Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2010, 22:38
Verwijderd
Discussie over dit feit:

Citaat:
Slachtoffers loverboys boos op BNN HILVERSUM - Slachtoffers van loverboys zijn boos op jongerenomroep BNN. Die zendgemachtigde komt vanaf vrijdag 16 april (21.15 uur, Ned. 3) met de programmareeks Loverboys, waarin presentatoren Dennis Storm en Valerio Zeno liefdesproblemen oplossen.

De term Loverboys wordt inmiddels vooral geassocieerd met gedwongen prostitutie. Slachtoffers daarvan hebben meer dan genoeg van de BNN-titel.

De omroep kreeg inmiddels ongeveer tien boze reacties binnen. „De helft is afkomstig van vrouwen die er persoonlijk mee te maken hebben gehad”, bevestigde een BNN-woordvoerster woensdag een verhaal daarover in dagblad Sp!ts. De andere helft van de reacties komt van belangenbehartigers.

Volgens de klagers is de naam beledigend en wil de omroep meeliften op de populariteit van de term. Directeur tv van BNN, Pim Castelijn, vindt de ophef overdreven. „Het woord loverboy is niet een populair, maar juist negatief woord. Wij willen het weer terugbrengen naar daar waar het hoort, namelijk de liefde. We willen het afpakken van types die de naam niet verdienen. Het programma is positief bedoeld.”

Een naamsverandering speelt nog niet door zijn hoofd. „Het is een prikkelende titel, maar dat doen wij vaker bij BNN. Kijk maar naar Spuiten en Slikken. Daar was indertijd ook veel over te doen. Ik denk dat als we goed kunnen uitleggen wat we bedoelen met de term, mensen die nu kritiek hebben het programma uiteindelijk wel zullen waarderen”, zegt hij in de krant
http://www.telegraaf.nl/prive/605543...__.html?p=20,2

Nu de stelling:

We weten het nog wel. De bekende negerzoenen. De naam ging verloren door klagende zwarte pieten, vanwege disciminatie en aanstoting. Zo heb je ook andere dingen waar mensen over klagen. Het woord "kanker" wordt als krachtterm gebruikt volgens de Van Dale. Mensen die het eerst niet hadden, kregen het en gaan als hypocrieten klagen.

Zo hebben we de homo's, die klagen dat ze niet geemancipeerd worden door het volk en geloof, maar wel zelf apartheid uitstralen door hun eigen doelbewuste cafe's met kelders waar de inhoud niet van willen weten.

Niet dat ik nu alles echt zo meen. Niet met alles kunnen we rekening houden, maar:
Nu komt de stelling:
Moeten we nu altijd wijken voor een kleine groep mensen en moet men zoals in het nieuwsbericht ons toont, op dit gebied ook aanpassen?

Het lijkt mij zelf, dat hun zo stom waren om er in te trappen en nu niet als hypocrieten moeten zeuren, omdat iemand zijn programma zo noemt. Wel snap ik de gevoelens, maar is het geen egoistisch idee dan van hun zelf, i,p.v dat wij ongevoelig zijn om zo'n programma zo te noemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2010, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Discussie over dit feit:

Nu de stelling:

We weten het nog wel. De bekende negerzoenen. De naam ging verloren door klagende zwarte pieten, vanwege disciminatie en aanstoting. Zo heb je ook andere dingen waar mensen over klagen. Het woord "kanker" wordt als krachtterm gebruikt volgens de Van Dale. Mensen die het eerst niet hadden, kregen het en gaan als hypocrieten klagen.

Zo hebben we de homo's, die klagen dat ze niet geemancipeerd worden door het volk en geloof, maar wel zelf apartheid uitstralen door hun eigen doelbewuste cafe's met kelders waar de inhoud niet van willen weten.

Niet dat ik nu alles echt zo meen. Niet met alles kunnen we rekening houden, maar:
Nu komt de stelling:
Moeten we nu altijd wijken voor een kleine groep mensen en moet men zoals in het nieuwsbericht ons toont, op dit gebied ook aanpassen?

Het lijkt mij zelf, dat hun zo stom waren om er in te trappen en nu niet als hypocrieten moeten zeuren, omdat iemand zijn programma zo noemt. Wel snap ik de gevoelens, maar is het geen egoistisch idee dan van hun zelf, i,p.v dat wij ongevoelig zijn om zo'n programma zo te noemen?
Om maar bij de laatste alinea te beginnen: Nee! Zij zijn in de val van een loverboy getrapt, maar om dat helemaal op hun bordje te schuiven? Als loverboys echt zouden zeggen 'Hoi ik ben ... en ik houd van je en nu moet jij hem en hem en hem neuken', goed, dan was het wel doorzichtig, ja. Maar zo is het niet!

Over de homo's: Het is erg vervelend om overal in de minderheid te zijn, om altijd maar weer te moeten vertellen 'Nee, ik vind hem niet leuk, ik ben lesbisch', om altijd bang te zijn om verliefd te worden, want het liefje zal wel hetero zijn...! Bovendien worden hetero's in gaybars niet geweigerd. Als een jongen daar met een meisje zoent, zullen ze er echt niet uitgezet worden!

Enfin, ik kan de stelling van BNN wel begrijpen. Iets positiefs maken van de term 'loverboys' en dan de griezels 'pooierboys' noemen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 10:56
Verwijderd
Nee. Iemand stelde een keer in een programma (Lieve Paul PS dacht ik) een hele goede vraag: "Waarom mag je geen negerzoenen zeggen, maar zijn er wel Jodenkoeken en blanke vla?" Dat is dus ook discriminatie.

Maar over de naam, gewoon houden en niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 11:28
Joostje
Joostje is offline
Ik vind het ziekmakend dat BNN een programma een titel meegeeft dat mensen die gerelateerd aan de titel zwaar psychische problemen die hun de rest van het leven bij kunnen blijven (en soms, geslachtsziektes) tot op het bot kwetst, alleen maar om extra publicieit ermee te kunnen genereren. Het mag uiteraard, maar het getuigt wel van ongelofelijke stompzinnigheid.
Oud 23-02-2010, 11:45
Verwijderd
Laat het programma. Echt serieus, mensen moeten gewoon geen aanstoot meer nemen aan dit soort dingen.

Van mij mag een programma over stomme dingen ook gewoon Kankerzooi heten
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:15
Verwijderd
Het is het probleem van de mensen die er aanstoot aan nemen. Ik snap hun overdreven reactie niet zo.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Discussie over dit feit:

Nu de stelling:

Nu komt de stelling:
Nee dat moeten we niet. Steeds vaker menen bepaalde groepen de vrijheid van andere groepen te moeten inperken omdat zij zich gekwetst dan wel in hun vrijheid aangevallen voelen. Dit lijkt de afgelopen jaren weer te zijn geherintroduceerd door de moslims, nadat de Christenen dit eindelijk in de jaren 60 hadden geaccepteerd. Iedereen heeft dezelfde vrijheid, op het moment dat jij vindt dat een mening vervelend is, dan heb jij de vrijheid om niet naar die mening te luisteren. Je hebt niet de vrijheid om die andere mening de kop in te drukken en op die manier de ander z'n vrijheid te gaan beperken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 15:36
juno
juno is offline
Het woord loverboy bestond allang voordat de pooiers ermee betiteld werden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 16:31
BendeBen
BendeBen is offline
dat negerzoenen verhaal was een viral toch?
Oud 23-02-2010, 18:36
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tien mensen hebben geklaagd? Tien maar liefst? Dan lijkt het me goedverdoeme tijd dat er eens kamervragen gesteld worden!

O en nee het moet niet veranderd worden, mensen moeten alles en vooral zichzelf niet zo serieus nemen.
Oud 23-02-2010, 18:39
De Veroorzaker
Citaat:
Ik vind het ziekmakend dat BNN een programma een titel meegeeft dat mensen die gerelateerd aan de titel zwaar psychische problemen die hun de rest van het leven bij kunnen blijven (en soms, geslachtsziektes) tot op het bot kwetst, alleen maar om extra publicieit ermee te kunnen genereren. Het mag uiteraard, maar het getuigt wel van ongelofelijke stompzinnigheid.
Dat dan weer wel, maar daarom is het ook BNN.
Oud 23-02-2010, 22:32
Uice
Uice is offline
Het is een goede zaak dat men het woord 'loverboy' zijn oorspronkelijke betekenis terug wil geven. Ik vond het altijd al heel irritant dat iemand gewoon een bestaand woord heeft genomen en daar een totaal andere betekenis aan heeft verbonden en dat iedereen daar maar in meegaat. Dus laten we het woord zoveel mogelijk positief gebruiken, zoals het hoort. Krijgen we ook geen verwarring met Engelstaligen.

Verder denk ik niet dat het tegenkomen van een woord dat ook een benaming is voor iets waarvan jij het slachtoffer bent geweest, significant lijden oplevert.
Oud 24-02-2010, 10:39
juno
juno is offline
Prostitutie en pooier zijn moet gewoon weer strafbaar worden. Dan kunnen die loverboys niet meer zo ongestraft hun gang gaan, en ook de Saban B. s van deze wereld kun je dan makkelijk aanpakken.

Die legalisering heeft voornamelijk geleid tot veel zwaardere criminaliteit rond sex en vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:16
De Veroorzaker
Citaat:
Het is een goede zaak dat men het woord 'loverboy' zijn oorspronkelijke betekenis terug wil geven.
Wat? We sturen het terug naar Engeland?
Oud 24-02-2010, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Het is een goede zaak dat men het woord 'loverboy' zijn oorspronkelijke betekenis terug wil geven. Ik vond het altijd al heel irritant dat iemand gewoon een bestaand woord heeft genomen en daar een totaal andere betekenis aan heeft verbonden en dat iedereen daar maar in meegaat. Dus laten we het woord zoveel mogelijk positief gebruiken, zoals het hoort. Krijgen we ook geen verwarring met Engelstaligen.

Verder denk ik niet dat het tegenkomen van een woord dat ook een benaming is voor iets waarvan jij het slachtoffer bent geweest, significant lijden oplevert.
Ik ben het precies met je eens.

En ik wil nog even mensen wijzen op het feit dat het hele negerzoenengebeuren een publiciteitsstunt van negerzoenenfabrikant Buys was.

En ik wil me hier nog even hardop typend afvragen of voormalig prostituees ook gekwetst waren door het programma pimp my ride.

Laatst gewijzigd op 25-02-2010 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Wat? We sturen het terug naar Engeland?
het is namelijk onmogelijk voor Engelsen om de dubbele nationaliteit op te geven in verband met allegiance to the crown en dat soort gebazel en we willen geen dubbele nationaliteiten op belangrijke plaatsen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 13:16
Verwijderd
Even los van het feit dat diverse bevolkingsgroepen zich wel erg snel op de tenen getrapt voelen, vind ik dat je wel enig gevoel voor goede smaak moet zien te bewaren...

Maar goed, dat is blijkbaar een discussie die alle partijen tegen het hoofd stoot.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 14:15
De Veroorzaker
En over smaakt valt niet te twisten! Zegt de lafaard.
Oud 24-02-2010, 21:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Dit is vrij onsmakelijk. Het middel is echter erger dan de kwaal: door deze mediacoverage krijgt het programma enkel meer naamsbekendheid. (Het zou me niet verbazen als BNN zelf naar buiten heeft gebracht dat er klachten zijn.)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 21:40
Verwijderd
Citaat:
dat negerzoenen verhaal was een viral toch?
dus wat micromensje zegt is onzin.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 22:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Prostitutie en pooier zijn moet gewoon weer strafbaar worden. Dan kunnen die loverboys niet meer zo ongestraft hun gang gaan
Juist dan.
Oud 25-02-2010, 07:34
Verwijderd
Weet je wat nu zo jammer is.
Toen ze prostitutie legaliseerden (en dus belasting konden innen), was de redenering: zo kunnen we misstanden en vrouwenhandel beter signaleren en aanpakken, want als je het in het illegale trekt, dan blijven vele misstanden diep verborgen.
En nu hebben ze het gelegaliseerd, en nu blijkt dat ze de misstanden niet aan hebben kunnen of willen pakken. ( Zie die vreselijke blunder met Saban B).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 08:17
De Veroorzaker
Ah joh blunder, het was gewoon een bezorgde zoon die even bij zijn zieke moeder op bezoek wilde, is toch niet zo vreemd dat ze daar een paar dagen vrijaf voor geven in ons prachtige land?
Oud 25-02-2010, 13:38
Verwijderd
Nouja je moet iets natuurlijk niet gaan verbieden als er mensen zijn die zich eventueel wellicht misschien beledigd zouden kunnen voelen. En dat lijkt me hier wel het geval.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Ah joh blunder, het was gewoon een bezorgde zoon die even bij zijn zieke moeder op bezoek wilde, is toch niet zo vreemd dat ze daar een paar dagen vrijaf voor geven in ons prachtige land?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 17:31
hookee
hookee is offline
Citaat:
Weet je wat nu zo jammer is.
Toen ze prostitutie legaliseerden (en dus belasting konden innen), was de redenering: zo kunnen we misstanden en vrouwenhandel beter signaleren en aanpakken, want als je het in het illegale trekt, dan blijven vele misstanden diep verborgen.
En nu hebben ze het gelegaliseerd, en nu blijkt dat ze de misstanden niet aan hebben kunnen of willen pakken. ( Zie die vreselijke blunder met Saban B).
Oftewel; wèl belastinggeld vangen, maar dat niet uitgeven aan alles wat daarbij hoort.
Lijkt wel wegenbelasting...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Oftewel; wèl belastinggeld vangen, maar dat niet uitgeven aan alles wat daarbij hoort.
Lijkt wel wegenbelasting...
Erger je niet, verbaas je slechts. Geloof me, dat werkt beter dan overal boos om worden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 18:42
Minth
Minth is offline
zo kan je achter vanalles iets zoeken en je overal druk om maken
Oud 26-02-2010, 00:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Net alsof "de homo's" allemaal samen bepaald hebben dat er darkrooms zijn of dat Gordon en Gerard Joling zich zo nichterig gedragen. De meeste homo's boksen hun hele leven tegen zulke vooroordelen op en dat is echt geen pretje om daar dan mee geconfronteerd te worden. "De homo's" hebben echt niet doelbewust afgesproken om zich nichterig te gedragen en random seks te hebben in cafés met kelders.

/offtopic

Laatst gewijzigd op 26-02-2010 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 05:48
Verwijderd
Citaat:
Net alsof "de homo's" allemaal samen bepaald hebben dat er darkrooms zijn of dat Gordon en Gerard Joling zich zo nichterig gedragen. De meeste homo's boksen hun hele leven tegen zulke vooroordelen op en dat is echt geen pretje om daar dan mee geconfronteerd te worden. "De homo's" hebben echt niet doelbewust afgesproken om zich nichterig te gedragen en random seks te hebben in cafés met kelders.

/offtopic
om even offtopic door te gaan: dat soort vooroordelen zou al heel erg verminderen als de jaarlijkse gaypride dinges parade in amsterdam zou worden afgeschaft...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 13:38
juno
juno is offline
Nouja, dáármee vergeleken vallen gewone homo's weer hardstikke mee.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 15:42
De Veroorzaker
Citaat:
Nouja, dáármee vergeleken vallen gewone homo's weer hardstikke mee.
Gewone homo's? Die wat voor de kerk willen trouwen en kinderen willen adopteren? Of hoe definieer jij normale homo's? En wat zijn dan normale hetero's?

Oud 26-02-2010, 16:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gewone homo's? Die wat voor de kerk willen trouwen en kinderen willen adopteren? Of hoe definieer jij normale homo's?

Homo's die zich niet verwijfd gedragen. Dûh.

Citaat:
En wat zijn dan normale hetero's?
Een keurig heterofiel vrouwtje is zich bewust van haar kwetsbaarheid, en stelt zich derhalve verleidelijk op om een mannetje aan zich te binden. Het manipuleren van mannelijke gevoelens is haar hoofdbezigheid. Een echte man is daarentegen competitief, overheersend, bot en een tikkeltje dom. Dit weet iedereen, dus nogmaals dûh.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 17:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
om even offtopic door te gaan: dat soort vooroordelen zou al heel erg verminderen als de jaarlijkse gaypride dinges parade in amsterdam zou worden afgeschaft...
Dat is denk ik wel waar ja, hoewel het wel zo is (komt weer die eeuwige discussie...) dat de media de pride vaak eenzijdig belicht en de boten met blote mannen en nichten in beeld komen, terwijl er ook boten zonder nichten en blote mannen zijn, maar gewoon met vrolijke, dansende, niet-stereotype mensen zijn.

Daarnaast is de achterliggende gedachte van de gay pride nog steeds aan de orde, want er is nog veel te bereiken op het gebied van emancipatie, acceptatie en gelijke rechten voor homoseksuelen.

En dan nog: het zijn niet "de homo's" die de pride organiseren, dus "de homo's" kunnen het ook niet afschaffen.
Oud 26-02-2010, 19:05
Verwijderd
Ja, maar misschien ben ik dom hoor. Als mensen gewoon hun geaardheid voor zich houden, en het niet met heel de wereld willen delen, hoeft er ook niks geemancipeerd te worden. Of geaccepteerd.

Wat dat betreft denk ik dat de don't tell, don't ask mentaliteit uit het Amerikaanse leger zo gek nog niet is. Niemand kan je niet accepteren als hij niet weet dat je homo bent. Niemand kan je ongelijk behandelen als hij niet weet wat je geaardheid is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 21:53
Pluis
Pluis is offline
Om weer even ontopic verder te gaan: Ik vind het eigenlijk een best goed idee om een woord als loverboy weer zijn oorspronkelijke, positieve betekenis te geven. Daarbij vind ik het onzinnig dat alleen al een titel van een tv-programma mensen voor het hoofd kan stoten. Als het programma er nou écht over ging hoe je met vrouwen kon spelen, maar als ik het goed begrijp gaat dit programma toch echt over het oplossen van liefdesproblemen.

Laatst gewijzigd op 26-02-2010 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 22:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar misschien ben ik dom hoor. Als mensen gewoon hun geaardheid voor zich houden, en het niet met heel de wereld willen delen, hoeft er ook niks geemancipeerd te worden. Of geaccepteerd.

Wat dat betreft denk ik dat de don't tell, don't ask mentaliteit uit het Amerikaanse leger zo gek nog niet is. Niemand kan je niet accepteren als hij niet weet dat je homo bent. Niemand kan je ongelijk behandelen als hij niet weet wat je geaardheid is.
Pluis, sorry dat ik hier nog even offtopic over ga, maar deze post verdient het om beloond te worden met een enorme

Vanaf nu zal ik braaf zijn.
Oud 26-02-2010, 22:43
Verwijderd
ja, je kunt ook proberen om er op in te gaan. Maar blijkbaar valt het allemaal best mee, anders had je me vast wel kunnen overtuigen met argumenten van mijn ongelijk

ik zal er ook niet op doorgaan...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 13:48
Uice
Uice is offline
Ik nog heel even, als het mag: je kunt inderdaad gewoon prima door het leven als homo als je je geaardheid verzwijgt. Verder raad ik negers aan zich blank te schilderen en vrouwen die een hoger salaris willen hun borsten te laten amputeren. Zo zie je maar weer, het hoeft helemaal geen probleem te zijn om als gediscrimineerde minderheid te leven, zolang je maar verzwijgt wie je bent.
Oud 27-02-2010, 15:14
Pluis
Pluis is offline
'ik ga er niet off-topic op door, maar doe het stiekem toch.' Zo werkt het niet jongens. Het staat jullie vrij om een nieuw topic aan te maken, maar hier is het nu klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten