Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat was het ook, zoals de meeste argumenten tegen mij belachelijk waren.
![]() Maar, goed gespeeld, Sann. 't Bewijst maar weer dat ervaring bar weinig te maken heeft met spelkwaliteit. Wat betreft die regelcontroverse: het lijkt me logisch dat als er een wolf en een dorpeling overblijven, de wolf sowieso wint. Want de dorpeling kan de wolf wel willen ophangen, maar het is dan gewoon één tegen één. Als de dorpelingen in de meerderheid zijn kunnen ze samen de wolf ophangen, maar als er maar één dorpeling is zegt de wolf gewoon 'nee, hang mij maar niet op, hap.'
|
Mja Sann heeft het goed gespeeld. Toch is de voornaamste reden dat ze zolang buiten verdenking is geweest wel dat (foutieve) stemlijstje geweest tussen Jasper en Uice. Want ze was gematigd verdacht voor die ronde. Maar ze heeft het inderdaad echt goed gedaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dorpelingen gefeliciteerd met de overwinning! Een lange strijd, maar toch de laatste wolf ontmaskerd.
Alle wolven (en sann in het bijzonder), goed gespeeld, jullie hebben hard gestreden. Sowieso best lang volgehouden, de dorpelingen goed op het foute spoor gezet af en toe, en sann, je hebt het in je eentje nog goed volgehouden. ![]() Sorry voor de regelmatige afwezigheid van een verhaal de laatste dagen, maar persoonlijke omstandigheden aan mijn kant (zoals sommigen wel weten) hebben er ook een beetje voor gezorgd dat het niet altijd even soepel ging. Excuses, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen en dat het spelplezier niet te veel bedorven is. Wat betreft de gelijkspelregels, ik vond de methode zoals ik die aangaf het eerlijkst, maar als de forumbazen het goed vinden wil ik er best nog een discussie aan wijden. Ik wil in ieder geval aangeven dat het nooit mijn bedoeling is geweest om spelers te misleiden of om mijn specifieke visie op te leggen. Verder was er in het begin nog een opmerking van VeGs over de verdeling van de functies (jammer dat ze nu een maandban heeft). Ik wil wel graag even zeggen dat ik zeker niet zal claimen dat ik de functies 100% random verdeel, maar dat ik ze wel altijd naar eer en geweten verdeel. Ik zal nooit iemand voortrekken bij de functieverdeling, en zeer zeker nooit benadelen (wat mijn precieze methode is zal ik hier niet posten om nutteloze speculatie te voorkomen in komende spellen). Verder het verzoek om als er opmerking of aanmerkingen op de gang van zaken in het spel of op het functioneren van de spelleiders zijn deze zo veel mogelijk via PM te bespreken. Discussies over functieverdelingen of wincondities horen niet thuis in dit topic.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ohja? De wolven kunnen met elkaar overleggen, weten wie hun medestanders zijn, en zijn niet bekend bij de andere spelers en kunnen veel makkelijker verwarring scheppen onder de andere spelers. Dat zijn sterke wapens, alleen dat ze in de minderheid zijn maakt ze wat kwetsbaarder, maar naar mijn mening hebben ze een hele sterke positie.
|
Verwijderd
|
Hmja, dan hier nog maar even mijn mislukte verradertactieken.
![]() - die eerste zet, om Bretlow of freezer eruit te spelen, was oprecht geen verraderszet. Ik zei het 's middags al eens op msn tegen Archont - toen de functies nog niet verdeeld waren - dat ik ervoor was om één van die twee eruit te spelen. Dus ik had hetzelfde gezegd als ik goed was geweest. - Toen ging ik Abzg verdacht maken, een laatste poging om er een onschuldige speler uit te werken. - Toen lag ik dus al vrij snel onder vuur, en omdat er ook al vrij snel wolven onder vuur lagen, besloot ik extra dom te spelen (door Archont aan te wijzen als tovenaar, ik dacht wel echt dat hij dat ook was, stom ![]() - Helaas had Archont mijn trucje gelijk door. Dus hoopte ik maar dat na Uice Biertank niet meer verdacht zou zijn, omdat ik natuurlijk geen twee wolven zou noemen. Toch wel dus. Gefaald. Sorry wolven. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mij tovenaar noemen was wel echt een grove fout ja. En tja ![]() Ook al doe ik dat met post manipuleren of belachelijke redenen bij uice ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me een ronde herinneren waarin het gelijkspel was tussen JasperJD en (volgensmij) een wolf, en toen had Jasper vergeten te stemmen, dus hij heeft zijn eigen gelijkspel veroorzaakt. ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb overigens alle keren Archont beschermd (en ik heb begrepen dat hij die beide keren werd 'opgegeten'), dus jouw opmerking heeft dat niet veroorzaakt. Die maakte jou alleen maar 100 procent verdacht. @ Uice, waarom in hemelsnaam ging je met een achterlijke reden ineens je stem wisselen? Het kostte je leven. |
![]() |
||
Citaat:
Oh, ik zie het inderdaad. Ik speelde die ronde nog niet mee. Ik heb wel alles gelezen maar ik ging er wel vanuit dat de stemlijstjes klopten en dan mensen anders wel zouden protesteren. Wel grappig op zich want door dat foute stemlijstje is Sann lang buiten beschouwing gebleven, maar de andere wolven zijn wel sneller gepakt daardoor. En zolang de stemlijstjes kloppen, zijn ze best waardevol. Dorpelingen hebben in principe geen reden om te liegen over hun stem, de verrader was er al uit, de geliefden waren er al uit, alleen katje kon het stemlijstje nog verpesten.. en degene die het lijstje maakte ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach ja, het was mijn eerste keer verrader en het ging niet zo goed. Volgende keer beter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat flauw dat de dorpelingen gewonnen hebben middels een gelijkspel. Ik kan me een spel herinneren waarin ik dorpeling was, en waarin er uiteindelijk ook drie dorpelingen en een wolf overbleven. Toen moesten we van de spelleider allemaal stemmen, omdat het anders oneerlijk zou zijn. Als dorpelingen deze strategie bewust mochten toepassen dan zouden de wolven immers haast nooit meer kunnen winnen. Ik vind dus eigenlijk dat de wolven dit spel gewonnen hebben. Ookal hebben ze mij veel te snel opgepeuzeld, de harige bengels.
Ik had trouwens echt superveel zin om tovenaar te zijn, dus ik vond het wel jammer dat ik opeens geliefde was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, vage zin, maar goed. ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vond het leuk om tovenaar te zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En verder ben ik zeker voor een discussie over de wincondities. Ik vind dat als 1 dorpeling en 1 wolf overblijven en het hangrondedag is dat de dorpeling dan wint. En oh noes het komt dan gewoon kut uit voor de wolf vind ik niet zo'n goed argument, omdat er vaak in een spel allerlei dingen gebeuren als mishappen etc. dus dan had je daar maar een andere keuze moeten maken en dan was het spel anders verlopen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Jammer dat ik toch nog opgehangen ben
![]() Ik heb in ieder geval echt met ontzettend veel plezier gespeeld ![]() Wat betreft stemmen: we zijn 2x tegengehouden door de tovenaar, 1x zou Uice de stem doorgeven, maar had vertraging met de trein, dus toen vergeten te stemmen en eergister heb ik niet gestemd omdat ik dacht dat ik kleinmeisje wel om zou kunnen krijgen om abzg op te hangen (en omdat ik bij gelijkspel dus sowieso verloren zou hebben). Helaas had ik niet over de tactiek nagedacht dat kleinmeisje ook wel eens niet zou kunnen stemmen. |
![]() |
|
Als spelleider was het leuk om te zien hoe verneukt de stemlijstjes bijna iedere hangronde wel niet waren. Ook was het leuk om te zien hoe de dorpelingen de verhalen van Sann kochten.
Sann is de absolute winnaar van dit spel!
|
Verwijderd
|
Vind ik ook. Stiekem vind ik haar ook de winnaar, omdat de dorpelingen inderdaad op de manier gewonnen hebben die ooit eerder niet mocht van de spelleiders. (toen was ik wolf, Para dorpeling en Evilblue ziener, en tot het einde toe twijfelde Para maar ze moest natuurlijk wel op mij stemmen...)
|
![]() |
|
als ik had moeten stemmen had ik op sann gestemd.
omdat ik die in het begin van het spel al verdacht vond, maar dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten. siorin heeft het mij (oa) nog knap lastig gemaakt in het spel en sann zo goed geholpen! (dat neemt niet weg dat sann het goed gedaan heeft!) en jammer dat batave niet mee ging voor een gelijkspel, was er die ronde veel meer info uitgekomen!
||
Citaat:
![]() ![]() Maar waarom vind je dat het verplicht meot zijn. Het is gewoon geluk dat een van de partijen kan winnen door niet te stemmen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 |