Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2010, 14:24
Tink*
Tink* is offline
Wie eet er allemaal vies dan? Ik ben wel benieuwd wat jullie vies vinden.
Oud 02-02-2010, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor had je me gebeld dan? Ik kan m'n oplader niet vinden, straks heb ik 'm bij m'n ouders laten liggen
Ik had gebeld om te vragen of ik je vanavond zie
Verwijderd
Citaat:
De studieadviseur mailen was echt het beste idee ooit, hij gaat me intekenen voor vakken en voor de basiscursus LO moet ik even het UOCG bellen. Dan kost het me geen geld.
Sowieso raar dat ze daar kosten aan verbinden ;x
Verwijderd
Citaat:
Poep
Oud 02-02-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Maar Sarah, hoe kan ik in rust aan 100% zitten en dan soms nog hoger zitten? Je kunt toch niet meer zuurstof opnemen dan het maximum? Dus wat gebeurt er dan? De dokter zei dat mijn lichaam dan zwak voelt en dat ik daarom een adrenalinestoot krijg waardoor mijn hart sneller gaat kloppen en ik nog hoger ga ademen maar als ik al aan 100% zit standaard kan dat toch helemaal niet? Zijn het wel percentages?

Ja, naast de zuurstofverzadiging heb je ook nog de zuurstofdruk, en dat snap ik zelf maar net en kan ik dus niet goed uitleggen maargoed, dan wordt de zuurstofdruk dus hoger, de verzadiging blijft 100%. En de reden dat je je slecht gaat voelen is dat daardoor de zuurgraad van je bloed verandert.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De studieadviseur mailen was echt het beste idee ooit, hij gaat me intekenen voor vakken en voor de basiscursus LO moet ik even het UOCG bellen. Dan kost het me geen geld.
wat goed dat je dat even gedaan hebt!
Verwijderd
Nou sommigen mensen kunnen daar altijd van die rare combinaties maken. Rijst met een rookworst ofzo
Verwijderd
Ik heb echt een briljante ingeving gehad zojuist. Ik ben er erg in m'n nopjes door.
Oud 02-02-2010, 14:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, naast de zuurstofverzadiging heb je ook nog de zuurstofdruk, en dat snap ik zelf maar net en kan ik dus niet goed uitleggen maargoed, dan wordt de zuurstofdruk dus hoger, de verzadiging blijft 100%. En de reden dat je je slecht gaat voelen is dat daardoor de zuurgraad van je bloed verandert.
Ah, misschien was dat extreem hoog. Want mijn dokter schrok echt van een getalletje.
Oud 02-02-2010, 14:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ieuw
Ja! Dat dacht ik ook, maar het is best lekker! En gezond natuurlijk (hoewel er volgensmij duisent zout in die blokjes zit)

Citaat:
Zit daar veel smaak aan dan? En bouillon
Ja, eigenlijk wel. Het had zelfs met een blokje minder gekund, dus ik kan de rest nog wat aanlengen en dan heb ik genoeg voor een dag of twee.
Citaat:
Was dat niet een recept van Absinthe of Grl ofzo? Dat met die bouillon
Grl of Katja gaven eens de tip om dat te doen voor in de hutspot, maar het gebruiken van het kookvocht als soep doe ik uit mezelf.
Oud 02-02-2010, 14:28
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Sowieso raar dat ze daar kosten aan verbinden ;x
Vind ik ook. Ik ben dan ook niet handig bezig door zo laat te zijn, maar dan nog. Nou ja, nu even het leukste vak kiezen. ;x

Citaat:
Nou sommigen mensen kunnen daar altijd van die rare combinaties maken. Rijst met een rookworst ofzo
Ieuw.
Oud 02-02-2010, 14:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
wut
Citaat:
Ik heb echt een briljante ingeving gehad zojuist. Ik ben er erg in m'n nopjes door.
wil je het met ons delen? Of is het daar te briljant voor?
Oud 02-02-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ah, misschien was dat extreem hoog. Want mijn dokter schrok echt van een getalletje.
nah die wordt gemeten in geprikt slagaderbloed, niet met zo'n klemmetje op je vinger (ik neem aan dat je zo'n klemmetje had). Hij zal wel geschrokken zijn van dat je continu op 100% zat dan
Verwijderd
Citaat:
tomaten. En een vriend van me at eierkoeken met salami uit de magnetron
Verwijderd
Citaat:
Ik had gebeld om te vragen of ik je vanavond zie
Liever morgen
Oud 02-02-2010, 14:30
Verwijderd
Citaat:
tomaten. En een vriend van me at eierkoeken met salami uit de magnetron
Tomaten zijn juist heerlijk!
Verwijderd
Nu moet ik gaan
Verwijderd
Oh ik heb laatst hutspot geprobeerd bij iemand want mijn moeder heeft dat nog nooit gemaakt, ik vond het maar ranzig.
Rivka
Rivka is offline
Rauwe tomaten, bah Daar moet ik altijd van kokhalzen.
En eierkoeken vind ik vies. En brood met kaas en jam ook, bahbahbah. En bananen en pap, bleh.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, ik zag het via met telegrafische gave
Je telegrafische gave ja?
Citaat:
Nou ik zou echt meteen dat bed uitspringen, heupfractuur of niet!
Het was waarschijnlijk niet hetzelfde bed, want dat is denk ik gebruikt om de overledene naar het mortuarium oid te brengen, en de bedden worden dan eerst naar de beddencentrale gebracht om te reinigen enzo.
Citaat:
good for you!
Oud 02-02-2010, 14:31
Verwijderd
Citaat:
nah die wordt gemeten in geprikt slagaderbloed, niet met zo'n klemmetje op je vinger (ik neem aan dat je zo'n klemmetje had). Hij zal wel geschrokken zijn van dat je continu op 100% zat dan
Oh, haha, zo'n ding. Wat ik daarheb weet ik niet, maar bij blazen had ik 39%
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Grl of Katja gaven eens de tip om dat te doen voor in de hutspot, maar het gebruiken van het kookvocht als soep doe ik uit mezelf.
oh ik dacht voor als soep op zich!
Verwijderd
Citaat:
wil je het met ons delen? Of is het daar te briljant voor?
Dat wil ik wel, maar het is te lang om uit te leggen en dan denken jullie /care. Ik heb iig een niet-lineair subsysteem bedacht dat voldoet aan de fysiologische werkelijkheid. Nu kan ik dat subsysteem toevoegen aan m'n zenuwmodel en dan is het model af. Enige nadeel is nog dat 1 component variabel is en ik niet weet hoe ik dat kan oplossen. Maar dat ga ik morgen vragen aan een prof
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
heb ook eieren ;x + slagroom en noten etc

dikke panda!
als je een beetje fanatiek met je gewichten in de weer bent moet je gewoon 3 eieren per dag kanen en bruin brood + pindakaas + banaan maken

niet beginnen aan pure vetten als slagroom
Oud 02-02-2010, 14:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja ik had een klemmetje. En ik vond het vet eng want ik dacht dat er een naaldje uit zou komen

Maar misschien was het inderdaad gewoon dat ik steeds aan de 100% zat. En gewoon wat ik vertelde, want hij zei dat ik best wel extreem hyperventileer. En dat het knap was dat ik er niet van flauwviel
Oud 02-02-2010, 14:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je telegrafische gave ja?
Het was waarschijnlijk niet hetzelfde bed, want dat is denk ik gebruikt om de overledene naar het mortuarium oid te brengen, en de bedden worden dan eerst naar de beddencentrale gebracht om te reinigen enzo.

good for you!
Oh, uit jouw verhaal maakte ik op dat je de kamer uitliep en even later terugkwam en dat er iemand anders in het bed lag
Verwijderd
Citaat:
Waarom een saturatie tussen de 98 en 100% is heel normaal. Een saturatie van lager dan 92% geeft reden om iemand aan de beademing te leggen.
Sherlock
Sherlock is offline
Middag heb ik iets gemist? btw gotta love naps
Oud 02-02-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Waarom een saturatie tussen de 98 en 100% is heel normaal. Een saturatie van lager dan 92% geeft reden om iemand aan de beademing te leggen.
Hoe weet je dat?
Oud 02-02-2010, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat?
Ik moest voor m'n tentamen fysiologische systemen uitleggen wat een saturatiecurve was en hoe deze verschoof als gevolg van de zuurstofdruk.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou dan mag jij me uitleggen waarom een dokter zich zorgen maakt om iets dat heel normaal is

En ik krijg teVEEL zuurstof binnen he, dus ik zit echt niet op 92% of lager
Verwijderd
Ik vind het leuk om de was te doen.
Oud 02-02-2010, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Vanavond eet ik hamburger met een broodje
Met tomaat, ui, sla en misschien wel een pepernootje
Oud 02-02-2010, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog tenniskleren die je even mag wassen
Oud 02-02-2010, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog tenniskleren die je even mag wassen
Wil ik best doen hoor
Oud 02-02-2010, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Nou dan mag jij me uitleggen waarom een dokter zich zorgen maakt om iets dat heel normaal is

En ik krijg teVEEL zuurstof binnen he, dus ik zit echt niet op 92% of lager
Misschien heb jij niet helemaal goed begrepen wat hij meette?
Of misschien was het wel de bedoeling dat je saturatie afnam
Oud 02-02-2010, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het leuk om de ramen te zemen
Rivka
Rivka is offline
Ik vind het leuk om mijn zusjes haar te wassen en haar te poedelen
Sherlock
Sherlock is offline
Ik vind het leuk om eens een dagje geen hond te doen
Verwijderd
Ik vind het leuk om mensen te irriteren
Oud 02-02-2010, 14:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Misschien heb jij niet helemaal goed begrepen wat hij meette?
Of misschien was het wel de bedoeling dat je saturatie afnam
Hij zei gewoon 'je zit de hele tijd op 100' en ik zei 'is dat hoog' en hij zei 'ja dat is erg hoog'.

Ik snap niet dat iedereen dat meteen bij hoog en laag wil ontkennen en ontkrachten
Oud 02-02-2010, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Same here.
Oud 02-02-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Same here.
Verwijderd
Citaat:
Hij zei gewoon 'je zit de hele tijd op 100' en ik zei 'is dat hoog' en hij zei 'ja dat is erg hoog'.

Ik snap niet dat iedereen dat meteen bij hoog en laag wil ontkennen en ontkrachten
Dat wil ik ook niet, maar ik geef slechts aan dat het kan zijn dat hij niet je saturatie meette of dat het de bedoeling was dat je saturatie zou dalen.
Rivka
Rivka is offline
Er is een Kapip-account
Oud 02-02-2010, 14:42
Verwijderd
Ik maak het liefst schoon in mijn boxer en op foute muziek.
Oud 02-02-2010, 14:42
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Er is een Kapip-account
No shit sherlock.
Oud 02-02-2010, 14:43
Rivka
Rivka is offline
Dat zegt mijn vriendin haar broer altijd! En ik nu ook vaak
Oud 02-02-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ik maak het liefst schoon in mijn boxer en op foute muziek.
Abba of zo.
Oud 02-02-2010, 14:44
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dat zegt mijn vriendin haar broer altijd! En ik nu ook vaak
Toppie

Regels voor berichten