Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
nouu. Er gaat een hele luchtbel onder het water (een deel van de duikboot wordt niet gevult met water (godzijdank voor de crew). het volume dat geen water bevat zit onder het water dus het waterpeil zal weldegelijk stijgen. Anders zou het water opeens gecomprimeerd worden...
|
![]() |
die bol is ZEKER WETEN 4.
je kan zo zon thieateritus niet maken met 6 stippen. Ik ga nu even uitleg geven over het dalen v. water peil. Eerst zit de duikboot met een klein deel van zijn lichaam boven water. Lucht tanks vol met lucht. Voor iedere liter aan lucht dat de duik boot nu laat gaan, komt hij zoveel blalbla dieper in het water. Het water pijl blijft nu constant. Hoe dan ook, de duikboot blijft dan hangen op een bepaalde diepte. In de opgave staat echter dat de duikboot tot op de bodem gaat. Hij moet dan al zijn lucht verliezen. Daarom denk ik dat het water peil daalt. your turn Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 20:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
PS het is inderdaad bol Al hoewel de wetenschaps kwiz natuurlijk nationaal is, mogen belgen voor deze keer ook mee doen. Surf naar http://www.vpro.nl/index/index.shtml en klick op Nationale wetenschaps qish. Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 20:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik denk toch echt drie hoor, teken maar eens een doorsnede van een bol (krijg je dus gewoon een circel).. Teken dan een driehoek erin. Dan zie je toch 3 punten die allemaal op dezelfde afstand van elkaar liggen? Dat heb je met 6 punten niet.. P.s.: ok, ik ben geen expert in exacte vakken, ik lees meer dan ik post, dit is mn eerste poging om iets nuttigs bij te dragen in een topic als deze ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik denk dat het water stijgt
en dat er maximaal 3 stippen op die bol kunnen de duikboot: stel dat er in dat dok 1000 m3 water zit dat er in de duikboor 10 m3 lucht zit als er 5 m3 water in komt ipv lucht licht ie op de bodem er zit dat 1005 m3 water in het dok bol: ik heb bol gepakt en kwam niet verder dan 3
|
![]() |
Bij die bol zijn het vier punten (hoeken van een tetraeder).
http://cage.rug.ac.be/~hds/graftech/...5/003TETRA.jpg |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Teken op een blad een gelijkzijdige driehoek. Duid op alle drie de zijden het midden aan. Verbind de middens met elkaar door een rechte. Knip de grote driehoek uit, en vouw volgens de lijnen die de middens van de zijden verbinden. Vouw zodanig dat de drie hoekpunten van de grote driehoek in één punt samen komen. Plak de top vast. Nu heb je een tetraeder voor je. Overtuig jezelf ervan dat alle ribben even lang zijn, en dat hij vier hoekpunten heeft. -> Vier punten op gelijke afstand. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ok; volgende vraag:
Je neemt twee autotjes. Van de een blockeer je de voorste wielen, van de andere de achterste. Dan laat je ze allebei van een hellig afrijden. Hoe komen ze beneden? A- het zelfde als toen ze werden losgelaten B- Allebei met de geblockeerde wielen naar voren C- Allebei met de geblockeerde wielen naar achteren. ik zeg nu B... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-12-2002 om 17:11. |
![]() |
|
![]() |
1) A
2) A 3) C 4) C, weet ik niet helemaal zeker, maar de ezel is het niet, want die verhongert juist wel. 5) C 6) B 7) C 8) B 9) A 10) B 11) C 12) B, weet ik ook niet zeker, maar omdat dichter bij de evenaar en het feit dat het warmer is, zodat het minder moeite kost om de poolstok te buigen denk ik B 13) C 14) A 15) B 16) C, weet ik niet zeker. Het is geen B in elk geval. 17) B 18) C 19) A 20) B Daar heb je ze. Bijna allemaal goed.
||
![]() |
Citaat:
die 12 is helemaal niet van wege de warmte, maar op de evenaar is de zwaartekracht 1/5 % slapper als hier. Of het is het hoogte verschil, en dus de lucht druk... |
![]() |
|
![]() |
Die met die autootjes is antwoord B, in allebei de gevallen komt hij met de geblokkeerde wielen naar voren. ***Correctie, in geval van EvilSmiley is het antwoord B, volgens vraag echte NieuwsQuiz is het antwoord C***.
In het geval van de duikboot is het ook B, verscheidene keren uitgetest in het klein (we hebben op school namelijk geen duikboot ![]() En zoals al eerder gezegd, op een bol kun je vier stippen plaatsen die even ver van elkaar liggen. Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 17:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|