Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2010, 11:57
Verwijderd
Beste mensen, wat is nu eigelijk het nut en het voordeel van een collectieve zorgverzekering ten opzichte van je particuliere zorgverzekering.
Ik weet dat ik via mijn werkgever/lid worden van personeelsvereniging korting kan krijgen op een collectiviteitsverzekering bij het Zilveren Kruis,
Ik betaal nu ongeveer 107,50 voor mijn totale pakket bij zilveren kruis.
Deze collectiviteitsverzekering biedt 7,5% korting op het basispakket en 10% op het aanvullende pakket,

Ik heb mijn polis er bij gepakt en zag dat ik voor mijn basisverzekering 96,50 euro betaal, en voor mijn aanvullende verzekering (Tandarts) 11 euro.

Met deze korting zou ik 7,5 van 96,50 ongeveer op 7,23 euro komen aan korting.
en bij de aanvullende verzekering zou ik 10% van 11 euro = 1,10euro korting krijgen.
Bij elkaar dus ongeveer 8,33 euro per maand. wat op jaarbasis 8,33x12=99,96 besparen.

Zitten er nog addertjes onder het gras, of ben ik bij een collectiviteitsverzekering even goed verzekerd als bij een particuliere?

Ik hoop naarstig op een antwoord

dank je
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2010, 12:08
Balance
Balance is offline
Volgens mij heb je bij een collectiviteit precies dezelfde dekking als wanneer je dezelfde pakketten particulier zou nemen. Alleen heb je dus korting ja, omdat je werkgever een deal met de verzekering heeft gesloten. Maar overstappen kan, meen ik, alleen per 1 januari.

Het kan trouwens dat je verzekeringspremie dan wel rechtstreeks van je salaris wordt afgehaald. Ik schrok de eerste maand nogal dat mijn netto salaris ineens 100 euro lager lag, maar dat kwam dus doordat mijn verzekering betaald was
Oud 20-02-2010, 13:12
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zitten er nog addertjes onder het gras, of ben ik bij een collectiviteitsverzekering even goed verzekerd als bij een particuliere?

Ik hoop naarstig op een antwoord

dank je
Ja dat ben je, het voordeel van een collectieve verzekering is dat de verzekeringsinstantie minder kosten hoeft te maken en het derhalve goedkoper is.

eigenlijk heel de reden waarom we nooit met een particulier zorgstelsel hadden moeten gaan werken.

Heb zelf een collectiviteit bij OHRA onder independer.
Oud 22-02-2010, 09:57
Verwijderd
Ik neem aan dat je dus alleen per 1 januari kan overstappen...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 10:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zo ver ik weet niet, wel staat er in de zorgwet een annex die bepaald dat je niet mag overstappen als er sprake is van een achterstand in betalingen.
Oud 22-02-2010, 11:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja, je kunt alleen per 1 januari overstappen. Als je individueel verzekerd bent, kun je alleen per 1 januari overstappen naar een collectieve verzekering. Als je al collectief verzekerd bent, kun je volgens mij wel tussendoor overstappen naar een andere collectieve verzekering.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 14:47
Verwijderd
Je kunt wel nu vast de wijziging doorgeven, dan wordt die 1 januari van kracht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten