Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus als een meisje die jij al fking lang leuk vind jou uit vraagt ga jij eerst heel goed nadenken of dat wel verstandig is? ik neem (bijna) al mijn keuzes via mijn gevoel omdat dat voor mij het beste werkt en omdat ik een heel sterk geweten heb |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is niet zozeer de keuze of je haar uit moet vragen, maar er valt wel logica toe te passen in hoe je dat doet. Het uitvoeren ervan op gevoel zal doorgaands slechter uitpakken dan wanneer je eerst helder en objectief de situatie bekijkt. Tenzij je in een film speelt natuurlijk. |
![]() |
|
Hier is onderzoek naar gedaan. Het blijkt dat keuzes gemaakt op gevoel vaak beter, en in elk geval niet slechter zijn dan keuzes gemaakt op ratio. De verklaring ervoor is dat je voor keuzes gemaakt op ratio aandacht moet hebben voor een groot deel van de variabelen van de verschillende opties. Doordat het menselijk werkgeheugen beperkt is, is dit niet goed mogelijk. Onbewust kun je echter wel heel veel variabelen tegelijkertijd verwerken. Als je dat gebruikt dan komt alleen het resultaat van de vergelijking in je bewustzijn, en wel als een goed gevoel.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn verstand en gevoel liggen niet bij dezelfde persoon Wizzyisgewopt | 20 | 11-11-2013 19:54 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #134! Verwijderd | 497 | 08-09-2008 07:58 | |
Psychologie |
Verstand vs. Gevoel: wel/niet naar huisarts? Hawahaai | 16 | 21-03-2003 22:45 | |
Psychologie |
gevoel of verstand? 20marianne12 | 12 | 15-09-2002 11:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Lijst Pim Fortuyn M-King | 86 | 04-06-2002 16:33 | |
Psychologie |
Mn verstand en gevoel hebben ruzie. DarkCat | 14 | 02-01-2002 07:39 |