Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2010, 02:53
Verwijderd
Niet mijn favoriete vorm van alternatieve muziek, maar ik smaak het wel van tijd tot tijd en heb er één en ander van de Buzzcocks staan.

2 Belgen - Lena (1985 Club Edition)

Tja, als Belg op een Nederlands forum, stoef ik wel eens graag met onze kleine maar geduchte Zwarte Brigade... (A)
Advertentie
Oud 22-01-2010, 09:39
Frank
Frank is offline
Superrelaxed nr op de vroege ochtend! Die ga ik even binnen halen als ik terug kom van me werk.

Nog meer talentvolle belgen
Oud 23-01-2010, 19:03
DanielC
DanielC is offline
Ja, deus, ga ik altijd wel goed. op.

Oud 23-01-2010, 19:11
Uice
Uice is offline
Ik krijg het er niet warm van, maar ook niet koud. Hoewel ik me geen situatie kan bedenken waarin ik graag zou willen horen.

Oud 23-01-2010, 20:57
Steelpan
Steelpan is offline
^weet niet precies

http://www.youtube.com/watch?v=-OZt0l3mmpM
Green Day - Wake me up when September ends
Oud 23-01-2010, 20:57
Verwijderd
Over Nick Cave:
In één woord: tijdsloos
Ik ben gek op die vent zijn muziek, al blijft het altijd heel eigenzinnig.

Over Green Day:
Ja wat moet ik er nog van zeggen. Zeker geen onaardige muziek, maar toch kan ik me niet van het gevoel ontdoen dat de nummers op die plaat, inclusief September, zich een beetje gedragen als een klein rustig beekje. Je zou er een steen in moeten smijten wil je echt hevige golven over je lijf krijgen.

Eens iets totaal anders:

Righeira - Vamos A La Playa

De meesten zullen dit nummer in zijn eurohouse versie van Miranda (1999) kennen.
Mensen met smaak zullen de originele versie van Los Juano prefereren, maar ik verkies dus deze kitcherige Italo Disco versie van Righeira!

Let ook even op de lyrics die hier mooi in het Nederlands vertaald zijn. Niet wat je zou verwachten van een nummer dat werd verkocht als 'een domme meezinger voor in de zomer'. De koude oorlog was in die tijd (1983) op zijn hoogtepunt he.
Oud 23-01-2010, 22:11
Uice
Uice is offline
Hij is inderdaad lekker kitcherig, en de clip erbij is van enorme schoonheid, tot in de details: die lullige discolampen, die gootsteen.

Maar muzikaal doet het me niet zoveel.

Oud 23-01-2010, 22:41
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Hij is inderdaad lekker kitcherig, en de clip erbij is van enorme schoonheid, tot in de details: die lullige discolampen, die gootsteen.

Maar muzikaal doet het me niet zoveel.

[filmpje]

Ja Tom Waits, wat kan ik nog over die man zeggen... geniaal, vooral van z'n oudere werk kan ik nog steeds de koude rillingen krijgen.

Even in een compleet ander hoekje, maar dit stond op de shuffle toen ik dit topic opende:

Sowieso een van mijn favoriete bands als het op metal aankomt.
Oud 23-01-2010, 22:47
Uice
Uice is offline
Static-X, daar kan ik niets mee. Industrial nu-metal blijft gewoon nu-metal, en dat is meestal tam, saai en irritant; zo ook hier. Stom poprefreintje, laffe riff, malle vocalen, licht belachelijke tekst.

Ik kende trouwens vroeger wel iemand die zich qua haar- en baarddracht had gemodelleerd naar Wayne Static. Wat een figuur.

Nee, voor de betere industrial het volgende nummertje:

Oud 23-01-2010, 23:06
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik kan het echt niet minder met je eens zijn, over Static-x dan.

Over Ministry ben ik het wel met je eens, het blijft toch een van de bands die de industrial metal groot heeft gemaakt en "Thieves" is ook een van mijn favoriete nummers. "The mind is a terrible thing to taste" en "Psalm 69" wil sowieso nog wel eens opzetten.

Oud 23-01-2010, 23:39
Verwijderd
Ik en Jazzmuziek...?
Ik weet hoeveel muzikanten eindeloos over dit soort muziek kunnen zitten doordrammen. Hoe bijzonder de techniek wel niet is ect.
Punt blijft evenwel dat ik dit soort dingen altijd een draak vind om naar te luisteren. Net een uit de hand gelopen bouwpakket waar geen begin noch eind aan te knopen is...

Tim Cappello - I Still Believe
De 80ies...
Europa kleurde ravenzwart, maar in de VSA werd alles dus stroopplakkerig.
Maar als je je kan verzoenen met dep lakkerigheid, dan kan je zeggen dit dit wel een vrij tijdsloos deuntje is dat weet te smaken.
Oud 24-01-2010, 00:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik en Jazzmuziek...?
Ik weet hoeveel muzikanten eindeloos over dit soort muziek kunnen zitten doordrammen. Hoe bijzonder de techniek wel niet is ect.
Punt blijft evenwel dat ik dit soort dingen altijd een draak vind om naar te luisteren. Net een uit de hand gelopen bouwpakket waar geen begin noch eind aan te knopen is...
Dan heb je gewoon niet genoeg jazz gehoord. Stel je eens een muziekwereld voor waarin er nooit jazz is geweest. De eerste echte dansmuziek van het Westen, nota bene.

Citaat:
Tim Cappello - I Still Believe
De 80ies...
Europa kleurde ravenzwart, maar in de VSA werd alles dus stroopplakkerig.
Maar als je je kan verzoenen met dep lakkerigheid, dan kan je zeggen dit dit wel een vrij tijdsloos deuntje is dat weet te smaken.
Dit soort muziek vind ik altijd vermakelijk, maar doet me verder niets zoveel. Leuk bij het uitgaan, dat wel. Geweldig bij het uitgaan.

En dan nu het ultieme nummer.

Oud 24-01-2010, 15:36
Verwijderd
Over Jazz:
En de Ford T was de eerste productie wagen, maar desondanks zal ik het nooit een goede wagen noemen.
Jazz mag dan wel revolutionair en belangrijk voor de muziekwereld zijn, als genre opzich heeft het zo zijn beperkingen. Het is pas wanneer je de blauwdrukken gaat gebruiken om andere dingen mee te Creeëren, dat het genre ook echt de kracht krijgt mensen ruimer dan zijn natuurlijke fanbase aan te spreken.

Over Zappa:
Hét schoolvoorbeeld van wat ik hierboven gezegd heb. Een genie die instaat was mesen aan te spreken. Tot lang na zijn dood...

Nog een onsterfelijke legende:

The Doors - The End

Hét nummer om te vertrekken. De allerboeiendste dichter van de Nedertalen deed het danook, té lang geleden al. Maar dat is nog een ander verhaal...
Oud 24-01-2010, 15:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Over Jazz:
En de Ford T was de eerste productie wagen, maar desondanks zal ik het nooit een goede wagen noemen.
Jazz mag dan wel revolutionair en belangrijk voor de muziekwereld zijn, als genre opzich heeft het zo zijn beperkingen. Het is pas wanneer je de blauwdrukken gaat gebruiken om andere dingen mee te Creeëren, dat het genre ook echt de kracht krijgt mensen ruimer dan zijn natuurlijke fanbase aan te spreken.
Nogmaals, ik denk dat een te beperkt beeld van jazz hebt. Als er één genre zonder beperkingen is, is het wel jazz.

Citaat:
Over Zappa:
Hét schoolvoorbeeld van wat ik hierboven gezegd heb. Een genie die instaat was mesen aan te spreken. Tot lang na zijn dood...

Nog een onsterfelijke legende:

The Doors - The End

Hét nummer om te vertrekken. De allerboeiendste dichter van de Nedertalen deed het danook, té lang geleden al. Maar dat is nog een ander verhaal...
Schitterend nummer in z'n simpliciteit.

Oud 24-01-2010, 16:05
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Nogmaals, ik denk dat een te beperkt beeld van jazz hebt. Als er één genre zonder beperkingen is, is het wel jazz.
<3

Citaat:
[filmpje]
Meeeh, ik heb vrij weinig met rap, maar 't klinkt wel lekker old-skool.
Ook omdat het dat ook is, maar goed.

Ik ga even alto doen dus;
Oud 24-01-2010, 17:03
Verwijderd
Als Metallica fan van het eerste uur vind ik dit natuurlijk brilliant gewoon. Al is het nog niet mijn favoriet van diep laat. Harvester of Sorrow heeft die eer namelijk.

Het is moeilijk om Heavy Metal te vinden die even diep gaat als Metallica, maar wat mij toch altijd wist te verrassen was een nummer van een niets eens zo heel goede Spaanse band:

Barricada - Oveja Negra (Balas Blanca)
(Voor zover ik weet is een veja negra een zwart schaap en zijn 'balas blanca' witte oftewel blanke kogels. Het is een nummer dat handelt over fascisme en rascisme...)
Oud 24-01-2010, 17:44
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Nouja, als mijn spaans beter zou zijn geweest had ik het waarschijnlijk wel gewaardeerd.
Ik kan vrij weinig met muziek/zang als ik het niet verstaan kan..

Om even een genre aan te kaarten wat ik nog niet zo veel gezien heb in deze topic:
Stratovarius - Forever
Oud 24-01-2010, 17:45
Uice
Uice is offline
Doet me helemaal niets.

Oud 24-01-2010, 18:00
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Fijne muziek, al zou ik het niet erg vinden als de zang weg zou worden gelaten al word die na 4 minuten al wat aangenamer..

Dream theater - Forsaken (live)
Oud 24-01-2010, 18:50
Verwijderd
Dream theater? Nja, dat lig ik dus enkel op als ik weer eens niet kan slapen...

Als we hier toch met Heavy Metal bezig zijn, dan het maar gelijk helemaal goed doen:

Motorhead - Killed By Death

1984, rebellse teksten, snoeiharde gitaren en een stem als een kettingzaag. Eat that!

Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 19:07.
Oud 24-01-2010, 18:56
pipotheclown
pipotheclown is offline
Dream Theater, waar moet ik beginnen, een stel hoog afgestudeerde muzikanten. Die waanzinnige Progressive Metal maken. Een stel goden voor dit genre Het nummer forsaken vind ik wel matig, er zijn veel betere. Maar de live versie maakt het weer goed

Rush - Bravest Face
Voor de rustige luisteraars onder ons gaat is wat ruiger luisteren haha grapje ieder zijn eigen ding. Voor de genen die Rush niet kennen. Rush zijn de goden van Progressive Rock!
Oud 24-01-2010, 19:04
pipotheclown
pipotheclown is offline
Sorry ik zag de nieuwe reactie niet was te druk schrijven met mijn reactie. I m sorry! By Motorhead denken we aan Lemmy, die in dit nummer een waanzinnig werk levert! Met z´n grote wrat haha

The Devin Townsend Project / Addictedhttp://www.youtube.com/watch?v=TpfPpxjEhb8 goed werk van Devin
Oud 24-01-2010, 19:10
Verwijderd
Rush weet ik wel te smaken, Devin Townsend vind ik nogal monotoom klinken, maar dat is uiteraard kwestie van smaak...

Lacrimosa - Copycat
Oud 24-01-2010, 19:37
Uice
Uice is offline
Wat een ellende.

Oud 24-01-2010, 19:38
pipotheclown
pipotheclown is offline
MIKE PATTON!!!!! De meest bizare en beste zanger ter wereld

Nu we het over aparte muziek hebben, moeten we dit geluisterd hebben.
Diablo Swing Orchestra - A Tap Dancer's Dilemma
Oud 24-01-2010, 20:49
Verwijderd
Wel aardig, doet me aan Estradasphere denken.

Oud 24-01-2010, 20:59
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Niet echt mijn ding,

Papa Roach - Blood brothers
Oud 24-01-2010, 23:31
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik vind Papa Roach best wel tof stiekum, al hebben ze over het algemeen wel te emo teksten voor mijn smaak. Dat het de soundtrack van THPS betreft is alleen maar ekstra jeugdsentiment natuurlijk

Oud 25-01-2010, 10:09
Jacc
Jacc is offline
Wel een lekker nummerje

Richie hawtin maakt lekkere muziek

Mvg Jacco

www.badkamerwarenhuis.nl
Oud 25-01-2010, 10:35
Frank
Frank is offline
@ Tar Anárion: Als er live gejammed wordt met dit soort muziek vind ik het relaxed en goed maar gewoon zo niet echt mijn ding ofzo.

Oud 25-01-2010, 12:21
Uice
Uice is offline
Saai.

Oud 25-01-2010, 13:32
Verwijderd
Heel dope. + ik heb een zwak voor pianospelende niggaz.

Oud 25-01-2010, 14:11
Verwijderd
Komt me heel bekend voor, maar ik kan het zo niet plaatsen. Leuk wel. Alleen een beetje vreemd dat ze daar zo lang voor nodig hadden, het had ook ene minuut korter geduurd.

t.A.t.U. - All the things she said
Oud 25-01-2010, 14:30
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Jeumig, lang geleden dat ik dit gehoord heb. Eigenlijk is het wel een goed nummer, tatu maakt in het algemeen wel muziek die ik oke vind.

Dit nummer is voor iedereen bekend lijkt me..
Liquido - Narcotic
Oud 25-01-2010, 16:26
Verwijderd
Ik was er gek van toen ik het voor het eerst hoorde en zoveel jaren later ben ik dat nog steeds. Een puik nummer waar menig persoon prachtige herinneringen aan zal hebben. Liquido had zichzelf overtroffen...

Theatre Of Tragedy - Siren
Oud 25-01-2010, 17:29
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Jaren geleden luisterde ik dit soort muziek nog wel veel, vind het heerlijke muziek in bed of tijdens het leren.

Ville Valo, the rasmus & Apocalyptica - Bittersweet
Oud 25-01-2010, 19:39
Verwijderd
Als ik 14,vrouwelijk en depressief was had ik vast wel wat met dat nummer gekund. Nu niet.

Oud 25-01-2010, 21:24
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik dacht eerst dat het gewoon een onsamenhangende intro had voordat het echte nummer begon, dit bleef echter uit. Ik zeg het niet vaak maar wat een bagger.

Oud 26-01-2010, 02:13
Verwijderd
Ik behoor zeker niet tot de Joplin fans, verre van maar -vooraleer de jazz&blues brigade mij executeerd- ik geef toe dit dit oerdegelijke muziek is.

Enya - Orinoco Flow (Sail Away)
Zo bekend geworden dat het misschien wel wat afgezaagd is geworden, maar het blijft adembenemend nummmer!

Prachtige Honda Integra gen 1 in de aftermarket video ook. Mijn pa heeft er nog zo één gehad.
Oud 28-01-2010, 10:17
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Enya maakt sowieso wel fijna muziek.. Dit nummer is natuurlijk erg nice!

Jamie Cullum - Everlasting love
Oud 28-01-2010, 13:55
Uice
Uice is offline
Zeer irritant.

Oud 28-01-2010, 16:38
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Citaat:
Zeer irritant.
Ik heb een beetje het idee dat je totaal niet van de muziek bent van deze tijd. Op uitzonderingen daargelaten..

@Topic
Gitaar spel geweldig maar de zang mag vooral weg gelaten worden.

Andrew W.K. - She is beautifull
Oud 28-01-2010, 17:02
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Ik heb een beetje het idee dat je totaal niet van de muziek bent van deze tijd. Op uitzonderingen daargelaten..

@Topic
Gitaar spel geweldig maar de zang mag vooral weg gelaten worden.

Andrew W.K. - She is beautifull
Jamie Cullum is nou eenmaal verdomt irritant en verdient het naar mijn mening op een uiterst geweldadige manier van deze aardkloot verwijdert te worden. Maar wie ben ik.

On topic: Op zich wel geinig maar wel weer heel standaard, heb echt het gevoel alsof ik dit al tientallen malen eerder heb gehoord

Oud 28-01-2010, 17:12
Issun
Issun is offline
Ik moet altijd lachen als ik iemand hoor grunten. En dat is omdat het zo belachelijk klinkt. Ongelooflijk kut, dus.

Radiohead - Paranoid Andriod
Oud 28-01-2010, 20:28
Verwijderd
Geen reet aan. Ken je ook andere bands?

Oud 28-01-2010, 21:12
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:

[filmpje]
Ik was al bang dat ik nog serieus iets moest gaan zeggen over radiohead

Sol Invictus is opzich wel hip, ben niet echt een fan van de vocalen maar muzikaal doet het mij wel iets.

Oud 28-01-2010, 22:09
Mereltje <3
Mereltje <3 is offline
opzich wel redelijk , alleen niet mijn soort muziek.

http://www.youtube.com/watch?v=0I0vRtuxE64
Oud 28-01-2010, 22:34
Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Citaat:
Jamie Cullum is nou eenmaal verdomt irritant en verdient het naar mijn mening op een uiterst geweldadige manier van deze aardkloot verwijdert te worden. Maar wie ben ik.
Hij is muzikaal en qua zang is hij goed en kan ook nog aardig piano spelen.. Ieder zn smaak gelukkig maar ben blij dat hij muziek is gaan maken.

@Nummer hierboven..
Ik verwachte iets rustigst, misschien door je manier van je naam <3, maar dat is het dus totaal niet.
In het begin dacht ik even aan een hardcore nummer oid maar naarmate het nummer.. Tering wat vind ik dit nummer klote! (Al is hardcore enigszins even klote)

Intwine ft Brainpower - Cut me loose
Ondanks zijn ''bekendheid'' door Idols vind ik het jammer dat Intwine niet echt gewaardeerd word..
Oud 29-01-2010, 14:37
Issun
Issun is offline
Waarom is ieder nummer met 'ft.' erin altijd volslagen kut?

J.J. Cale - Cocaine

Citaat:
Ik ben de laatste tijd een beetje into Radiohead, vandaar. Daarom nu maar even wat J.J. Cale.
Oud 29-01-2010, 14:54
Verwijderd
Omdat nummers met feat doorgaans alleen gemaakt zijn om zoveel mogelijk singles te verkopen.

Well, Cale is niet mijn muziekgenre, zoals Ford Mustangs ook niet mijn autotype zijn.
Maar is het daarom ook slecht? dacht het niet. Klassiekers blijven klassiekers he.
Stiff Kittens - Eternat Blue
Een vergeten band. Onterecht zou ik durven zeggen, maar wie ben ik ook he?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten