp me goed: van goeie en leuke muziek kan ik genieten, maar de hoeveelheid josti's en andere wannabees is gewoon hinderlijk. En allemaal worden ze niet gehinderd door enige vorm van talent, of zelfkritiek. Valt voor mij onder de categorie overlast. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Voornemens Missy | 29 | 21-12-2008 16:01 | |
Eindexamens 2008 |
Stress flyaway | 75 | 26-05-2008 21:05 | |
Muziek |
[VIDEO] missing coins antigone | 42 | 21-03-2005 11:58 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 | |
Muziek |
Avril Lavigne In Concert flap_forever | 91 | 29-03-2003 13:17 | |
Muziek |
Welke bands wil je heel graag live zien? riOtgrrl | 94 | 08-10-2002 19:26 |