Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2010, 21:29
Spelleider
Spelleider is offline
“Toddish! NEE!” riep Biertank, maar het was al te laat. Katje was niet meer te redden. grl stond op en pakte een stapel speelkaarten, die gevaarlijk rood begonnen te gloeien.
“grl, niet doen!” zei Barabas, en hij concentreerde zich op Toddish en drong zijn geest binnen.

De telepatische krachten van Barabas wisten Toddish te kalmeren en hij ging in een hoekje van de kamer zitten, zijn gewelddadige emoties zorgvuldig onder controle gehouden door de mentale krachten van Barabas.

“Barabas, het spijt me…” zei Biertank. Hij sloeg zijn hoofd neer. “Je moet me geloven, dit was niet mijn bedoeling. Ik wilde eindelijk samenwerken en onze vriendschap nieuw leven inblazen.”
“Ik weet het Biertank. De woede in Toddish is aangewakkerd, en ik denk dat ik weet door wie. Onze vriendin Tink* is er verantwoordelijk voor. Met haar telepathie heeft ze de kleine remmen die Toddish nog had uitgeschakeld en hem in een nog gevaarlijkere moordmachine veranderd dan hij al was. De Inner Circle is ons op het spoor, en we moeten voorzichtig zijn. We moeten alert zijn en ons focussen, ik kan ons niet allemaal afschermen voor de krachten van Tink*.”

“En…?” vroeg Batave ongeduldig. “Is het gelukt?”
Tink* knikte. “Het begin van de chaos is in werking gezet. Barabas zal hard moeten werken om Toddish onder controle te houden. Zijn grip op de wereld om hem heen zal verminderd worden, hoewel ik merk dat hij me nog steeds probeert te peilen.”

“Goed,” zei kleinmeisje. “Dan is het tijd om het volgende deel van ons plan in werking te zetten…”

Biertank nam Barabas apart. “Hoe gaan we dit oplossen, oude vriend?”
“Ik heb grl naar het huis gestuurd om de Abzg, Siorin en Allure op te pikken. Ik kan hun ondersteuning gebruiken bij de telepathische aanvallen van Tink*. Verder lijkt het me belangrijk dat we op onze hoede zijn voor het geval dat…”

Barabas werd gestoord door sann die binnen kwam rennen. “Biertank! Barabas! We zijn omsingeld!”
“Door wie, in hemelsnaam?” vroeg Biertank. “Niemand weet van onze schuilplaats.”
“En toch zijn ze er! Het leger, Biertank, en ze zijn niet met weinig… Ik telde zeker 6 helikopters en een hoop grondtroepen.”

Biertank keek naar Barabas.
“Ik heb VeGs al aangespoord zo snel mogelijk terug te keren met de jet. We moeten hier weg. Kun jij ze voor zolang het duurt tegenhouden?”
Biertank knikte, en vloog naar buiten, terwijl sann en Barabas hem volgden.
Buiten stond een legermacht op ze te wachten, en ze openden het vuur. Biertank wist met zijn magnetische krachten een groot gedeelte van de kogels tegen te houden, en schakelde een voor een de jeeps en helicopters uit, terwijl sann de kreupele Barabas probeerde te beschermen, die een poging deed om de soldaten op telepatisch niveau te bestrijden, maar het waren er te veel voor hem, en hij kon niet te veel van zijn krachten gebruiken zonder Toddish weer los te laten.

Zonder dat ze het merkte werd sann steeds verder van Barabas weggelokt. Plots stond ze oog in oog met iets wat zeker geen soldaat was…
“Hahaha, probeer maar eens of je mij te pakken krijgt met die zes armpjes van je, sann…” riep kleinmeisje. Ze viel haar aan, en wist sann makkelijk onder controle te houden. Sann had het op een gegeven moment door, ze was zo ver verwijderd van Barabas dat ze hem niet meer kon beschermen…
Ze draaide zich om, en zag dat Barabas omsingeld was door Batave en Tink*. Tink* hield hem mentaal tegen, terwijl Batave een mes door zijn hart stak en hem in keer doodde.

De dood van Barabas ging als een flits door de hoofden van Biertank, sann, VeGs, Allure, Abzg en Siorin. Allen voelden ze zijn dood, de grote geest die hen had samengebracht en zulke bijzondere plannen had met deze wereld.

Biertank zag de moord gebeuren en slingerde een helicopter naar Tink*, maar die veranderde in diamantvorm en was onbeschadigd door deze actie. Samen met Batave en kleinmeisje vluchtte ze van het strijdveld. Sann had ondertussen het lichaam van Barabas opgepikt en rende weg. Biertank volgde haar totdat ze beiden zeker wisten dat ze veilig waren.

Biertank hield zijn hand op het lichaam van Barabas. “Ik zal je wreken oude vriend… En ik zal zolang ik leef jouw droom nastreven…”
Nauwelijks had hij deze belofte gedaan of sann schreeuwde. “Toddish, kijk uit!”
Biertank keek om en zag Toddish met zijn klauwen in de lucht op hem afspringen. Nauwelijk kon hij wegdraaien, toen Toddish opeens door drie rode flitsen werd geraakt. Hij sprong terug, herstelde, maar nog drie exploderende speelkaarten van grl zorgden ervoor dat zijn hoofd ontplofte en hij voorgoed uitgeschakeld was.

“Dat was op het nippertje, mon ami…” zei grl, terwijl hij Biertank de hand reikte. Achter hem stonden Abzg, Siorin en Allure bij de jet. “Compagnons?” vroeg hij.

Biertank pakte zijn hand aan, stond op en keek hem aan. “Compagnons!”
Ze knikten kort naar elkaar, en liepen naar de jet, vastbesloten om de drie leden van de Inner Circle voorgoed uit te schakelen.

Uitslag hangronde 8

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont (dorpeling)
6. Katje (evilziener)
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice (weerwolf)
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas (jager)
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus (weerwolf)
21. grl
22. Toddish (dorpeling)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

Toddish is opgehangen, hij was maar een simpele dorpeling... De jager heeft niemand neergeschoten.

Nog twee wolven tegen zeven dorpelingen, het begint spannend te worden. Wie zullen de wolven morgen opeten? Voor half negen moet hun keuze bekend zijn.
Oud 16-02-2010, 21:47
Verwijderd
...

Nu weet ik echt even niet wat ik moet zeggen.
Oud 16-02-2010, 22:21
Batave
Batave is offline
, Waarom plaatste hij dan het bericht: Het viel te proberen?
Oud 16-02-2010, 22:22
Allure
Allure is offline
Ik heb op Toddish gestemd.
Oud 17-02-2010, 09:29
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ah jammer..
Oud 17-02-2010, 09:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Barabas je moet wel iemand neerschieten
Oud 17-02-2010, 09:31
Lorelei
Lorelei is offline
Tja. Dat is jammer.

Zoals ik al zei, voor mij is het 50-50 dus volgende hangronde stem ik op Biertank.
Oud 17-02-2010, 09:41
Verwijderd
Shit Had echt verwacht dat we wel een wolf te pakken zouden hebben (dat als Toddish het niet zou zijn Barabas wel een wolf geschoten zou hebben)

Oud 17-02-2010, 09:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Shit Had echt verwacht dat we wel een wolf te pakken zouden hebben (dat als Toddish het niet zou zijn Barabas wel een wolf geschoten zou hebben)

Ja, daar had ik inderdaad ook een beetje opgerekend
Oud 17-02-2010, 10:17
Toddish
Toddish is offline
Dood. Succes dorpelingen
Oud 17-02-2010, 10:24
Tink*
Tink* is offline
Barabas, dude.
Oud 17-02-2010, 15:24
Verwijderd
Ik vind het ook wel erg stom dat Barabas niet heeft geschoten, eigenlijk. Hij was sowieso al vrij inactief, maar dit had hij toch wel even kunnen doen?

Tja, de wolf in het Uice-rijtje moet dan wel Biertank zijn. Of Tink* heeft het gewoon zo goed gespeeld dat ze van mij mag winnen.
Oud 17-02-2010, 15:25
Verwijderd
*HAABarabasisopvakantieTSJOE*

Pardon.
Oud 17-02-2010, 15:31
Martiño
Martiño is offline
Gezondheid Katja.

Dat is dan een beetje dom van hem, want dat had hij ook even kunnen zeggen... Wat is het toch met mensen die zich aanmelden en dan vervolgens een maandban nemen of weggaan zonder iets te zeggen...
Oud 17-02-2010, 17:01
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
beetje jammer inderdaad dat barabas op vakantie is zonder bericht.
was er stiekum ook wel beetje van uit gegaan dat er wolf uit zou gaan.

denk dat ik nu biertank van het rijtje onder Uice het meest verdacht vind.
Oud 17-02-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Gezondheid Katja.

Dat is dan een beetje dom van hem, want dat had hij ook even kunnen zeggen... Wat is het toch met mensen die zich aanmelden en dan vervolgens een maandban nemen of weggaan zonder iets te zeggen...
Zal ik nog even schieten dan?
Oud 17-02-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Zal ik nog even schieten dan?
Zolang je mij maar niet afschiet.
Oud 17-02-2010, 19:15
Allure
Allure is offline
Is Siorin niet gewoon een wolf?
Oud 17-02-2010, 19:21
Verwijderd
Ehm. Argumenten?
Oud 17-02-2010, 19:34
Verwijderd
Ik kan nu wel gaan roepen dat ik geen wolf ben, maar dat helpt doorgaans niet echt.

Ik denk dat kleinmeisje en Biertank wolven zijn.
Oud 17-02-2010, 19:37
Bright Blue
Bright Blue is offline
Nee, Siorin is geen wolf..

Hoeveel wolven zijn er eignelijk nog? 1 toch?
Oud 17-02-2010, 19:38
Verwijderd
2

(4 wolven in het spel, serverus en uice zijn opgehangen, katje was evilziener)
Oud 17-02-2010, 20:27
Batave
Batave is offline
Citaat:
Is Siorin niet gewoon een wolf?
Degene die ik het minst verdenk van wolfdom is Siorin .
Oud 17-02-2010, 20:40
Verwijderd
Haha. Damn, wat was ik graag wolf geweest.
Oud 17-02-2010, 20:55
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik kan nu wel gaan roepen dat ik geen wolf ben, maar dat helpt doorgaans niet echt.

Ik denk dat kleinmeisje en Biertank wolven zijn.
Als het dan toch tussen ons beide moet gaan, stem ik natuurlijk kleinmeisje.

Ik weet namelijk wat ik ben en dat is geen wolf, al kan ik het niet nog een keer met een screenshot bewijzen.
Oud 17-02-2010, 21:25
Spelleider
Spelleider is offline
Sann had het stuur van de jet overgenomen van grl, die uitgeput achterover zakte.
“We worden niet meer gevolgd door de helikopters” informeerde Allure, Siorin en Abzg.
“Mooi,” zuchtte grl. “Wat wordt onze strategie Biertank?”
“Ik zal als eerste ons verbergen voor de radarsystemen van het leger. Ik weet niet in hoeverre Tink* nog controle heeft over ze, maar het lijkt me handig om even uit beeld te verdwijnen. Mijn basis of het huis van Barabas lijken me geen geschikte verblijfplaatsen…” zei Biertank. “Hoeveel brandstof hebben we nog? Zouden we met de huidige tank nog Afrika of de Zuidpool kunnen bereiken?”

Grl trok een wenkbrauw op. “Wat wil je daar in hemelsnaam?”
“Genosha…” antwoordde Biertank. “Een veilige haven voor mutanten, daar zijn we veilig voor de troepen, maar de Inner Circle heeft daar zeker contacten.”
“En wat wil je op de Zuidpool?” vroeg grl.
“Het Wilde Land…” mijmerde Biertank. Grl keek hem verbaasd aan. Biertank glimlachte zwakjes.
“Lang geleden, toen Barabas en ik nog niet zo ver uit elkaar waren gegroeid, waren we van mening dat wij mutanten de wereld en haar bewoners tot een hoger niveau konden tillen. Wij, samen met een groep andere bijzonder getalenteerde mutanten, wilden onze krachten aanwenden om een klein paradijs te stichten in een door de gewone mensheid bijna onontgonnen gebied: Antarctica. We ontgonnen het gebied en wisten een unieke biotoop te creëren waar bedreigde diersoorten verder konden leven en we een stad wilden bouwen waar mutanten en mensen die dat wilden vredig samen konden wonen, om zichzelf en elkaar te verrijken.”
Biertank zuchtte. “Die droom kwam er dus niet. Onze groep zag wat er in de wereld gebeurde. De mensheid voelde zich bedreigd door de minderheid van mutanten, bang voor het onbekende en zagen in plaats van de potentiele voordelen van onze krachten alleen maar bedreigingen. De Amerikaanse overheid zette het Sentinelproject op en complete volksstammen mutanten werden uitgemoord door de wrede robots. Er ontstonden meningsverschillen. Ik, en de meesten met mij, vonden dat er een harde vuist gemaakt moest worden richting de mensen die ons in de verdrukking jaagden; Barabas en de zijnen waren van mening dat er gepraat moest worden en dat wij mutanten beter moesten leren met de mensheid om te gaan… We vielen uiteen, ruzies dreven een wig tussen ons, de samenwerking werd beëindigd en we verlieten onze utopie, die nu dus langzaam verwilderd is. Ik dacht dat onze vriendschap, de band tussen mij en Barabas die dieper ging en intiemer was dan iedere band die ik ooit had gehad, nooit verbroken kon worden. Verbroken werd hij ook nooit, maar hij is nooit meer hetzelfde geworden… Nu is het te laat. Ik ben een van de laatste overlevenden van onze groep… En onze droom is voor altijd verloren.”

Het was stil in de cockpit. Grl zag nu eigenlijk pas hoe vermoeid het gezicht van Biertank eruit zag, hij had er simpelweg niet bij stilgestaan dat hij een oude man was, zijn gezicht getekend door littekens en rimpels. Hij keek op de brandstofmeter. Antarctica zouden ze goed kunnen halen.
“We halen Antarctica wel. Ik denk dat het ook een mooie rustplaats is voor de Professor. Mijn enige zorg is dat we niet meer terug kunnen keren.”
“Geen zorgen,” zei Biertank. “Onze oude basis ligt er nog steeds, en er is als het goed is een grote brandstofvoorraad.”
Grl knikte, en sann zette koers naar de zuidpool.

Achter in de jet zaten Abzg, Allure en Siorin. Ze zeiden niks, maar wie diep in hun ogen keek, zou bijna zweren dat er een vlam in te zien was, samen met de twinkeling van een diamant…

De jet landde bij de oude basis. De gebouwen zagen er, ondanks dat ze verlaten waren en nauwelijks onderhouden in de laatste jaren, futuristisch en degelijk uit. Om de gebouwen heen was een jungle-achtige omgeving, bijna buitenaards. Grl, sann en de drieling keken hun ogen uit. Een tropisch klimaat, midden in het poolgebied. Grl kon het bijna niet geloven dat dit alleen het werk was van een groep mutanten.

“Welkom in het Wilde Land,” zei Biertank. “Ik zou niet zomaar de jungle ingaan. De diersoorten die we hebben geïmporteerd hebben zijn nogal… exotisch, en niet geheel ongevaarlijk. We kunnen het best rusten in de basis, bijkomen van de schrik en dan een plan van aanpak maken.”
De groep wilde naar een van de gebouwen lopen, maar werd opgeschrikt door een gerommel uit de jungle. Een gigantisch reptielachtig wezen kwam eruit tevoorschijn, een kruising tussen een enorme varaan en een soort dinosaurusachtig wezen, en storte zich op Siorin.
Biertank handelde snel, en trok haar weg, terwijl grl in de aanval sprong en explosieve speelkaarten richting hem gooide. De afleiding werkte, en het monster richtte zich op grl, en greep hem vast. Biertank probeerde hem af te leiden, maar het monster slokte grl in een hap op.

De rest van de groep rende een van de gebouwen binnen, en Biertank sloot de deuren af met zijn krachten. Zijn oog viel op het gezicht van Abzg. Hij zag iets in haar oog, en greep haar vast, terwijl hij dieper in haar ogen keek. Abzg schrok, en Biertank zag nog net een vlam en een twinkeling in haar oog uitdoven, en hij wist genoeg. De Inner Circle was hem op het spoor…

Uitslag eetronde 8

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont (dorpeling)
6. Katje (evilziener)
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice (weerwolf)
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas (jager)
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus (weerwolf)
21. grl (dorpeling)
22. Toddish (dorpeling)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

Grl is opgegeten. De stand is 2 wolven tegen 6 dorpelingen. Zal er morgen een wolf worden gehangen of blijven de dorpelingen pech hebben?
Oud 17-02-2010, 22:16
Lorelei
Lorelei is offline
Niet geheel onverwacht. Ik heb gelukkig uitgebreid m'n mening gegeven dus ik kan in ieder geval sterven met het idee dat ik heb bijgedragen wat ik wilde bijdragen.
Oud 17-02-2010, 22:18
Batave
Batave is offline
Hm, slim. Grl was net even iets minder aan het posten en dus is er geen directe beschuldiging die naar ook maar iemand uitgaat en waardoor deze dood random lijkt. Of ik denk te diep na.
Oud 17-02-2010, 22:21
Verwijderd
Hè bah. Van grl wist ik zeker dat ze goed was.

Wie gaan we morgen ophangen? Grl vond Biertank heel verdacht, dus we weten in ieder geval dat ze dat meende. Jammer dat ik niet echt weet of ze het met me eens was over kleinmeisje, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat Batave wolf is.
Oud 18-02-2010, 07:01
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik ga voor biertank,
grl vond hem verdacht
serverus nam het voor hem op
en ik vind de rest uit het rijtje net iets minder verdacht

@allure; pff je maakt me bijna bang met dat idee. vind het ook wel eng om mensen te vertrouwen in dit spel. maar je hebt wel een punt dat het niet 100% uit te sluiten is dat siorin geen wolf is maar het zou wel echt een hele erg verbazingwekkende uitslag zijn. dus daarom maar op biertank die ik het verdachtst vind uit dat rijtje.

@siorin; volgens mij vond grl batave en mij beide niet zo verdacht vandaar dat ze dus ook voor biertank zou gaan.
Oud 18-02-2010, 07:52
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mensen moeten eens leren dat het Severus is en niet SeRverus...

Zoals eerder vermeld ga ik voor kleinmeisje.
Oud 18-02-2010, 11:53
Verwijderd
twijfel een beetje tussen biertank en kleinmeisje. Eigenlijk is mijn enige verdenking tegen biertank dat ie in het verkeerde rijtje staat. Ben dus geneigd om op kleinmeisje te stemmen. Typ later vandaag wel meer, zit nu op mobielinternet en het duurt uren om zo een normale reactie te geven. Wilde alleen even met jullie delen dat ik kleinmeisje liever zie gaan. Heb nog geen stem doorgegeven, wil even kijken wat de rest doet, dus ik stem als ik vnv weer thuis benl
Oud 18-02-2010, 17:18
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik denk dat zowel Biertank als Kleinmeisje weerwolven zijn.

Het stemlijstje:

Biertank52
kleinmeisje
Abzg

kleinmeisje
Biertank52
sann*

ik heb het gevoel dat ik heel veel mensen heb gemist.

Laatst gewijzigd op 18-02-2010 om 18:01.
Oud 18-02-2010, 17:27
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
mensen hebben hun (definitieve) stem nog niet doorgegeven

ben bang trouwens dat grl niet meer kan stemmen, ze is helaas opgegeten.

tja ik snap wel dat ik verdacht ben, was stomme stem die ronde. Het is alleen zo zonde als er nu weer een dorpeling uitgaat want we waren zo goed bezig.

maar misschien is gelijkspel tussen mij en biertank wel een goed plan, is het iig moeilijker voor de wolven om zich te verstoppen en omdat ik weet dat ik een stem heb maak ik bij gelijkspel nog best een goede kans erin te blijven.
Oud 18-02-2010, 17:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
mensen hebben hun (definitieve) stem nog niet doorgegeven

ben bang trouwens dat grl niet meer kan stemmen, ze is helaas opgegeten.

tja ik snap wel dat ik verdacht ben, was stomme stem die ronde. Het is alleen zo zonde als er nu weer een dorpeling uitgaat want we waren zo goed bezig.

maar misschien is gelijkspel tussen mij en biertank wel een goed plan, is het iig moeilijker voor de wolven om zich te verstoppen en omdat ik weet dat ik een stem heb maak ik bij gelijkspel nog best een goede kans erin te blijven.
Hoe bedoel je dat grl is op gegeten?

En als Biertank een wolf is, en jij niet, en het is gelijk spel, dan heb je dikke kans dat jij wél word opgegeten
Oud 18-02-2010, 17:39
Tink*
Tink* is offline
Mens, grl staat in het lijstje van je en die is gisteren gegeten dus mag niet meer stemmen.

Ik ga zo nog even snel kijken wie ik ga stemmen, maar ik heb echt te weinig tijd om alles te onderbouwen en goed te onderzoeken. Dus bij voorbaat sorreh!
Oud 18-02-2010, 17:59
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Hoe bedoel je dat grl is op gegeten?

En als Biertank een wolf is, en jij niet, en het is gelijk spel, dan heb je dikke kans dat jij wél word opgegeten
als biertank wolf is en ik niet staat er sowieso al een valse stem onder mij en niet onder biertank dus heb ik grotere kans dat het geen 'echt' gelijk spel wordt in mijn voordeel.
(beetje vaag maar hoop dat je het snapt)
omdat Siorin mij verdacht vindt en bijna iedereen haar vertrouwd kan ik volgens mij zeggen wat ik wil maar blijf ik verdacht dus ben ik opzoek naar een andere manier om te bewijzen dat ik dorpeling ben.
(maar ben nogal moe dus kan niet helemaal helder denken)
Oud 18-02-2010, 18:03
Verwijderd
Het wordt inderdaad wel spannend nu. De enigen van wie we absoluut 100% zeker weten dat ze onschuldig zijn, zijn Abzg, Allure en sann, omdat ze in het JasperJD-rijtje stonden en dus gewoon echt geen wolf kunnen zijn.

Hierbij ga ik er dus van uit dat dorpelingen niet liegen over hun stem.

Tink*, Biertank en ik zijn overgebleven uit het Uice-rijtje, en daar moet nog één wolf tussen staan. Batave en kleinmeisje stonden buiten beide rijtjes en ook daar moet nog één wolf tussen zitten.

Technisch gezien zou ik natuurlijk wolf kunnen zijn, maar ik hoop dat mensen me door de blunder omtrent Toddish niet opeens gaan verdenken. Ik was gelukkig (of jammer genoeg, net hoe je het bekijkt) niet de enige die deze blunder is begaan.

Anyway, dan blijven Tink*, Biertank, Batave en kleinmeisje over. Twee wolven. Ik ben geneigd op Biertank of kleinmeisje te stemmen, want die verdenk ik het meest, dus misschien zou gelijkspel inderdaad wel heel handig zijn.

@Abzg: Je hebt grl in het stemlijstje staan, maar die is vorige ronde opgegeten, dus moet het zo zijn:

Biertank 52
kleinmeisje
Abzg

kleinmeisje
Biertank52
sann --

-- achter de naam = nog geen definitieve stem

De uitslag van deze ronde zou sowieso enige zekerheid moeten geven. Namelijk: Mocht kleinmeisje worden opgehangen en dorpeling blijken, dan moet Batave wel wolf zijn. Mocht Biertank opgehangen worden en dorpeling blijken, dan moet Tink* dat wel zijn.

Voor mij is het om het even op wie ik stem. Ik verdenk ze allebei. Ik ga nu nog niet stemmen, ik wacht tot de deadline om te zien of ik eventueel gelijkspel kan veroorzaken.

Laatst gewijzigd op 18-02-2010 om 18:19.
Oud 18-02-2010, 18:03
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Mens, grl staat in het lijstje van je en die is gisteren gegeten dus mag niet meer stemmen.
Ohja. Dat was wel heel erg dom van me. :bloooooooooooooooooooooos:
Oud 18-02-2010, 18:05
Bright Blue
Bright Blue is offline
Echt, Siorin, als jij wolf blijkt.. Dan kom ik echt naar je toe en dan ga ik heel boos op je zijn. (maar dan heb je het wel heeeeeel erg goed gespeeld!)
Oud 18-02-2010, 18:09
Verwijderd
Citaat:
omdat Siorin mij verdacht vindt en bijna iedereen haar vertrouwd kan ik volgens mij zeggen wat ik wil maar blijf ik verdacht dus ben ik opzoek naar een andere manier om te bewijzen dat ik dorpeling ben.
Dit is ook waar ik stiekem bang voor ben, hoor. Ik bedoel, ik word altijd zo achterdochtig en paranoïde van dit spel. Ik begin altijd aan mezelf te twijfelen.

En zelfs nu zit ik in m'n hoofd met: "Wat als ik het fout heb? Dan gaan ze mij allemaal verdenken! Maar dan gaat er weer een dorpeling uit en kunnen we amper meer winnen!"

Echt vreselijk. Maar meestal als ik ergens van overtuigd ben (uitzondering daargelaten) klopt het ook wel aardig. Vorig spel had ik ook 2 wolven en een verrader te pakken in de tweede hangronde..

Twijfelen hoort er nu eenmaal bij, en ik moet toch op iemand stemmen en dan gaan we voor iemand die ik verdacht vind.
Oud 18-02-2010, 18:16
Tink*
Tink* is offline
Ik heb Biertank gestemd op basis van dat lijstje. Want ik ben een dorpeling.
Oud 18-02-2010, 18:28
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Het wordt inderdaad wel spannend nu. De enigen van wie we absoluut 100% zeker weten dat ze onschuldig zijn, zijn Abzg, Allure en sann, omdat ze in het JasperJD-rijtje stonden en dus gewoon echt geen wolf kunnen zijn.

Hierbij ga ik er dus van uit dat dorpelingen niet liegen over hun stem.

Tink*, Biertank en ik zijn overgebleven uit het Uice-rijtje, en daar moet nog één wolf tussen staan. Batave en kleinmeisje stonden buiten beide rijtjes en ook daar moet nog één wolf tussen zitten.

Technisch gezien zou ik natuurlijk wolf kunnen zijn, maar ik hoop dat mensen me door de blunder omtrent Toddish niet opeens gaan verdenken. Ik was gelukkig (of jammer genoeg, net hoe je het bekijkt) niet de enige die deze blunder is begaan.

Anyway, dan blijven Tink*, Biertank, Batave en kleinmeisje over. Twee wolven. Ik ben geneigd op Biertank of kleinmeisje te stemmen, want die verdenk ik het meest, dus misschien zou gelijkspel inderdaad wel heel handig zijn.

@Abzg: Je hebt grl in het stemlijstje staan, maar die is vorige ronde opgegeten, dus moet het zo zijn:

Biertank 52
kleinmeisje
Abzg

kleinmeisje
Biertank52
sann --

De uitslag van deze ronde zou sowieso enige zekerheid moeten geven. Namelijk: Mocht kleinmeisje worden opgehangen en dorpeling blijken, dan moet Batave wel wolf zijn. Mocht Biertank opgehangen worden en dorpeling blijken, dan moet Tink* dat wel zijn.

Voor mij is het om het even op wie ik stem. Ik verdenk ze allebei. Ik ga nu nog niet stemmen, ik wacht tot de deadline om te zien of ik eventueel gelijkspel kan veroorzaken.
naja als biertank geen wolf is ben óf JIJ óf Tink een wolf
daarom vind ik dat de wolven raar bezig zijn. waarom eten ze niet de mensen op die we als onschuldig hebben bestempeld??
met wat ze nu doen vinden we toch alleen maar eerder de wolf in het rijtje onder Uice??

mis ik nu iets waardoor de wolven wel logisch bezig zijn.

(wij zijn trouwens ook niet helemaal logisch bezig, waarom zijn we bezig met het Uice rijtje waar 1 vd 3 wolf is(vorig rondje zelfs 1 op 5) ipv batave en mij die volgens deze logica allebei 1 op 2 kans hebben wolf te zijn.. naja dit heb ik niet eerder gezegd omdat ik hierdoor dood kan gaan en dat is zonde ivm dat we best goed gaan als dorpelingen en ik nog steeds het idee heb dat ik iets over het hoofd zie maar daar kan ik mijn vinger niet helemaal op leggen)

ik hoop dat dit te volgen is want volgens mij ben ik super warrig op het moment
Oud 18-02-2010, 18:35
Verwijderd
Biertank 52
kleinmeisje
Abzg
Tink*

kleinmeisje
Biertank52
sann --

Allure, Batave en ik moeten nog stemmen. Als sann haar stem definitief maakt, dan stem ik op kleinmeisje. En dan maar hopen dat Allure en Batave hun stemmen spreiden.
Oud 18-02-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
naja als biertank geen wolf is ben óf JIJ óf Tink een wolf
daarom vind ik dat de wolven raar bezig zijn. waarom eten ze niet de mensen op die we als onschuldig hebben bestempeld??
met wat ze nu doen vinden we toch alleen maar eerder de wolf in het rijtje onder Uice??

mis ik nu iets waardoor de wolven wel logisch bezig zijn.

(wij zijn trouwens ook niet helemaal logisch bezig, waarom zijn we bezig met het Uice rijtje waar 1 vd 3 wolf is(vorig rondje zelfs 1 op 5) ipv batave en mij die volgens deze logica allebei 1 op 2 kans hebben wolf te zijn.. naja dit heb ik niet eerder gezegd omdat ik hierdoor dood kan gaan en dat is zonde ivm dat we best goed gaan als dorpelingen en ik nog steeds het idee heb dat ik iets over het hoofd zie maar daar kan ik mijn vinger niet helemaal op leggen)

ik hoop dat dit te volgen is want volgens mij ben ik super warrig op het moment
Nouja, in mijn ogen zijn we juist heel logisch bezig. Jullie kunnen het natuurlijk nooit met 100% zekerheid weten, maar ik weet dat ik geen wolf ben. Dus dan blijven er twee groepjes van 2 mensen over, in elk groepje één wolf.

Op dit moment gaat het tussen 2 personen, allebei van een ander groepje, dus hoe dan ook krijgen we hier informatie uit. En daarbij zijn het ook nog eens de twee mensen die ik het meest verdenk. Dus voor mij is het wel logisch.

Maar ik begrijp het wel vanuit jouw visie. 1/2 is een grotere kans dan 1/3, dat klopt. Maar nu hebben we 1/2 + 1/3 kans op een wolf, vooral met gelijkspel, dus die odds zijn niet zo slecht.
Oud 18-02-2010, 18:39
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Biertank 52
kleinmeisje
Abzg
Tink*

kleinmeisje
Biertank52
sann --

Allure, Batave en ik moeten nog stemmen. Als sann haar stem definitief maakt, dan stem ik op kleinmeisje. En dan maar hopen dat Allure en Batave hun stemmen spreiden.
ik hoop ook dat allure en batave hun stemmen spreiden en dat batave op mij stemt!! (want dan iig een wolf in mijn lijstje)
Oud 18-02-2010, 18:42
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Nouja, in mijn ogen zijn we juist heel logisch bezig. Jullie kunnen het natuurlijk nooit met 100% zekerheid weten, maar ik weet dat ik geen wolf ben. Dus dan blijven er twee groepjes van 2 mensen over, in elk groepje één wolf.

Op dit moment gaat het tussen 2 personen, allebei van een ander groepje, dus hoe dan ook krijgen we hier informatie uit. En daarbij zijn het ook nog eens de twee mensen die ik het meest verdenk. Dus voor mij is het wel logisch.

Maar ik begrijp het wel vanuit jouw visie. 1/2 is een grotere kans dan 1/3, dat klopt. Maar nu hebben we 1/2 + 1/3 kans op een wolf, vooral met gelijkspel, dus die odds zijn niet zo slecht.
deze ronde valt het ook wel mee, alleen vorige ronde was het niet helemaal handig. maar ja ik wil natuurlijk ook niet aanmoedigen dat mensen onnodig op mij stemmen.
maar het is nu volgens mij nog mijn enige kans om te bewijzen dat ik dorpeling ben.
Oud 18-02-2010, 19:04
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Laatste kans: als we het spel willen winnen, moeten mensen niet op mij gaan stemmen. Ik weet namelijk dat ik een goede functie heb...
Oud 18-02-2010, 19:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
ooooh Ik twijfel. Ik ga toch naar kleinmeisje

Siorin ga je met me mee?
Oud 18-02-2010, 19:23
Verwijderd
Verdorie! Ik wilde net op kleinmeisje gaan stemmen. Anyway, ik wijzig mijn stem dan naar biertank want gelijkspel lijkt me zeer nuttig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten