Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 13:07
Verwijderd
als het vriest niet! en als het zomers weer is ook niet! maar daartussenin, in vakantie 3 x per week en anders 1 x per week.
Toen ik ging opbouwen deed ik wel gewoon elke week 3 x per week, maar toen was ik ook nog een vrije&flexibele bachelorstudent.
Advertentie
Oud 03-03-2010, 13:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
nee ik had een tabel van runnersworld.nl geplukt en moest gewoon op mijn horloge kijken

Daarmee wel netjes in vier maanden tijd opgebouwd naar 15 minuten aaneen rennen (en daarna nog in staat zijn om de trap op te komen!) en daarmee sla je toch geen slecht figuur meer

in het hardlooptopic op sport dat van l&g af komt zijn wel heel veel mensen die Evy gebruiken, misschien kan een van hen het aan je doorsturen?
link: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1776773
nouja, 15 minuten is nou ook weer niet je-van-het

maar je tijd voor die sponsorloop was wel mooi
Oud 03-03-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
nee ik had een tabel van runnersworld.nl geplukt en moest gewoon op mijn horloge kijken

Daarmee wel netjes in vier maanden tijd opgebouwd naar 15 minuten aaneen rennen (en daarna nog in staat zijn om de trap op te komen!) en daarmee sla je toch geen slecht figuur meer

in het hardlooptopic op sport dat van l&g af komt zijn wel heel veel mensen die Evy gebruiken, misschien kan een van hen het aan je doorsturen?
link: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1776773
Mijn huisgenoot is daar nu 2 weken geleden mee begonnen. Het klinkt wel te doen. Mss moet ik het ook maar gaan proberen.

Maar het park zit hier vol hangjeugd en ik ben net als Katje bang dat ze me keihard uitlachen
Oud 03-03-2010, 13:09
Verwijderd
Citaat:
nou ja, met mijn instelling ben je er toch wel van overtuigd dat iedereen je uitlacht en nastaart, of dat nou echt zo is of niet
Gebruik(te) jij Evy? Want daar zocht ik laatst naar, maar die is niet meer downloadable geloof ik
Alleen als je dik en lelijk bent en je jezelf in een 'lekker sportieve legging' weet te krijgen. Ja. Dan gaan mensen lachen.
Anders staan ze vooral te kijken van 'ik wou dat ik de zelfdiscipline had' :')
Oud 03-03-2010, 13:09
Verwijderd
Misschien is 's ochtends vroeg rennen de oplossing, dan zit er vast nog geen scooterjeugd! Alleen zwervers met blikken hollandia
Oud 03-03-2010, 13:10
Verwijderd
Dat is wel de perfecte tijd ervoor ware het niet dat het vroeg is.
Verwijderd
Oh, en het beste is om te rennen voor je ontbijt.
Verwijderd
Citaat:
Alleen als je dik en lelijk bent en je jezelf in een 'lekker sportieve legging' weet te krijgen. Ja. Dan gaan mensen lachen.
Anders staan ze vooral te kijken van 'ik wou dat ik de zelfdiscipline had' :')
ja, of als je niet echt dik bent, maar voor je bouw wel een royaal speklaagje hebt, dan heb je al gauw een drilpudding effect maar flatteuze kleding is inderdaad belangrijk, want wat je soms voorbij ziet komen...
Oud 03-03-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
nouja, 15 minuten is nou ook weer niet je-van-het

maar je tijd voor die sponsorloop was wel mooi
nee maar 15 minuten is genoeg om te zorgen dat niemand denkt 'huh stopt ze nu alweer'. En nu begin ik elk voorjaar op 15 minuten en bouw ik het op naar 30 minuten! en dan neem ik me voor om te gaan zwemmen in de winter en dat doe ik dan niet, dus het volgende voorjaar zit ik weer op 15 (gisteren begonnen voor dit jaar!)
Oud 03-03-2010, 13:12
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
dat is heel persoonsgebonden natuurlijk. ik zou echt van mijn stokje gaan dan. ik ren meestel rond 7 uur 's avonds. dan eet ik een halve avondmaaltijd voor en na het rennen. met sowieso een uur tussen het eten en het lopen
Oud 03-03-2010, 13:13
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
nee maar 15 minuten is genoeg om te zorgen dat niemand denkt 'huh stopt ze nu alweer'. En nu begin ik elk voorjaar op 15 minuten en bouw ik het op naar 30 minuten! en dan neem ik me voor om te gaan zwemmen in de winter en dat doe ik dan niet, dus het volgende voorjaar zit ik weer op 15 (gisteren begonnen voor dit jaar!)
toen ik januari weer begon hield ik het net 10 minuten vol. redelijk rap opgebouwd naar 30 minuten en toen ineens raakte ik 'in the zone' en nu ren ik makkelijk een uur of langer

wel lekker
Oud 03-03-2010, 13:13
Verwijderd
Zonder ontbijt lukt me ook niet, dan heb ik binnen een paar minuten zwarte vlekken voor mijn ogen. Ik eet van te voren een licht ontbijt (fruitsap en knackebrod) en naderhand een echt ontbijt.
Oud 03-03-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
toen ik januari weer begon hield ik het net 10 minuten vol. redelijk rap opgebouwd naar 30 minuten en toen ineens raakte ik 'in the zone' en nu ren ik makkelijk een uur of langer

wel lekker
ja daar ga ik dit jaar ook voor! Omdat ik nu mijn scriptie ga schrijven en dus niet om kwart voor acht ergens aanwezig hoef te zijn vind ik dat ik ook doordeweeks wel twee keer moet kunnen en dan gaat het natuurlijk een stuk sneller
ik hoop mee te kunnen doen aan de vijf mijl ipv de twee mijl dit jaar!
Oud 03-03-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Misschien is 's ochtends vroeg rennen de oplossing, dan zit er vast nog geen scooterjeugd! Alleen zwervers met blikken hollandia
Het weer wordt wel beter. En het lijkt me best fijn om 3x per week naar het park te moeten om hard te lopen .

Oh ik moet aankleden en naar werkgroep, presentatie geven en dan stemmen

Tot vanavond ofzo!
Oud 03-03-2010, 13:15
Tink*
Tink* is offline
Oh als iemand Evy heeft bemachtigd dan bied ik mezelf ook aan om het doorgestuurd te krijgen.
Oud 03-03-2010, 13:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Whaddup beeatches.

Ik zit diep in den shit. Heb vanmorgen m'n bus gemist, omdat ik ineens ziek werd en bijna flauwviel en moest barfen enzo en dat terwijl we een belangrijk interview dinges hadden voor TaalVaardigheid en omdat ik hiervoor ook al een paar lessen had gemist, mag ik er nu mss niet meer in.
Nooooo.
Het gaat echt kut op studiegebied.
Oud 03-03-2010, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Whaddup beeatches.

Ik zit diep in den shit. Heb vanmorgen m'n bus gemist, omdat ik ineens ziek werd en bijna flauwviel en moest barfen enzo en dat terwijl we een belangrijk interview dinges hadden voor TaalVaardigheid en omdat ik hiervoor ook al een paar lessen had gemist, mag ik er nu mss niet meer in.
Nooooo.
al wel gebeld om te zeggen dat je ziek bent?
Oud 03-03-2010, 13:26
Verwijderd
Ik heb volgens mij wel de eerste twintig (ofzo) afleveringen van Evy, nog van toen het op de officiële site stond, maar ik denk dat ze in 't hardlooptopic een centraal downloadpunt hebben. Dus dat is handiger.
Oud 03-03-2010, 13:27
Verwijderd
oh ik zie dat op tbp ook wat Evy dingetjes staan!
Oud 03-03-2010, 13:29
Verwijderd
Zo, zometeen eens gezellig naar Almeruh.
Oud 03-03-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
dat is heel persoonsgebonden natuurlijk. ik zou echt van mijn stokje gaan dan. ik ren meestel rond 7 uur 's avonds. dan eet ik een halve avondmaaltijd voor en na het rennen. met sowieso een uur tussen het eten en het lopen
Het enige wat ik doe -als ik weer eens zou gaan lopen- is een klein beetje drinken tegen de droge strot en dan gaan. Gewoon jezelf opfokken en op wilskracht door blijven rennen.
Maarja, dat was toen ik trainde om fysiek echt beter te worden.

Nu slack ik.
Oud 03-03-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Whaddup beeatches.

Nooooo.
Ai, loopt het met andere vakken ook niet goed dan? Want af en toe een vak moeten overdoen is geen ramp, he, hooguit krijg je dan een beetje studievertraging. Maar goed, als er wel meer niet botert dan wordt het al snel lastig.

Misschien kun je naar de studieadviseur of de studentenraad en daar regelen dat je dit vak alsnog mag doen. Want bij ons is het zo dat ze heel moeilijk doen met semi-aanwezigheidsplicht (je hoeft er niet te zijn maar als je er niet bent krijg je geen herkansing) maar dat is eigenlijk tegen de regels. Het staat gewoon vast dat iedere student in principe recht heeft op een herkansing. Dus bij ons kun je dan naar de studentenraad en dan gaan zij voor je zeuren en aan mouwen trekken en zeggen van 'he da mag nie he' en dan krijg je 'm alsnog. Misschien dat bij jullie ook zoiets is?
Oud 03-03-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Het enige wat ik doe -als ik weer eens zou gaan lopen- is een klein beetje drinken tegen de droge strot en dan gaan. Gewoon jezelf opfokken en op wilskracht door blijven rennen.
Maarja, dat was toen ik trainde om fysiek echt beter te worden.

Nu slack ik.
En dát is wanneer de zombies komen.
Oud 03-03-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Dat is helemaal niet het beste. Ja, of je moet je spieren als energiebron willen gebruiken ipv je eten
Oud 03-03-2010, 13:33
Verwijderd
Ziek zijn is sowieso toch gewoon overmacht, hopelijk doen ze er niet te moeilijk over :/
Oud 03-03-2010, 13:34
Verwijderd
http://www.explosm.net/comics/1972/
de credits
Oud 03-03-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is helemaal niet het beste. Ja, of je moet je spieren als energiebron willen gebruiken ipv je eten
Dat gebeurt toch pas als je geen vetreserves meer over hebt?
Oud 03-03-2010, 13:36
Verwijderd
Zometeen ga ik een spel spelen. Het spel heet Robot Unicorn Attack. Het klinkt zeer veelbelovend
Oud 03-03-2010, 13:36
Verwijderd
he ik lees nu pas die stembrief, en het is een stempas! ik kan dus overal stemmen blijkbaar! vet chill! ga ik straks gewoon op m'n werk stemmen.
Oud 03-03-2010, 13:39
Verwijderd
goeiemiddag, maar best raar eigenlijk dat je ook in andere gemeentes kan/mag stemmen
Oud 03-03-2010, 13:40
Martiño
Martiño is offline
Wat is Evy??

En gvd, het forum doet het niet goed met IE6 hier op fontys.
Oud 03-03-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
goeiemiddag, maar best raar eigenlijk dat je ook in andere gemeentes kan/mag stemmen
nee dat kan niet, alleen wel bij elk stembureau in je eigen gemeente
Oud 03-03-2010, 13:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat kan helemaal niet, je kunt alleen in je eigen gemeente stemmen, maar wel in ieder bureau in je eigen gemeente.
Oud 03-03-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Wat is Evy??

En gvd, het forum doet het niet goed met IE6 hier op fontys.
evy is een vlaamse radiopresentatrice en ze heeft mp3'tjes gemaakt met een opbouw-hardloopschema waarbij je moet blijven rennen zo lang de muziek speelt!
Oud 03-03-2010, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurt toch pas als je geen vetreserves meer over hebt?
Andersom juist.
Eet gewoon een uur voor je training iets. En erna eiwit om je spieren weer sneller te doen herstellen.
Oud 03-03-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Alleen als je helemaal geen reserves hebt. Dus als je uitgemergeld uit het ziekenhuis komt na een zware operatie: nee. Waarom je dan uberhaupt zou gaan hardlopen is mij dan een ook raadsel, maar toch.
Oud 03-03-2010, 13:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
evy is een vlaamse radiopresentatrice en ze heeft mp3'tjes gemaakt met een opbouw-hardloopschema waarbij je moet blijven rennen zo lang de muziek speelt!
Ah! Een soort Belgische piepjestest dus.
Oud 03-03-2010, 13:45
Verwijderd
Lal, ik kreeg zo'n brief die gericht was aan 'de bewoners van [mijn adres]', dus ik dacht dat het reclame was, is het de VVD. Toch reclame dus, maar het is ondertekend door Paul Slettenhaar, die van die makelaarsketen. Kennelijk is hij lijsttrekker hier. Typisch. :')
Oud 03-03-2010, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Alleen als je helemaal geen reserves hebt. Dus als je uitgemergeld uit het ziekenhuis komt na een zware operatie: nee. Waarom je dan uberhaupt zou gaan hardlopen is mij dan een ook raadsel, maar toch.
Je vetreserves worden pas als laatste aangesproken. Eerst wordt je spierweefsel cardiovoer, als je niet iets van koolhydraten hebt gegeten voor je workout. En een maaltijd vóór een workout verhoogt ook nog eens de stofwisseling.
Oud 03-03-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Ah! Een soort Belgische piepjestest dus.
Hm nee niet echt
Oud 03-03-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
nee dat kan niet, alleen wel bij elk stembureau in je eigen gemeente
Ooh daar hadden ze het zaterdag avond bij Nova over, maar dat is dus nog niet zo
Oud 03-03-2010, 13:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
meh, ik voel me zo ziek. Ik ben nu op de uni, omdat ik over 20 minuutjes weer een werkgroep dinges heb, maar ik heb al een kilo aan pijnstillers op en nog steeds ga ik kapot.
Oh, waarom ben ik dan ook een vrouw.
Oud 03-03-2010, 13:51
Verwijderd
Eerst gebruik je gewoon de glycogeenvoorraad in je spieren. Als die op is en er is acuut meer energie nodig, dan wordt er meer glucose aangevoerd uit je bloed vanuit je voedsel en vanuit de glycogeenvoorraad in je lever. Als dat ook op is en er is acuut meer energie nodig, dan ga je ketonen verbranden en die maakt je lever door snel wat eiwitten af te breken. Maar als je glucose en je glycogeen op is en er is niet meteen nieuwe energie nodig, dan gaat je lever de tijd nemen om vetvoorraad om te zetten in glycogeenvoorraad. Dus vet verbranden doe je vooral ná het sporten.

Los daarvan kun je natuurlijk niet alleen hardlopen om af te vallen, maar ook hardlopen om een beter uithoudingsvermogen te krijgen of om een betere hardlooptechniek te krijgen.
Oud 03-03-2010, 13:51
Verwijderd
niet overdrijven met een kilo
maar beterschap, waarom ga je anders niet gewoon lekker naar huis, een keer kan toch wel?
Oud 03-03-2010, 13:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
niet overdrijven met een kilo
maar beterschap, waarom ga je anders niet gewoon lekker naar huis, een keer kan toch wel?
2 aleve vanochtend en net 800mg ibuprofen. Geen kilo, maar het zit in de buurt.
En een keer naar huis kan wel, maar ik heb dus al heel veel gemist en dacht vandaag dat ik eens goed zou doen en wel netjes alles zou volgen. Maar niet dus.

edit: en ik heb nu zoveel pijn dat ik amper kan opstaan, dus dat naar huis gaan wordt nog lastig.
Oud 03-03-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
meh, ik voel me zo ziek. Ik ben nu op de uni, omdat ik over 20 minuutjes weer een werkgroep dinges heb, maar ik heb al een kilo aan pijnstillers op en nog steeds ga ik kapot.
Oh, waarom ben ik dan ook een vrouw.
Je moet zo'n dinges, implanon. Dat is zo'n klein buisje dat ze in je arm stoppen. Het is nog ietwat dubieus of hij nou wel echt goed genoeg beschermt tegen zwangerschap, maar best veel vrouwen worden niet ongesteld zolang ze 'm hebben. Dus dat zou voor jou prima zijn
Oud 03-03-2010, 13:56
Martiño
Martiño is offline
http://www.nu.nl/raadsverkiezingen/2...n-niet-89.html

Dat vind ik zo gaaf, oude dametjes die op hun negentigste nog een computer aanschaffen en via de computer tv kijken. Leuk vrouwtje
Verwijderd
Nouja, dan misschien even bij de werkgroep zitten suffen (en af en toe uitgebreid kreunen en een keertje kokhalzen) voor de gemotiveerde uitstraling en de presentielijst en dan hopen dat iemand uit de werkgroep zegt 'maar joh ga toch lekker naar huis als je ziek bent!' ?
Verwijderd
ik ben voor de partij van mens en spirit
Oud 03-03-2010, 13:57
Martiño
Martiño is offline
Zo, op naar de decaan. Hopen dat ik in aanmerking kom voor wat afstudeersteun.

Regels voor berichten