Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien dat al die leuke uitvindingen primair uitgevonden zijn als zegen voor de mensheid, maar het gevaar van misbruik ligt nu eenmaal al snel op de loer als de mogelijkheden ertoe zo prachtig aanwezig zijn. Als er een ding is wat de geschiedenis ons heeft geleerd is dat het wel.
Maar goed, blijf vooral optimistisch en hoop dat het zo'n vaart niet zal lopen. Ik hoop met je mee. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2010 om 20:17. |
![]() |
||
Citaat:
Maar meer ontopic: je zou een grens kunnen stellen, betalingen van meer dan bijvoorbeeld 100 euro niet meer contant. Krijg je toch al een beetje met pin en snelkassa's.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ondanks alle technologieën die er ontwikkeld worden denk ik niet dat totale controle mogelijk is. Er zijn bijvoorbeeld nu al (makkelijk te maken) apparaten die RFID chips kapot kunnen maken.
Ik denk wel dat wij ons recht op privacy als volk moeten verdedigen, omdat politieke partijen daar vaak geen waarde aan hechten (zie de privacy barometer). Als wij niet met een grote groep een grens stellen en bereid zijn om die te verdedigen kunnen we dat recht langzaam verliezen. Ik maak me er toch wel enigsinds zorgen om, omdat de meerderheid van ons volk bestaat uit 'ik heb toch niets te verbergen' mensen.
|
Als er geen contant geld meer bestaat, en je banksaldo is gekoppeld aan je RFID chip, dan maak je die RFID chip echt niet kapot.
Geld is het controlemiddel bij uitstek, en toegang tot electronisch geld kan gemanipuleerd worden. Contant geld bljft buiten bereik van controlerende instanties, want dat is in de handen van miljoenen individuen. Schaf contant geld af, en je hebt een machtsfactor van enorme omvang tot je beschikking. Want wie niet meewerkt, kan niet bij zijn geld. Denk je eens in hoe volgzaam je mensen daarmee kunt maken met een paar muisklikken! Overheden en instanties en ook de individuen daarbinnen zijn altijd slechter en corrupter dan je denkt, en macht die zich eenmaal gevestigd heeft, heeft de neiging haar machtspositie uit te breiden en zeker te stellen. Denk maar aan de DDR. Dat was nog maar zo kort geleden en echt heel dichtbij. Wie garandeert mij dat dat niet nog eens zal gebeuren? |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet zozeer de politiek of het bedrijfsleven, ik ken ondernemers die zo niet in de wereld staan, maar zulke mensen herken je toch altijd, degene die over lijken gaan. Citaat:
Als dat gebeurt zal dat m.i. uitmonden in een vrij bloederig fenomeen. Het is dus beter als mensen collectief monetaire waarde als een goede grap gaan beschouwen die ons wel technologisch verder kan helpen, als we willen.
Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 14:03. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je echt zoveel vertrouwen in De Balk en zijn vriendjes? Om ook maar even net als Juno een argumentloos maar wel lekker lopend stukje hier te plempen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat een fractional reserved banking system en z'n 2% aan 'benefitters' er minder aan hebben tja. De werkloosheid oplossen zou in een beter gestructureerde samenleving geen punt zijn, dat is een resultaat van het gegeven dat we te veel mensen hebben dan wel te weinig arbeid te doen hebben, wat ook steeds minder wordt dankzij technologische vooruitgang. de oplossing daarvoor is wederom technisch en deels sociaal van aard en niet politiek of monetair van aard, sterker een monetair systeem zoals we het nu kennen is gebouwd op een zekere mate van werkloosheid en armoede. Idealiter krijgt eenieder een inkomen waar men comfortabel van kan leven (zonder voorbehoud) en werkt men vrijwillig of een zeer beperkt aantal uren voor een betere verdeling van de arbeid en voordelen globaal. Ook oververhitting van een economie zou niet voorkomen als er geen monetaire waarde maar slechts een rekensysteem voor omzet is gerealiseerd. Ik heb daar al eerder een betoog over gehouden dus als je een diepere uitleg wil adviseer ik te zoeken. monetaire waarde is een technologische uitvinding om het probleem van communicatie over de lange afstand te overbruggen, hetzij in goederen hetzij in papier hetzij in pokerchips, tegenwoordig bestaat dat probleem niet meer en is de monetaire waarde van blaadjes papier dan wel onmaterialistische computerdata onzinnig en een blok aan het been van de globale samenleving
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Theo van Gogh doodgeschoten deel II Chimera | 500 | 02-11-2004 15:57 |