Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2010, 15:06
SweetXBad
SweetXBad is offline
Hey ,,
Heb jij bijv. vragen over dingen die je niet kunt verklaren? Of wil je gewoon een paranormaal moment kwijt? Hier Kan en Mag het
Dus vertel zoveel als je wilt en misschien kan ik je wel helpen

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2010, 15:07
SweetXBad
SweetXBad is offline
Ik heb zelf ook een paranormale gave ik kan soms aura's zien dat zijn een soort van kleuren randjes om mensen heen. De kleuren hebben dan allemaal betekenissen aan de hand van die betekenissen weet ik hoef iemand zich voelt
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 15:20
BendeBen
BendeBen is offline
nou vooruit, omdat je 13 bent zien we het nog door de vingers maar maak je het niet te gek allemaal?
Oud 19-02-2010, 17:49
Verwijderd
Interessant topic...

Vroeger was ik overtuigd believer, maar ik ben sceptisch met de jaren geworden.
Maar als je iets paranormaals beleefd hebt, mag je het altijd meedelen. Altijd interessant voer voor mijn horrorverhalen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 18:58
Verwijderd
Blauw zal wel mijn kleur zijn.

Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 20:49
Verwijderd
fijn...die rodeoteugels

also: je moet geen reuma hebben als je een crip wilt zijn D:

also also: definieer paranormaal
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:

also also: definieer paranormaal
Paranormaal in de wetenschappelijke context, zijn zaken die (nog) niet volgens klassieke wetenschappelijke modellen of theorieën verklaarbaar zijn.

Filosofisch spreken we van belevingen -veelal met diepe emotionele gevolgen- die de normale waarneming op het eerste niveau (wat we normaal zouden waarnemen met onze 5 zintuigen) overstijgen en waar we ook geen logische verklaring voor kunnen vinden.

En in griezelboeken wordt het de hele rimram met geesten, kwelgeesten, weerwolven, vampiers, oude vloeken en visioenen. Very interesting materie.

Alleen spijtig dat er zoveel kwakzalvers en oplichters in deze stiel bezig zijn. Hou u vast als er op een morgen een 'paranormaal begaafde' aan je voordeur staat, die voor 100 euro zegt uw problemen te kunnen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Paranormaal in de wetenschappelijke context, zijn zaken die (nog) niet volgens klassieke wetenschappelijke modellen of theorieën verklaarbaar zijn.

Filosofisch spreken we van belevingen -veelal met diepe emotionele gevolgen- die de normale waarneming op het eerste niveau (wat we normaal zouden waarnemen met onze 5 zintuigen) overstijgen en waar we ook geen logische verklaring voor kunnen vinden.

En in griezelboeken wordt het de hele rimram met geesten, kwelgeesten, weerwolven, vampiers, oude vloeken en visioenen. Very interesting materie.

Alleen spijtig dat er zoveel kwakzalvers en oplichters in deze stiel bezig zijn. Hou u vast als er op een morgen een 'paranormaal begaafde' aan je voordeur staat, die voor 100 euro zegt uw problemen te kunnen oplossen.
maar dat is het punt juist
op natuurkundig gebied zijn de 4e en 5e dimensie al onder handen genomen en er er alom overeenstemming dat die mogelijk zijn

wat wij vandaag para-normaal noemen zie ik als een passage uit lord of the rings
sam wilt elven-magie zien maar voor de highborn is het geen magie maar een alledaagse bezigheid en beleving
er is nog zoveel wat we niet weten etc

daarom sta ik in principe open voor alles

also: dont fuck with oujia borden

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 10:31. Reden: effin typo's D:
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 10:38
Batave
Batave is offline
Ik heb een vraag, hoe kan het dat de heer Jan-Peter Balkenende 4 kabinetten kan laten vallen?

OT: Ik geloof niet in al die paranormale dingen. Mensen die aura's kunnen lezen zijn gewoon goed in het interpreteren van lichaamstaal, alleen vervormen ze dat naar een kleur.
Oud 20-02-2010, 10:48
Minth
Minth is offline
mijn stiefzusje kan ook aura's zien

je hebt ook een speciale camera waarmee je die vast kan laten leggen
Oud 20-02-2010, 16:12
mdac
mdac is offline
Citaat:
Ik heb een vraag, hoe kan het dat de heer Jan-Peter Balkenende 4 kabinetten kan laten vallen?

OT: Ik geloof niet in al die paranormale dingen. Mensen die aura's kunnen lezen zijn gewoon goed in het interpreteren van lichaamstaal, alleen vervormen ze dat naar een kleur.
geert wilders heeft voorang op het afvallen !
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij Harry Potter vermomt als Minister is?

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 23:21.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 18:21
Batave
Batave is offline
Ik wist het!
Oud 20-02-2010, 19:14
silentbob
silentbob is offline
ff bijdehand doen hoor(ben wat melig):

ik heb af en toe wel eens een paranormale ervaring, eerst hoor ik een soort muziekje, als ik dan het ding vind waar het uitkomt zit daar een opgelicht schermpje op, als ik het dan uitscuif hoor ik ineens stemmen en ze antwoorden ook nog op mij!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:

ik heb af en toe wel eens een paranormale ervaring, eerst hoor ik een soort muziekje, als ik dan het ding vind waar het uitkomt zit daar een opgelicht schermpje op, als ik het dan uitscuif hoor ik ineens stemmen en ze antwoorden ook nog op mij!
Doet me denken aan een verhaal dat ik ooit gehoord heb...

Een Jongeman die een Nokia 9-communicator (toen ik zo oud was als jij, was dat wat de I-hone vandaag is) heel goedkoop had gekocht in een pandjeshuis. 's Nachts als hij in bed zat, werd hij nu en dan eens wakker van een vreemd krassend geluid dat uit zijn gsm op het nachtkastje leek te komen. Hij dacht dat het toestel last had van electrische storingen en daardoor zo goedkoop was. Hij bestede er dan ook aanvankelijk weinig aandacht aan, maar het geluid leek iedere dag helderder en verstaanbaarder te worden. Het was een geluid met iets griezeligs aan. De jongen zag er iedere dag ook telkens iets bleker uit, met diepe wallen onder zijn ogen. Hij schakelde het toestel 's nachts uit, maar er bleef een vreemd geluid uit komen. Zelfs toen hij het toestel helemaal aan de nadere kant van het huis had opgeborgen, was het net alsof hij het geluid in zijn hood bleef horen. Op een nacht hield hij het niet meer uit. Hij greep het toestel met het voornemen hem in de vuilnisbak te gooien. Net toen hij het toestel wou openklappen om de sim-kaart eruit te schuiven, verscheen op het schermpje iets te gruwelijk voor de ogen van een 14 jarige...

Toen de politie de code van de gsm natrok, kwam de gruwelijke waarheid aan het licht. Het toestel was afkomstig van de vermoorde directrice van een grote multinational. Ze was tot bij haar thuis gevolgd en daar aangerand, gemarteld en uiteindelijk levend in brand gestoken. Op de één of de andere manier waren de gruwelijke beelden van het delict in het geheugen van het geavanceerd gsm-toestel, dat door de moordenaars voor een grabbekrats aan het pandjeshuis was doorverkocht, geraakt. De jongen was zo geschikt van de beelden dat men hem enkele dagen later levenloos in zijn bed terugvond. Over dosis pillen. De moordenaars zijn nooit teruggevonden. Het pandjeshuis werd gesloten en opgedoekt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:16
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
nou vooruit, omdat je 13 bent zien we het nog door de vingers maar maak je het niet te gek allemaal?
neej hoor Ik vind het juist leuk en probeer en meer dingen over te leeren
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:18
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:

Mooi opgezocht weet teminste ook iedereen wat het betekent Thnxx
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:20
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:

Geen idee dat van balkenende dat vind ik niet echt paranormaal

Misschien is het wel zo. Maar ik ervaar het nietzo. Maar iedereen mag geloven wat hij zelf gelooft
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:20
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
mijn stiefzusje kan ook aura's zien

vet dat wist ik nog niet
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:41
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:

Raar Maar bedoel je met 'het ding' een mobiel of wat bedoel je? Kun je misschien ook wat meer informatie daar over geven ? want het klinkt een beetje raar ..

Laatst gewijzigd op 21-02-2010 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 23:56
Verwijderd
Citaat:
neej hoor Ik vind het juist leuk en probeer en meer dingen over te leeren
ga dan eens Een blik in het hiernamaals van josef roelofs lezen
neem het in moderatie maar het is zeer interessant
hij zou volgens zijn uitspraken in contact zijn gekomen met lichtwerkers

zoals ik al zei:
alles is mogelijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 13:31
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
ga dan eens Een blik in het hiernamaals van josef roelofs lezen
neem het in moderatie maar het is zeer interessant
hij zou volgens zijn uitspraken in contact zijn gekomen met lichtwerkers

zoals ik al zei:
alles is mogelijk
thnx voor de tip zal eens kijken waar je dat boek kan vinden
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 13:33
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
Doet me denken aan een verhaal dat ik ooit gehoord heb...

Een Jongeman die een Nokia 9-communicator (toen ik zo oud was als jij, was dat wat de I-hone vandaag is) heel goedkoop had gekocht in een pandjeshuis. 's Nachts als hij in bed zat, werd hij nu en dan eens wakker van een vreemd krassend geluid dat uit zijn gsm op het nachtkastje leek te komen. Hij dacht dat het toestel last had van electrische storingen en daardoor zo goedkoop was. Hij bestede er dan ook aanvankelijk weinig aandacht aan, maar het geluid leek iedere dag helderder en verstaanbaarder te worden. Het was een geluid met iets griezeligs aan. De jongen zag er iedere dag ook telkens iets bleker uit, met diepe wallen onder zijn ogen. Hij schakelde het toestel 's nachts uit, maar er bleef een vreemd geluid uit komen. Zelfs toen hij het toestel helemaal aan de nadere kant van het huis had opgeborgen, was het net alsof hij het geluid in zijn hood bleef horen. Op een nacht hield hij het niet meer uit. Hij greep het toestel met het voornemen hem in de vuilnisbak te gooien. Net toen hij het toestel wou openklappen om de sim-kaart eruit te schuiven, verscheen op het schermpje iets te gruwelijk voor de ogen van een 14 jarige...

Toen de politie de code van de gsm natrok, kwam de gruwelijke waarheid aan het licht. Het toestel was afkomstig van de vermoorde directrice van een grote multinational. Ze was tot bij haar thuis gevolgd en daar aangerand, gemarteld en uiteindelijk levend in brand gestoken. Op de één of de andere manier waren de gruwelijke beelden van het delict in het geheugen van het geavanceerd gsm-toestel, dat door de moordenaars voor een grabbekrats aan het pandjeshuis was doorverkocht, geraakt. De jongen was zo geschikt van de beelden dat men hem enkele dagen later levenloos in zijn bed terugvond. Over dosis pillen. De moordenaars zijn nooit teruggevonden. Het pandjeshuis werd gesloten en opgedoekt.
Scaryy waar heb je dat verhaal vandaan gehaalt?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 16:00
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Interessant topic...

Vroeger was ik overtuigd believer, maar ik ben sceptisch met de jaren geworden.
Maar als je iets paranormaals beleefd hebt, mag je het altijd meedelen. Altijd interessant voer voor mijn horrorverhalen.
Citaat:
Scaryy waar heb je dat verhaal vandaan gehaalt?
Hij zegt al eerder in het topic dat hij wat zocht voor z'n verhalen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:16
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
Hij zegt al eerder in het topic dat hij wat zocht voor z'n verhalen
jah maar dan zegt i nog niet waar hij het verhaal vandaan heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 22:01
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
jah maar dan zegt i nog niet waar hij het verhaal vandaan heeft
HNNGG xD
Uit z'n hoofd dus, afslag hersennen, naar boven bij de hypofyse.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 12:21
*oma*
*oma* is offline
----> Psych?
Oud 23-02-2010, 12:21
*oma*
*oma* is offline
(aangezien mystiek niet meer bestaat...)
Oud 23-02-2010, 13:58
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ikzelf doe een studie met een spiritueel tintje, en vind spirituele boeken dan ook wel interessant, maar houd wel mijn gezonde verstand erbij. Er lopen zoveel kwakzalvers rond op paranormale beurzen etc. die gewoon alleen uit zijn op geld en zo...

Ik ben alleen bang dat de TS dat onderscheid nog niet kan maken... En dan kan het gevaarlijk worden om op zoek te gaan naar het paranormale.
Oud 23-02-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:

also: je moet geen reuma hebben als je een crip wilt zijn D:
waarom kende ik deze nog niet
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 16:47
Verwijderd
maar even in alle serieusheid meiske
je bent 13, en je bent veels te jong om jezelf te verdiepen in dit soort dingen
als je gaven hebt ontwikkelen deze zich vanzelf.
ga niet dingen ontdekken die je niet behoort te weten op die leeftijd

foto gerelateerd, iets waar je niet mee moet rotzooien
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 17:20
Minth
Minth is offline
Citaat:

volgens bedoelde hij gwn dat hij dan gebeld word
Oud 03-03-2010, 14:01
Thinus
Thinus is offline
Citaat:

een camera legt licht vast en volgens mij gloeien mensen niet, je camera is kapot
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten