Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2010, 22:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dus als ik het goed begrijp denk je niet aan je collega's en klanten, raak je gestrest als klanten iets bestellen, hebben je werkgevers geen goede indruk van je en wanneer ze je erop aanspreken doe je het geheel af als een lachertje. En dan zijn zij 'echt naar'?

Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Ja, dat heb je zeker verkeerd, want ik ben namelijk helemaal niet vervelend tegen klanten of collega's. Tegen klanten ben ik ALTIJD vriendelijk en beleefd, zelfs als ze komen zeuren om iets.
Het gestresste vind ik zelf ook wel meevallen. De eerste week was het wel kut, omdat de rest al in andere locaties had gewerkt en voor mij alles nieuw was, dus ik werd echt in het diepe gegooid. Als je dan voor het eerst drankjes moet maken terwijl er een uber-rij staat en de collega naast je reageert amper op je vragen, dan is dat wel erg stressy. Maar inmiddels weet ik hoe alles moet en waar alles staat etc, dus gaat het een stuk relaxter.
Alleen tegen die takketeef van een leidinggevende reageer ik wel eens snibbig, maar dat is vooral omdat ze mij ook behandelt alsof ik debiel ben en daar kan ik echt heel slecht tegen.
Je mag het best tegen me zeggen als ik iets niet goed doe, graag zelfs, anders leer ik niks, maar dan moet je me niet steeds met een arrogante blik aankijken en een betweterig antwoord geven op werkelijk álles wat ik zeg.
Oud 15-02-2010, 22:44
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
*knip*
Oké. Ik bedoel alleen maar te zeggen, iets te hard misschien, dat wanneer er frictie is tussen jou en je werkgever dat naar alle waarschijnlijkheid niet op fictie gebaseerd is. Als alles goed zou gaan zou ik verwachten dat er geen problemen zouden zijn. Tenzij de werkgever echt de pik op jou heeft, en dan is de vraag of je daar wel zou moeten willen werken.
Oud 15-02-2010, 22:47
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Komt wel weer, wanneer je het 't minst verwacht.
Ach ik heb gewoon last van mijn hormonen, dat gaat wel weer over.
Oud 15-02-2010, 22:52
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ach ik heb gewoon last van mijn hormonen, dat gaat wel weer over.
Carpe diem Tinkie! IJzer smeden wanneer het heet is.
Oud 15-02-2010, 22:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oké. Ik bedoel alleen maar te zeggen, iets te hard misschien, dat wanneer er frictie is tussen jou en je werkgever dat naar alle waarschijnlijkheid niet op fictie gebaseerd is. Als alles goed zou gaan zou ik verwachten dat er geen problemen zouden zijn. Tenzij de werkgever echt de pik op jou heeft, en dan is de vraag of je daar wel zou moeten willen werken.
Het zijn 3 wijven die later bij het team zijn gekomen en erg uit de hoogte doen. Op iedereen hebben ze commentaar en eigenlijk mag niemand ze. Het enige wat ze doen is afgeven op de rest en doen of ze zelf wel geweldig zijn, terwijl ze zelf ook geen idee hebben van wat wel en niet goed is (Dit blijkt uit alle tegenstrijdige berichten die ik van ze krijg).
Ik heb in de 5 jaar dat ik werk echt nog nooit zulk soort commentaar gehad. Een man van het hoofdkantoor had zelfs aan mijn moeder laten weten (die werkt daar ook) dat ik het erg goed doe. De enige mannelijke leidinggevende is ook positief.
Die wijven zitten alleen maar in de keuken te kletsen en geven dan op de rest af als het druk is en het allemaal niet zo vlot gaat.

Nog een voorbeeldje: Gisteren werd me verteld dat ik allerlei mixjes moest maken, dus ik ga dat doen, krijg ik eerst te horen "Ja Anouk, dat moet sneller"... terwijl zij op hun luie reet zitten en het aanrecht in beslag nemen waardoor ik geen ruimte heb om iets snel te doen. En bij elke beweging die ik maak hoor ik "Waarom doe je dat zo?"

Ze behandelen me echt alsof ik een probleemjongere ben en zij de Keith Bakkers zijn die me moeten fixen.
Oud 15-02-2010, 22:59
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh dus ik moet nu iemand hosselen bedoel je?
Oud 15-02-2010, 23:00
Verwijderd
ik kijk het uur van de wolf en er is een heel erg mooie oude man iets aan het vertellen over iemand. En hij zit in een stoel en er is een doorkijkje, alsof het beeld zelf een schilderij is. En hij zegt: 'ja, maar ik weet niet of de studenten iets aan hem hadden, hij was zo intuitief. Ik hoor nooit studenten die zeiden dat ze iets aan hem hadden. Hij liet ze gewoon heel erg vrij. Nee, ik denk niet dat ze iets aan hem hadden.'

En opeens een stem uit het doorkijkje 'nee nee, dat is niet waar Willem'
'wat zei je?'
'dat dat niet waar is'

en die oude man hield ook zo mooi zijn achter zijn oor om zijn vrouw wat beter te kunnen horen.

het was erg mooi
Oud 15-02-2010, 23:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Op welk net is dat m'non?
Oud 15-02-2010, 23:06
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Oh dus ik moet nu iemand hosselen bedoel je?
Ja!
Oud 15-02-2010, 23:10
Verwijderd
wat ben ik gek op My name is Earl
Oud 15-02-2010, 23:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
wat ben ik gek op My name is Earl
Jason Lee.

/snorrenfetish
Oud 15-02-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Op welk net is dat m'non?
op uitzending gemist!
Oud 15-02-2010, 23:13
Verwijderd
jammer dat niet elke aflevering van het uur van de wolf op uitzendinggemist staat, maar gelukkig is er de academie bieb nog.
Oud 15-02-2010, 23:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik zag laatst iemand op tv die zei "Kar-puh d-ie-m" ipv "Kar-puh di-em"
Oud 15-02-2010, 23:15
Verwijderd
hahaha die vrouw uit het doorkijkje onderbreekt haar man weer: 'het was een feministische vrouw maar zonder de flauwekul die er later bij was gekomen'
Oud 15-02-2010, 23:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
op uitzending gemist!
Ah, vandaar, ik was al aan het zoeken.
Oud 15-02-2010, 23:21
Verwijderd
HA een whiskey
Oud 15-02-2010, 23:21
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik zag laatst iemand op tv die zei "Kar-puh d-ie-m" ipv "Kar-puh di-em"
Stumper. Als je geen Latijn kan gebruik het dan niet denk ik dan...
Oud 15-02-2010, 23:23
Laisve
Laisve is offline
Over verkeerd Latijn gesproken, mensen die normaliter uitspreken met de Nederlandse liter... eindeloos vermakelijk.
Oud 15-02-2010, 23:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Inderdaad

Ik ga naar bed. Welterusten.
Oud 15-02-2010, 23:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar er is ook maar een piepklein verschil tussen diem en diejem!
Oud 15-02-2010, 23:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Over verkeerd Latijn gesproken, mensen die normaliter uitspreken met de Nederlandse liter... eindeloos vermakelijk.
Is dat geen franse uitgang though?
Oud 15-02-2010, 23:25
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat komt niet omdat ze het Latijn verkeerd uitspreken, maar omdat ze het dominante klemtoonpatroon in het Nederlands toepassen en dat is dus verkeerd.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
welterusten lieve grl *kusje en kruikje geeft*
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat komt niet omdat ze het Latijn verkeerd uitspreken, maar omdat ze het dominante klemtoonpatroon in het Nederlands toepassen en dat is dus verkeerd.
Dat wilde ik net zeggen
Verwijderd
Citaat:
ja, graag! Ik moest in het eerste jaar in de academie een of andere toespraak houden over mythologisering en ik moest daarbij verschrikkelijk veel van die geweldige oudgriekse namen gebruiken en natuurlijk had ik het talent om iedere klemtoon verkeerd te zetten he! En die docent zat me continu in mijn toespraak te verbeteren, amai, ik had niet eens zelf gekozen voor het onderwerp. De strekking van dit verhaal weet ik niet maar er kwam gewoon een klein trauma opborrelen.
Oud 15-02-2010, 23:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
welterusten lieve grl *kusje en kruikje geeft*
welterusten fizzle-fluf
Oud 15-02-2010, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad

Ik ga naar bed. Welterusten.
welterusten!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Inderdaad, en dat is niet alleen in het Latijn zo. Ik vind dat zo mooi naar voren komen in deze ollekebolleke van dinges ik ben zijn naam vergeten maar dat geeft niks:

Vlinder- en kindervriend
Vladimir Nabokov
lezer, uw uitspraak
doet pijn aan mij oor

Volgens de Russische
intelligentsia
moet het Vladimir
Nabokov zijn, hoor!

Zo mooi dat hij door het strakke ritme van een ollekebolleke de standaardfout van Nederlanders als ze Russische namen uitspreken, naar voren haalt en verbetert
Verwijderd
whauw wat een mooi beeld. Iemand in de docu:'mijn moeder wil natuurlijk haar moeder weer terug zien en bij haar op schoot zitten. Maar haar moeder wil ook haar moeder terug zien en bij haar op schoot zitten. Zo krijg je hele torens van mensen die bij elkaar op schoot willen zitten.'
Oud 15-02-2010, 23:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
welterusten fizzle-fluf
Oud 15-02-2010, 23:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
vinden jullie het ollekebolleke niet briljant?
Oud 15-02-2010, 23:32
Tink*
Tink* is offline
Ik ben klemtoonpatroonmastah.
Oud 15-02-2010, 23:33
Verwijderd
Citaat:
vinden jullie het ollekebolleke niet briljant?
ik krijg het niet voor elkaar /klemtonenkneus
Oud 15-02-2010, 23:34
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Is dat geen franse uitgang though?
Nee, -iter is Latijn.

Citaat:
Klopt. Maar ik vermoed dat de gelijkenis met het Nederlandse liter ook een rol speelt.
Oud 15-02-2010, 23:36
Verwijderd
Citaat:
ik kijk het uur van de wolf en er is een heel erg mooie oude man iets aan het vertellen over iemand. En hij zit in een stoel en er is een doorkijkje, alsof het beeld zelf een schilderij is. En hij zegt: 'ja, maar ik weet niet of de studenten iets aan hem hadden, hij was zo intuitief. Ik hoor nooit studenten die zeiden dat ze iets aan hem hadden. Hij liet ze gewoon heel erg vrij. Nee, ik denk niet dat ze iets aan hem hadden.'

En opeens een stem uit het doorkijkje 'nee nee, dat is niet waar Willem'
'wat zei je?'
'dat dat niet waar is'

en die oude man hield ook zo mooi zijn achter zijn oor om zijn vrouw wat beter te kunnen horen.

het was erg mooi
Ik zag laatst ook zoiets moois over een stokoude vrouw. Ze dronk al vijftig jaar dezelfde thee en droeg nog steeds een spijkerbroek.
Oud 15-02-2010, 23:37
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
ja, graag! Ik moest in het eerste jaar in de academie een of andere toespraak houden over mythologisering en ik moest daarbij verschrikkelijk veel van die geweldige oudgriekse namen gebruiken en natuurlijk had ik het talent om iedere klemtoon verkeerd te zetten he! En die docent zat me continu in mijn toespraak te verbeteren, amai, ik had niet eens zelf gekozen voor het onderwerp. De strekking van dit verhaal weet ik niet maar er kwam gewoon een klein trauma opborrelen.
Aww. Oudgriekse klemtonen zijn ook vrij onnatuurlijk voor Nederlanders, en als je het niet weet is het ook onmogelijk goed te raden. Kusje d'rop!
Oud 15-02-2010, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, en dat is niet alleen in het Latijn zo. Ik vind dat zo mooi naar voren komen in deze ollekebolleke van dinges ik ben zijn naam vergeten maar dat geeft niks:

Vlinder- en kindervriend
Vladimir Nabokov
lezer, uw uitspraak
doet pijn aan mij oor

Volgens de Russische
intelligentsia
moet het Vladimir
Nabokov zijn, hoor!

Zo mooi dat hij door het strakke ritme van een ollekebolleke de standaardfout van Nederlanders als ze Russische namen uitspreken, naar voren haalt en verbetert
Ik snap het niet! Ik spreek die naam twee keer precies hetzelfde uit.
Oud 15-02-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
whauw wat een mooi beeld. Iemand in de docu:'mijn moeder wil natuurlijk haar moeder weer terug zien en bij haar op schoot zitten. Maar haar moeder wil ook haar moeder terug zien en bij haar op schoot zitten. Zo krijg je hele torens van mensen die bij elkaar op schoot willen zitten.'
Of een cirkel. Of een toren met gaten als je in reïncarnatie gelooft en sommige moeders dus weer leven of ineens de dochter ipv de moeder van een vrouw zijn.
Oud 15-02-2010, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Of een cirkel. Of een toren met gaten als je in reïncarnatie geloofd en sommige moeders dus weer leven of ineens de dochter ipv de moeder van een vrouw zijn.
ja, een bizar patroon
Oud 15-02-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Aww. Oudgriekse klemtonen zijn ook vrij onnatuurlijk voor Nederlanders, en als je het niet weet is het ook onmogelijk goed te raden. Kusje d'rop!
dank je wel! *over wang wrijft*
Oud 15-02-2010, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zag laatst ook zoiets moois over een stokoude vrouw. Ze dronk al vijftig jaar dezelfde thee en droeg nog steeds een spijkerbroek.
ja waar zijn alle oude vrouwen in spijkerbroeken!
Oud 15-02-2010, 23:46
Verwijderd
Citaat:
ja waar zijn alle oude vrouwen in spijkerbroeken!
*voornemen maakt* Ik heb mijn beide oma's nog nóóit in een spijkerbroek gezien.
Oud 15-02-2010, 23:47
Verwijderd
ow trouwens, mijn oma draagt altijd een spijkerbroek maar mijn oma is best wel stoer
Oud 15-02-2010, 23:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ow trouwens, mijn oma draagt altijd een spijkerbroek maar mijn oma is best wel stoer
Geen tomboy?

Mijn oma draagt ook vaak spijkerbroeken, want mijn oma is ook stoer. Ze is ook helemaal geen oud omaatje. Ze is 67 en nog best hip voor haar leeftijd.
Enige minpuntje is dat ze zo 'hip' is dat ze het steeds over seks wil hebben.
Oud 15-02-2010, 23:52
Verwijderd
Mijn oma's zijn saaie, onnozele krengen met krulspeldenhaar. Daarom zocht ik een stoere pleegoma.
Tink*
Tink* is offline
En terecht, ik snap niet dat oma's altijd broeken van van die rare stof gaan dragen.
Verwijderd
nee ik vond tomboy niet het juiste woord.

oh mijn oma is oud, ik geloof 80 ofzo? Maar ze werkt nog steeds en ze gaat op de dagen dat ze niet werkt europa door, samen met meneer mijn opa.
Oud 15-02-2010, 23:54
Verwijderd
en ze heeft een fantastisch joviale lach en dan belt ze maar ze is stokdoof en dan roept ze : HAALLO??? JAAAAAAAA HAHAHAHAHAHA JAAAAAAAAA HAHHAHAHAHA ik wist even niet meer wie ik aan de lijn had! Iep? JA HAHAHHAA"
Oud 15-02-2010, 23:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind je oma nu al tof.

Regels voor berichten